tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by Palma »

tshansen wrote:Skal ta å kikke litt på den siden der også Vidar, takk!

Har så vidt begynt på diverse oppussing i heimen! Mye som skal gjøres, men tar litt om gangen. Nå var det platt ute på baksiden av huset, så får vi begynne inne når vinteren setter inn for fullt

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180930/3ffc703cb0e7a93a9f2b8f8abd382e7f.jpg[/img]

Men etter en lang dag som hadde fått sinnasnekkeren til å måpe, måtte jeg ut å kikke litt på noen veier jeg fant på kartet! Det resulterte i mye lek og morro

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180930/53e52027b8e999268c014788b1d6464c.jpg[/img]
Jaaa, du er litt snekker og ja. En slik platting skulle jeg hatt.... hint hint..

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by tshansen »

Palma wrote:Jaaa, du er litt snekker og ja. En slik platting skulle jeg hatt.... hint hint..

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Du får bare nevne tid og sted! Jeg tar guidet tur på skauen som betaling :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by Busa Trond »

Blir det helårs kjøring på deg nå!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by tshansen »

Vært ute å lekt meg litt med 690'en i kveld. Måtte sjekke om jeg kom meg opp på en vei Onkel tipset meg om... Det var ikke mulig i dag, for å si det mildt :plystre

Image

Det var bratt, glatt og mye stor stein... Å oppi et par av svingene var store deler av veien elv, så her må jeg tilbake når det er litt tørrere og jeg har litt bedre tid.
Tok noen bilder, men mobilen streika midt oppi der... Nok en påminner om at mobil og kulde er den forbanna dårlig combo :evil:
Jeg er egentlig glad for at jeg ikke kom meg opp, for jeg kjørte rundt og inn i andre siden av dalen. Her var Elven gått langt over siden bredder og bommen over brua er umulig å komme rundt. Eneste alternativet er å slepe sykkelen under.

Men det er mulig å kjøre over elven når det er lav vannstand. Så jeg skal opp igjen her å leke meg mer, det er ingen tvil om \:D/ \:D/

Det er litt som å lære å kjøre sykkel igjen. Den er så lett at når jeg stopper opp å hugger inn bremsen bare sklir den. Det er liksom ikke vekt nok til å plante sykkelen. Jeg må også lære meg å bruke bakbremsen mer, spesielt i nedoverbakker da det har holdt på å gå skikkelig til helvete noen ganger uten ABS :plystre Har vi blitt for godt vant med all denne teknologien? :-k :-s Det er jaggu skummelt når alt vandrer og du må stole på instinktene :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by tshansen »

Busa Trond wrote:Blir det helårs kjøring på deg nå!
Jeg tror ikke det Busa... Jeg har rett og slett ikke hjerte til å ødelegge syklene mine i den saltlaken vi bader i her vinterstid :-# :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by Trondgv »

iPhone du har altså? :lol: :lol:
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by Busa Trond »

Har nå investert i ACF og pigg. Så får vi se da om en får lurt seg ut noen turer.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by tshansen »

Har jaktet litt på GPS og bagasjeløsning til sykkelen siste tiden. Siden det straks er vinter og det strengt talt ikke er noe hast, har jeg prøvd å sjekke alt av løsninger.
Jeg må si at Mosko moto sin 80L variant er meget sexy og gjennomtenkt, men en anelse stor og strengt talt litt unødvendig til mitt bruk (tror jeg)
Hittil er det Enduristan som har beste løsningen. At man får kjøpt det i Norge og det er relativt rimelig er også veldig greit. :thumleft

[youtube][/youtube]

Meget gjennomført filming, om man klarer å se vekk ifra språket :-P Så blir jeg å legge telt/hengekøye, sovepose, liggeunderlag og pute i en pakksekk på hekken når jeg skal på de lengste turene.

Jeg kom i kontakt med en kar som hadde brukt Garmin Montana en stund, men han byttet den i en Garmin zumo 396 da denne var mye kjappere og kunne overføre filer via innebygget wifi. Så tror nok jeg blir å lande på en 396 selv. Da jeg stort sett alltid kjører rutene som er forhåndstegnet i Myrouteapp/basecamp/eller fra andre. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *2 sykler i stallen*

Post by tshansen »

Det er ikke ofte jeg applauderer youtube filmer som strekker seg over 5 minutter, men dette var så bra at jeg tok meg selv i å reise meg fra stolen, klappe og tørke en tåre på slutten =D> =D> =D>
Jeg er rett og slett stum av beundring og kan bare fortelle at Europaferie kommer til å få en helt ny mening framover.

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by Tommas »

Selv om jeg holdt tårene tilbake så var det en utrolig bra produsert film!

Hr Villalobos er verdt mer tid også:

http://gregvillalobos.co.uk/adventure-films/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by tshansen »

En måned med diverse nedbørsrekorder og lave temperatur rekorder har satt sitt preg... I dag var det endelig fornuftige meldinger, med temperaturer opp mot 20 grader her i Bergen =D>
Jeg er egentlig sjuk, men hvor mye verre kan man bli i slikt vær? Huset er fult av unger og famile, så det var bare å krype inn i MC bunaden å sette kurs mot grusveier jeg ikke har kjørt enda :twisted:

Image

Det er et hav av små stikkere som ender ut på diverse jorder på veien fra Bergen til hytten. Det frister stort å leke seg litt, men man får prøve å holde seg i skinnet.

Image

Det har sine fordeler med liten sykkel, første gang jeg har kunnet kjørt til døren på hytta \:D/

Image

Måtte innom hytten å planlegge en liten jobb... har et rotvelt jeg må få lagt ned, men det har ikke vært mulig å ta det før nå. Det ligger såpass dårlig til at jeg kanskje blir nødt å klippe røtterne før jeg tar stammen.
Turen fortsetter til Modalen. Her har de en liten crossbane, men pga mye sand turte jeg ikke utforske for mye med GSA'en sist gang jeg var her. Med ny sykkel var det plutselig helt andre muligheter.

Image

Image

[youtube][/youtube]

Image

Flere elvekryssinger, laget til med forskjellig størrelse på stokker/tømmer så man kan trene på å kjøre over hinder. Virrvarr av stier, bakker med forskjellig underlag. Banen ser liten ut fra nedsiden, men når man kjører litt rundt her forstår man hvor stort området er. En fantastisk lekeplass 10 min unna hytten \:D/ \:D/ Her skal det lekes mye framover.

Image

Videre gikk turen litt oppover i dalen. Ved Helland går det en vei oppover dalen som er stengt med bom. Denne er såpass godt laget at man skal ha veldig liten sykkel for å klare å komme seg forbi. Ikke sjangs med GSA'en. Det var på håret at det gikk med KTM'en, måtte gå av sykkelen og trille/kjøre den ved siden av meg.

Image

Image

En fantastisk liten perle midt i Stølsheimen :twisted:

Image

Image

Periodevis krevende underlag, spesielt ned igjen... Det er en smule uvant å kjøre sykkel uten ABS. Men så lenge jeg er aktiv med bakbremsen og har et råtten egg under høyrehånden, går det på et vis... men jeg må øve langt mer før jeg føler jeg har god kontroll i nedoverbakke.

Image

Jeg triller videre over Eksingedal, høsten er snart forbi og vinteren er på vei. Det er heftig vannstand i elven etter all nedbøren som har kommet siste dagene.

Image

Image

Image

Det fristet noe helt sinnsykt å prøve seg på elven, jeg var uti å vada, men vannstanden var så høy og med så mye kraft at jeg ikke turte alene. Steik, hadde jeg "druknet" sykkelen her oppe.... stått der som tidenes klovn, det er det ikke verdt :lol: :lol:

Image

Forrige gang jeg var oppe her med Gullbrå, ble jeg stoppet av snøen... Det ble jeg jaggu med denne gangen også :shock: :shock: Et lite stykke oppi dalen, følger du veien til venstre. Den går langt F**** oppi fjellheimen (Stølsheimen)

Image

Image

Image

Image

Jeg klarte å spinne meg spor et lite stykke, men måtte se meg slått av den våte/kompakte snøen. Jaja, jeg får ta meg en tur opp igjen neste sesong :twisted:

Turen nedover gikk hakket raskere her enn forrige "fjell".... funnet tilbake rytmen og lært meg sykkelen å kjenne litt bedre nå. Gleder meg til å ta fatt på TET rutene neste år =D> \:D/

Image

Image

Image

En fantastisk dag på 2 hjul... For noen veier, farger og temperaturer. Rett og slett magisk! Er litt kjedelig å tenke på at dette kan være årets siste langtur, men vi får bruke vinteren effektivt, kjøpe inn diverse bagasje, orienterings redskaper, kamera osv... Neste år blir et enda bedre år 8)

Image

Dagens rute på litt i overkant av 30 mil https://www.myrouteapp.com/track/open/150690
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by Palma »

Skjønner godt at du gleder deg til vinteren ja. Slike dager bør det ikke bli for mange av, det så nesten for jæ.... fælt ut :evil:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by JK95 »

Nice! :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by Tommas »

Det så ut som virkelig bra bruk av tid!

Jeg fikk også lyntestet "fyll" funksjonen på Photoshop igjen, og den er på enkle ting utrolig rask og effektiv :thumleft

Merk område, velg fyll og voila så er ting fjernet fra bildet.

Forstørret opp så blir det litt grums, men for web-arbeid så er den bra.


Image
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *TET rutene for alle penga*

Post by JK95 »

Tommas wrote:Det så ut som virkelig bra bruk av tid!

Jeg fikk også lyntestet "fyll" funksjonen på Photoshop igjen, og den er på enkle ting utrolig rask og effektiv :thumleft

Merk område, velg fyll og voila så er ting fjernet fra bildet.

Forstørret opp så blir det litt grums, men for web-arbeid så er den bra.


Image
Får du til å leke litt med bildet etter det der også? Mangler noe på verandaen ;-)
Locked