MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 24 okt 2018 04:05

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar p√• emne  [ 1943 innlegg ]  G√• til side Forrige 1 ‚Ķ 121 122 123 124 125 ‚Ķ 130 Neste
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 22 aug 2017 09:47 
Brukeravatar

MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: S√łr-Tr√łndelag
GS kan ta seg en bolle, det blir som å sammenligne en Passat 2,0 diesel med en Ferrari 458 :lol: :twisted: :-#
Kos deg med sykkelen, og når du går lei(blir for redd for liv og lapp) kommer du og leverer den hos meg :thumleft

Kan nevne SW Motech opp mot Givi foresten :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 11:33 
Brukeravatar

MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
JK95 skrev:
GS kan ta seg en bolle.......

Med GS kan man TA MED ikke bare en bolle, men mange . Men sikker artig sykkel.
Har slik liten tankveske fra SW, utrolig kjekt

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 11:38 
Brukeravatar

Palma skrev:
JK95 skrev:
GS kan ta seg en bolle.......

Med GS kan man TA MED ikke bare en bolle, men mange . Men sikker artig sykkel.
Har slik liten tankveske fra SW, utrolig kjekt

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Fikk med ei ukes klesskift, sko, telt, luftmadrass, sovepose og fiskestang på Suzukien, og det var uten tankveske :-k

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 14:35 
Brukeravatar

MC: Ymse
Sted: Kristiansund
knutk skrev:
inunf skrev:
Tusen takk!

Det gikk unna p√• vei til jobb i dag. Teorien om kraftig motor til akselerasjon men ingen k√•per slik at det blir ubehagelig √• ligge i h√ły hastighet ser ut til √• stemme. M√• tilst√• at jeg savner litt de mer praktiske sidene av GS'en, men SF'en er en million ganger kulere og da er ikke praktisk s√• viktig :lol:

Men litt s√•nn seri√łst hadde det v√¶rt fint om det var oppbevaringsplass til vognkortet ihvertfall :-#

Lurer litt på en sånn liten tankveske som man fester på tanklokket, skinndressen har bare ei lomme og den blir fort full. Hva er best/billigst? Skulle også hatt en fjernkontroll til portåpneren som jeg kunne montere noenlunde fast på sykkelen. Noen som har erfaring med det?

P√• min 800GS har jeg den minste tankveska til Givi. Plass til solbriller, √łrepropper og sm√•penger til bommer.
Givis hurtiglås er utrolig enkel å handtere, og man snapper den lett av og kan ta med tankveska når man forlater sykkelen (eller legge den i toppboksen).

Benytter selv Flash2Pass https://flashtoopen.com/collections/all-products/products/flash2pass-complete-garage-door-opening-system-for-motorcycles. Man kan koble sender til langlyset og dobbelflashe langlyset og feste den på diskret sted i fronten på sykkelen. Den er bakt inn i epoxy og 100% værbestandig.
Hver mottager st√łtter inntil 6 sendere. Den monteres p√• garasjeveggen inne og har et rele som kobles via to ledninger over den innvendige bryteren for port√•pner. Veldig praktisk √• slippe √• stige av sykkel for √• hente port√•pner eller dalle med √• finne den frem blant rotet i tankveska.

Veldig interessant l√łsning. Litt usikker p√• om den funker med min port√•pner, har kun tr√•dl√łse kontrollere. Skal sette meg mer inn i det. Hadde i utgangspunktet sett for meg en vanntett tr√•dl√łs bryter som kunne monteres p√• styret. Synes det var litt dyrt, spesielt siden jeg har flere sykler. Skal se om jeg kan finne rimeligere alternativer.

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 14:47 
Geocache General
Brukeravatar

MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babńęte
Hva med å se på ebay, aliexpress eller banggood for en slik en?
Bilde
Koster jo en dollar for dusinet.. :)

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 15:36 
Brukeravatar

MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross
Gratulerer med Ducati :D Standard modellen har plass til vognkort, men den plassen er brukt opp til traction control ECU på din S :lol:

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 16:15 
Brukeravatar

Andreas skrev:
Gratulerer med Ducati :D Standard modellen har plass til vognkort, men den plassen er brukt opp til traction control ECU på din S :lol:

H√łrtes ut som en god tradeoff sp√łr du meg :-k

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 16:56 
Brukeravatar

Bikeridr skrev:
Bilde

Kunne jo ha kj√łpt et kvantum s√•nne og tapet fast en ny til styret hver gang den gamle druknet. Det hadde nok blitt en billigere l√łsning enn flash to open, men ikke s√¶rlig elegant. Satser p√• √• legge meg et sted i mellom :thumleft

Andreas skrev:

:lol:

Du vet kanskje hvilke sykler som bruker de samme delene? Er p√• jakt etter depotst√łtte bak og deksel til passasjersetet. Passer depotst√łtte og deksel fra 848, 1098, 1198 og SF 848?

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 18:04 
Brukeravatar

Har gjort litt research p√• garasjeport√•pner. Har forholdsvis nytt system, 433,92 MHz med rullerende koder. Kan alts√• ikke bruke en s√•nn universall√łsning. Nye fjernkontroller koster ca. 500 kr originalt eller ca. 100 kr uoriginalt. De g√•r p√• CR2032-batteri, 3V. Noen som er flinkere enn meg klarer sikkert √• ta 12V (11-15V) fra sykkelen og regulere det til noenlunde stabilt 3V. Port√•pneren har inngang for ekstern kontroll. Antakeligvis vil noe slikt fungere: http://www.dx.com/p/szty03-2-channel-wi ... ZxMeK3JIUE

Eller jeg kan investere i flash2pass :-k

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 18:20 

MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
inunf skrev:
knutk skrev:

.....
Benytter selv Flash2Pass https://flashtoopen.com/collections/all-products/products/flash2pass-complete-garage-door-opening-system-for-motorcycles. Man kan koble sender til langlyset og dobbelflashe langlyset og feste den på diskret sted i fronten på sykkelen. Den er bakt inn i epoxy og 100% værbestandig.
Hver mottager st√łtter inntil 6 sendere. Den monteres p√• garasjeveggen inne og har et rele som kobles via to ledninger over den innvendige bryteren for port√•pner. Veldig praktisk √• slippe √• stige av sykkel for √• hente port√•pner eller dalle med √• finne den frem blant rotet i tankveska.

Veldig interessant l√łsning. Litt usikker p√• om den funker med min port√•pner, har kun tr√•dl√łse kontrollere. Skal sette meg mer inn i det. Hadde i utgangspunktet sett for meg en vanntett tr√•dl√łs bryter som kunne monteres p√• styret. Synes det var litt dyrt, spesielt siden jeg har flere sykler. Skal se om jeg kan finne rimeligere alternativer.

Norsk forhandler:
https://dinalarm.no/butikk/gadgets

Det koster en del, men skal man ha et v√¶rbestandig system som ogs√• er sikkert og ikke ser for ille ut p√• sykkelen vil det, uansett valgte l√łsning, koste.
Kina-ræl i den sammenheng duger ikke.
Man m√• gjerne kj√łpe det inn, men etter √• ha tukla og irritert seg lenge nok ender man til slutt opp √• hoste opp penger for et system som faktisk funker.

Angående portåpner med kun fjernkontroll:
De aller fleste portåpnere er laget med et uttak for innvendig bryter for å åpne porten fra innsiden. En liten runde i monteringsanvisningen vil nok inneholde detaljer om mulighetene som finnes.

Om portåpneren mot formodning ikke skulle ha slike muligheter blir det ekstra original åpner som gjelder.

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 18:23 
Brukeravatar

MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross
inunf skrev:
Bikeridr skrev:
Bilde

Kunne jo ha kj√łpt et kvantum s√•nne og tapet fast en ny til styret hver gang den gamle druknet. Det hadde nok blitt en billigere l√łsning enn flash to open, men ikke s√¶rlig elegant. Satser p√• √• legge meg et sted i mellom :thumleft

Andreas skrev:

Du vet kanskje hvilke sykler som bruker de samme delene? Er p√• jakt etter depotst√łtte bak og deksel til passasjersetet. Passer depotst√łtte og deksel fra 848, 1098, 1198 og SF 848?

Setedekselene passer mellom alle SF'ene.

Du skal ha depost√łtte med den tykke akslingen. Alle Ducatiene med det "store" bakhjulsnavet, som har 6 muttre p√• drevet, passer: 1x98, 1x99, Multistrada 1200, M1200, Diavel. SF848 har det "lille" bakhjulsnavet med 5 muttre p√• drevet, s√• st√łtte til de passer ikke :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 18:27 

MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Her er en annen l√łsning.
Billigere i innkj√łp, men dyrere i drift.

Toppen

Legg innLagt inn: 22 aug 2017 20:01 
Brukeravatar

knutk skrev:
inunf skrev:
knutk skrev:

.....

Norsk forhandler:
https://dinalarm.no/butikk/gadgets

Det koster en del, men skal man ha et v√¶rbestandig system som ogs√• er sikkert og ikke ser for ille ut p√• sykkelen vil det, uansett valgte l√łsning, koste.
Kina-ræl i den sammenheng duger ikke.
Man m√• gjerne kj√łpe det inn, men etter √• ha tukla og irritert seg lenge nok ender man til slutt opp √• hoste opp penger for et system som faktisk funker.

Angående portåpner med kun fjernkontroll:
De aller fleste portåpnere er laget med et uttak for innvendig bryter for å åpne porten fra innsiden. En liten runde i monteringsanvisningen vil nok inneholde detaljer om mulighetene som finnes.

Om portåpneren mot formodning ikke skulle ha slike muligheter blir det ekstra original åpner som gjelder.

Kj√łpte du derfra? Ser ganske universalt ut det settet, f√łlger det med ledninger?

Andreas skrev:
inunf skrev:
...
Andreas skrev:

Setedekselene passer mellom alle SF'ene.

Du skal ha depost√łtte med den tykke akslingen. Alle Ducatiene med det "store" bakhjulsnavet, som har 6 muttre p√• drevet, passer: 1x98, 1x99, Multistrada 1200, M1200, Diavel. SF848 har det "lille" bakhjulsnavet med 5 muttre p√• drevet, s√• st√łtte til de passer ikke :thumleft

Tusen takk! Da håper jeg at jeg finner noe jeg kan bruke :)

Toppen

Legg innLagt inn: 24 aug 2017 20:34 
Brukeravatar

Bilde

M√•tte til √Ölesund p√• jobb i dag, p√• vei hjem n√•. √Ö kj√łre Ducati i arbeidstiden er helt grusomt! :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 24 aug 2017 20:52 
Brukeravatar

MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle
BAH... str√łkent [-o< =D>

Forresten, f√łler du noe ubehag av noen type med fothvilerne? Mener √• sett en review p√• tuben hvor en nevnte p√• dissa kule-endene, at disse var ubehagelige og at foten har lett for √• skli av.

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar p√• emne  [ 1943 innlegg ]  G√• til side Forrige 1 ‚Ķ 121 122 123 124 125 ‚Ķ 130 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00