tshansen - *TET - Ute på tur*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1749
Registrert: 04 okt 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Kontakt:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav kvase » 19 sep 2018 22:45



Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 610
Registrert: 09 nov 2006 18:07
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav ole m. » 19 sep 2018 22:49

XT 660 er en trivelig tursykkel, men er i en helt annen liga enn KTM 690/701/950/990.

Edit: På 701 står det selvfølgelig Husqvarna.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1749
Registrert: 04 okt 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Kontakt:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav kvase » 19 sep 2018 23:23

ole m. skrev:XT 660 er en trivelig tursykkel, men er i en helt annen liga enn KTM 690/701/950/990.

Edit: På 701 står det selvfølgelig Husqvarna.

Ca. 20 gamp mindre en 690 sett som ren vare og 45 kg tyngre660
Komforten er bedre på lengre turer med 660 men smakssak det å klart 950 +990 er bedre til toring + mer
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2575
Registrert: 06 okt 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud
Kontakt:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav hakhap » 20 sep 2018 08:02

Artig dette hvordan ting endrer seg, ikke sant.



misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 5461
Registrert: 05 okt 2015 13:39
MC: Nada...

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav Tommas » 20 sep 2018 08:21

Ønsker du deg en sykkel som er glitrende til grus, leken på stier og skikkelig bra på langtur (for å komme til nevnte grus og stier), så finnes vel ikke den pakken helt enda?

På meg virker det som (ved å lese på advrider hovedsaklig..) nevnte KTM 950/990 er en av de som kommer nærmest. Disse kan du jo omtrent få kjøpt for verditapet på en GSA, så kanskje muligheten er der til å holde seg med to sykler 8)

Nye modeller er jo wildcard, så der er jo alle muligheter åpne :-)

Nye Tenere ser jo kul ut feks :thumleft

Bilde

Brukeravatar
mekkern
Innlegg: 3461
Registrert: 22 jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav mekkern » 20 sep 2018 09:08

Glad i den lettere ombyggede XL600R`n min jeg..
kjører både langt og inn i værste dritten uten problemer..seff ikke mer enn rundt 50 gamp men funker bra da den heller ikke veier stort..tørrvekt på 132kg med all den gamle plasten og stort batteri.
tipper jeg er under 130kg nå... \:D/

Brukeravatar
tshansen
Administrator
Innlegg: 18108
Registrert: 07 mar 2006 02:07
MC: KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav tshansen » 20 sep 2018 09:20

Det er godt med innspill på et vaklende sinn :lol: :lol:

Men noe 990 eller en av de andre store adv syklene kommer såpass nært GSA i vekt og størrelse at da har det ingen hensikt å bytte. Målet med å bytte sykkel for meg nå (slik som jeg ser det for meg) er å ha en så lett sykkel som overhodet mulig. Det beste hadde jo vært å gå for en på rundt 100 kilo, men som jeg har begynt å skjønne utifra å lese ADVrider... det er like mange sykler som meninger.

GSA'en er nesten for god til å være sant på toruing. Det finnes ikke en sykkel jeg heller ville hatt. Går jeg for en 690/701 eller kanskje 500... så tar jeg med i beregningen at jeg blir å kjøre den litt rundt på henger når jeg skal på lengre turer.

Når det kommer til komfort, tenker jeg at vi er jvælig bortskjemt som har rullet rundt på GSA og blitt vant til den komforten der. Alt annet vil jo kjennes slitsomt ut. Men man venner seg til en del av ubehaget. Jeg har jo kjørt en del R sykkel. Å det finnes jo ikke behagelig :lol: :lol:

en 150 kilos sykkel kan jeg faktsik plukke opp med ren håndemakt. Jeg kan ta i ramma å løfte den opp. Står jeg med den mellom bena, kan jeg bikke den ned til velt og opp igjen uten å anstrenge meg. Jeg ser bare for meg at dette har store fordeler når man skal kjøre litt rundt i skogen og frese seg god på grusbane (pløyet åker)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 24.000 km - Motoz Tractionator Adventure
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1749
Registrert: 04 okt 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Kontakt:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav kvase » 20 sep 2018 09:30

Forhåpentligvis så kommer KTM 790ADV ut på markedet å så den står vel i konkurranse med den nye Tennere 7 som kommer snart- :-k
-
Joda mc rundt 140-150 kg kan være kjekt men så dukker den gjalla veien som du har brå-lyst på å forske på som setter en stopper på grunn av du er alene å med mye pes å tung fandens mc så stopper det opp :evil:
Er som regel ikke noe problem med en mc på 140-150 kg men heit i trøya kan man bli
Verre er det med 200 kg
Sist redigert av kvase den 20 sep 2018 09:43, redigert 1 gang totalt.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 610
Registrert: 09 nov 2006 18:07
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav ole m. » 20 sep 2018 09:36

tshansen skrev:Men noe 990 eller en av de andre store adv syklene kommer såpass nært GSA i vekt og størrelse at da har det ingen hensikt å bytte.


Det er her jeg mener du tar feil, 950/990 er noe helt annet enn en GSA. Ja,det er en stor sykkel, men den føles ikke som det.

Men skal da ha "så lett som mulig", så kjøper du deg en endurosykkel med hvite skilter, f.eks. KTM EXC 500, den har angitt vekt 106,5 kg uten bensin.

Bilde

Brukeravatar
ojda
Bamsefar
Innlegg: 5960
Registrert: 09 apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav ojda » 20 sep 2018 09:40

Der at jeg ikke har lagt inn kommentar før nå betyr selvfølgelig at jeg ikke klarer å forme EN positiv setning forbundet til temaet :evil:
Harre rabla fårræ :roll: Du kvitter deg vel ikke med den ultimate turmaskinen for å krabbe opp på en "sag-krakk" :shock:
Er det høsten? Her må jo "bokstavene" være i fullt opprør :-#

Inngå en periodisk byttelåne-avtale med "Den andre Hansen" til anfallet går over er mitt innspill :thumleft

Gla i deg fordet da :smt056
2018: 22k km. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.

Brukeravatar
Palma
Innlegg: 3129
Registrert: 09 okt 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Kontakt:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav Palma » 20 sep 2018 11:15

ojda skrev:Der at jeg ikke har lagt inn kommentar før nå betyr selvfølgelig at jeg ikke klarer å forme EN positiv setning forbundet til temaet :evil:
Harre rabla fårræ :roll: Du kvitter deg vel ikke med den ultimate turmaskinen for å krabbe opp på en "sag-krakk" :shock:
Er det høsten? Her må jo "bokstavene" være i fullt opprør :-#

Inngå en periodisk byttelåne-avtale med "Den andre Hansen" til anfallet går over er mitt innspill :thumleft

Gla i deg fordet da :smt056


Støttes! :thumleft Man må lære av andres "feil" man trenger ikke gjøre alle selv :roll:

Brukeravatar
ojda
Bamsefar
Innlegg: 5960
Registrert: 09 apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav ojda » 20 sep 2018 11:37

Palma skrev:
Støttes! :thumleft Man må lære av andres "feil" man trenger ikke gjøre alle selv :roll:



Det kan se ut til at "noen"? Tror at de yngste er eldst [-X :lol:
2018: 22k km. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 85
Registrert: 09 nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav Gulars » 20 sep 2018 12:23

ojda skrev:Der at jeg ikke har lagt inn kommentar før nå betyr selvfølgelig at jeg ikke klarer å forme EN positiv setning forbundet til temaet :evil:
Harre rabla fårræ :roll: Du kvitter deg vel ikke med den ultimate turmaskinen for å krabbe opp på en "sag-krakk" :shock:
Er det høsten? Her må jo "bokstavene" være i fullt opprør :-#

Inngå en periodisk byttelåne-avtale med "Den andre Hansen" til anfallet går over er mitt innspill :thumleft

Gla i deg fordet da :smt056


Enig. Skal man bytte ut en GSA så blir det selvsagt til en nyere GSA. :D

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 610
Registrert: 09 nov 2006 18:07
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav ole m. » 20 sep 2018 12:52

Og der dukka GS-banden opp ja ... :D

Brukeravatar
Palma
Innlegg: 3129
Registrert: 09 okt 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Kontakt:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Legg innav Palma » 20 sep 2018 12:55

Nå skal vi være litt forsiktige, for nå bytter han snart bare på trass :-#


Gå tilbake til «Bloggen»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester