tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by mekkern »

Det er det som er litt av greia med "aleneturer" der det er helt fritt for å stoppe hver meter om en vil....eller kjøre hvis en vil...

men kjøre sammen med andre er også gøy... men da blir en ofte "dratt med "selv om en ser noe fint....

'Jatakk begge deler takk..
men så var det denne tiden en må disponere da.... ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

mekkern wrote:Det er det som er litt av greia med "aleneturer" der det er helt fritt for å stoppe hver meter om en vil....eller kjøre hvis en vil...

men kjøre sammen med andre er også gøy... men da blir en ofte "dratt med "selv om en ser noe fint....

'Jatakk begge deler takk..
men så var det denne tiden en må disponere da.... ;-)
Ja, med aleneturer slipper man å vise andre hensyn, da tar man alle hensyn og tilfredstiller bare egne behov. Når man retter seg etter flere sitter hvertfall jeg igjen med følelsen av at man har vært mer på tur. Da tar man litt kunstpauser for at alle skal være happy. Jeg tøyer nok strikken og er alt for lite konsekvent når jeg er alene på tur, da skal jeg bare som Albert Åberg :roll: :roll: :plystre

Nå er det lett å mene om hva andre gjør og glemme litt hva en selv gjør. Men jeg tror nok at det er lett å la seg fascinere av å ha kjørt langt. Hva man har opplevd på veien er ikke nødvendigvis det som alltid blir fortalt mest om..... Jeg leste en plass at det var alle stoppene som definerte en tur, å det kan jeg kanskje si meg enig i :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Kant1 »

tshansen wrote:
mekkern wrote:Det er det som er litt av greia med "aleneturer" der det er helt fritt for å stoppe hver meter om en vil....eller kjøre hvis en vil...

men kjøre sammen med andre er også gøy... men da blir en ofte "dratt med "selv om en ser noe fint....

'Jatakk begge deler takk..
men så var det denne tiden en må disponere da.... ;-)
Ja, med aleneturer slipper man å vise andre hensyn, da tar man alle hensyn og tilfredstiller bare egne behov. Når man retter seg etter flere sitter hvertfall jeg igjen med følelsen av at man har vært mer på tur. Da tar man litt kunstpauser for at alle skal være happy. Jeg tøyer nok strikken og er alt for lite konsekvent når jeg er alene på tur, da skal jeg bare som Albert Åberg :roll: :roll: :plystre

Nå er det lett å mene om hva andre gjør og glemme litt hva en selv gjør. Men jeg tror nok at det er lett å la seg fascinere av å ha kjørt langt. Hva man har opplevd på veien er ikke nødvendigvis det som alltid blir fortalt mest om..... Jeg leste en plass at det var alle stoppene som definerte en tur, å det kan jeg kanskje si meg enig i :-k
Jeg merker at når jeg kjører aleine, blir det ofte mer bilder og nytelse av omgivelsene, når det passer MEG. men... noen ganger er man bare i kjøremodus og driter i bildestopping :-D
Med flere på tur er det ikke SÅ lett å stoppe og ta et bilde når jeg synes jeg ser noe som er verd å feste på bildebrikka.
Hadde gjerne vært lurt å lagt opp til noen "catch up points" om man kjører flere i lag.?

Det snart sesong igjen, straks er halve januar unnagjort, og når vi skriver mars måned, er det normalt med litt flere kjøredager pr uke :)
Bare å glede seg \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Image

Image

Ble litt knask til sykkelen i dag. Fikk en e-post hin dagen om at jeg fikk 500,- i rabatt på power parts til sykkelen om jeg handlet for 1000,- eller mer :-) Det er jo halv pris, så da måtte vi oppgradere litt bling samt ordne seg med diverse reservedeler til sykkelen :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Dæven, pengene flyr om dagen :lol: :roll:

https://www.radegarage.com/

Var inne å bestilte meg "storage kit" til 690'en. Meget imponert over produktene og løsningene til de gutta her. Var lenge inne på tanken om jeg skulle kjøre med en liten veske fremme på skjermen, men når jeg fant ut at denne lages til 690 og ikke bare 701, ble det et enkelt valg. Ekstra pluss at jeg får oppgradert luftfilteret også til en langt bedre løsning :thumleft

Image

Image

[youtube][/youtube]

Får jeg alt jeg trenger av nødvendig verktøy og reservedeler på plass "inne" i sykkelen og slipper at nødvendigheter tar opp plass i bagasjeløsningen.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by freddy123 »

Det der var ikke dumt [emoji106]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Fikk power part jeg hadde bestilt fra Ride i dag [emoji1303] så litt pimp my ride må til og enda mere dekor på sidene!

Jeg har aldri syns noe særlig om mye klistremerker på sykkelen før, men dette ble faktisk kult på en litt kaotisk måte [emoji23][emoji85] det verker i kroppen etter vår

Image

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Tommas »

Så ikke dumt ut det :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by freddy123 »

Det hadde vært morro og testkjørt en sånn ktm690 igjen kjenner kjenner jeg.

Kjørte duke690 på kjøreskolen men den var det noe fatalt feil oppsatt dempere på som ødela litt den kjøreopplevelsen.


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

freddy123 wrote:Det hadde vært morro og testkjørt en sånn ktm690 igjen kjenner kjenner jeg.

Kjørte duke690 på kjøreskolen men den var det noe fatalt feil oppsatt dempere på som ødela litt den kjøreopplevelsen.
Å sette opp dempere slurves det alt for mye med. Problemet er ofte at det kreves litt kunnskap og det kan være vanskelig å få det til skikkelig. Min er også litt off på demperne med tanke på vekten min og eventuelt bagasje, men skal få satt den opp og målt sag i løpet av vinteren nå :thumleft

Vi får se om vi ikke kan ordne en prøvekjøring når våre veier møtes neste gang :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Palma »

Det var en stor opplevelse da jeg fikk nye dempere på gamle Betty i fjor. Og den siste finjusteringa var vel det mest overraskende. Gamla ble utrolig god(bedre) å kjøre. Det som vel ofte er tilfellet er at for og bakdemper ikke er samstemte slik at de lever hver sine liv, og sykkelen blir en geleklump.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Palma wrote:Det var en stor opplevelse da jeg fikk nye dempere på gamle Betty i fjor. Og den siste finjusteringa var vel det mest overraskende. Gamla ble utrolig god(bedre) å kjøre. Det som vel ofte er tilfellet er at for og bakdemper ikke er samstemte slik at de lever hver sine liv, og sykkelen blir en geleklump.
Det er egentlig merkelig hvor få som faktisk stiller inn dempere etter sin vekt og bagasje. Joda, en del nyere sykler kommer med slikt elektronisk, men det er sinnsykt mye sykler som ikke har det og kjører med standard oppsett. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by biker7 »

tshansen wrote:
Palma wrote:Det var en stor opplevelse da jeg fikk nye dempere på gamle Betty i fjor. Og den siste finjusteringa var vel det mest overraskende. Gamla ble utrolig god(bedre) å kjøre. Det som vel ofte er tilfellet er at for og bakdemper ikke er samstemte slik at de lever hver sine liv, og sykkelen blir en geleklump.
Det er egentlig merkelig hvor få som faktisk stiller inn dempere etter sin vekt og bagasje. Joda, en del nyere sykler kommer med slikt elektronisk, men det er sinnsykt mye sykler som ikke har det og kjører med standard oppsett. :-k
Dette er strengt tatt en tjeneste alle forhandlere burde hatt kompetanse til, og gjort som standard ved salg/levering av nye sykler til kunder med forskjellig vekt/behov ! (kanskje også ved litt nyere bruktsykler)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

biker7 wrote: Dette er strengt tatt en tjeneste alle forhandlere burde hatt kompetanse til, og gjort som standard ved salg/levering av nye sykler til kunder med forskjellig vekt/behov ! (kanskje også ved litt nyere bruktsykler)
Det er jeg helt enig i... :-D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Tommas »

Med tanke på hvor lite tid det egentlig tar å sette opp fjæring, så er det komplett krise at det ikke blir gjort ved levering. Fordypning og finspikking kan man jo alltids bruke masse tid på, men bare noe så enkelt som å få justert etter vekten til sjåføren er ikke store jobben.
Locked