supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Gratulerer :!:

Om du leier sykkel på tur så husk at de har en noe mer "lovløs" kjørekultur enn hva vi er vant med.

Vær også obs på at i varmere strøk "svetter" asfalten, noe som kan gi overraskelser når man minst aner det.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Borg wrote:Gratulerer :!:

Om du leier sykkel på tur så husk at de har en noe mer "lovløs" kjørekultur enn hva vi er vant med.

Vær også obs på at i varmere strøk "svetter" asfalten, noe som kan gi overraskelser når man minst aner det.
Takk :)

Svetting gjelder vel hovedsaklig ny asfalt? Får se om det blir leie i hele tatt, rekker neppe noen ny lapp før jeg drar nedover.. Vet heller ikke om jeg tør begi meg ut i trafikken der nede som det første jeg gjør med ny lapp i lomma..
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da var banekurset unnagjort, og det var gøy! :) Ble litt mer futt og fart.. Da er det bare langkjøringa igjen, og evt en finpussingstime så er det oppkjøring. Langkjøringa blir torsdag eller fredag, og så er det oppkjøring på mandagen..

Grunnen til at langkjøringa er enten på torsdag eller fredag var at kjørelærern ikke hadde trodd jeg skulle få til å ta både teorien og få oppkjøring før jeg dro på ferie, så det ble litt travelt :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da var jammen med langkjøringa unnagjort i dag og.. Kjørelærern fikk plutselig tid, så da heiv jeg meg på.. Kjørte mot Enebakk, tok av mot Ski, kjørte inn dit og tanket på Statoilen, kjørte videre gjennom Ås til Drøbak for en liten ispause i det fine været. Snudde deretter nesen mot Oslo via småveier som endte opp ved Tusenfryd og så innover gamle mosseveien og inn til Oslo igjen.. Sto allerede et par sykler utenfor Tyrigrava også..

Er egentlig ikke så fryktelig kjent der, så var en veldig grei tur, mange spennende veier der..

Surrer fortsatt litt med å holde felt i rundkjøringer og litt småplanlegging, så skal ta en liten kjøretime til på fredagen. Og da er forhåpentligvis alt på stell..

Ned mot Holmlia havna vi i kø, og jeg fikk beskjed om å putre forbi køen.. Var egentlig mye vanskeligere enn jeg hadde trodd..

Men både banekurset og langkjøringa har virkelig vist meg hvor gøy det kan være å kjøre sykkel :) Får bare håpe det går bra på mandagen da :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Høres ut som en fin tur :)

Har du oppkjøring på mandag????

:wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Jepp :) Været var også helt topp.. Kjørte i kun t-skjorte under jakka, og var godt og varmt selv i 80..

Oppkjøring på mandagen ja, og ferie dagen etterpå.. Håper virkelig det går bra.. Gjorde et par småfeil i dag, er denne planleggingen som ikke er helt i orden.. Men så har jeg kjørt lite landevei også da.. Vet ikke helt hva slags rute det blir på oppkjøringa, så er litt spent.. Men det tekniske skal nok gå bra.. Må vel lese litt mer på vedlikehold tror jeg og..

Hehe, dere får krysse fingrene på mandagen :D
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

demons wrote: Ned mot Holmlia havna vi i kø, og jeg fikk beskjed om å putre forbi køen.. Var egentlig mye vanskeligere enn jeg hadde trodd..
Nå er det lenge siden jeg fikk sertifikat.... Hva lærer dere angående køkjøring i dag.
Hvor mye "godtar" loven før de reagerer :roll:

Kjørte du forbi i felt for motgående trafikk eller kjørte du forbi i tofelts samme vei? Er ikke helt kjent i Oslo som du sikkert skjønner :lol:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Borg wrote: Nå er det lenge siden jeg fikk sertifikat.... Hva lærer dere angående køkjøring i dag.
Hvor mye "godtar" loven før de reagerer :roll:

Kjørte du forbi i felt for motgående trafikk eller kjørte du forbi i tofelts samme vei? Er ikke helt kjent i Oslo som du sikkert skjønner :lol:
Vet ikke helt hva som er loven, men når det er to felt i samme retning, så pleier folk å kjøre imellom med blinklyset på.. For min del var det ett felt hver vei, og jeg kjørte forbi rett på andre siden av den gule streken når det var ledig imot..

Har egentlig ikke lært så mye om det, bortsett fra at jeg har muligheter for å komme meg frem som jeg ikke har på bil, og at hvis det er forsvarlig så er det bare å bruke dem.. Er veldig uvant å skulle gjøre ting du aldri ville ha gjort med bil, som å ta den forbikjøringen i går, og putre forbi biler der du ikke hadde hatt plass med bil.. Men det er vel en vanesak håper jeg
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da er det oppkjøring i morra. Været ser ikke helt flott ut, har regnet idag.. Hvor nøye er de på de tekniske spørsmåla? Tror jeg bør lese litt på det før jeg køyer.. Begynner å grue meg litt nå..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Dette går så fint så. Tvi tvi :)
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Lykke til, det går så fint atte! :D
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

nå!!?? Hvordan gikk det? regner med du er ute å sklir hehe

:wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Nope, driver og pakker. Det gikk desverre ikke så bra. Grunnen var fartstilpassing et par steder, som forbi noen kanteklippere på fortauet og inn/utkjøringsfelt til motorvei. Ellers var det bra, både teknisk og kjøremessig. Så jeg besto nok ikke. Feilen min er jo egentlig ikke en mc-feil, heller en uvane som også gjelder for min kjøring generelt, også med bil..

Så da får jeg bare ta en pause i solen ved middelhavet og heller tenke på det når jeg kommer tilbake.. Kjørelærern bestiller ny oppkjøring i morra, så da får jeg nok den litt etter at jeg kommer hjem.

Fikk god oppbacking av folk på jobben, ene som strøk der og første gangen, på grunn av kjøring på kumlokk/fotgjengerfeltstriper! Så det går greit.. Litt surt, men sånt skjer.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

uff....det var trist å høre!

Men men, neste gang så vet du at det ikke er så mye å gru seg til, heller viktig å passe på de feila du nevnte !!

God tur 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

LordShaft wrote:uff....det var trist å høre!

Men men, neste gang så vet du at det ikke er så mye å gru seg til, heller viktig å passe på de feila du nevnte !!

God tur 8)
Takk :) Må nok kjøre litt uvante steder og øve meg litt på sånt med bilen tror jeg.. Går nok bedre neste gang :)
Post Reply