Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Skrur KTM

Post by inunf »

Fant ut av spaceren på KTM'en. Varmet opp, brukte hammer og drivdor for å få ut akslingen.

Image

Image

Hylsen.

Styret litt med å skifte dekk, 90/90-21 er smalt å jobbe med. Ødela slangen i forsøket på å få på nytt dekk. Kjøpte ny slange og en ventilopptrekker på Biltema. Ventilopptrekkeren var gull, gikk mye lettere med den.

Image

Når jeg skulle montere det sammen igjen viste det seg at det var hylsen på andre siden som var problemet. Det var korrosjon på akslingen der den lå an mot hylsen, og hylsen var korroderer innvendig. Altså var det for lite klaring. Pusset over aksling og hylse, da gikk det lett å montere sammen igjen.

Image

Den egentlige problemhylsen.

Ellers har jeg malt hus og bygget platting, hyppig avbrutt for å sjekke finn, autodb, blocket.se, mobile.de og moto.it etter ny sykkel.

Image

Platting. Mangler to bord som må skjæres på langs, det ordner jeg i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Skrur KTM

Post by inunf »

Trodde jeg hadde kjøpt ny sykkel, en Ducati Streetfighter S i Italia. Overførte betalingen mandag, og var helt i hundre. Tirsdag fikk jeg kontrabeskjed, selgeren hadde ikke tid til å møte agenten før transporten gikk til Norge. Nedtur!

Senere på dagen ble jeg invitert ut på tur av en kompis. Lånte den nyfiksa KTM'en for å møte han. KTM'en er forsåvidt artig å kjøre, men det rister noe helt hinsides i jevnt tempo. Den er mye bedre om man får variere turtallet.

Vel fremme hos kompisen fikk jeg velge to av syklene i samlingen. En til meg og en til han, som vi bytter halvveis. Alternativene var Benelli Tornado RS, Laverda Jota, Moto Morini Corsaro Veloce og MV Agusta Brutale 910. Han har en Bimota YB9 også, men den er under restaurering.

Image

Jeg valgte Corsaroen som førstevalg, og Tornadoen som andre. Har kjørt alle syklene før, og vet at Corsaroen er et skikkelig beist med Moto Morini sin egen 1187 cc V-twin på 140 hk og dreiemoment som et lokomotiv. Tornadoen var mest fordi lyden av den trippelen er helt fantastisk. Vurderte Brutalen, det er en veldig artig sykkel, men det er også den jeg har prøvd flest ganger. Jotaen er mer for spesielt interesserte, den rister så tenna skrangler i munnen mens man kjører.

Vi hadde en knalltur i godvær, kjørte Tornadoen først. Artig å prøve R-sykkel på gata igjen, er en stund siden sist. Man blir jo selvsagt sliten, og jeg angrer ikke på at jeg solgte RSV'en. Byttet halvveis, Corsaroen er noe helt annet. Veldig fin oppreist sittestilling, og den drar som et uvær! Veldig artig motorsykkel.

Da vi kom hjem til kompisen min begynte det å regne, og jeg kjørte KTM'en hjem i regnet. Tok veldig svingete og kupert bakvei med dårlig asfalt, på dette partiet kom KTM'en til sin rett. Storkoste meg! Avsluttet turen over litt innmark og opp en traktorvei hjem til foreldrene mine. Veldig tydelig at denne sykkelen er mer cross enn touring, selv med 24 L tank.

Siden det ikke ble noe av Streetfighteren, vurderte jeg sterkt å importere en Corsaro selv. Det er jo en veldig sjelden og spesiell sykkel, på godt og vondt. Surfet ganske iherdig etter alternativer i hele Europa, men torsdag fikk jeg ny beskjed fra agenten om at han hadde funnet en annen sykkel til meg. Ser ut som at det skal gå i orden denne gangen, men tar ikke noe for gitt før sykkelen har kommet i garasjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Inunf - Skrur KTM

Post by Adele »

Jeg har ikke engang hørt om syklene du nevner :shock:

Blir misunnelig :redface :lol:
=^_^=
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Inunf - Skrur KTM

Post by Jørgen »

inunf wrote: Image
.......
Siden det ikke ble noe av Streetfighteren, vurderte jeg sterkt å importere en Corsaro selv. Det er jo en veldig sjelden og spesiell sykkel, på godt og vondt. Surfet ganske iherdig etter alternativer i hele Europa, men torsdag fikk jeg ny beskjed fra agenten om at han hadde funnet en annen sykkel til meg. Ser ut som at det skal gå i orden denne gangen, men tar ikke noe for gitt før sykkelen har kommet i garasjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Flotte sykler! Du er heldig som har kompiser med riktig interesser - også italiensk i tillegg.

Får håpe du er mer heldig med neste sykkel, regner med at dette også er en SF S?
Jørgen
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Inunf - Skrur KTM

Post by Tommas »

Moto Morini... aldri hørt om men ser veldig tøff ut. Ser ut som det blir Street Fighter allikevel da, det er jo gøy.

Fingre krysses :thumleft
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Skrur KTM

Post by inunf »

Ja, det skal være litt spesielt. Vanligste sykkelen han har hatt siste 15 årene er Ducati 916. Han hadde også en Aprilia RSV Mille Colin Edwards replica, nr. 14 av 400 elns. Den var veldig artig, og den direkte årsaken til at jeg kjøpte min RSV Mille R. Senere hadde han også en MV Agusta F4 1000, det er noe av det hissigste jeg har kjørt. Et smykke av en sykkel, effektanlegget i titan var noe for seg selv. Det var siste sykkelen han solgte, pga. sittestillingen og faren for sertifikatet. Etter det har han bare kjøpt, to er importert fra Italia. Lav km-stand og strøkne sykler, og med 5 å velge mellom kjører han ikke på dem så mye selv heller. Corsaroen f. eks. har vel gått rett over 6 000 km, så i praksis er den god som ny selv om den er rundt 10 år gammel. Artig med folk som har sunne interesser ja :thumleft

Det er en SF S det er snakk om ja, vil ikke si mer i tilfellet det ikke blir noe av. Skal etter planen hente den mandag om to uker, da kommer det mer info og bilder i massevis. Så fremt det ikke skjer noe uforutsett denne gangen også da.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Skrur KTM

Post by inunf »

Er midt i en liten logistikkoperasjon. Var i Trondheim og stilte ut på AquaNor med jobben mandag-til fredag. Kom hjem seint i går, i dag har vi pakket bilen og satt kursen for Trondheim igjen. Dama begynner på igjen på NTNU på mandag, og i dag skal vi flytte henne inn i ny hybel.

Image

Full bil!

Men det som kanskje er mer interessant for MC-forumet er hvordan bilen ser ut når den er tom:

Image

Har ryddet i garasjen:

Image

Følg med! :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Logistikk

Post by JK95 »

Hvorfor sier du ikke noe om at du er i Trondheim eller på messa da?! :o Jeg var der selv i går, stas å se hvor mye bransjen prioriterer akvakulturen =D>

Bor jo selv på Melhus, etter å ha flyttet ut fra Trondheimshybelen og inn i leilighet :thumleft
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Logistikk

Post by inunf »

Sorry, hadde det så travelt at jeg knapt nok rakk å sove. Ser ut som at det kanskje kan bli nye kontrakter på oss, så det er kjempespennende. Artig å se hvor mye penger enkelte legger i det, vi var litt mer moderate med en stand på 10 kvm.

Skulle egentlig hente denne: https://www.finn.no/77015411 til kompisen nevnt over her. Han mente det kunne være en god investering oven noen år. Viste seg at den var i dårligere stand enn forventet, så da droppet han det.

Da ble det denne: https://www.finn.no/101256937 til faren min i stedet.

Image

Fortsatt plass til en sykkel til!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - Logistikk

Post by tshansen »

Fin den aprillaen! Blir spennende å se hvilken annen sykkel som blir med hjem [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Logistikk

Post by JK95 »

Skjønner den :D Krysser fingrene for at dere får flere kontrakter :thumleft
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Logistikk

Post by inunf »

Image

Ikke akkurat Clarion, men sov uforskamma godt i natt :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Logistikk

Post by inunf »

Image

:D :D :D :D :D :D :D :D :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Inunf - Logistikk

Post by tshansen »

Se der ja, bedre enn hilton det der :-)

Å enda bedre!! Ducati på tunet =D> =D> =D> =D> Gratulere
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Inunf - Logistikk

Post by Tommas »

=D> =D>

Blir ikke noen protester om du slenger inn noen flere bilder 8)
Post Reply