supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om du beveger litt på kroppen så får du raskt mye bedre overblikk. Selv lener jeg meg ut til siden for å sjekke dødsonen, og så sjekker jeg det fysisk ved å snu hele kroppen rundt. Better be safe than sorry :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Snur jo på hodet og sjekker dødvinkelen, men har fortsatt ikke like god oversikt som med bil. Men med å lene seg utover, mener du å lene deg utover mot siden for å se bedre i speilet?

Absolutt bedre å være på den sikre siden ja :) Har allerede møtt på nok av folk som ikke bryr seg om oss på to hjul, selv om jeg kjører med lærer bakpå.. :(
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Enda en kjøretime unnagjort i mindre bra vær. Hadde heldigvis pakka ekstra klær, for jeg var ganske våt etterpå :?

Kjørte rundt litt oppe på Risløkka/Økern og veien ned til Tøyen etterpå.. Fortsatt litt å fikse på, blandt annet at jeg ofte kjører for sakte :shock: Sikkert til irritasjon for medtrafikanter, men er litt uvant med sykkel i høye hastigheter. Med bil er for sakte et ukjent problem.

Ellers må jeg få tatt teorien i løpet av uka.. Er bare å bestille og møte opp? Er vel sikkert en del tråder om det her, får søke og lese litt etter jobb..
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

demons wrote: Ellers må jeg få tatt teorien i løpet av uka.. Er bare å bestille og møte opp? Er vel sikkert en del tråder om det her, får søke og lese litt etter jobb..
Så lenge du har sendt in søknad, er det berre å møte opp. :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Smalababb wrote:
demons wrote: Ellers må jeg få tatt teorien i løpet av uka.. Er bare å bestille og møte opp? Er vel sikkert en del tråder om det her, får søke og lese litt etter jobb..
Så lenge du har sendt in søknad, er det berre å møte opp. :)
Flott!

Kjørelærern sa forresten at det ble banekurs etter neste kjøretime :D
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Heldig du! :D
Eg går å venter på oppkjøyring.
Er allerede eit år på etterskudd, og det baller på seg... :cry:
http://www.avisa-hordaland.no/servlet/s ... t.id=12114
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Smalababb wrote:Heldig du! :D
Eg går å venter på oppkjøyring.
Er allerede eit år på etterskudd, og det baller på seg... :cry:
Au da, den var kjip. Merkelig at de ikke har klart å få i stand en løsning på det der.. Eller en midlertidig løsning iallefall..
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Det er JEVLI irriterende.
1. Med tanke på at eg blir 17 løpet av sommeren, har stått i kø for å ta lappen siden i fjor vår.
2. Når eg endelig har fått begynt, og er klar til oppkjøyring, så har faen ikkje biltilsynet og vegvesne gidda å brydd seg med å lage til bane etter dei nye reglene.
3. Dei "gidder" ikkje sende søknad om dispensajon for å få kjøyre etter dei gamle reglene.

Det er snakk om 8min med teknisk kjøyring. 2 ting er forandra!
Er faen så frustrerende. Det blir dyrere for meg og, med tanke på at eg no bør ha eit par "refresh" timer! :cry:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Smalababb wrote:Det er JEVLI irriterende.
1. Med tanke på at eg blir 17 løpet av sommeren, har stått i kø for å ta lappen siden i fjor vår.
2. Når eg endelig har fått begynt, og er klar til oppkjøyring, så har faen ikkje biltilsynet og vegvesne gidda å brydd seg med å lage til bane etter dei nye reglene.
3. Dei "gidder" ikkje sende søknad om dispensajon for å få kjøyre etter dei gamle reglene.

Det er snakk om 8min med teknisk kjøyring. 2 ting er forandra!
Er faen så frustrerende. Det blir dyrere for meg og, med tanke på at eg no bør ha eit par "refresh" timer! :cry:
Send regninga til kommunen! Neida, men regner med de fikk fart på seg etter avisoppslaget? Send klagebrev, hvis ikke det er gjort..
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

demons wrote: Send regninga til kommunen! Neida, men regner med de fikk fart på seg etter avisoppslaget? Send klagebrev, hvis ikke det er gjort..
Venter i spenning, veit ikkje ka som skjer. Får jo ikkje info heller.
Er klaga mundlig og skriftlig, men ser ikkje ut til å hjelpe. :(
Får håpe på at det avisoppslaget gav dei ein liten "no må me gjera noke fort, for å ikkje komme i dårlig lys" følelse.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Smalababb wrote:Får håpe på at det avisoppslaget gav dei ein liten "no må me gjera noke fort, for å ikkje komme i dårlig lys" følelse.
Får bare passe på at det ikke fokusen forsvinner fra det, slik at de faktisk må gjøre noe.. Er vel ingenting de liker så dårlig som å få elendig medieomtale
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Da har jeg vært ute og hatt enda en kjøretime.. Fikk til og med litt prisavslag fordi vi stoppet innom et par steder for at kjørelærern skulle hente noen greier..

Har ikke fått somlet meg til å ta teorien enda, og drar på ferie den 11. juli. Etter litt skravling, så fant vi ut at det kan bli litt teit å vente til etter ferien, så skal ta teori på mandag og prøve å få oppkjøring så nær avreisedato som mulig. Har fortsatt igjen både banekjøring, som står som neste på lista, og langkjøring..

Så altså en mulighet for at jeg rekker å få tatt lappen før jeg drar. Hadde vært kult, så kanskje jeg kunne leid sykkel på ferie :) Drar forresten med dama og svigers til området rundt Nice med en uke i leid hus på Korsika.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Jeg sto på teorien i dag! 18 av 25 mulige feil.
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

Gratulerer :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Takktakk :)

Blir banekurs i morgen, og sikkert langkjøring i løpet av uka. Fikk nemlig oppkjøring på mandag, så da kan det faktisk hende jeg får lappen før jeg drar :D

Hadde vært greit å slippe å fortsette etter ferien.. Også kanskje jeg kunne leid sykkel nede der? Vet ikke hvordan reglene er for sånt, er vel gjerne at man må ha hatt lappen en stund?
Post Reply