tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by knutk »

Takk for nok en fin rapport. Flotte bilder og lun forteller stil i vanlige høye klasse :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by tshansen »

Kommet meg inn på landet [emoji6] skulle jo slå bøen i dag, men det var mye kjekkere å fyre bål [emoji23]

Image

Cideren er kommet på kjøl, det er kommet kull i grillen. Bare fisken som mangler nå [emoji1303]

God helg godtfolk
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by Desmo »

LordShaft wrote:Kommet meg inn på landet [emoji6] skulle jo slå bøen i dag, men det var mye kjekkere å fyre bål [emoji23]

Cideren er kommet på kjøl, det er kommet kull i grillen. Bare fisken som mangler nå [emoji1303]

God helg godtfolk
Syns det er veldig betenkelig med en brannmann som liker å tenne bål...... Nuvel, det var en liten avsporing. Det jeg skulle kommentere var Hr. LordShafts eminente valg av gressklipper. Det er ingen som lager så lettstartede klippere som Honda. Som du sikkert vet så har det vært Honda snøfreser og gressklipper her i heimen i en årrekke. Av en grunn; Ett lett drag i snora, og så durer det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by tshansen »

Hond'en har vært en kjær kammerat i mange år! Denne er forholdsvis ny, den erstattet en annen Honda som hadde slitt seg noen runder på bøen! Det blir handlet Honda neste gang også [emoji1303]

Det brennes helst bål hver dag her på gården, det er terapi i slikt [emoji12]

Image

Det blir også fyrt opp bål av rent praktiske årsaker! Det holder myggen og knotten på et par armlengders avstand [emoji23]

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by Desmo »

LordShaft wrote:
Det blir også fyrt opp bål av rent praktiske årsaker! Det holder myggen og knotten på et par armlengders avstand [emoji23]
Samme grunn som jeg bruker når jeg røyker ute i skog og mark. :thumleft
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by tshansen »

I mangel på bedre ting å gjøre, har jeg gått over til Google chrome på mobil og MacBook [emoji1303] det er nok ingen hemmelighet at Google er ram på å hente inn informasjon om deg, men for mine beskjedne nettvaner er det utrolig greit å holde seg i gryta til Google [emoji56]

Sitter på jobb, fått shinet sykkelen og er klar for enda en uke ferie med fruen og småen. Fredag pakker vi bil og telt, kjører etter været og prøver å få med oss mest mulig av ting å gjøre på veien [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by tshansen »

https://locatoweb.com/map/single/0654107226

Solen skinner og alle gleder seg til sykkelferie nedover kontinentet... Slik kan man bli sjuk av å lese/høre om :lol: Spesielt når man ikke har muligheten til å være med selv. Det er bare en ting som trumfer slikt, komme seg på tur selv.

Turen var egentlig meningen skulle gå mot Norheimsund og Ulvik, men når jeg først kommer meg på sykkelen liker jeg å "freeride" litt :D
Etter Eikelandsosen ser jeg et virravarr av småveier som strekker seg rundt om i forskjellige daler. Her er det bare å knekke av å vekke "eventyr" lysten :thumleft
Det dukker stadig opp skilt fra Turistforeningen, så det er flere gode turmuligheter i omrdrådet også.

Image

I enden av Skogseidsvannet kommer jeg til en gård, med en jævlig bratt grusvei oppover. Det var dessverre så mye aktivitet på gården, at jeg holdt meg for god til å utforske turstien noe nærmere, denne får jeg ta på et senere tidspunkt. Må finne ut hvor langt det er mulig å komme seg oppover på fjellet med sykkel :thumleft

Veiene ut her er helt fantastisk... Smalt og svingete, akkurat slik jeg liker det.

Image

Jeg kommer meg tilbake på hovedveien å triller videre mot Mundheim, svingene her gir deg horn i panna, men mye trafikk minner en på å ta det litt rolig ;-)
Jeg har hørt rykter om at det går en liten grusvei oppover fra Strandebarm, det kan ikke sies å være mer enn en pitteliten veistubb. Det meste er asfaltert og var igrunn lite spennende.

Tok meg en liten matbit i Norheimsund, før jeg fortsatte over Kvamskogen og ned mot Tysse. Her går det en vei opp til Kvitingen, langt innover en dal hvor man kan gå videre over til Bergsdalen (Hamlagrø)
Det er også en "rundtur" slik at du kommer ned igjen til Haga. Har aldri kjørt her, så det måtte utforskes. Fantastisk stykke vei med masse svinger.

Image

Image

Litt usikker på hvilket bilde jeg likte best :lol:

Helt oppe, i enden av veien går det en grusvei (BKK) et stykke til innover i fjellet. Men i det jeg skulle forbi grinda, kom det en BKK kar å sa de drev å jobbet på noen linjer rett over kneika her, så veien var stengt. Jeg takket for tipset og lovet å komme tilbake :thumleft

Image

Tok meg tid til å nyte litt av provianten jeg hadde med, en kaffekopp og noen kjappe søk på DNT sin tur app i forhold til ruter som er mulig å gå til høsten. Her skal jeg definitivt tilbake med ryggsekk og telt. Gå over til hytten vår (Bergen Brannvesen) på Hamlagrø :thumleft

Image

Fantastisk flott plass å slå opp telt også her med parkeringsplassen om folk ønsker det

Image

Mens jeg triller meg rolig hjemover igjen har jeg endelg fått fred i sjela. Det er jaggu godt å trille på tur, å selv om jeg er forbanna misunnelig på gutta som skal nedover kontinentet, gleder jeg meg endelig på deres vegne :lol: Håper de får en forbanna fin tur og at jeg får gleden av å kjøre i kjølevannet deres neste år \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by kvase »

Lord ang ditt første bilde vil jeg anta så langt som til markøren her klarer du å suldre en mc opp til
https://kart.finn.no/?lng=5.90605&lat=6 ... erdefinert
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by ojda »

Se her har glunten begynt med trøste-turene før vi andre har kommet oss på hjul =D>
Men i morra blir det vorspiel i Sandefjord, med avgang Larvik F.F.S. :-k (Førr Fugglan Sjit) på Sundan :shock:
vi skal selvfølgelig se om vi kan finne en kø å stå i, slik at du kan "være glad du ikke ble med" ;-)

Flotte bilder fra turen din, men Norge da, ække det fryktelig 2016 :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by JK95 »

Førr fugglan sjit :lol :lol
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by BMWilly »

Her heter det FFF. Før fuggern fis.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by JK95 »

BMWilly wrote:Her heter det FFF. Før fuggern fis.
Pleier å kalle det HT jeg :-k HÆLLVETTES TILI!!!
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by Tekumseh »

Fantastiske bilder, blir påmint om hvor vakkert land vi bor i. Bildet med sykkelen foran fossen kunne jo vært brukt i katalogen :-)
Her i Inn-trøndelag er det bare åker og skog - men kjører man et par timer ut mot havet blir det "vakrere" her også.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by tshansen »

kvase wrote:Lord ang ditt første bilde vil jeg anta så langt som til markøren her klarer du å suldre en mc opp til
https://kart.finn.no/?lng=5.90605&lat=6 ... erdefinert
Se der ja, det var ikke rare biten en kommer seg opp på grusen da... litt synd egentlig. For det så ut som en jævlig fin plass :thumleft takk for link
ojda wrote:Se her har glunten begynt med trøste-turene før vi andre har kommet oss på hjul =D>
Men i morra blir det vorspiel i Sandefjord, med avgang Larvik F.F.S. :-k (Førr Fugglan Sjit) på Sundan :shock:
vi skal selvfølgelig se om vi kan finne en kø å stå i, slik at du kan "være glad du ikke ble med" ;-)

Flotte bilder fra turen din, men Norge da, ække det fryktelig 2016 :-k
Hehehe, jeg beundrer solidariteten din =D>
Ja jeg må vel sette meg ned å skrible litt fra de to lengre vårturene jeg har hatt. Kanskje det får meg på bedre tanker når dere er nede å mesker dere i alpepass og annet snop #-o
Tekumseh wrote:Fantastiske bilder, blir påmint om hvor vakkert land vi bor i. Bildet med sykkelen foran fossen kunne jo vært brukt i katalogen :-)
Her i Inn-trøndelag er det bare åker og skog - men kjører man et par timer ut mot havet blir det "vakrere" her også.
Takk for det. Ja vi er ekstremt bortskjemt her på vestlandet egentlig. Man skal ikke være lange stunden på feil plasser før man innser hvor fint det er hjemme. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: LordShaft - *Palmesus i Solnedgang s.410*

Post by ojda »

BMWilly wrote:Her heter det FFF. Før fuggern fis.
FFS er litt seinere enn FFF, etpar timer ca :lol: :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Locked