tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

intruder wrote:
Vennligst se på mitt siste innlegg igjen..var MITT hode jeg siktet til altså :!: :!: sorry
Det går helt fint! Jeg forstår ikke alltid sammenhengen i innleggene dine uansett, så de glir ofte forbi uten for mye analysering \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4280
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Ferie*

Post by intruder »

tshansen wrote:
intruder wrote:
Vennligst se på mitt siste innlegg igjen..var MITT hode jeg siktet til altså :!: :!: sorry
Det går helt fint! Jeg forstår ikke alltid sammenhengen i innleggene dine uansett, så de glir ofte forbi uten for mye analysering \:D/
håper du fikk med deg at "diktet" inneholdt et poeng,da :-k
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: RE: Re: tshansen - *Ferie*

Post by Spiritofwinter »

tshansen wrote:I dag kom det jaggu meg et nytt bakdekk i posten! Enda et Mitas e-07+ har fått mildt sagt rekkeviddeangst så greit å ha litt ekstra med gummi i boden [emoji38]

Også kom den nye batteribanken og hurtigladeren
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190712/66265eca094840c2a9016c1f3c9052c3.jpg[/img]

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190712/1bd106d91c6a18d74957ac4520735399.jpg[/img]

Måtte en snartur til byen å se til litt småtteri, så da passet det greit å plukke med seg alt som lå på diverse postkontor [emoji38]

Akkurat i det jeg parker på hytten igjen ringer de fra Ride. Etter mye fram og tilbake (slik jeg forstod det) har de besluttet å sende meg ny jakke og bukse, så da skal alt vært tipp topp til årets store høst eventyr :love
Jeg skal ikke gå alt for hardt ut enda, før jeg har alle detaljer og dressen i hus! Men fy faen, nok en gang leverer Ride å gjør seg fortjent til heder og ære!!!
Har du fått prøvd litt kjøring med Mitas E-07? Du skulle vel kjøre med TKC-80 fremme? Har liggende et greit TKC-80 fremdekk selv å vurderer om jeg skal kjøpe et nytt samme bakdekk eller prøve meg på Mitas.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Spiritofwinter wrote:Har du fått prøvd litt kjøring med Mitas E-07? Du skulle vel kjøre med TKC-80 fremme? Har liggende et greit TKC-80 fremdekk selv å vurderer om jeg skal kjøpe et nytt samme bakdekk eller prøve meg på Mitas.

Sent fr a min SM-G965F via Tapatalk
Jeg har fått kjørt litt! Å jeg vil driste meg til å si at de leverer mye det samme som tkc80 bak! Med antatt bedre levetid, men det gjenstår å se! Har ikke prøvd de nok i gress/gjørme/sleipt underlag til å konkludere med annet enn at de duger godt til jobben, men usikker på om de gjør det bedre enn tilsvarende dekk! De sitter godt på våt asfalt og leverer de på levetid blir nok dette min faste 50/50 kombo! Jeg ville gitt de et forsøk! Følger du med kan du få de for 1000,- på nettet
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Valget stod mellom enda ett sett med dekk, eller verktøy til å lette dekkjobben betraktelig! Å siden vår kjære utenriks korrespondent i trøndelagen snakket så varmt om dette verktøyet, knotet jeg meg til å bestille en slik jeg også!

http://www.olmaxmotors.pl/index.php/ang ... arter-pack

Jeg kikket litt på billigere alternativ, men når alt kom til alt, var det ikke mye som skilte i pris og denne virker x antall ganger mer solid!

Image

Startpakken som den heter så fint koster ikke mer enn 2800,- inkludert frakt til Norge! Det anser jeg som allerede innspart, pluss at mulighetene for å hjelpe landeveisrøvere med gummi bytte blir litt enklere :-D

Image

Jeg blir også prøve en del forskjellige dekk framover.... å da er det greit å kunne bytte over raskt og ikke minst kunne direkte sammenligne!

Kan legge til at denne krabaten her får rimelig gode skussmål rundt om i Europa.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Ferie*

Post by Palma »

tshansen wrote:Valget stod mellom enda ett sett med dekk, eller verktøy til å lette dekkjobben betraktelig! Å siden vår kjære utenriks korrespondent i trøndelagen snakket så varmt om dette verktøyet, knotet jeg meg til å bestille en slik jeg også!

http://www.olmaxmotors.pl/index.php/ang ... arter-pack

Jeg kikket litt på billigere alternativ, men når alt kom til alt, var det ikke mye som skilte i pris og denne virker x antall ganger mer solid!

Image

Startpakken som den heter så fint koster ikke mer enn 2800,- inkludert frakt til Norge! Det anser jeg som allerede innspart, pluss at mulighetene for å hjelpe landeveisrøvere med gummi bytte blir litt enklere :-D

Image

Jeg blir også prøve en del forskjellige dekk framover.... å da er det greit å kunne bytte over raskt og ikke minst kunne direkte sammenligne!

Kan legge til at denne krabaten her får rimelig gode skussmål rundt om i Europa.
Sååå bra. Og velkommen etter \:D/ \:D/ \:D/ . Da blir det dekkverksted i Bergen og :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Takk takk! Født litt sent på året jeg vettu :lol: ja nå blir det dekkverksted og muligheter for å bestille seg dekk etterhvert! Men jeg blir ikke å kjøre pitlane priser [-X her blir det gratis
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Ferie*

Post by Kant1 »

tshansen wrote:Takk takk! Født litt sent på året jeg vettu :lol: ja nå blir det dekkverksted og muligheter for å bestille seg dekk etterhvert! Men jeg blir ikke å kjøre pitlane priser [-X her blir det gratis
Sørg for at han Lukasz lager rett din på akslingene :thumleft
Jeg fikk en 20mm aksling + adapter til bakdelen.
Bare det at akslingen framme på GSEn er 19mm.
Så nå blir det å få maskinert en 19mm aksling til framfelg :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Kant1 wrote:
tshansen wrote:Takk takk! Født litt sent på året jeg vettu :lol: ja nå blir det dekkverksted og muligheter for å bestille seg dekk etterhvert! Men jeg blir ikke å kjøre pitlane priser [-X her blir det gratis
Sørg for at han Lukasz lager rett din på akslingene :thumleft
Jeg fikk en 20mm aksling + adapter til bakdelen.
Bare det at akslingen framme på GSEn er 19mm.
Så nå blir det å få maskinert en 19mm aksling til framfelg :-k
Ja jeg måtte lete grundig på internettet for å finne Dimmen til min, å den er 25 foran og bak! Er i samtaler med han nå om det er mulig å få med en 15mm i tillegg til den standard på 20 med slik kon skrue sak til! Da kan man bytte dekk for folk helt fra 15 til 32 mm
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Ferie*

Post by Kant1 »

tshansen wrote:
Kant1 wrote:
tshansen wrote:Takk takk! Født litt sent på året jeg vettu :lol: ja nå blir det dekkverksted og muligheter for å bestille seg dekk etterhvert! Men jeg blir ikke å kjøre pitlane priser [-X her blir det gratis
Sørg for at han Lukasz lager rett din på akslingene :thumleft
Jeg fikk en 20mm aksling + adapter til bakdelen.
Bare det at akslingen framme på GSEn er 19mm.
Så nå blir det å få maskinert en 19mm aksling til framfelg :-k
Ja jeg måtte lete grundig på internettet for å finne Dimmen til min, å den er 25 foran og bak! Er i samtaler med han nå om det er mulig å få med en 15mm i tillegg til den standard på 20 med slik kon skrue sak til! Da kan man bytte dekk for folk helt fra 15 til 32 mm
Da bør du også få laget en hylse til monteringshodet, slik at det ikke blir for slarkete \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Kant1 wrote:
Da bør du også få laget en hylse til monteringshodet, slik at det ikke blir for slarkete \:D/
det følger med en ny monteringsarm som passer til 15 slik at du kan bytte mellom de :thumleft
Virker som han har tenkt på alt! Eneste som er usikkert (venter på Mail fra han) er om det følger med eller mulig å få med slik kon sak til 15mm pinnen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Ferie*

Post by Kant1 »

tshansen wrote: Eneste som er usikkert (venter på Mail fra han) er om det følger med eller mulig å få med slik kon sak til 15mm pinnen
Tror han maskinerer det meste sjøl, så det kan han nok lage til deg.
Han tok €50 for et adapter som passer til bakdelen på GSAen.
Men jeg får laget en ekstra aksling selv, til framfelgen. Så slipper jeg å vente, og å betale toll og tull :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Bamsefar hadde et inside tips for bakfelgen til BMW! Ta et trestykke, fres 20mm hull og drei det rundt slik det passer inni felgen til BMW og Vipps =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Da har man landet i hjertet av Kinsarvik! Det lukter mikkelparken på familiefar Hansen i morgen! Måtte alle mors guder vise nåde :lol:

Image

Jeg trives faktisk forbanna godt på camping uten sykkel også kjenner jeg! Klart, turen mellom plassene å sove er langt ifra like spennende, men man gjør det beste utav situasjonen

Image

Det er heller aldri feil å møte likesinnede på samme plass! Et svenskt par som koser seg i Norge om dagen! Vanskelig å mislike Norge når man har slikt vær

Image

Skål fra onkel reisende Mac
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5116
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Ferie*

Post by mekkern »

Noen ganger er det faktisk helt ok å IKKE kjøre sykkel også.. :shock:

har hatt et par dager i ro her etter 30årslaget til svigersønnen min.. :-#
De begynte reisen mot Island i dag via danmark og shetland....-en hel gjeng som skal kjøre bilene sine en mnd rundt på island.. \:D/

Ja det ser faktisk ut som været spiller på lag for en tur vestover for meg også nå...
har faktisk ingen planer før søndag.. mulig en skulle prioritert en tørr vestlandstur... :-k
Locked