MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 21 apr 2018 08:07

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 1913 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 
 124 125 126 127 128
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 26 feb 2018 19:59 
Offline
Onkel
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:10
Innlegg: 1748
MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA
2017 mod
inunf skrev:
Pakke i posten i gÄr :D

Sent from my iPhone using Tapatalk


Rizoma er kort og godt "porr" til Striitfaiters :shock:
Lekker den 1098'en der. kjekt Ă„ se bildene.

En kamerat har en rÞd 1098S, og det er nok noe av det lekreste som finnes i klassen. BÄde visuelt og lydmessig :smt007

_________________
[/size]Triumph Motorcycles-- Kansje ikke for alle, men for noen, er det alt <3

Norges kanskje beste MC blogg:
www.kant1.no


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 18 mar 2018 10:18 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mar 2006 19:33
Innlegg: 4405
MC: Ymse
Sted: Kristiansund
Lite som skjer her. Har vÊrt mye styr og mye jobb, og lite tid til garasjeaktiviteter. HÄper jeg rekker Ä fÄ gjort litt i pÄsken, slik at syklene blir klare til sesongen.

Bilde

LÄnte sykkelen til min far i gÄr, storkoste meg pÄ tÞrr asfalt og litt privat traktorvei, til tross for temperatur sÄ vidt over null.

Er det noen som har erfaring med Halvarssons sin elektrisk oppvarmede halskrage? KjÞpte den og en batteripakke i bursdagspresang til min far. Lurer pÄ Ä kjÞpe til meg selv ogsÄ, blir jo fort kaldt pÄ Ducatien uten kÄpe.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 18 mar 2018 14:18 
Offline
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 4820
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania
inunf skrev:

Er det noen som har erfaring med Halvarssons sin elektrisk oppvarmede halskrage? KjÞpte den og en batteripakke i bursdagspresang til min far. Lurer pÄ Ä kjÞpe til meg selv ogsÄ, blir jo fort kaldt pÄ Ducatien uten kÄpe.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Den kragen kom vel sent hÞsten 17, sÄ det er vel ikke mange som har rukket Ä teste den enda?
Men jeg tror absolutt den kan ha noe for seg, ogsÄ tar den jo veldig lite plass i bagasjen i forhÄld til ei hel el-jakke :thumleft

Tror kansje jeg ville basert bruken pÄ direkte usb strÞmuttak ;-)

Vurderer sterkt ett kjĂžp :-k

_________________
2017: 19k km. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte pÄ: 0km ;-)


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 18 mar 2018 17:32 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mar 2006 19:33
Innlegg: 4405
MC: Ymse
Sted: Kristiansund
Den er sÄpass ny pÄ markedet ja, det var jeg ikke klar over. KjÞpte Biltema sin 10,4 Ah batteripakke, etter det som stÄr pÄ pakken til kragen skal den holde til 4 timer. Den passer "greit" pÄ innerlomma, og for han som ikke kjÞrer lange turer uansett bÞr den vÊre passelig. Klart, for de som kjÞrer i timesvis er det det nok helt klart greiest Ä ta strÞm fra sykkelen.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 12 apr 2018 18:01 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mar 2006 19:33
Innlegg: 4405
MC: Ymse
Sted: Kristiansund
Var en tur i Ålesund i pĂ„ska, og fikk skrudd litt pĂ„ XJ'en. MĂ„let var Ă„ fĂ„ den sesongklar, men vi gikk oss pĂ„ et lite problem.

Bilde

Resultatet av ventilkontrollen. Alle klaringene var innenfor spesifikasjonene, sÄ det var ikke nÞdvendig med justering. Heldigvis, for det var ganske trangt. Hadde regnet med en "enklere" konstruksjon pÄ en sÄpass gammel/billig motor, men det var shim under bucket som betyr at man mÄ av med kamakslingene for Ä justere. Helt greit Ä slippe det.

Bilde

Bilde

Vi byttet ogsÄ olje pÄ gaflene. Det var nok pÄ tide, for den var veldig skitten. Ingen bilder av det, siden jeg hadde olje pÄ fingrene :p Mekanikerassistenten er fortsatt interessert og blir mer og mer selvgÄende.

Bilde

Satte pÄ nytt speedometerdrev og etter litt klÞning fikk vi det til Ä virke ogsÄ. Veldig greit Ä se hvor fort man kjÞrer :lol:

Bilde

Bilde

Neste jobb var bytte av hjullager bak. Byttet alle fire lagrene og tetningene. DÄrlig med bilder av det, siden jeg (igjen) hadde skitne fingrer. Gikk veldig greit Ä bytte lager, la de nye i fryseren kvelden fÞr slik at de var veldig lette Ä banke inn. Lageret pÄ hÞyre side var helt Þdelagt, ikke rart at sykkelen woblet innimellom.

Bilde

FÞr vi skulle bytte motorolje ville jeg se om den startet. Holdt pÄ og styrte en del, batteriet virket svakt men greide Ä drive startmotoren. Kjinnet og kjinnet, men ville ikke tenne. PrÞvde startgass inn i luftfilteret, men til ingen nytte. Ville sjekke om det var gnist, sÄ jeg skrudde ut en av pluggene og holdt mot toppen mens jeg kjinnet. Det var i alle fall nok gnist til Ä antenne startgassen som ikke hadde gÄtt i luftfilteret, for det smalt noe jÊvlig! :shock: Da var det jo tydeligvis gnist, men den virket svak. Som et siste forsÞk prÞvde jeg Ä trillstarte den. Det gikk veldig greit, da startet den med en gang jeg slapp clutchen. Eneste problemet var en ganske frisk oljelekkasje fra toppen et sted. Veldig usikker pÄ hva Ärsaken er, sÄ ikke helt hvor det kom fra. Spekulerte litt pÄ om vi kan ha tatt knekken pÄ toppakningen med eksplosjonen, men kan liksom ikke skjÞnne helt det heller. Noen tips?

Bilde

Trodde fÞrst lekkasjen kom fra dreneringshullet i toppen mellom eksosrÞr 1 og 2, men det ligger olje rundt tennpluggen ogsÄ.

Bilde

Ser ut som at oljen kommer ut i omrÄdet rundt tennpluggen pÄ sylinder 2?

Skal til Ålesund en tur neste helg, da skal jeg vaske av motoren, fylle pĂ„ mer olje, starte opp og se hvor det lekker fra. HĂ„per det bare er en slange eller ett eller annet vi har glemt av, sesongstarten stĂ„r i fare hvis det er toppakningen.

Bilde

I pÄsken fikk jeg ogsÄ (endelig) tilbake bakdemperen fra Barn Life Racing. Den er nÄ overhalt og forlenget med 3 mm for Ä passe bedre til meg og sykkelen min.

Bilde

Monterte den inn i sykkelen, og fikk endelig tatt den ned fra stroppene som hang fra taket. Tydelig at festene i taket funker, for den hang der i nesten to mÄneder.

Bilde

Gikk meg pÄ et lite problem pÄ slutten av sesongen i fjor. Heldigvis bruker jeg ikke bakbremsen sÄ ofte, men greit Ä ha den tilgjengelig nÄr det trengs.

Bilde

Fikset!

Bilde

Begynte ogsÄ pÄ et lite (av mange) prosjekt pÄ Ducatien. Den eneste forskjellen motormessig mellom SF og 1098 er at 1098 har bedre luftinntak, noe som gjÞr at den har 5 hk mer. Har lest meg opp pÄ dette pÄ nettet, og ser flere som hevder at man fÄr vesentlig effektÞkning med Ä sette pÄ stÞrre luftinntak. Det finnes massevis av alternativer som er som de originale bare stÞrre, men jeg vil ha noe litt mer sportslig. KjÞpte originale luftinntak til 1098, og de passer rett pÄ luftfilterboksen. Resonanskammeret kommer i konflikt med blinklyset, sÄ det kappet jeg av.

Bilde

MÄlet er noe som blir noenlunde slik.

Bilde

Bilde

Tar gjerne i mot forslag til hvor jeg skal kappe det pÄ lengden slik at det flyter best mulig med linjene pÄ sykkelen.

Har begynt Ä fÄ det litt travelt med Ä fÄ banesykkelen klar for sesongstart. FÞrste treningen blir nok pÄ VÄler fÞrste helga i mai, i Malmedalen ligger det fortsatt en halvmeter med snÞ :/ Nye regler for Äret, i stedet for A- og B-fÞrere som i fjor skal alle kvalifisere sammen, de beste fÄr kjÞre A-finale og de andre kjÞrer B-finale. Det betyr at alle mÄ ha startnummer i samme serie. Tidligere har Superbike hatt svarte tall pÄ hvitbakgrunn, Superstock 600 har hatt blÄ tall pÄ hvit bakgrunn og B-fÞrere (bÄde 1000 og 600) har hatt hvite tall pÄ rÞd bakgrunn. NÄ skal alle som kjÞrer 1000 ha svarte tall pÄ hvit bakgrunn og alle som kjÞrer 600 skal ha blÄ tall pÄ hvit bakgrunn. Det betyr at jeg mÄ lakke opp igjen noen felt, satser pÄ Ä bytte om farger pÄ hele sykkelen men fÄr se hva jeg rekker. Har registrert startnummer, 52 var ledig sÄ da har jeg samme som jeg har hatt fÞr :D

Bilde

Ventilkontrollen pÄ banesykkelen var heldigvis grei, alle innenfor spec eller i alle fall nÊrt nok.

Bilde

Monterte toppdeksel

Bilde

Coiler

Bilde

Ledningsnett, bla. til quickshifteren.

Bilde

Radiatoren har kommet pÄ plass.

Bilde

Et triks for Ä fÄ opp toppen pÄ gaffelbeina er Ä lÞsne den fÞr du slakker opp boltene pÄ styrebroen. Jeg mÄtte demontere gaflene for Ä komme til med ventilkontrollen, sÄ da tredde jeg gaffelbeina pÄ plass for Ä fÄ lÞsnet toppen. Skiftet oljen, den var greit sliten sÄ det var nok pÄ tide.

Bilde

Gaffel og forhjul montert men ingen bremser. De mÄ jeg gÄ over grundig da jeg aldri ble helt kvitt problemene med fading.

Bilde

Luftfilterboks pÄ plass.

Bilde

Startet opp for Ä varme opp oljen for oljeskift. Det blinket FI, sÄ jeg satte den i dealer mode.

Bilde

Feilkode C49 er PAIR valve solenoid malfunction. Greit nok, siden den ligger pÄ ei hylle i kjelleren hos foreldra mine. Har satt inn en motstand i stedet, men har tydeligvis skiplet den mens jeg holdt pÄ Ä demontere/montere toppdekselet. Ikke noe problem, vet hvor det er og hva det er.

Bilde

Den varme oljen rant lett ut. Litt skitten olje, men ikke noe alarmerende. Har jukset litt med oljeskift, sÄ det var nok pÄ tide nÄ.

Bilde

Nytt oljefilter sikret med slangeklemme.

Bilde

Tappepluggen sikret med lÄsetrÄd.


Sist redigert av inunf den 12 apr 2018 20:27, redigert 2 ganger totalt.

Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 12 apr 2018 18:22 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2593
MC: Ducati ST4S -01
Sted: SĂžr-TrĂžndelag
Mye fint Ä se her =D> =D> Bredere fothvilere pÄ Ducatien? Og ram-air innsug?


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 12 apr 2018 22:27 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mar 2006 19:33
Innlegg: 4405
MC: Ymse
Sted: Kristiansund
JK95 skrev:
Mye fint Ä se her =D> =D> Bredere fothvilere pÄ Ducatien? Og ram-air innsug?


Det blir andre fothvilere pÄ Ducatien ja, men det er banesykkelen det er bilde av her. Har ikke kommet lenger enn prÞvemontering pÄ Ducatien, men det kommer bilder nÄr den blir ferdig en eller annen gang. Det er ram-air pÄ den originalt, bare med fryktelig liten Äpning plassert bak gaffelen. Satser pÄ at dette hjelper pÄ litt.

Det hÞrer med til historien at onkelen min kjÞpte en 1098S omtrent samtidig som at jeg kjÞpte SF'en. 1098 er oppgitt til 160 hk mot SF sine 155. Ja, det er barnslig, men det er faktisk ganske bittert. SÄ jeg mÄ gjÞre en liten innsats for Ä finne de 5 manglende hk'ene :twisted:


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Inunf - Ducati!
Legg innLagt inn: 12 apr 2018 22:42 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2593
MC: Ducati ST4S -01
Sted: SĂžr-TrĂžndelag
SkjÞnner :lol: :thumleft Har selv lest meg opp noe pÄ Ducati.ms i det siste, og sett mange snodige patenter :lol: Synes den ser noe lang ut forelÞbig, den du holder pÄ med, spent pÄ Ä se ferdig produkt :thumleft


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 1913 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 
 124 125 126 127 128

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Tommas og 22 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare pÄ emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

SĂžk etter:
GĂ„ til:  
KjĂžrer pĂ„ phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmĂ„l) Language Pack © Lars Christian Schreiner