Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Må bare få si at Mc1 har eg meget gode erfaringer med.. synst det er en kjempekar å prate med og han finner ALT du måtte tenke deg..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Joda, karen virket grei nok han, men volsomt lang i praten. Men du hadde nok ikke vært helt fornøyd du heller hvis sykkelen din hadde stått i deler i to uker og det som hindret deg var at en kar skulle ta seg tid til å fortelle deg hva delene kostet. Enig med cartman i ris og ros-tråden om at de trenger en hjemmeside.
Pollti

Post by Pollti »

Rota gjennom 4 containere med deler og 1 container med brukt deler i går. Frode har nok rett dessverre,inger speedometergivere til 250 var å finne. Derimot var det mye annet rart å finne . Utrolig mye rart. Bøtter og spann med all slags rare,kurante og ukurante deler og ekstra utstyr. Det rare er at han vet hvor alt er også på tross av at det nærmeste Frode har kommet dataalderen er nyinnkjøpt kulepenn :shock: :shock:
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

inunf wrote:Joda, karen virket grei nok han, men volsomt lang i praten. Men du hadde nok ikke vært helt fornøyd du heller hvis sykkelen din hadde stått i deler i to uker og det som hindret deg var at en kar skulle ta seg tid til å fortelle deg hva delene kostet. Enig med cartman i ris og ros-tråden om at de trenger en hjemmeside.
Nei eg hadde nok ikkje det :)

Men er du registrert hos han?
Det eg tror vil skje hvis han får hjemmeside er at det blir alt for mange osm bestiller hos han og at det da vil ta enda lengre tid å få delene :?

Men det som er litt kult er jo det at det bikerman klarer å bruke lengre tid (mye lengre) på å sende noen deler innomlands enn det mc1 klarer fra england :D
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Ja, han sa at folk handlet hos han fordi det gikk fortere enn hos forhandlerene. DET tror jeg på. Men jeg tror også at det ikke kan være bra reklame å gi et inntrykk av å være så treg til nye kunder. Hadde jeg ikke lest om dem i "ris&ros" tråden, hadde jeg nok drete i det og handlet hos noen andre...
Pollti

Post by Pollti »

Hva heter han ? Svare på mail gjør han ikke.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Vet ikke hva han heter, men tlf. er 55 19 07 73. Du finner det på http://www.mc-1.co.uk Men jeg advarer deg, han er ganske lang i praten, og hvis du ikke er "superkunde" så må du nok belage deg på å VENTE for å få hjelp. Gjerne en liten uke... Men hvem Frode er det du mener? Ikke han som kaller seg "FrodeT" her på forumet vel?
Pollti

Post by Pollti »

Neida. Frode Dahl.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Og han er min mann når det gjelder deler til aprilia?
Pollti

Post by Pollti »

Hvorfor ikke ? Frode er grei som gull og ikke flår han kundene sine heller.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

JA! I dag fikk jeg sms fra MC-1. Delene mine kommer i morgen! :D Bare synd at jeg ikke får begynne å montere dem før på søndag... I morgen skal jeg jobbe og på lørdag er det motbakkeløp "Varden til varden" på Sula. Var ute å testet kroppen i dag, og jeg må si at jeg føler meg i bedre form enn på samme tid i fjor.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

FAEN! Var og hentet pakken nå nettopp, og det viste seg at nesten alt manglet. Fikk bare speedometerdrevet, knepukkene,to sett stempelringer, to toppakninger og EN sylinderpakning. Jeg hadde jo bestillt olje, en slange til kjølevannet og et helt pakningsett! Ringte MC-1 omgående, og fikk beskjed om at resten kommer på samme tid neste uke, da de ikke hadde på lager. Toppakningene og sylinderpakningen hadde jeg fått i håp om at det kunne hjelpe meg. Vilket forsåvidt var hyggelig nok, men jeg mangler fortsatt en sylinderpakning. Kan jeg bruke en av de gamle sylinderpakningene enn så lenge? For så å dra av hele sylinderen (uten å løsne på toppen) og bytte pakningen neste uke? For nå er jeg DESPERAT etter å kjøre sykkel!

Her er forresten knepukkene jeg kjøpte :)
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

:P
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Har støtt på et problem ang. stempelringbytte. Jeg siterer fra verkstedsmanualen:
"It is extremely important that, when the piston is fed into the cylinder, each ring in place should be positioned as to hug the locating pin."
Altså: " Det er ekstremt viktig at, når stempelet blir matet inn i sylinderen, hver ring på plass skal være posisjonert slik at den klemmer den tilhørende pinnen"? Noen som vet hvilken pinne det er snakk om?
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Problem solved. Fikk hjelp av en bilmekanikerkamerat, og vi moterte sammen begge sylindrene i dag. Men selvfølgelig, da vi skulle til å skru i pluggene, så så kameraten min en hylse på gulvet. En slik en som skal sitte på boltene som fester sylinderen i girkassa for å styre den inn på riktig plass. NEDTUR! Men da var det kvelden også, så i morgen får jeg ta fatt på leteaksonen etter et hull å putte hylsa i... Har også ambisoner om å kaldkvele mannen på Mekonomen som sa at jeg bare trengte èn 500 mL flaske med gaffelolje, fordi gaffelen min bare rommet 420 mL. Problemet er at det er 420 mL per bein. Liker ikke at folk selger meg ting de ikke har greie på.
Post Reply