MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 19 okt 2018 23:11

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7007 innlegg ]  Gå til side Forrige 1451 452 453 454 455468 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 19 sep 2018 22:45 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1372
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
https://www.blocket.se/goteborg/KTM_690 ... ?ca=11&w=3
Bilde
https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha ... ?ca=11&w=3
Bilde

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Toppen
   
Legg innLagt inn: 19 sep 2018 22:49 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 nov 2006 18:07
Innlegg: 580
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo
XT 660 er en trivelig tursykkel, men er i en helt annen liga enn KTM 690/701/950/990.

Edit: På 701 står det selvfølgelig Husqvarna.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 19 sep 2018 23:23 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1372
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
ole m. skrev:
XT 660 er en trivelig tursykkel, men er i en helt annen liga enn KTM 690/701/950/990.

Edit: På 701 står det selvfølgelig Husqvarna.

Ca. 20 gamp mindre en 690 sett som ren vare og 45 kg tyngre660
Komforten er bedre på lengre turer med 660 men smakssak det å klart 950 +990 er bedre til toring + mer

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 08:02 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:50
Innlegg: 2412
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud
Artig dette hvordan ting endrer seg, ikke sant.



misspelling with autocorrect

_________________
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 08:21 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5107
MC: Nada...
Ønsker du deg en sykkel som er glitrende til grus, leken på stier og skikkelig bra på langtur (for å komme til nevnte grus og stier), så finnes vel ikke den pakken helt enda?

På meg virker det som (ved å lese på advrider hovedsaklig..) nevnte KTM 950/990 er en av de som kommer nærmest. Disse kan du jo omtrent få kjøpt for verditapet på en GSA, så kanskje muligheten er der til å holde seg med to sykler 8)

Nye modeller er jo wildcard, så der er jo alle muligheter åpne :-)

Nye Tenere ser jo kul ut feks :thumleft

Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 09:08 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 22 jan 2007 11:05
Innlegg: 3119
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Glad i den lettere ombyggede XL600R`n min jeg..
kjører både langt og inn i værste dritten uten problemer..seff ikke mer enn rundt 50 gamp men funker bra da den heller ikke veier stort..tørrvekt på 132kg med all den gamle plasten og stort batteri.
tipper jeg er under 130kg nå... \:D/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 09:20 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17303
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Det er godt med innspill på et vaklende sinn :lol: :lol:

Men noe 990 eller en av de andre store adv syklene kommer såpass nært GSA i vekt og størrelse at da har det ingen hensikt å bytte. Målet med å bytte sykkel for meg nå (slik som jeg ser det for meg) er å ha en så lett sykkel som overhodet mulig. Det beste hadde jo vært å gå for en på rundt 100 kilo, men som jeg har begynt å skjønne utifra å lese ADVrider... det er like mange sykler som meninger.

GSA'en er nesten for god til å være sant på toruing. Det finnes ikke en sykkel jeg heller ville hatt. Går jeg for en 690/701 eller kanskje 500... så tar jeg med i beregningen at jeg blir å kjøre den litt rundt på henger når jeg skal på lengre turer.

Når det kommer til komfort, tenker jeg at vi er jvælig bortskjemt som har rullet rundt på GSA og blitt vant til den komforten der. Alt annet vil jo kjennes slitsomt ut. Men man venner seg til en del av ubehaget. Jeg har jo kjørt en del R sykkel. Å det finnes jo ikke behagelig :lol: :lol:

en 150 kilos sykkel kan jeg faktsik plukke opp med ren håndemakt. Jeg kan ta i ramma å løfte den opp. Står jeg med den mellom bena, kan jeg bikke den ned til velt og opp igjen uten å anstrenge meg. Jeg ser bare for meg at dette har store fordeler når man skal kjøre litt rundt i skogen og frese seg god på grusbane (pløyet åker)

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 09:30 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1372
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Forhåpentligvis så kommer KTM 790ADV ut på markedet å så den står vel i konkurranse med den nye Tennere 7 som kommer snart- :-k
-
Joda mc rundt 140-150 kg kan være kjekt men så dukker den gjalla veien som du har brå-lyst på å forske på som setter en stopper på grunn av du er alene å med mye pes å tung fandens mc så stopper det opp :evil:
Er som regel ikke noe problem med en mc på 140-150 kg men heit i trøya kan man bli
Verre er det med 200 kg

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Sist redigert av kvase den 20 sep 2018 09:43, redigert 1 gang totalt.

Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 09:36 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 nov 2006 18:07
Innlegg: 580
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo
tshansen skrev:
Men noe 990 eller en av de andre store adv syklene kommer såpass nært GSA i vekt og størrelse at da har det ingen hensikt å bytte.


Det er her jeg mener du tar feil, 950/990 er noe helt annet enn en GSA. Ja,det er en stor sykkel, men den føles ikke som det.

Men skal da ha "så lett som mulig", så kjøper du deg en endurosykkel med hvite skilter, f.eks. KTM EXC 500, den har angitt vekt 106,5 kg uten bensin.

Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 09:40 
Offline
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 5446
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Der at jeg ikke har lagt inn kommentar før nå betyr selvfølgelig at jeg ikke klarer å forme EN positiv setning forbundet til temaet :evil:
Harre rabla fårræ :roll: Du kvitter deg vel ikke med den ultimate turmaskinen for å krabbe opp på en "sag-krakk" :shock:
Er det høsten? Her må jo "bokstavene" være i fullt opprør :-#

Inngå en periodisk byttelåne-avtale med "Den andre Hansen" til anfallet går over er mitt innspill :thumleft

Gla i deg fordet da :smt056

_________________
2017: 19k km. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 11:15 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 okt 2015 19:20
Innlegg: 2931
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
ojda skrev:
Der at jeg ikke har lagt inn kommentar før nå betyr selvfølgelig at jeg ikke klarer å forme EN positiv setning forbundet til temaet :evil:
Harre rabla fårræ :roll: Du kvitter deg vel ikke med den ultimate turmaskinen for å krabbe opp på en "sag-krakk" :shock:
Er det høsten? Her må jo "bokstavene" være i fullt opprør :-#

Inngå en periodisk byttelåne-avtale med "Den andre Hansen" til anfallet går over er mitt innspill :thumleft

Gla i deg fordet da :smt056


Støttes! :thumleft Man må lære av andres "feil" man trenger ikke gjøre alle selv :roll:

_________________
Blåggen min: https://palmastraktorblogglevenogspetakkel.wordpress.com/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 11:37 
Offline
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 5446
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Palma skrev:

Støttes! :thumleft Man må lære av andres "feil" man trenger ikke gjøre alle selv :roll:



Det kan se ut til at "noen"? Tror at de yngste er eldst [-X :lol:

_________________
2017: 19k km. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 12:23 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 nov 2015 11:59
Innlegg: 66
MC: BMW R1200GS
ojda skrev:
Der at jeg ikke har lagt inn kommentar før nå betyr selvfølgelig at jeg ikke klarer å forme EN positiv setning forbundet til temaet :evil:
Harre rabla fårræ :roll: Du kvitter deg vel ikke med den ultimate turmaskinen for å krabbe opp på en "sag-krakk" :shock:
Er det høsten? Her må jo "bokstavene" være i fullt opprør :-#

Inngå en periodisk byttelåne-avtale med "Den andre Hansen" til anfallet går over er mitt innspill :thumleft

Gla i deg fordet da :smt056


Enig. Skal man bytte ut en GSA så blir det selvsagt til en nyere GSA. :D


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 12:52 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 nov 2006 18:07
Innlegg: 580
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo
Og der dukka GS-banden opp ja ... :D


Toppen
   
Legg innLagt inn: 20 sep 2018 12:55 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 okt 2015 19:20
Innlegg: 2931
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Nå skal vi være litt forsiktige, for nå bytter han snart bare på trass :-#

_________________
Blåggen min: https://palmastraktorblogglevenogspetakkel.wordpress.com/


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7007 innlegg ]  Gå til side Forrige 1451 452 453 454 455468 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner