Ligner veldig på dem som satt på Monster'n jeg hadde. Og jeg hadde ingen problemer med at føttene flyttet seg eller skled av. Men nå brukte ikke jeg sykkelen som klatrestativ når jeg kjørte. Det gikk som regel ikke fortere enn at jeg kunne sitte rolig.Toven wrote:BAH... strøkent
Forresten, føler du noe ubehag av noen type med fothvilerne? Mener å sett en review på tuben hvor en nevnte på dissa kule-endene, at disse var ubehagelige og at foten har lett for å skli av.
Inunf
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Inunf - Ducati!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Re: Inunf - Ducati!
Merker ikke noe til det under vanlig kjøring, men ved aktiv kjøring synes jeg fothvilerne blir litt glatte. Spesielt på høyre side, der må man sitte med hælen vinklet litt ut fordi eksosanlegget er i veien. Ryker nok på et fothvilersett etterhvertToven wrote:BAH... strøkent
Forresten, føler du noe ubehag av noen type med fothvilerne? Mener å sett en review på tuben hvor en nevnte på dissa kule-endene, at disse var ubehagelige og at foten har lett for å skli av.
Re: Inunf - Ducati!
Første jeg byttet på Duke'n, originale fothvilere var glatte som såpe
Re: Inunf - Ducati!
Har vært Ducatieier i litt over en uke nå, tenkte jeg skulle si litt om hvordan Streetfighteren oppleves. Så en slik sykkel på Tyrigrava for rundt 6-7-8 år siden, bortsett fra det har jeg bare sett den på bilder. Leste jo en del tester og slikt, og tror jeg fikk meg et greit inntrykk av hva jeg gikk til. Hovedpoenget var at jeg skulle ha nakensykkel, og dette var den jeg syntes var kulest. Jeg er ganske medium i størrelse, så jeg følte meg trygg på at sittestillingen skulle passe. Hvis ikke kan man alltids bygge om
Det negative:
-Dårlig plass til høyre fot, hælen kommer i konflikt med eksosen. Må sitte med hælen vinklet utover om man skal ha tåballene på fothvilerene (og det skal man jo)
-Litt glatte fothvilere, som nevnt over her.
-Ingen plass til skivelås eller slikt, knapt nok til vognkortet. Man trenger verktøy for å komme til verktøysettet (nei, jeg tuller ikke).
-Tror blinklysa bak har fått kjørt seg, det høyre er så slarkete at det vibrerer 2-3 cm opp og ned på tomgang.
-Er ikke fan av eksosen. Liker de to pottene på S2R og S4R, men på Streetfighter sitter de for lavt slik at de skjuler bakfelgen (som tross alt utgjør ca. 30-40 % av grunnen til å kjøpe Ducati)
-Sittestillingen er kanskje blittelitt mer aggressiv enn jeg kunne ha tenkt meg, men det kan like gjerne være fordi jeg hadde ryggsekk på de to langturene jeg har hatt med den.
-Original dreving, høyt 1. gir og litt rufsete gange under 3k gjør at man må slure på clutchen for å kjøre under 30 km/t. Det er litt upraktisk i et boligfelt med grusvei.
Det positive:
-Fytti satan for en lyd, selv med originalt eksosanlegg! (lyden er vel ca. 50 % av grunnen til å kjøpe Ducati ) På tomgang og i fri høres den ut som om noen mister verktøykassa ned trappa. Dritkult!
-Den går bra. Skikkelig bra. Drar rent og fint fra ca. 3k og opp til sperra.
-Minimalt med elektronikk, kun traction control. Har ikke helt bestemt meg for om jeg liker TC eller ikke, men den kan i alle fall slåes av.
-Liten, lett og lettkjørt.
-Veldig gode bremser (som forventet).
Alt i alt er jeg veldig fornøyd, og må absolutt si at den svarer til forventingene. Artig å ha noe som ikke er så vanlig, og som gjør at folk innleder samtalen med "kul sykkel!"
Kommer til å handle litt i vinter, en del av morroa er jo å gjøre sykkelen litt mer "min". Kommer til å kjøpe:
-SC-project eksos (allerede på vei). Kun en potte, håper jeg får se mer til bakfelgen. Tror også det blir en god del lettere.
-Cordona quckshifter
-Tankpad. Noenlunde nøytral som kan beskytte tanken og dekke over noen små merker som er der fra før.
-Fothvilersett. Har lyst på noe med faste pinner og bedre grep.
-Led-blinklys. Usikker på om jeg vil ha integrert i baklyset bak, eller om jeg vil ha egne blinklys. Har også sett noen som legger inn en remse med LED i ventilasjonsåpningene i hekken. Kanskje det hadde vært et godt kompromiss mellom synlighet og ryddig utseende.
-Beholdere til bremse og clutch. Lokket har blitt litt frynsete på de originale. Tenker på å gå for disse her.
-Baggasje. Må ha noe jeg kan feste på hekken, og ei tankveske. Vil helst ha Givi eller SW Motech med feste i tanklokket. Trodde jeg måtte modifisere tanklokket for å få til dette siden det ikke er synlige skruer utenfra, men ser nå at SW Motech ION og EVO tankring skal passe. Må sjekke opp nærmere så jeg er sikker på at jeg får noe som passer. På hekken tenker jeg å bruke enten den Biltema pakksekken jeg har, eller kjøpe Kriega. Usikker på om det da blir US30 combo, eller US 30.
-Depotstøtte bak. Har etterhvert et veldig godt utvalg i depotstøtter, men ingen til monosvingarm. Kjøpte selve støtten på biltema i går, men adapterpinnene har gått ut av salg, så her må jeg finne en annen løsning.
-Lurer litt på nye speil også, men der må jeg nok spekulere litt mer før jeg bestemmer meg. Usikker på hva slags utseende jeg foretrekker. Eneste jeg er sikker på er at jeg vil ikke ha noe som stikker ut fra styret. Er lett for at de ryker når man manøvrerer gjennom døråpninger og slikt.
-Ledning og programvare for diagnose.
På sikt har jeg en liten fantasi om å kvitte meg med eksosventilen og tilhørende servo som sitter under førersetet. Da kan jeg kanskje ommøblere litt der og flytte batteriet ned dit (så ut til å være greit med plass). I så fall kan jeg kanskje ommøblere litt under passasjersetet også, og få det lille rommet til bla. skivelås som jeg savner.
Motorsykkel er dyrt!
Det negative:
-Dårlig plass til høyre fot, hælen kommer i konflikt med eksosen. Må sitte med hælen vinklet utover om man skal ha tåballene på fothvilerene (og det skal man jo)
-Litt glatte fothvilere, som nevnt over her.
-Ingen plass til skivelås eller slikt, knapt nok til vognkortet. Man trenger verktøy for å komme til verktøysettet (nei, jeg tuller ikke).
-Tror blinklysa bak har fått kjørt seg, det høyre er så slarkete at det vibrerer 2-3 cm opp og ned på tomgang.
-Er ikke fan av eksosen. Liker de to pottene på S2R og S4R, men på Streetfighter sitter de for lavt slik at de skjuler bakfelgen (som tross alt utgjør ca. 30-40 % av grunnen til å kjøpe Ducati)
-Sittestillingen er kanskje blittelitt mer aggressiv enn jeg kunne ha tenkt meg, men det kan like gjerne være fordi jeg hadde ryggsekk på de to langturene jeg har hatt med den.
-Original dreving, høyt 1. gir og litt rufsete gange under 3k gjør at man må slure på clutchen for å kjøre under 30 km/t. Det er litt upraktisk i et boligfelt med grusvei.
Det positive:
-Fytti satan for en lyd, selv med originalt eksosanlegg! (lyden er vel ca. 50 % av grunnen til å kjøpe Ducati ) På tomgang og i fri høres den ut som om noen mister verktøykassa ned trappa. Dritkult!
-Den går bra. Skikkelig bra. Drar rent og fint fra ca. 3k og opp til sperra.
-Minimalt med elektronikk, kun traction control. Har ikke helt bestemt meg for om jeg liker TC eller ikke, men den kan i alle fall slåes av.
-Liten, lett og lettkjørt.
-Veldig gode bremser (som forventet).
Alt i alt er jeg veldig fornøyd, og må absolutt si at den svarer til forventingene. Artig å ha noe som ikke er så vanlig, og som gjør at folk innleder samtalen med "kul sykkel!"
Kommer til å handle litt i vinter, en del av morroa er jo å gjøre sykkelen litt mer "min". Kommer til å kjøpe:
-SC-project eksos (allerede på vei). Kun en potte, håper jeg får se mer til bakfelgen. Tror også det blir en god del lettere.
-Cordona quckshifter
-Tankpad. Noenlunde nøytral som kan beskytte tanken og dekke over noen små merker som er der fra før.
-Fothvilersett. Har lyst på noe med faste pinner og bedre grep.
-Led-blinklys. Usikker på om jeg vil ha integrert i baklyset bak, eller om jeg vil ha egne blinklys. Har også sett noen som legger inn en remse med LED i ventilasjonsåpningene i hekken. Kanskje det hadde vært et godt kompromiss mellom synlighet og ryddig utseende.
-Beholdere til bremse og clutch. Lokket har blitt litt frynsete på de originale. Tenker på å gå for disse her.
-Baggasje. Må ha noe jeg kan feste på hekken, og ei tankveske. Vil helst ha Givi eller SW Motech med feste i tanklokket. Trodde jeg måtte modifisere tanklokket for å få til dette siden det ikke er synlige skruer utenfra, men ser nå at SW Motech ION og EVO tankring skal passe. Må sjekke opp nærmere så jeg er sikker på at jeg får noe som passer. På hekken tenker jeg å bruke enten den Biltema pakksekken jeg har, eller kjøpe Kriega. Usikker på om det da blir US30 combo, eller US 30.
-Depotstøtte bak. Har etterhvert et veldig godt utvalg i depotstøtter, men ingen til monosvingarm. Kjøpte selve støtten på biltema i går, men adapterpinnene har gått ut av salg, så her må jeg finne en annen løsning.
-Lurer litt på nye speil også, men der må jeg nok spekulere litt mer før jeg bestemmer meg. Usikker på hva slags utseende jeg foretrekker. Eneste jeg er sikker på er at jeg vil ikke ha noe som stikker ut fra styret. Er lett for at de ryker når man manøvrerer gjennom døråpninger og slikt.
-Ledning og programvare for diagnose.
På sikt har jeg en liten fantasi om å kvitte meg med eksosventilen og tilhørende servo som sitter under førersetet. Da kan jeg kanskje ommøblere litt der og flytte batteriet ned dit (så ut til å være greit med plass). I så fall kan jeg kanskje ommøblere litt under passasjersetet også, og få det lille rommet til bla. skivelås som jeg savner.
Motorsykkel er dyrt!
Re: Inunf - Ducati!
Liker mye av det jeg leser, selv om jeg ikke er enig i alt
Kos deg, sykkelen er sikkert like fantastisk som jeg drømmer at den er
Kos deg, sykkelen er sikkert like fantastisk som jeg drømmer at den er
Re: Inunf - Ducati!
Tusen takk!
Re: Inunf - Ducati!
Bilder og film fra treningen i går. Første gang jeg kjører på vått føre med denne sykkelen. Artig, men skummelt når det slipper.
[youtube-iframe]NijtEUkb6AQ[/youtube-iframe]
_OAS3387 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3388 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3393 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3396 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3397 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3408 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3421 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3422 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3428 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3435 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3438 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3443 by OddArne_S, on Flickr
Fant tilbake min gamle Flickr-konto. Den hadde lagt brakk så lenge at den ikke kom opp når jeg søkte på den, men fikk heldigvis gjenopprettet den. Håper bildene ligger tryggere der enn på Photobucket, men gratis er ikke gratis...
[youtube-iframe]NijtEUkb6AQ[/youtube-iframe]
_OAS3387 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3388 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3393 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3396 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3397 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3408 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3421 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3422 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3428 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3435 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3438 by OddArne_S, on Flickr
_OAS3443 by OddArne_S, on Flickr
Fant tilbake min gamle Flickr-konto. Den hadde lagt brakk så lenge at den ikke kom opp når jeg søkte på den, men fikk heldigvis gjenopprettet den. Håper bildene ligger tryggere der enn på Photobucket, men gratis er ikke gratis...
Re: Inunf - Ducati!
Fikk tankringen og tankveska. Monterte i gårkveld.
Ingen synlige bolter, grunnen til at ringen må byttes.
Her er den nye ringen. Er ikke helt fornøyd hverken med kvaliteten eller passformen. Lokket sitter løst, og det er ikke flush med ringen når det er lukket.
Hadde forventet at det fulgte med skiver.
Med tankveske.
Tankvesken kommer i konflikt med tanken.
Hevet adapteret med lenger bolter og skiver. Skal teste dette, og hvis det er passe avstand ordner jeg distansestykker senere.
Grei klaring når tankvesken er tom, skal prøve å fylle litt i den i morgen.
Biltema tankpad. Synes både form og farge passer bra, liker at den er så nøytral.
Forsøker å få kortere avstand til styret med å vinkle det litt mer mot meg. Spent på om det utgjør noen forskjell.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingen synlige bolter, grunnen til at ringen må byttes.
Her er den nye ringen. Er ikke helt fornøyd hverken med kvaliteten eller passformen. Lokket sitter løst, og det er ikke flush med ringen når det er lukket.
Hadde forventet at det fulgte med skiver.
Med tankveske.
Tankvesken kommer i konflikt med tanken.
Hevet adapteret med lenger bolter og skiver. Skal teste dette, og hvis det er passe avstand ordner jeg distansestykker senere.
Grei klaring når tankvesken er tom, skal prøve å fylle litt i den i morgen.
Biltema tankpad. Synes både form og farge passer bra, liker at den er så nøytral.
Forsøker å få kortere avstand til styret med å vinkle det litt mer mot meg. Spent på om det utgjør noen forskjell.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Kan rapportere om at tankveska funker kjempebra. Kjørte en litt lengre tur i dag med bensinstopp. Må si dette konseptet med tankring er en dullion ganger bedre enn Bagster-trekk. Ikke merker jeg noe til at tankveska er der når jeg kjører heller, den største utfordringen er at den er i veien når jeg skal vri om nøkkelen.
Det funket ikke å endre vinkelen på styret. Nå tar knappen for hornet inni tanken på full sving til venstre, men styret er fortsatt ikke nært nok. Ser ut til at det blir nytt styre i vinter.
Det funket ikke å endre vinkelen på styret. Nå tar knappen for hornet inni tanken på full sving til venstre, men styret er fortsatt ikke nært nok. Ser ut til at det blir nytt styre i vinter.
Re: Inunf - Ducati!
Nyvasket!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Vil ha!!!inunf wrote:
Nyvasket!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Vasker i sola?
Re: Inunf - Ducati!
Enkel og grei løsning på depostøtta ser jeg!
Re: Inunf - Ducati!
Tror faktisk jeg har flere sett depotstøtter enn motorsykler, men ingen til sånn svingarm enda :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk