tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by ojda »

Selvom det smærter meg, og synes helt hinsides :-s
Vil jeg nå være raus nok til å gratulere med vel gjennomført salg \:D/
Du er nok tilgitt til våren tenker jeg ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Kant1 »

Gratulerer med salg... \:D/

Litt vemodig for oss andre (iallefall meg) siden vi har kjørt litt lite sammen...
Men blir spennende å følge med på de nye eventyrene dine \:D/ =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by JK95 »

Gratulerer =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Takk takk :redface Det er noe rart med å selge noe som har betydd så mye for meg. Men jeg er faktisk helt overbevist om at sykkelen nesten ikke hadde blitt brukt med tanke på hvor kjekt det er å kjøre 690. Men jeg skal nok klare å holde følge med dere på asfalt å grus selv med mye mindre sykkel gutter. Så eventyrene ilag er på ingen måte over.
Men når det kommer til eventuelle europaturer, blir jeg nok å prioritere tog enn å kjøre autobahn :lol: :plystre Å hvem vet.... plutselig står det noe nytt på tunet. Jeg er jo en mann som svinger meg rundt når jeg først bestemmer meg :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by freddy123 »

Gratulerer med salg, er ingen grunn til å gro fast med samme sykkel om kjøremønster og behov endrer seg.

Blir spennende å følge med på TET turene fremover[emoji41][emoji1860][emoji1631]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Bikeridr »

Gratulerer med salg.
Ja, blir spennende å følge med på TET-eventyret ditt 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Tommas »

Gratulerer med salg. Når man først har bestemt seg så er det deilig å få det gjort :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Fikk meg reserve fuel flasker i dag

Image

2x 1,5Liter flasker som jeg skal henge under bagasjeløsningen (kan også festes på toppen)

Så med mine teoretiske målinger + målt forbruk tilsier at jeg skal ligge på mellom 25 og 30 mil rekkevidde med dette oppsettet! Håper det holder
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Det er tidlig morra, småen har holdt sirkus i et par timer allerede......KAFFE!!!

Sesongen er så smått igang her på Vestlandet, men som de fleste vet er været her like skiftende som bremsespora i undiken :lol: Blir nok ikke lenge til jeg starter sesongen jeg heller, men det er fortsatt litt knask som skal på plass før alt er klart.

Fikk epost fra Amok for noen dager siden. De kunne fortelle meg at køyen min var ferdig produsert og på vei til deres lager. Så utsendinger til kunde skal være i rute =D>

Image

Vurderer litt om jeg skal gå til innkjøp av Enduristan Tornado2 når jeg kjøper meg heat shield til eksosen og slike fuel flaske beholdere til å henge på sideveskene mine. Det ser så utrolig mye bedre ut å kunne åpne sekken fra toppen og ikke siden/toppen som i en rullebag/sjømannspølse.

[youtube][/youtube]

Det kan se ut som jeg "må ha" Large modellen, men jeg frykter at denne kan bli litt stor. Medium tror jeg blir for liten, så det er ganske sjanseløst å kjøpe noe slikt uten å få prøvepakket. I utgangspunktet skal jeg bare ha telt eller køye, liggeunderlag, sovepose og pute nedi denne. Resten av det jeg pakker skal i sideveskene. Greit å ha litt plass til overs om man skulle finne på å handle på en butikk eller vil ha med seg en flaske ekstra med noe godt i eller en hank med pils :-k
Må jo helt til drammen for å prøvepakke om jeg skal gjøre det før kjøp.

Sykkelen (Traktoren) er som sagt solgt til ny lykkelig eier. En mann som fikk seg mye sykkel for pengene :-P Noe smågjeld på andre sykkelen er flyttet inn i boliglånet for å kvitte seg med Santander. Hadde en lite hyggelig opplevelse med Santander når jeg skulle slette restgjeld på lånet etter salg. Kort historie, mine tall, deres tall og hjemmesidene deres viste 3 forskjellige summer. Egentlig småpenger, men ren prinsipp sak som jeg har laget klagesak på og vil gå videre med. Så nå har jeg plutselig fått frigjort veldig mye kapital som kommer greit med når man skal toure litt ekstra denne sesongen :-P

Det er litt kjekt å se at engasjementet rundt Trans Euro Trail er tatt litt av. Det kommer stadig nye oppdateringer på ruter, flere land kommer til og det kan se ut som interessen for gruskjøring har eksplodert. Jeg har kommet i kontakt med flere folk som har lyst å komme i kontakt med meg når jeg er på tur i "deres" land. Så dette kan fort bli en langt mer innholdsrik opplevelse enn jeg først regnet med :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by kvase »

Du veit at det du sår rundt deg med :-k så noe godt må du regne med å høste av såinga - Det gjelder spesielt alle nye kontakter underveis :-s
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

kvase wrote:Du veit at det du sår rundt deg med :-k så noe godt må du regne med å høste av såinga - Det gjelder spesielt alle nye kontakter underveis :-s
Ja, jeg har blandt annet kommet i kontakt med et par karer i UK... som anbefalte meg å bruke hvertfall en uke mer enn hva TET hjemmesidene anbefaler. Da det er så utrolig mye fine ruter å kjøre i sona rundt TET. Slik info er gull å få, for ikke å snakke om muligheten å møte nye mennesker å få lokalt guided turer :-) Så får vi se hvordan ting blir etterhvert. Motiverer hvertfall ekstra når det er slik =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by Kant1 »

Gler meg til å følge med på dette, håper du kommer deg igang snart :)
Har du forresten en link til der du kjøpte dekkspakene dine?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Kant1 wrote:Gler meg til å følge med på dette, håper du kommer deg igang snart :)
Har du forresten en link til der du kjøpte dekkspakene dine?
Jeg ruller igang med første etappe den 10 mai. Da blir det 3 uker på veien/grusen å gjøre seg de første erfaringene med utstyr, mengde, rekkevidde osv osv :-)

Link til spakene: https://www.adventure-spec.com/default/ ... l-set.html
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

Det ryktes at man har langt bedre kontroll når man kjører offroad med to fingrer på clutchen. Jeg har alltid brukt hele hånden til både clutch og brems! Hvor vidt dette er tilfelle gjenstår å se, men jeg kjøper argumentasjonen til begge leire.

For å bryte med mange års vane/uvane fra vei, monterte jeg i dag en to finger clutch! Så får vi se hvordan det blir framover

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Eventyr og andre skrøner*

Post by tshansen »

I dag fikk jeg melding fra Ride om at siste delen i puslespillet mitt var kommet.... woho! Spaserte elegant innom etter trening, drakk en kaffe, sparket litt dekk og fikk med delen og muligens et par nye deler i bestilling.... typisk :lol

I utgangspunktet er jeg godt fornøyd med delene Rade Garage har levert! Men ingen monteringsanvisning! Mangel på informasjon om at jeg måtte bytte snorkel til luftfilterboksen! At jeg måtte ordne nye slangeklemmer og nye bolter til å montere alt fast i selve sykkelen, gjør at jeg rett og slett ikke kan anbefale å handle fra de! En jævlig lei og kjedelig opplevelse! Man skulle tro og forvente at nødvendige deler var på plass «right out of the box»

Image

Litt små justeringer og den nye luftfilterboksen gled fint på plass

Image

Begynte med snorkelen helt i bunn, men da ble vinkelen feil, så måtte justere den ørlite for å få ting til å sitte perfekt!

Image

Måtte rydde litt i et par slanger og noe ledninger som bare lå strødd på toppen av motor! Hjelpe meg så mye plass jeg frigjorde med å ta vekk den originale luftfilterboksen

Image

Godt med liter tilgjengelig under salen! Prøvepakke litt å ble veldig overrasket over hvor mye jeg faktisk får med meg oppi her

Image

Image

Skal pakke litt mer fornuftig å se hvor mye jeg faktisk får med! Også må jeg finne en fornuftig veske å ha det oppi, så ikke de minste delene flyr vegg imellom når jeg leker meg på skauen.

Image

Godt fornøyd med slutt resultatet! Skulle prøve sykkelen litt for å høre at alt klonker som det skal, men akkurat i det jeg presser inn start knappen, er det faen ikke nok suppe på batteriet til å dra rundt! Damn it.... helt glemt å ha den på lading i vinter! Så den får stå å kose seg med pluggen i til i morgen.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked