Inunf
Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Bilder fra Classic TT på Våler:
Teamkompisen min i første løpet i Classic 500.
Greeves. Lurer på hvor man får tak i reservedeler til den?
Usikker på hva som foregår her. Noen sa det så ut som Husaberg veivhus, men toppen var Ducati 1098. Den gikk som et uvær!
Aprilia RS250 chassis og kåpe, men usikker på motoren.
En annen kompis i Formula 80-87 F1. Han kjører en GSX-R 750 med 1100-motor, populært kalt 7-eleven.
Samme kompis kjørte Classic Superbike rett etterpå. Rakk ikke å ta av seg hjelmen engang! I denne klassen kjører han RSV Mille. Virker som at klassen består av omtrent 1/3 Ducati, 1/3 Aprilia og 1/3 annet. Litt spesielt siden superbike på 90-tallet stort sett var Ducati med litt Honda, mens Aprilia var lite representert.
Classic Superbike i parc ferme for kontroll av maskinkort og teknisk kontroll etter løpet. Tekniske kontrollører sjekker bla. om det er brukt for nye deler (f. eks. radialbremser).
Supermono og GP250 kjørte sammen. Her var det masse godbiter. Nr. 83 tror jeg er et Honda RS125 chassis, motor vet jeg ikke. Nr. 35 er den det er bilde av over med Ducati-topp. Nr. 80 og nr. 12 er Yamaha TZ250 fra sent 90-tall. Nr. 4 er gamlesykkelen til en bekjent, det er en TZ250 fra slutten av 80-tallet. Som dere ser er det også lov med "vanlig" supermotard i denne klassen. Artig blanding av sykler, kunne gjerne tenkt meg å kjøre her!
Classic 500 race 2.
Formula 80-87 F1 race 2. De kjørte sammen med Classic Supersport.
Classic Superbike race 2.
Honda CB500.
Teamkompisen min i første løpet i Classic 500.
Greeves. Lurer på hvor man får tak i reservedeler til den?
Usikker på hva som foregår her. Noen sa det så ut som Husaberg veivhus, men toppen var Ducati 1098. Den gikk som et uvær!
Aprilia RS250 chassis og kåpe, men usikker på motoren.
En annen kompis i Formula 80-87 F1. Han kjører en GSX-R 750 med 1100-motor, populært kalt 7-eleven.
Samme kompis kjørte Classic Superbike rett etterpå. Rakk ikke å ta av seg hjelmen engang! I denne klassen kjører han RSV Mille. Virker som at klassen består av omtrent 1/3 Ducati, 1/3 Aprilia og 1/3 annet. Litt spesielt siden superbike på 90-tallet stort sett var Ducati med litt Honda, mens Aprilia var lite representert.
Classic Superbike i parc ferme for kontroll av maskinkort og teknisk kontroll etter løpet. Tekniske kontrollører sjekker bla. om det er brukt for nye deler (f. eks. radialbremser).
Supermono og GP250 kjørte sammen. Her var det masse godbiter. Nr. 83 tror jeg er et Honda RS125 chassis, motor vet jeg ikke. Nr. 35 er den det er bilde av over med Ducati-topp. Nr. 80 og nr. 12 er Yamaha TZ250 fra sent 90-tall. Nr. 4 er gamlesykkelen til en bekjent, det er en TZ250 fra slutten av 80-tallet. Som dere ser er det også lov med "vanlig" supermotard i denne klassen. Artig blanding av sykler, kunne gjerne tenkt meg å kjøre her!
Classic 500 race 2.
Formula 80-87 F1 race 2. De kjørte sammen med Classic Supersport.
Classic Superbike race 2.
Honda CB500.
Last edited by inunf on 21 Jun 2019 08:53, edited 1 time in total.
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Utrolig mye kule bilder
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Kjempekule
Its on me
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Its on me
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Jobben som setter en stopper? For her er det fult synlig
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Lastet bildene opp på Imgur, mulig det domenet er sperret?
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Helt klart brannmur på jobben som sperrerinunf wrote:Lastet bildene opp på Imgur, mulig det domenet er sperret?
Får heller titte når man kommer hjem
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Kjekt å se alle disse kreative bygga innen MC. Hvor mange deltakere var d på en helg?
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
De snakket om over 200 førere. Utrolig proft opplegg, arrangementet gikk som smurt hele helga. Største problemet var han som fikk oljelekkasje i andre kvalifiseringspasset på lørdagsmorgenen, slik at det ble olje rundt halve bana og de måtte bruke en time på å sanere og koste. Tror ikke han var særlig høy i hatten. Resten av klassene fikk redusert kvalen med 5 min, så de tok nesten inn igjen forsinkelsen. Søndagen gikk det knirkefritt, gikk helt greit å komme seg hjem og rekke jobb mandag.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Byttet frilsjonsplater og fjærer i clutchen på XJen forrige uke.
Trinn 1 for å bytte clutch er selvsagt å skru av dekselet øverst bakpå hekken.
Måtte av med sidedekselet også for å komme til festet til veltebøylen.
Veltebøylen var halve jobben.
Shit.
Heldigvis er det noen frynsegoder med å jobbe i en bedrift som hovedsakelig driver med sveising.
Gamle og nye friksjonsplater. Ikke godt å se forskjell!
Ferdig!
Fullførte i gårkveld, tok bilder og la den ut på finn. I dag kjører jeg til Ålesund med den etter jobb. Det gjorde seg med ny clutch, nå som den ikke slurer på høyt turtall drar den faktisk helt greit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Trinn 1 for å bytte clutch er selvsagt å skru av dekselet øverst bakpå hekken.
Måtte av med sidedekselet også for å komme til festet til veltebøylen.
Veltebøylen var halve jobben.
Shit.
Heldigvis er det noen frynsegoder med å jobbe i en bedrift som hovedsakelig driver med sveising.
Gamle og nye friksjonsplater. Ikke godt å se forskjell!
Ferdig!
Fullførte i gårkveld, tok bilder og la den ut på finn. I dag kjører jeg til Ålesund med den etter jobb. Det gjorde seg med ny clutch, nå som den ikke slurer på høyt turtall drar den faktisk helt greit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- intruder
- Posts: 4288
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Måtte bare gjenoppleve skrivinga om det jeg gikk glipp av...kom jo ikke ivei grunnet manglende strøm..
Bra lesning,Inunf..
Skal du dit igjen i år
Fortsatt god sommer...og husk...Vålerreglene gjelder ikke på vanlige veier
Bra lesning,Inunf..
Skal du dit igjen i år
Fortsatt god sommer...og husk...Vålerreglene gjelder ikke på vanlige veier
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Nei, det blir ikke mer i år. Skal selge banesykkelen og da blir det sannsynligvis pause noen år. Satser på comeback i en eller flere classic-klasser etterhvert.
Re: Inunf - bilder fra Classic TT Våler
Har ikke oppdatert her på en stund. XJ'en ble solgt nordover for 4 uker siden. Helga for 1,5 uker siden var jeg og så på forskjellige alternativ til tursykkel med baggasjeplass og litt passasjerkomfort. Prøvde en BT100 Bulldog, en DL650 V-Strom og en FZ6S. La inn bud på både V-stromen og FZ6en, men han med V-Strom avslo. De med FZ6 avslo også, men tok kontakt igjen nå i helga etter å ha tenkt seg om. Endte opp med at jeg kjøpte den. Det er en 2004 FZ6S med fullt koffertsett som har gått 82000 km. To tidligere eiere, hun jeg kjøpte den av har hatt den siden 2005. Virker å være godt tatt vare på, men trenger litt omsorg for å bli kjøreklar nå. Må bytte simmerringer i gaffelen og ei lyspære. Ellers virker det som at gliderne på bremsekaliperen bak har hengt seg. Det skal jeg ta til vinteren sammen med ventilkontroll.
Re: Inunf - Ny sykkel, FZ6S!
Siste turen med XJen, det ble ganske bra baggasjekapasitet på den.
Sist jeg var hjemme byttet jeg simmerring på ene gaffelbeinet på min fars Shiver.
En ganske kurant jobb om man har feste i taket. Sist jeg byttet måtte jeg av med alt av kåper for å komme til med depotstøtte.
Benyttet meg av anledningen og lånte den hjem til Kristiansund en tur.
Brukte den til litt jobbkjøring i går, det ble ca. 10 mil i fineværet. Beste arbeidsdagen jeg har hatt på lenge!
FZ6en skal jeg fikse i dag og kjøre opp igjen til Kristiansund i morgen.
Nødreparasjon så jeg turte å kjøre den hjem fra selgeren. Det lakk heldigvis ikke så mye som det så ut til.
Noe som derimot lekker litt for mye er tanken på RDen. Har vært plaget med at den lakk litt om man fylte helt full tank og satte den fra seg, men nå lekker det konstant.
Tappet av tanken og demonterte den.
Lekkasjen er i området rundt dette festet, rett ved bensinkranen på venstre side. Er det noen som har et tips til hvordan man kan tette det? Å sveise en bensintank blir vel vanskelig?
Har også sett at det finnes nye tanker på ebay, laget av et firma i India. Prisen er ikke så ille, men man er jo litt skeptisk. Er det noen som har noen erfaring med slikt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ny sykkel, FZ6S!
Dæven takk for tipset... skal jaggu meg få borra meg opp et par bolter i taket (i garasjen) selv... så jeg kan jekke opp sykkelen når jeg skal jobbe på den
Må bare få lånt meg en skikkelig slagdrill så jobben glir litt lettere
Jeg vet at en kollega fylte tanken med noe slikt flytende gummi greier som herdet og tålte bensin. Kan høre med han om hva det var
Må bare få lånt meg en skikkelig slagdrill så jobben glir litt lettere
Jeg vet at en kollega fylte tanken med noe slikt flytende gummi greier som herdet og tålte bensin. Kan høre med han om hva det var
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- intruder
- Posts: 4288
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Inunf - Ny sykkel, FZ6S!
Konstant lekkasje... Det kjenner jeg til...nørmere 70 vettu