tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Trondgv »

Toven wrote:
Trondgv wrote:
Toven wrote:
Står du å poster på forumet i dusjen med en pils i hånda igjen nå? :roll: [emoji38]

Snasen Skafter'n, mer mer mer 8)
Asså, nå må du ikke mobbe drikkevanene mine her! Øl i dusjen er obligatorisk vis jeg har planer om å drikke øl utover kvelden, inkludert i dag [emoji23] I morgen skal du få en snap av hele greia, øla altså [emoji13]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Du har mye å glede deg til [emoji41]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Leffy »

Tommas wrote:Det var en utrolig god start :thumleft
Henger meg på den, og flotte bilder som alltid der Lordy :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Palma »

Tror jeg skal vurdere meg et kamera.... Kjempebra både i ord og billeder :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Flanker »

Stående [emoji1319]

Her er det bare å glede seg til fortsettelsen! Både bilder og tekst er som vanlig prima...
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by ojda »

Da har jeg endelig tatt meg "tid" til å lese/titte meg igennom første avsnitt av vår-eventyret ditt :thumleft
Jeg får en sånn i magen at jeg skal være i rett hjørne når jeg skal koose meg med kvalitets-referat,
å da er det bare å vente til stunden og roen er der :roll: Så får det heller ta den tiden det tar :thumleft
Dagene har lizzom vært litt fylt av sykkler forlatt i utlandet :? Og styr rundt dette :( Men nu altså en fredfull stund som kunne nytes med Lordens vår-eventyr =D>
Å hva skal man si? Du skriver som du alltid gjør (veldig underholdende). Å bildene holder sedvanlig kvalitet, så stunden ble beseglet. Vi sitter nå kun å venter på neste avsnitt og neste fredlige stund 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by tshansen »

Neste avsnitt jobbes det flittig med ;-)
Takk for hyggelige tilbakemeldinger, det er liksom blitt min måte å "fortelle" på.
Å jeg er helt enig med deg Ojda, referat av litt størrelse skal leses og nytes. Da må settingen være riktig :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2027
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by RuneMC »

På et nesten folketomt kontor var dette fin lesing! Krydret med noen fine bilder så forsvant tiden litt raskere.

Bihulebetennelsen høres ut som den jeg hadde i Mai - dvs en uke tidenes influensa etterfulgt av en uke tidenes bihulebetennelse. Dvs egentlig tror jeg bihulebetennelsen kom samtidig (i etterpåklokskapens lys) Men det var først når influensaen ga seg at jeg dro på legevakten en søndag kveld. Legen på legevakten syntes da jeg så såpass sjaber ut at han lurte på om jeg ville legges inn :shock:
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Snikkeren »

Steike bra som vanlig Lord'en, både tekst og bilder. [emoji106][emoji106]

Men, at GSA'en gruser KTM på design? Har du slått deg, eller? [emoji33][emoji33][emoji12][emoji23]
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by hakhap »

Snikkeren wrote:Steike bra som vanlig Lord'en, både tekst og bilder. [emoji106][emoji106]

Men, at GSA'en gruser KTM på design? Har du slått deg, eller? [emoji33][emoji33][emoji12][emoji23]
Dere kan slåss der i sandkasse deres stygge sykler. Dere er ikke med i matchen mot Tuono :D

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by quattrokim »

Jaggu på tide du fekk deg ferjekort[emoji1]

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Bergen

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by Bergen »

LordShaft wrote:Sør-Norge på kryss og tvers. Del 1



Jeg snubler over en gammel sykkel som er blitt parkert i skogen

Image
Flott tur referat, igjen :thumleft

Det er ikke en GS sjåfør som har forlatt denne forgaffelen da :D :erte
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Kant1 »

Ganske bra Lordy.. ganske bra. Noen lange og kjekke turer nå, med god tid til referatskriving, så trur jeg du kan komme opp i noe som ligner på Meget.
:thumleft :thumleft :thumleft

Neida, dette eventyret har jeg venta på lenge, og nå hadde jeg tid til å lese det, på solsenga ved bassengkanten her i Provence. \:D/
kjempekjekt... venter på neste =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by tshansen »

Sør-Norge på kryss og tvers. Del 2

Klokken er mørkt ute, eller hvertfall så mørkt som det kan bli på denne tiden av året... Jeg bråvåkner av teltduken klasker meg i trynet :lol: Det er kaldt, det blåser kraftig og dette partyteltet har minimalt med barduneringsmuligheter. Oppskrift på suksess :roll: Jeg spenner på meg tøflusene, lett på tå bort til toalett bygget, sleng i stilongsen og lua på snei.... sexy som aldri før.

Det har krøpet under komfortgrensa i løpet av kvelden/natta, så jeg fyller meg en 1,5L falske med varmevann på dassen, etter jeg har "tømt låret",- sitat slutt. Åååå den skjelven du får når du er ferdig å strupe jøden 8) Småløper tilbake til teltet, snikkeren kjemper tydeligvis med søvnen han også. Jeg kryper oppi soveposen igjen, snurper den godt igjen å kniper innpå to stk sov i ro! Ikke sjanse i helvete å få sove her igjen uten. Det slår noe helt hinsides i teltduken.

Noen timer senere

Image

En slik natt er lett å glemme når man våkner til denne utsikten :love Klokken er passert alt for tidlig og det er på tide å stå opp.... Snikkeren grynter noe fra andre enten av telte "fikk du sove i natt".... hahaha, ja heldigvis, men det var faen ikke lett =D> Vi er begge enig om at denne typen telt er mest egnet for campingplasser og ikke i alt for mye vær. Men størrelsen ser jeg helt klart fordelen med når man er en liten familie =D>

Image

Siden Snikkeren var så grei å dele telt med meg :lol: kunne nå jeg stå for frokosten. Hardkokte egg og bacon :thumleft Blir ikke bedre å få det far! Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor jeg har forelsket meg så fælt i denne plassen. Det er rett og slett nydelig her oppe. Det kan være litt værhardt, men hjelpe meg for en stemning det er.

Vi gjør unna nødvendig morgenstell og pakker ned utstyret vårt før vi saler opp syklene og ruller videre. Snikkeren skal slå følge meg på deler av veien før han returnerer hjem. I det vi står der å knoter med teltet løper det en stor oter forbi :shock: Jævlig stilig. Jeg har aldri vært så nært en oter før... men siden det var litt vind kunne jeg ikke bare slippe teltet og kaste meg etter kamera :shock: :roll: Det kunne bydd på en del utfordringer 8)

Image

Vi skrur over på eventyr modus og fortsetter ut mot Kannesteinen her har jeg ikke vært før, så på høy tid jeg tok meg tid til å se på dette fenomenet.

Image

Image

Vi får gleden av å være her alene i dag, men vi er såpass tidlig ute at jeg hadde ikke regnet med så mye annet. Det er ganske smal vei utover her, så bare å ta det rolig. Møter du bobil er det ikke store plassen til å komme forbi. Det blåste noe helt sinnsykt oppe på parkeringen. Blir akkurat som en trakt nedover i dalen, nærmeste jeg kan forklare det med er slike fallvinder man kan få på sjøen.

Image

Vi triller avgårde igjen, å joda...riktig! Akkurat i det vi triller avgårde møter vi de første bobilturistene.

Planen min var egentlig å kjøre opp mot Ørsta også videre mot Urke og hotel union Øye og den dalen der, men det er to små ferger mellom meg og dit, å de går en gang i skuddåret på denne tiden, pluss at det er søndag. Glemmesak! Så jeg må ta en rask ny vurdering av ruten.... Det blir Nordfjordeid, Panorama veien og mot Briksdalsbreen i stede :thumleft
Snikkeren skal kjøre Stigedalen hjem igjen, så vi tar oss en kaffe på Statoil før han triller videre.

Image

Takk for følget så langt Snikkeren, vi fortsetter på Pre-høsten 2017 :thumleft Jeg pakker på sykkelen igjen å bestemmer meg for å kikke litt hva Nordfjordeid sentrum har å by på. Når jeg var guttunge å tok bussen alene til Bergen husker jeg vi pleide å bytte buss her. Det må da være med en kan gjøre her uten å kjøre rånebil eller henge på bensinstasjonen :lol:

Image

En elv, men ikke så mye mer enn det :lol: dæven, snakker vi "på høyde med Florø" her? :-k Var borte å så på Malikoff rockefestival området. Sikkert utrolig bra liv her når det står på. Kunne se ut som det var en gjeng med vanskeligstilt ungdom her som skulle gjøre en innsats for sine ledsagere. De hadde laget til noe som kunne minne om et rebusløp. Men det var ikke veldig god stemning blandt deltagerne.... Der var spesielt en kar/jente... jeg er faktisk usikker på kjønn, som hadde tidenes punker sveis. Djizes! Kritthvit i huden, tungt sminket type "skrik og skrål" djevel band med masse nagler osv. Herlig ungdom :lol: :lol:

Image

Prøvde meg bortover en grusvei langs elven her, men det endte bare inn på en ride sti. Jeg fikk klar beskjed fra bonden som bodde her at det ikke gikk an å kjøre gjennom. Helt greit sa jeg, jeg snur å vinkler høflig tilbake :smt006
Hadde jeg vært 16 år igjen, skulle jeg ha satset på hest og stall :shock: Det florerte av små rips som puberteten hadde vært grei med :-#

Jeg fortsetter mot Lote og Stryn via Panoramavegen.

Image

Endelig rom for å gladgasse litt igjen, asfalten her er helt strøken, det bukter seg i små oversiktlige vinger og veibanen er akkurat passe smal, slik at man får fartsfølelse uten å måtte risikere liv og helse :thumleft
Utsikten er heller ikke noe å si på. Det er bare så sjukt fint når du får slik melisdryss på toppene og flotte grønne farger under snølinjen =D> Norge er virkelig vakkert på denne tiden av året. Å statistisk sett, er Mai den beste måneden vi har her på Vestlandet 8)

Image

Jeg tar meg et stopp ved Sagedammen. Her har jeg hørt at det skal være fint å stoppe med småen, tid har jeg så greit å sjekke hvordan det er i tilfelle vi skulle finne på å ta turen innom på vei nordover.
Ikke mye aktivitet her i dag, men reis til H for et mylder av grusveier som er her. Hvertfall om man skal tro kartet og alle pilene som er spikret opp på trær rundt om. Hvorvidt det er "lov" å kjøre med sykkel her skal jeg ikke spekulere i.

Image

Image

Småen var rimelig imponert over at han pappa hadde funnet broen til bukkene bruse. Var veldig opptatt av om jeg hadde sett trollet og hvor stort det var :lol: :lol:

Image

Image

Det var ikke noe troll her i dag dessverre, men jeg fortalte naturligvis guttungen at jeg hadde trampet trollet på fingrene og dyttet det ut i elva igjen :roll: Det ble det historier av i barnehagen skal du vite.

Image

Jeg kommer meg avgårde igjen. Det er ingen grunn til å kaste vekk for mye tid. Jeg har siktet meg inn på Luster iløpet av dagen, så vil ikke være for sent fremme. Har jo en gylden om at teltet skal opp før solen går ned. Måtte bare stoppe i en lysning før Stryn å nyte utsikten =D>

Image

Setter seil mot Loen, hvor jeg stopper å tar en kikk på den nye gondolbanen som skal stå klar snart. Ikke mye som levner håp om at de skal rekke tidsfristen, men lov å håpe. Har store planer om å ta med meg familien inn her i løpet av høsten, gå Via Ferrata, ta banen ned igjen, badings og øl på hotellet før jeg går skåla opp dagen etter :thumleft

Image

Fortsatt mye snø i fjellet, så blir nok mange måneder til det er snøfritt opp til skålatårnet

Image

Jeg hadde et lite håp om at det skulle være lite turister og mas oppe med Briksdalsbreen.... sjanse på å kjøre sykkelen opp til enden av turstien, men det skulle vise seg å bli en umulighet. Reis til H så mye asiater det var der :shock: :shock:
Jeg var oppe med selve senteret der grusveien begynner, men det var tjukt med busser og alt for mye folk. Nei det får bli en annen gang, hvor jeg går opp. I dag har jeg ikke tid til det. De sier at det tar ca en time tur/retur

Image

Nei, det begynner å bli sent på dag, så jeg finner meg en liten plass ned med elven hvor de har satt opp noen benker å laget til noe som kan virke som bobil camping :-k Ikke en bobil å se, men greit nok.

Image

Et fullverdig måltid for en sulten motorsyklist :lol: :lol:

Image

Det er ganske sykt at her sitter jeg med "en fot" uti kilden til hva folk flest betaler 50,- literen for på diverse bensinstasjoner rundt om :shock:

Image

Sikkert bare placebo, men hjelpe meg så godt vannet her var. Kaffen jeg kokte på denne eliksiren var også helt i toppsjiktet :lol:

Image

Å du som metter liten fugl, velsign vår mat og ....... osv Maten smakte fortreffelig, samme gjorde kaffe med 2 stk vaniljefudge. Jeg fyller alle flaskene mine med kvalitetvann før jeg saler opp å fortsetter turen mot Luster. Det er mange mil igjen, men jeg må ha meg en liten fotostopp... Det er helt urolig flott effekt når solen gjemmer seg delvis bak fjellet og skyggelegger store deler av dalen.

Image

Det er et lite stykke å kjøre inn hit, men det er absolutt verdt turen. Det er fantastisk natur og masse fine små campiner på veien. Jeg har en liten følelse av at disse er fullbooket store deler av sommeren, men greit å vite at det er mange alternativer her til overnatting.

Image

Jeg kjenner at jeg begynner å jage etter klokken.... Det er bare å skifte fokus igjen. Jeg har da for faen ingen ting jeg skal rekke. Jeg camper når jeg er ferdig for dagen må jeg si høyt til meg selv noen ganger. Denne turen handler om å være på tur, ikke nå fram! [-X Lett for å rase forbi flotte plasser du egentlig har lyst å se bare for at du har satt deg en "kunstig" grense for hva du skal klare den dagen.

Image

Postkort motivene står tett som haggel... en kan ikke bare kjøre forbi slikt uten å leke seg litt med kamera :shock:

Image

Tilbake på normal vei igjen, bare å finne cruisekontrollen så vi ikke får noen ublide møter med slike landeveisrøvere som vi har lest om i andre referat :lol: Når jeg kommer til Byrkjelo er det standard rutine å legge inn en liten stop hos han Baker Jon, men i dag var han utsolgt for godsakene. Abstinensene slår i meg som lyn fra klar himmel. Faen! Ja ja, jeg får rulle meg litt borti bygda å ta en kaffe i stede da :roll:

Image

Det er ikke fælt å være på tur når man har slik natur å flotte seg i. Smaker ikke vondt med kaffe heller skal jeg bare fortelle 8) Stalltips, ta ut en ferieuke i Mai og bruk den på Vestlandet. Det blir ikke bedre enn dette :thumleft

Image

Når jeg kommer til Skei, tar jeg til venstre i rundkjøringen å sikter meg inn på Sogndal. Her er i utgangspunktet helt ålreite veier, men ikke denne gangen. Det skal asfalteres i store mengder. De har skavet av asfalten i mange mil, å jeg kjørte i tett tåke/svevestøv. Fy faen så sjukt. Dressen min er i utgangspunktet svart, men ble lysegrå :roll: :roll:

Image

Ja også når du må ligge bak de satans følgebilene som virvler opp støvet enda mer. Det knaset i kjæften, naien var full av støv og jeg hadde et par veldig utrivelige mil :-s

Image

Stoppet å tok en titt på Bøyabreen, men ikke godt å se om det er noe vits å komme tilbake her å gå på tur :-k Noen andre som har vært her kanskje?

Image

Image

Når jeg kommer ned til Sogndal knekker jeg av og inn på Statoil stasjonen som er her. Mann og sykkel ser ikke klok ut. Så jeg kjører inn i selvvasken, henter hu ene bærta som jobber i kassen å spør om hun gidder å spyle meg ;-) Hun stod der som et spørsmålstegn... jasså stammer jeg? Kan du være så vennlig å bli meg meg litt? Du må hjelpe meg :lol: :lol: Så fikk hun leke litt med høytrykken (lang avstand naturligvis) å spyle meg ren for svevestøv. Også tok jeg en kjapp spyl av sykkelen før jeg trillet videre.
Det begynner å nære meg kveld, jeg innser at jeg ikke har sjanse til å rekke Harastølen i dag :( Jeg tar et kjapt søk på google maps å finner en camping som ligger i umiddelbar nærhet av galehuset \:D/

Image

Image

Image

Flott liten camping helt ned med sjøen og langs hovedveien. Så ut som hyttene holdt høy standard, og dusj/driter området var helt nyoppusset. Men de hadde ikke varmevann her (mulig pga tidlig på sesongen)
Eieren av campingen var utrolig hyggelig, serviceinnstilt og kom med et par stalltips i forhold til besøket mitt dagen etter :thumleft Slikt liker jeg!

Image

Går ikke an å klage på utsikten her :shock: Også hører man en utrolig behagelig buldring fra fossen i det fjerne... perfekt vuggesang.

Image

Jeg kommer meg på plass i teltet, lager meg en varmeflaske for å øke komforten i natt, koker meg noe Sodd og nudler til kvelds. Så blir det noe digg og en whisky til dessert \:D/

Image

Nok en fantastisk dag på 2 hjul i kongeriket Norge. Dæven jeg koser meg når jeg har det slik. Det er bare så forbanna deilig å være på tur. Tar meg en facetime samtale med fruen og småen hjemme før jeg lukker øya 8)

Følg med!!! i neste del, fortsetter turen videre øst mot Pål og sine høner. En ukjent syklist lurer i buskene, men først en tur innom Harastølen

To be Continued :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by ojda »

Deilig lektyre, å motivene blir bare bedre og bedre =D>

Men du, hvor lenge er det egentlig varmehjelp i ei sånn 1,5l flaske nedi soveposen?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 2 s.422*

Post by tshansen »

En slik varmehjelp har du fint hele natten! Aldri målt antall timer, men den skal jo ikke mer enn å øke med et par grader! En sånn liten sak på 60 - 80 grader holder grei lunk hele natten [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked