tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

Bikeridr wrote:Uten søringsperre til og med :D
Grattis med stikkvåpenutvidelsen. Ser ut til at vår venn i Jomarka får seg et oppdrag igjen..

Forresten (slightly offtopic); har du kjøpt Bragestroppen av Espen/Knivsliperen? Jeg kjøpte den og har prøvd den. Den står til laud og nå har jeg sylkvasse kniver rund baut. :thumleft
Ja, han skal få seg et lite oppdrag igjen, men må se om jeg har noe annet som trenger en kyndig hånd før jeg sender oppover. Greit å få tatt unna litt når man først sender.

Nei jeg har ikke kjøpt stropp av han. Han drev å utviklet den når jeg kjøpte stropp... Så jeg fant en i det store utland og compund (grønn) er egentlig litt i overkant å ha 4 forskjellige compund til mitt bruk. Men tviler ikke på at det er et god produkt han har fått for salg.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by Bikeridr »

Ja, "overkill" med 4 typer compound. Men, det fulgte nå med. Selv bruker jeg hovedsaklig den svarte/grove og den grønne/fine. Dog har jeg "impregnert" alle sidene på stroppen i hver sin moteriktige farge :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

Ja det er sjokkerende lett å holde knivene skarp med slikt utstyr. Jeg ble veldig positivt overrasket :thumleft

Viktig å ha en kniv til en hver anledning... å den skal jo selvfølgelig være skarp :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:Ja det er sjokkerende lett å holde knivene skarp med slikt utstyr. Jeg ble veldig positivt overrasket :thumleft

Viktig å ha en kniv til en hver anledning... å den skal jo selvfølgelig være skarp :thumleft
Ja, jeg og var litt "Njaa.. har dette noe for seg?" Ble også positivt overrasket over resultatet og ikke minst hvor lett/fort det ble resultat.

Støtter det knivresonnementet ditt fullt ut. Er selv på jakt etter en 7-8" kniv til å fylle gapet mellom 5" og 10" jeg har. Tror jeg skal koste på meg den Lars Monsen kniven når jeg kommer over den.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

Bikeridr wrote: Ja, jeg og var litt "Njaa.. har dette noe for seg?" Ble også positivt overrasket over resultatet og ikke minst hvor lett/fort det ble resultat.

Støtter det knivresonnementet ditt fullt ut. Er selv på jakt etter en 7-8" kniv til å fylle gapet mellom 5" og 10" jeg har. Tror jeg skal koste på meg den Lars Monsen kniven når jeg kommer over den.
Var som jhn sa en gang... 8" er langt bedre symetri i, altså den ligger å balanserer bedre i hånden. Har kompiser som har både 7" og 9" å de føles ikke like god i hånden som 8" :-k Mulig det er placebo, men ikke godt å si.
Lars Monsen kniven ser ikke dum ut, men koster skjorta pga branding. Angrer som faen på at jeg kjøpte Strømeng kniven min i slik karbon stål/gammel finnish. Det ruster noe så bort i helvete. Må jo vedlikeholde den konstant. Det er faktisk nok til at den muligens ryker for salg snart å jeg erstatter den i en stainless steel
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:
Bikeridr wrote: Ja, jeg og var litt "Njaa.. har dette noe for seg?" Ble også positivt overrasket over resultatet og ikke minst hvor lett/fort det ble resultat.

Støtter det knivresonnementet ditt fullt ut. Er selv på jakt etter en 7-8" kniv til å fylle gapet mellom 5" og 10" jeg har. Tror jeg skal koste på meg den Lars Monsen kniven når jeg kommer over den.
Var som jhn sa en gang... 8" er langt bedre symetri i, altså den ligger å balanserer bedre i hånden. Har kompiser som har både 7" og 9" å de føles ikke like god i hånden som 8" :-k Mulig det er placebo, men ikke godt å si.
Lars Monsen kniven ser ikke dum ut, men koster skjorta pga branding. Angrer som faen på at jeg kjøpte Strømeng kniven min i slik karbon stål/gammel finnish. Det ruster noe så bort i helvete. Må jo vedlikeholde den konstant. Det er faktisk nok til at den muligens ryker for salg snart å jeg erstatter den i en stainless steel
Ja, mange gode resonnement her. Har en 8" men det er en gavekniv og bruker den ikke til "sleggemekanikk". Monsenkniven er 7" men tror den ligger bra i håndn min. Blir å se på den ved neste Bodøanløp da de har den på kaia der. Nja, prisen er vel egentlig noenlunde par med andre kvalitetskniver i samme segment. Tror du betaler mer for "Brusletto" enn "Monsen" i dette tilfelket.

Grunben til at jeg har aversjon mot rustfritt er slipevedlikeholdet. De blir fortere sløve enn karbonstål og er vanskeligere å slipe. Dog, Monsenkniven er rustfri, så blir spennende å se.

PS! Legger du ut 8" for salg, gi meg et hint da :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by Bikeridr »

Ouch, dobbelpost. Telefonskrivung er noe dritt..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

I morgen tidlig, eller morgen veldig tidlig (for noen) blir jeg å trille videre mot Eidfjord for så å fortsette opp på hardangervidden og videre mot grustur i Øst. Må si at jeg gleder meg jævlig til denne helgen. Skal bli kjekt med litt sosialisering igjen. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

Image

9 grader i skrivende stund, blir en bra dag på 2 hjul [emoji1319][emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by supermons »

Nydelig bilde herr Hansen!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

Fått meg mange gode mil på veldig bra grus i dag [emoji1303] måtte stunte forbi to bommer! Kom ikke her å fortell meg at 1200 setter seg fast i gjørma [emoji23][emoji56]

Det var vel på det berømte håret! En liten smakebit fra lunsjen i dag

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by Tekumseh »

tshansen wrote:Fått meg mange gode mil på veldig bra grus i dag [emoji1303] måtte stunte forbi to bommer! Kom ikke her å fortell meg at 1200 setter seg fast i gjørma [emoji23][emoji56]

Det var vel på det berømte håret! En liten smakebit fra lunsjen i dag

Bilde
Det bildet så innbydende ut, både med grusen, naturen og været. Sånne bilder man skal ta frem i slutten av svarte februar når abstinensen er som størst :-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

Da var det min tur å havne på den smale sti :shock: :shock:

Jeg må faktisk innrømme at jeg har vært inne på tanken, flere ganger om å selge sykkelen min i år! Grusturen i Øst hjalp veldig på videre kjøresug, men hus, heim og hytte krever også sitt. Da snakker vi både tid og penger. Å frigjøre såpass mye kapital samt ta vekk noe som hele tiden vil dra meg ut på tur, kan være det som må til for å holde fokus ett år eller to :lol: :lol: :plystre

Jada, jeg vet...jeg kommer til å slite som faen uten sykkel. Men noen ganger må man bare lufte hodet litt. Selv om man ikke alltid gjør alvor utav planene 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by JK95 »

Nå er vel det meste av brukt ADV billigere enn din og da :-#
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: tshansen - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by Snikkeren »

tshansen wrote:Da var det min tur å havne på den smale sti :shock: :shock:

Jeg må faktisk innrømme at jeg har vært inne på tanken, flere ganger om å selge sykkelen min i år! Grusturen i Øst hjalp veldig på videre kjøresug, men hus, heim og hytte krever også sitt. Da snakker vi både tid og penger. Å frigjøre såpass mye kapital samt ta vekk noe som hele tiden vil dra meg ut på tur, kan være det som må til for å holde fokus ett år eller to :lol: :lol: :plystre

Jada, jeg vet...jeg kommer til å slite som faen uten sykkel. Men noen ganger må man bare lufte hodet litt. Selv om man ikke alltid gjør alvor utav planene 8)
Du kan jo frigjøre mye kapital uten å være uten sykkel. En billig sykkel til å leke seg på kan jo døyve kjøresuget, samt du får frigjort en del kapital. :thumleft
Locked