tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by Tommas »

JK95 wrote:Får du til å leke litt med bildet etter det der også? Mangler noe på verandaen ;-)
Jeg var redd for å bli for forutsigbar :lol:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by JK95 »

Tommas wrote:
JK95 wrote:Får du til å leke litt med bildet etter det der også? Mangler noe på verandaen ;-)
Jeg var redd for å bli for forutsigbar :lol:
Neinei, nå snakker vi om forventninger :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by ojda »

Tommas wrote:Det så ut som virkelig bra bruk av tid!

Jeg fikk også lyntestet "fyll" funksjonen på Photoshop igjen, og den er på enkle ting utrolig rask og effektiv :thumleft

Merk område, velg fyll og voila så er ting fjernet fra bildet.

Forstørret opp så blir det litt grums, men for web-arbeid så er den bra.



Jeg synes nå heller du skulle ha fjærnet den fæle orange og satt inn en flott GSA på trammen ;-)


Men bortsett fra det, flott historie med bilder Thomas :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by tshansen »

Tommas wrote:Det så ut som virkelig bra bruk av tid!

Jeg fikk også lyntestet "fyll" funksjonen på Photoshop igjen, og den er på enkle ting utrolig rask og effektiv :thumleft

Merk område, velg fyll og voila så er ting fjernet fra bildet.
Dette er mobilbilder som er lagt inn direkte, men prøvd noen ganger i photoshop uten at jeg mener at resulatet blir greit nok. Men når jeg ser dette bildet er det jo helt greit for web bruk som du sier :thumleft
ojda wrote: Jeg synes nå heller du skulle ha fjærnet den fæle orange og satt inn en flott GSA på trammen ;-)

Men bortsett fra det, flott historie med bilder Thomas :thumleft
Takk for det bamsefar. Se om det ikke dukker opp en lengre historie fra sommerens krumspring i løpet av vinteren ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by ojda »

tshansen wrote:
En fantastisk dag på 2 hjul... For noen veier, farger og temperaturer. Rett og slett magisk! Er litt kjedelig å tenke på at dette kan være årets siste langtur, men vi får bruke vinteren effektivt, kjøpe inn diverse bagasje, orienterings redskaper, kamera osv... Neste år blir et enda bedre år 8)



Dagens rute på litt i overkant av 30 mil

Uffameg, han er allerede ødelagt i hodet :(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by tshansen »

ojda wrote: Uffameg, han er allerede ødelagt i hodet :(
Neida, langtur på høsten eller våren er ikke stort lengre. Langtur i ordet rette forstand er med telt og overnatting, dette vet du jo :thumleft :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by ojda »

:lol: Men seriøst! 30 mil*ish funker bra med hensyn til comfort :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by tshansen »

ojda wrote::lol: Men seriøst! 30 mil*ish funker bra med hensyn til comfort :-k
30 mil er ikke noe ubehag what so ever! Vil tippe, uten å ha prøvd det at 30 - 40 mil om dagen går greit! Jeg kjørte jo den nedover fra Trondheim fordelt på 2 dager... ikke noe problem det heller! Men da var jeg full av nysykkel endorfiner! Så vi får se hvordan kroppen reagerer på langtur neste sesong! Sjeldent jeg kjører noe mer enn 20 - 30 mil om dagen uansett (når jeg har innslag av grus)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by ojda »

Kort kommentar

Kaketid serru

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by ojda »

Bilde ;-)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by ojda »

;-)Image

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by tshansen »

Hahaha.... du er en god godtegris Bamsefar :lol: :lol:

Men eneste ankepunktet jeg har til den nye sykkelen er å rulle 60 mil på en dag. Altså ta de lengre etappene over fjellet fra Vest til Øst. Mulig jeg må beregne en overnatting på de turene, hvertfall bortover. Hjemover gjør det ikke om det smerter litt på slutten. :-k Alternativet, som jeg kikker mest på er å få tak i en form for bil/camper/varebil jeg kan transportere den med de lengste og kjedeligste etappene.

Har målt meg fram til at en Caddy Maxi, skal gå akkurat i forhold til lengde inni bak... den kan jeg også bruke som "telt" om jeg skulle ha behov for å campe, men da må jeg rulle ut sykkelen :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4906
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by inunf »

Caddy Maxi skal være en grei bil, bedre kjørekomfort enn rene varebiler. Hvis den er stor nok er det sikkert et bra alternativ. Jeg har mye erfaring med Ford Transit Custom til motorsykkeltransport og som hotellrom. Funker fint å sove i den selv med en sykkel i bilen, synes den funker veldig bra. Kjørekomforten er også bra. Utfordringen er at jeg tror begge disse blir for lave til å kjøre sykkelen rett inn. Du må nok minimum ta av speilene. Har hatt faren min sin KTM 640 Adventure i bilen noen ganger, da må vi komprimere gaffelen med ei jekkestropp for å få den inn døra. Det funker greit, men er nok ikke optimalt for gaffelen på sikt.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by Trondgv »

tshansen wrote:Hahaha.... du er en god godtegris Bamsefar [emoji38] [emoji38]

Men eneste ankepunktet jeg har til den nye sykkelen er å rulle 60 mil på en dag. Altså ta de lengre etappene over fjellet fra Vest til Øst. Mulig jeg må beregne en overnatting på de turene, hvertfall bortover. Hjemover gjør det ikke om det smerter litt på slutten. :-k Alternativet, som jeg kikker mest på er å få tak i en form for bil/camper/varebil jeg kan transportere den med de lengste og kjedeligste etappene.

Har målt meg fram til at en Caddy Maxi, skal gå akkurat i forhold til lengde inni bak... den kan jeg også bruke som "telt" om jeg skulle ha behov for å campe, men da må jeg rulle ut sykkelen :-k
Hva med å prøve den på lange etapper først? Selv tviler jeg på at det blir noe problem eller spesielt ubehagelig. Skulle vind eller ubehagelig sete bli for irriterende, finner du gode løsninger på det som ikke koster skjorta. Et seatconcepts sete og en vindskjerm/tårn hjelper mye på comforten.
På min 690 kjørte jeg ofte dagsturer på 50-60mil og den lengste etappen var på 82mil når jeg skulle til Polen. Dette var jo en Duke og hadde bedre sal, men vindbeskyttelse finnes ikke på den heller.
Eventuelt kan du høre med OTC hva de anbefaler, der kryr det jo av folk med 690. Men du har jo Nomad adventure, rally raid, rade garage osv som leverer det meste til 690en.



Husk over fjellene finner du masse fine veier som du kan leke deg på med 690en.

Men vis du absolutt skal ha bil så må du nok ha noe med litt høyde for å slippe å demontere ting. På min Ford Transit Connect må jeg av med vindskjerm og speil for å få BMWen inn. Dette er den høye typen. Må ha en dør delvis åpen da sykkelen er litt for lang.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by tshansen »

inunf wrote:Caddy Maxi skal være en grei bil, bedre kjørekomfort enn rene varebiler. Hvis den er stor nok er det sikkert et bra alternativ. Jeg har mye erfaring med Ford Transit Custom til motorsykkeltransport og som hotellrom. Funker fint å sove i den selv med en sykkel i bilen, synes den funker veldig bra. Kjørekomforten er også bra. Utfordringen er at jeg tror begge disse blir for lave til å kjøre sykkelen rett inn. Du må nok minimum ta av speilene. Har hatt faren min sin KTM 640 Adventure i bilen noen ganger, da må vi komprimere gaffelen med ei jekkestropp for å få den inn døra. Det funker greit, men er nok ikke optimalt for gaffelen på sikt.
Gode tips, skal ta noen mål å undersøke litt ekstra. Lett å glemme høyden, bare tenke dybde :-k Henger, av typen skaphenger er også et forbanna godt alternativ ;-) Her må jeg litt i tenkeboksen.
Trondgv wrote: Hva med å prøve den på lange etapper først? Selv tviler jeg på at det blir noe problem eller spesielt ubehagelig. Skulle vind eller ubehagelig sete bli for irriterende, finner du gode løsninger på det som ikke koster skjorta. Et seatconcepts sete og en vindskjerm/tårn hjelper mye på comforten.
På min 690 kjørte jeg ofte dagsturer på 50-60mil og den lengste etappen var på 82mil når jeg skulle til Polen. Dette var jo en Duke og hadde bedre sal, men vindbeskyttelse finnes ikke på den heller.
Eventuelt kan du høre med OTC hva de anbefaler, der kryr det jo av folk med 690. Men du har jo Nomad adventure, rally raid, rade garage osv som leverer det meste til 690en.



Husk over fjellene finner du masse fine veier som du kan leke deg på med 690en.

Men vis du absolutt skal ha bil så må du nok ha noe med litt høyde for å slippe å demontere ting. På min Ford Transit Connect må jeg av med vindskjerm og speil for å få BMWen inn. Dette er den høye typen. Må ha en dør delvis åpen da sykkelen er litt for lang.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Joda, men jeg trenger ikke kjøre 60 - 80 mil for å finne ut om dette går eller ikke... For det går hvis man vil, spørsmålet er bare om jeg skal gidde å utsette meg for slitet det er å kjøre så lange etapper på en slik sykkel hvis jeg ikke må.... Fordelen med å ha en bil eller henger jeg kan frakte med, gjør at muligheten for å strekke sesongen i begge ender øker. Det er langt lettere å svippe til Nord-Norge eller sørover i varmen. Da man bare kan pakke bil og kjøre til du spyr. Også kjøre sykkel på veier som er verdt å kjøre på. Jeg er rett og slett litt mett på de lange transportetappene på sykkel. Det er ikke så ekstremt spennende lengre :-P Å 690'en fungerer helt brillefint 30 - 35 mil om dagen... å det er langt innafor for min del :-D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked