Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

GS kan ta seg en bolle, det blir som å sammenligne en Passat 2,0 diesel med en Ferrari 458 :lol: :twisted: :-#
Kos deg med sykkelen, og når du går lei(blir for redd for liv og lapp) kommer du og leverer den hos meg :thumleft

Kan nevne SW Motech opp mot Givi foresten :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Inunf - Ducati!

Post by Palma »

JK95 wrote:GS kan ta seg en bolle.......

Kan nevne SW Motech opp mot Givi foresten :thumleft
Med GS kan man TA MED ikke bare en bolle, men mange [emoji12] . Men sikker artig sykkel.
Har slik liten tankveske fra SW, utrolig kjekt


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

Palma wrote:
JK95 wrote:GS kan ta seg en bolle.......

Kan nevne SW Motech opp mot Givi foresten :thumleft
Med GS kan man TA MED ikke bare en bolle, men mange [emoji12] . Men sikker artig sykkel.
Har slik liten tankveske fra SW, utrolig kjekt


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Fikk med ei ukes klesskift, sko, telt, luftmadrass, sovepose og fiskestang på Suzukien, og det var uten tankveske :-k
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

knutk wrote:
inunf wrote:Tusen takk!

Det gikk unna på vei til jobb i dag. Teorien om kraftig motor til akselerasjon men ingen kåper slik at det blir ubehagelig å ligge i høy hastighet ser ut til å stemme. Må tilstå at jeg savner litt de mer praktiske sidene av GS'en, men SF'en er en million ganger kulere og da er ikke praktisk så viktig :lol:

Men litt sånn seriøst hadde det vært fint om det var oppbevaringsplass til vognkortet ihvertfall :-#

Lurer litt på en sånn liten tankveske som man fester på tanklokket, skinndressen har bare ei lomme og den blir fort full. Hva er best/billigst? Skulle også hatt en fjernkontroll til portåpneren som jeg kunne montere noenlunde fast på sykkelen. Noen som har erfaring med det?
På min 800GS har jeg den minste tankveska til Givi. Plass til solbriller, ørepropper og småpenger til bommer.
Givis hurtiglås er utrolig enkel å handtere, og man snapper den lett av og kan ta med tankveska når man forlater sykkelen (eller legge den i toppboksen).

Benytter selv Flash2Pass https://flashtoopen.com/collections/all ... otorcycles. Man kan koble sender til langlyset og dobbelflashe langlyset og feste den på diskret sted i fronten på sykkelen. Den er bakt inn i epoxy og 100% værbestandig.
Hver mottager støtter inntil 6 sendere. Den monteres på garasjeveggen inne og har et rele som kobles via to ledninger over den innvendige bryteren for portåpner. Veldig praktisk å slippe å stige av sykkel for å hente portåpner eller dalle med å finne den frem blant rotet i tankveska.
Veldig interessant løsning. Litt usikker på om den funker med min portåpner, har kun trådløse kontrollere. Skal sette meg mer inn i det. Hadde i utgangspunktet sett for meg en vanntett trådløs bryter som kunne monteres på styret. Synes det var litt dyrt, spesielt siden jeg har flere sykler. Skal se om jeg kan finne rimeligere alternativer.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Inunf - Ducati!

Post by Bikeridr »

Hva med å se på ebay, aliexpress eller banggood for en slik en?
Image
Koster jo en dollar for dusinet.. :)
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Inunf - Ducati!

Post by Andreas »

Gratulerer med Ducati :D Standard modellen har plass til vognkort, men den plassen er brukt opp til traction control ECU på din S :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati!

Post by JK95 »

Andreas wrote:Gratulerer med Ducati :D Standard modellen har plass til vognkort, men den plassen er brukt opp til traction control ECU på din S :lol:
Hørtes ut som en god tradeoff spør du meg :-k
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Bikeridr wrote:Hva med å se på ebay, aliexpress eller banggood for en slik en?
Image
Koster jo en dollar for dusinet.. :)
Kunne jo ha kjøpt et kvantum sånne og tapet fast en ny til styret hver gang den gamle druknet. Det hadde nok blitt en billigere løsning enn flash to open, men ikke særlig elegant. Satser på å legge meg et sted i mellom :thumleft
Andreas wrote:Gratulerer med Ducati :D Standard modellen har plass til vognkort, men den plassen er brukt opp til traction control ECU på din S :lol:
:lol:

Du vet kanskje hvilke sykler som bruker de samme delene? Er på jakt etter depotstøtte bak og deksel til passasjersetet. Passer depotstøtte og deksel fra 848, 1098, 1198 og SF 848?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Har gjort litt research på garasjeportåpner. Har forholdsvis nytt system, 433,92 MHz med rullerende koder. Kan altså ikke bruke en sånn universalløsning. Nye fjernkontroller koster ca. 500 kr originalt eller ca. 100 kr uoriginalt. De går på CR2032-batteri, 3V. Noen som er flinkere enn meg klarer sikkert å ta 12V (11-15V) fra sykkelen og regulere det til noenlunde stabilt 3V. Portåpneren har inngang for ekstern kontroll. Antakeligvis vil noe slikt fungere: http://www.dx.com/p/szty03-2-channel-wi ... ZxMeK3JIUE

Eller jeg kan investere i flash2pass :-k
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Inunf - Ducati!

Post by knutk »

inunf wrote:
knutk wrote:
.....
Benytter selv Flash2Pass https://flashtoopen.com/collections/all ... otorcycles. Man kan koble sender til langlyset og dobbelflashe langlyset og feste den på diskret sted i fronten på sykkelen. Den er bakt inn i epoxy og 100% værbestandig.
Hver mottager støtter inntil 6 sendere. Den monteres på garasjeveggen inne og har et rele som kobles via to ledninger over den innvendige bryteren for portåpner. Veldig praktisk å slippe å stige av sykkel for å hente portåpner eller dalle med å finne den frem blant rotet i tankveska.
Veldig interessant løsning. Litt usikker på om den funker med min portåpner, har kun trådløse kontrollere. Skal sette meg mer inn i det. Hadde i utgangspunktet sett for meg en vanntett trådløs bryter som kunne monteres på styret. Synes det var litt dyrt, spesielt siden jeg har flere sykler. Skal se om jeg kan finne rimeligere alternativer.
Norsk forhandler:
https://dinalarm.no/butikk/gadgets

Det koster en del, men skal man ha et værbestandig system som også er sikkert og ikke ser for ille ut på sykkelen vil det, uansett valgte løsning, koste.
Kina-ræl i den sammenheng duger ikke.
Man må gjerne kjøpe det inn, men etter å ha tukla og irritert seg lenge nok ender man til slutt opp å hoste opp penger for et system som faktisk funker.

Angående portåpner med kun fjernkontroll:
De aller fleste portåpnere er laget med et uttak for innvendig bryter for å åpne porten fra innsiden. En liten runde i monteringsanvisningen vil nok inneholde detaljer om mulighetene som finnes.

Om portåpneren mot formodning ikke skulle ha slike muligheter blir det ekstra original åpner som gjelder.
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Inunf - Ducati!

Post by Andreas »

inunf wrote:
Bikeridr wrote:Hva med å se på ebay, aliexpress eller banggood for en slik en?
Image
Koster jo en dollar for dusinet.. :)
Kunne jo ha kjøpt et kvantum sånne og tapet fast en ny til styret hver gang den gamle druknet. Det hadde nok blitt en billigere løsning enn flash to open, men ikke særlig elegant. Satser på å legge meg et sted i mellom :thumleft
Andreas wrote:Gratulerer med Ducati :D Standard modellen har plass til vognkort, men den plassen er brukt opp til traction control ECU på din S :lol:
:lol:

Du vet kanskje hvilke sykler som bruker de samme delene? Er på jakt etter depotstøtte bak og deksel til passasjersetet. Passer depotstøtte og deksel fra 848, 1098, 1198 og SF 848?
Setedekselene passer mellom alle SF'ene.

Du skal ha depostøtte med den tykke akslingen. Alle Ducatiene med det "store" bakhjulsnavet, som har 6 muttre på drevet, passer: 1x98, 1x99, Multistrada 1200, M1200, Diavel. SF848 har det "lille" bakhjulsnavet med 5 muttre på drevet, så støtte til de passer ikke :thumleft
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Inunf - Ducati!

Post by knutk »

Her er en annen løsning.
Billigere i innkjøp, men dyrere i drift.
[youtube][/youtube]
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

knutk wrote:
inunf wrote:
knutk wrote:
.....
Benytter selv Flash2Pass https://flashtoopen.com/collections/all ... otorcycles. Man kan koble sender til langlyset og dobbelflashe langlyset og feste den på diskret sted i fronten på sykkelen. Den er bakt inn i epoxy og 100% værbestandig.
Hver mottager støtter inntil 6 sendere. Den monteres på garasjeveggen inne og har et rele som kobles via to ledninger over den innvendige bryteren for portåpner. Veldig praktisk å slippe å stige av sykkel for å hente portåpner eller dalle med å finne den frem blant rotet i tankveska.
Veldig interessant løsning. Litt usikker på om den funker med min portåpner, har kun trådløse kontrollere. Skal sette meg mer inn i det. Hadde i utgangspunktet sett for meg en vanntett trådløs bryter som kunne monteres på styret. Synes det var litt dyrt, spesielt siden jeg har flere sykler. Skal se om jeg kan finne rimeligere alternativer.
Norsk forhandler:
https://dinalarm.no/butikk/gadgets

Det koster en del, men skal man ha et værbestandig system som også er sikkert og ikke ser for ille ut på sykkelen vil det, uansett valgte løsning, koste.
Kina-ræl i den sammenheng duger ikke.
Man må gjerne kjøpe det inn, men etter å ha tukla og irritert seg lenge nok ender man til slutt opp å hoste opp penger for et system som faktisk funker.

Angående portåpner med kun fjernkontroll:
De aller fleste portåpnere er laget med et uttak for innvendig bryter for å åpne porten fra innsiden. En liten runde i monteringsanvisningen vil nok inneholde detaljer om mulighetene som finnes.

Om portåpneren mot formodning ikke skulle ha slike muligheter blir det ekstra original åpner som gjelder.
Kjøpte du derfra? Ser ganske universalt ut det settet, følger det med ledninger?
Andreas wrote:
inunf wrote:...
Andreas wrote:Gratulerer med Ducati :D Standard modellen har plass til vognkort, men den plassen er brukt opp til traction control ECU på din S :lol:
:lol:

Du vet kanskje hvilke sykler som bruker de samme delene? Er på jakt etter depotstøtte bak og deksel til passasjersetet. Passer depotstøtte og deksel fra 848, 1098, 1198 og SF 848?
Setedekselene passer mellom alle SF'ene.

Du skal ha depostøtte med den tykke akslingen. Alle Ducatiene med det "store" bakhjulsnavet, som har 6 muttre på drevet, passer: 1x98, 1x99, Multistrada 1200, M1200, Diavel. SF848 har det "lille" bakhjulsnavet med 5 muttre på drevet, så støtte til de passer ikke :thumleft
Tusen takk! Da håper jeg at jeg finner noe jeg kan bruke :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati!

Post by inunf »

Image

Måtte til Ålesund på jobb i dag, på vei hjem nå. Å kjøre Ducati i arbeidstiden er helt grusomt! :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Inunf - Ducati!

Post by Toven »

BAH... strøkent [-o< =D>

Forresten, føler du noe ubehag av noen type med fothvilerne? Mener å sett en review på tuben hvor en nevnte på dissa kule-endene, at disse var ubehagelige og at foten har lett for å skli av.
Post Reply