tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by tshansen »

Trondgv wrote:MC og fisking er jo en meget god kombinasjon. Jeg har alltid med meg stanga når jeg skal på tur. :thumleft 8) Og fiskekort er jo ikke alltid nødvendig, selv om det finnes. I vann hvor det kryr av småfisk er grunneierene som regel fornøyde med at noen gidder å fiske litt. I vann med mindre og større fisk kjøper jeg gjerne fiskekort. I 2018 har vi tross alt internett og Vipps. På inatur.no finner du masse info og priser om fiskekort, i mange tilfeller er det bare til å kjøpe der. Vis jeg kommer til et vann uten info i umiddelbar nærhet og ingen info på nett, da gir jeg faen og fisker. :thumleft

Syntes vi burde hatt en felles MC/fisketur i løpet av sesongen. Det finnes jo nok av gode fiskevann rundt om. :thumleft
Her kom det en del nyttig info jeg ikke var klar over :thumleft :thumleft Ser ut som jeg kan ryke meg på en fiskesmell alikevell da :-P Ja en fisketur/sykkeltur høres ut som terapi for både kropp og sjel :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by Trondgv »

tshansen wrote:
Trondgv wrote:MC og fisking er jo en meget god kombinasjon. Jeg har alltid med meg stanga når jeg skal på tur. :thumleft 8) Og fiskekort er jo ikke alltid nødvendig, selv om det finnes. I vann hvor det kryr av småfisk er grunneierene som regel fornøyde med at noen gidder å fiske litt. I vann med mindre og større fisk kjøper jeg gjerne fiskekort. I 2018 har vi tross alt internett og Vipps. På inatur.no finner du masse info og priser om fiskekort, i mange tilfeller er det bare til å kjøpe der. Vis jeg kommer til et vann uten info i umiddelbar nærhet og ingen info på nett, da gir jeg faen og fisker. :thumleft

Syntes vi burde hatt en felles MC/fisketur i løpet av sesongen. Det finnes jo nok av gode fiskevann rundt om. :thumleft
Her kom det en del nyttig info jeg ikke var klar over :thumleft :thumleft Ser ut som jeg kan ryke meg på en fiskesmell alikevell da :-P Ja en fisketur/sykkeltur høres ut som terapi for både kropp og sjel :-)
Det er godt å høre. Husk at det er mye morsommere å ta en stor fisk på lett utstyr, enn å ta en liten fisk på heftig utstyr. :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by DrGreve »

Jeg bruker en såkalt duffelbag som ligger på salen bak meg og der har jeg saget til en finèr bunnplate som ligger og stiver opp bunnen. Den er 60cm lang og rommer mye.
Kjøpt på XXL for en slikk og nesten ingenting, var på tilbud :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by tshansen »

DrGreve wrote:Jeg bruker en såkalt duffelbag som ligger på salen bak meg og der har jeg saget til en finèr bunnplate som ligger og stiver opp bunnen. Den er 60cm lang og rommer mye.
Kjøpt på XXL for en slikk og nesten ingenting, var på tilbud :)
Jeg må nok ha en slik selv, vi har noen fra North Face på jobb, som er lik og vanntett! Men disse syns jeg er litt for dyr! Hvor mange liter er din? Takk for godt tips
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:
DrGreve wrote:Jeg bruker en såkalt duffelbag som ligger på salen bak meg og der har jeg saget til en finèr bunnplate som ligger og stiver opp bunnen. Den er 60cm lang og rommer mye.
Kjøpt på XXL for en slikk og nesten ingenting, var på tilbud :)
Jeg må nok ha en slik selv, vi har noen fra North Face på jobb, som er lik og vanntett! Men disse syns jeg er litt for dyr! Hvor mange liter er din? Takk for godt tips
Hva med pakksekk?
Du kan jo selvsagt kjøpe en fra Hepco/Becker til 600,- eller denne fra den butikken alle kjøper fra, men som ingen vil innrømme:
http://www.biltema.no/no/Fritid/Reise/S ... 000021335/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by tshansen »

Jeg kjøper lett fra Biltema, så lenge kvaliteten tilfredsstiller bruken! Men jeg er litt opptatt av at det skal være større åpning! Lettere å pakke, samt ha system i forhold til å bare stappe fra ene enden, som man gjør med en sjøsekk
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by Tommas »

Den sekken fra Biltema er i det minste en sekser på terningen når det gjelder "valuta for penga" :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:Jeg kjøper lett fra Biltema, så lenge kvaliteten tilfredsstiller bruken! Men jeg er litt opptatt av at det skal være større åpning! Lettere å pakke, samt ha system i forhold til å bare stappe fra ene enden, som man gjør med en sjøsekk
Ja, akkurat det der med "stapping" kjenner jeg. Vet ikke om du husker den sekken jeg hadde på turen i '16 (Hepco/Becker). Grei å surre fast, men måtte jo alltid tømme hele innholdet ut når jeg skulle ha noe "innerst". Lærte jo etterhvert hva jeg trengte først, da ;-)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by ojda »

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by Palma »

GIVI sin 80 liter: 18,23 kr pr liter
BT sin 60 liter: 2,81 kr pr liter
SW Motech 70 liter: 19.92 kr pr liter.. :smt005
Men den SW-saken var jo faktisk fin.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by tshansen »

Det mangler ikke på alternativene ser jeg. Den fra SW-motech var meget Nice, men dette er en bag hvor jeg skal fylle opp med fjelltur utstyr! Litt ekstra knask som jeg ikke får plass til i koffertene slik at jeg får kombinert begge interesser, for ikke snakke om muligheten til å pakke ned kjøreutstyret om jeg står parkert en plass jeg ikke har slått opp camp
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by Trondgv »

Jeg har en sånn, helt vanntett og med god plass. Får du ikke plass til det du trenger her, har du for mye med deg. [emoji16]
https://www.cotswoldoutdoor.com/p/aquap ... ?colour=94


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
tshansen wrote:
DrGreve wrote:Jeg bruker en såkalt duffelbag som ligger på salen bak meg og der har jeg saget til en finèr bunnplate som ligger og stiver opp bunnen. Den er 60cm lang og rommer mye.
Kjøpt på XXL for en slikk og nesten ingenting, var på tilbud :)
Jeg må nok ha en slik selv, vi har noen fra North Face på jobb, som er lik og vanntett! Men disse syns jeg er litt for dyr! Hvor mange liter er din? Takk for godt tips
Hva med pakksekk?
Du kan jo selvsagt kjøpe en fra Hepco/Becker til 600,- eller denne fra den butikken alle kjøper fra, men som ingen vil innrømme:
http://www.biltema.no/no/Fritid/Reise/S ... 000021335/
Pakksekk er grei nok men da må man planlegge nøye hva som skal inn først og hva som skal inn sist samt at den runde formen ikke er helt optimal til mange ting man har med når man skal kombinere mc og fjelltur. Grei nok til diverse klær.
En duffelbag har en stor åpning og med en stiv plate i bunnen kan man staple ganske tunge ting i den som kokeutstyr, ferdig frosset mat i bokser, etc.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by DrGreve »

tshansen wrote:
DrGreve wrote:Jeg bruker en såkalt duffelbag som ligger på salen bak meg og der har jeg saget til en finèr bunnplate som ligger og stiver opp bunnen. Den er 60cm lang og rommer mye.
Kjøpt på XXL for en slikk og nesten ingenting, var på tilbud :)
Jeg må nok ha en slik selv, vi har noen fra North Face på jobb, som er lik og vanntett! Men disse syns jeg er litt for dyr! Hvor mange liter er din? Takk for godt tips
Mener at den er 60 liter.. mulig jeg mener feil :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart ny sesong*

Post by tshansen »

Takk for svar Doktor. Må ha meg en tur innom xxl i morgen å sjekke! Ser Helly Hansen får mye skryt for nettopp disse duffel baggene!
De har jo 100 dagers åpent kjøp! Skulle jeg mene at jeg må opp eller ned en størrelse, er det bare å bytte :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked