Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Pollti

Post by Pollti »

Motul har jeg også hatt på oljetanken. Grande Pizza Catastrofa sa den lille olivenoje gubben. Hva som er på gearkassa må styggen vite. Det er olje ihvertfall,tror det er Penzoil. Reine styggedommen etter som jeg forstår :?: :roll:
Var og så på Pegasoen idag. Den ligger spredt utover ca 115 kvadratmeter med alle deler sirlig pusset,gnukket og i rett rekkefølge(tror jeg da). Svetten dreiv av panna på Frodes svenske mekaniker som visst nok hadde fått seg ei lekse han også. Stempeler og ringer stod det visst ikke bra til med også har Umberto fått beskjed om å ta med seg no gearkasse greier. Pegasoen har nemlig "fri" gear mellom 3 og 4dje noen ganger og det er visst ikke bra. Riktig hva de gjør hakke jeg peiling på men jeg skal visst merke forskjell påstår ekspertisen.. Med jevne mellomrom hiver han seg rundt og skriker Castrol orginali ! Da er det bare å nikke samtykkende og brøle tilbake Il Duce! Castrol ricambi orginale :shock: :smt080 I morgen skal vi på båttur og begynner han med den jævla Castrol leksa begynner jeg å grine :smt010
Litt pussig han nevnte alle 2 taktere og V twin motorer skal ha Castrol. Han nevnte Ducati,Aprilia,Suzuki og Honda men ikke Yamaha. så da er det noe å spørre om i morgen også for en uvitende sjel :roll: :oops:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Hvorfor har Ducati "giftet seg " med Shell da? Jeg mener,om de "skal ha" "Kastrat-olje"?
Min lokale mc-ekspert, og ViMenn's ditto, bruker bare MOTUL oljer og smøremidler på syklene sine. Så det blinker i fransk petrokjemi i framtiden for både "Colgate'n" og Monster'et.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Pollti

Post by Pollti »

Jeg vet ikke jeg Desmo. Denne karen er ansatt hos Aprilia som testfører så jeg antar han vet litt om hva som er best. Nå er jo Pegasoen steingammal så det kan jo være at han mener at veteranmopeder bør ha Castrol. Eller er dette en sånnn Vovo penta greie kanskje ?
På VP kan du få trøbbel med VP hvis noe går galt og du ikke har VP olje of frostvæske på den og du krever garantirep.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Kanskje? Det får nå stå for mek'ens egen regning. Han vet forhåpentligvis hva han snakker om.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Pollti

Post by Pollti »

Hiver innpå en halvliter Castrol i kveld jeg. Bare for sikkerhets skyld.
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Men kan du spørre hva som gjør Castrol oljen så spesiell? Og hvorfor er ikke Motul bra nok? Jeg har jo brendt EN DEL penger på olje nå, så jeg vil liksom ikke bytte...
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

inunf wrote:Men kan du spørre hva som gjør Castrol oljen så spesiell? Og hvorfor er ikke Motul bra nok? Jeg har jo brendt EN DEL penger på olje nå, så jeg vil liksom ikke bytte...
Vil du høre min høyst private mening, så er det at vi er forskjellige. Noen syns en ting er bra,og andre noe annet, men å bytte? Njet! No! Niks! Nada! Du gjør ikke noe "galt" om du bruker Motul i stedet for Castrol, så lenge oljen har riktige spesifikasjoner.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Pollti

Post by Pollti »

Venter på Umberto så skal jeg spørre. Han snakker veldig bra engelsk. Er ihvertfall bombesikker på at Castrol 2 T olje ble sagt å være manna og honning på Aprilia,Honda og Suzuki og at alle V motorer burde gå på Castrol. Den eneste av de store V motorene som ikke ble nevnt var Yamaha.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ingen nevnt, ingen glemt :P
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Har forresten ikke fått orden på oljeblandinga enda... Den bruker fortsatt for mye olje, og det renner ganske bra fra pottene. Ellers hadde jeg en ekkel opplevelse da jeg kjørte hjem fra jobb i går. Hadde bare kommet et par hundre meter da den begynnte å ettertenne noe verre i ene potten. Etter litt stoppet den og jeg trillet inn på en busslomme. Der sto jeg og funderte en stund, før jeg ringte en kompis av meg som syket meg opp nok til å tørre å kjøre hjem. Problemet forsvant over ca 4500 rpm, og den gikk nesten som normalt, men manglet litt "snert" på toppen.
Ble forresten ferdig å kjøre den inn natt til søndag. Da gikk den sinsvakt bra. (Powerwheelie i førstegir er vel ganske bra for en 250 vel?)
Er det mulig at det er pluggene som er dårlige? De skulle vært byttet på 24' km service, men jeg har ikke byttet dem enda, fordi jeg tror de ikke hadde hatt så godt av innkjøringen. Ellers så retter ettertenningen seg etter at jeg har tømt et gir eller to på full fres. Kan dette tyde på at det er pluggene? Eller er det noen andre teorier om hva som kan være? Neste gang blir det japansk! :smt027
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Legg til minimal komp. på fremre sylinder på listen over symptomer... Søskenbarnet mitt mener at den har skjært seg. Høres ganske sannsynlig ut i mine ører... Jeg har eid apriliaen i tre måneder, og den har virket skikkelig i 4 timer, natt til søndag forrige uke. Men fy søren så gøy det var!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vil du ha et tips fra en som har bred erfaring med slikt piss... Kvitt deg med den ! :)
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Skal det... men å selge den som den står blir nok dyrere enn å kjøpe nye deler og selge den i god stand. Dessuten er den jo *grei nok* å kjøre når alt funker. Blir vel det samme som en 916 som er over 50 kg lettere og en "kreativ" effektkurve. MORRO :D
Pollti

Post by Pollti »

Ikke hør på Gixx ! Og ikke skjønner jeg hvorfor du vil ha japansk sykkel,det må jo bli enda mere møl når alt er japansk :shock: Nå har du bare motoren å bekymre deg om :roll: Skruzuki rules !
For meg høres dette ut som en vinterjobb for Frode og med dertil påføgende bruk av Castrol TTS :smt029
Fikk tilbake Pegasoen i dag. Gearkassa er nå meget mere presis og kontant. Gass responsen er meget,meget bedre. Går litt mere urent på lave turtall kanskje,men mest merkbart med kald motor. "Forandringen" er ganske så merkbar uten at jeg merker noen stor forskjell i ytelse. Skal jeg beskrive det med to ord vil jeg kalle det `mere kjørbart`.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Piss meg i det ene, og så det andre. Har ikke nevnt hverken Nippon eller bolognese jeg :) Ga ham kun et tips om å kvitte seg med problemene. Jeg ble også sånn med DR'n fra HÆLVETE :lol: Jammen jeg må jo prøve å fikse ditt også ble det til datt og og ogogogog ogo :shock: Fikk hele 13 høvdinger for den og det var nesten utrolig :smt046
Post Reply