tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ojda »

Må bare tipse deg om en "Duppeditt" før 350 kronersgrensen på toll/momsfri-handelen forsvinner :thumleft

https://vod.ebay.com/vod/FetchOrderDeta ... 0430069165
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

ojda wrote:Må bare tipse deg om en "Duppeditt" før 350 kronersgrensen på toll/momsfri-handelen forsvinner :thumleft

https://vod.ebay.com/vod/FetchOrderDeta ... 0430069165
You can't view these order details. To view this information, you must be logged into the guest or eBay account used to purchase this item. See instructions to view guest order details.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ojda »

tshansen wrote:
ojda wrote:Må bare tipse deg om en "Duppeditt" før 350 kronersgrensen på toll/momsfri-handelen forsvinner :thumleft

https://vod.ebay.com/vod/FetchOrderDeta ... 0430069165
You can't view these order details. To view this information, you must be logged into the guest or eBay account used to purchase this item. See instructions to view guest order details.

Hehe! Sorry :roll: :lol:

Prøv denne da :thumleft

https://www.ebay.com/itm/For-DJI-MAVIC- ... Jr7IiicCpQ
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

ojda wrote: Hehe! Sorry :roll: :lol:

Prøv denne da :thumleft

https://www.ebay.com/itm/For-DJI-MAVIC- ... Jr7IiicCpQ
Jeg skal kjøpe borrelås i stede, da får jeg lagt den på toppen av tankvesken, får ikke plass til den på styret på den måten. :thumleft Men takk for link
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by knutk »

Litt synsing om stick modes:
For alle uinnvigde: Skifte mellom mode 2 og 3 innebærer forskjellen mellom hva man gjør med høyre og venstre hånd. I begge tilfeller bidrar den ene stikka til bevegelse frem- bak og høyre venstre, den andre stikka styrer løft/synk og rotasjon rundt egen akse.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med @Ojda. Standarden er mode 2, og den finner man igjen i fixed wing og helikopter.
Om man insisterer på å kjøre egen standard vil man isolere seg selv i den forstand at i det øyeblikket man skal prøve annen mans drone eller prøve noe annet som flyr vil man få problem.

Jeg oppfatter det slik at dataspill kjører omvendt, men ærlig talt, skal man la seg diktere av noe som er funnet på av noen nærsynte japanere som nesten aldri ser sola? :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

knutk wrote:Litt synsing om stick modes:
For alle uinnvigde: Skifte mellom mode 2 og 3 innebærer forskjellen mellom hva man gjør med høyre og venstre hånd. I begge tilfeller bidrar den ene stikka til bevegelse frem- bak og høyre venstre, den andre stikka styrer løft/synk og rotasjon rundt egen akse.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med @Ojda. Standarden er mode 2, og den finner man igjen i fixed wing og helikopter.
Om man insisterer på å kjøre egen standard vil man isolere seg selv i den forstand at i det øyeblikket man skal prøve annen mans drone eller prøve noe annet som flyr vil man få problem.

Jeg oppfatter det slik at dataspill kjører omvendt, men ærlig talt, skal man la seg diktere av noe som er funnet på av noen nærsynte japanere som nesten aldri ser sola? :lol:
Ja, men det er nok av eksempler på standard som strengt talt ikke bør følges :lol:

Jeg får det rett og slett ikke til... å jeg har ingen intensjoner om å slutte med tv-spill, jeg har heller ingen intensjoner om å tvinge på meg en konservativ "opp ned" standard som funker for noen :lol: :lol: :plystre
Du kan jo prøve selv, å fly et småfly som går oppover når du presser stikka framover, samt nedover når du trekker stikka mot deg.... se hvordan det går :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by mekkern »

Stikka mot deg er opp. Alt annet er feil.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by Tommas »

mekkern wrote:Stikka mot deg er opp. Alt annet er feil.
Amen!
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ashland »

mekkern wrote:Stikka mot deg er opp. Alt annet er feil.
Nå skal jeg ikke være for påståelig, mener å huske radiotablåer for katten på kraner er sånn :thumleft
fun is not a straight line
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by knutk »

tshansen wrote:
knutk wrote:Litt synsing om stick modes:
For alle uinnvigde: Skifte mellom mode 2 og 3 innebærer forskjellen mellom hva man gjør med høyre og venstre hånd. I begge tilfeller bidrar den ene stikka til bevegelse frem- bak og høyre venstre, den andre stikka styrer løft/synk og rotasjon rundt egen akse.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med @Ojda. Standarden er mode 2, og den finner man igjen i fixed wing og helikopter.
Om man insisterer på å kjøre egen standard vil man isolere seg selv i den forstand at i det øyeblikket man skal prøve annen mans drone eller prøve noe annet som flyr vil man få problem.

Jeg oppfatter det slik at dataspill kjører omvendt, men ærlig talt, skal man la seg diktere av noe som er funnet på av noen nærsynte japanere som nesten aldri ser sola? :lol:
Ja, men det er nok av eksempler på standard som strengt talt ikke bør følges :lol:

Jeg får det rett og slett ikke til... å jeg har ingen intensjoner om å slutte med tv-spill, jeg har heller ingen intensjoner om å tvinge på meg en konservativ "opp ned" standard som funker for noen :lol: :lol: :plystre
Du kan jo prøve selv, å fly et småfly som går oppover når du presser stikka framover, samt nedover når du trekker stikka mot deg.... se hvordan det går :lol:
Må innrømme at jeg ramler litt av lasset nå.
Det virker som om Mode 3 funker fint og virker logisk, mens Mode 2 er helt håpløst og ulogisk.

Men... Forskjellen mellom Mode 2 og Mode 3 er jo kun kryssbytting av stikkene, m.a.o valg av hvilken hand som gjør hva.

Hva er det jeg har gått glipp av her?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

knutk wrote:
Hva er det jeg har gått glipp av her?
For nintendo generasjonen er det helt ulogisk at det er stickmode 2.... vi er vokst opp med stick mode3 i alt som er av teknologi :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by knutk »

tshansen wrote:
knutk wrote:
Hva er det jeg har gått glipp av her?
For nintendo generasjonen er det helt ulogisk at det er stickmode 2.... vi er vokst opp med stick mode3 i alt som er av teknologi :lol:
Skjønner at jeg ikke strekker til her :D :thumleft

Som sagt er forskjellen mellom 2 og 3 kun hva man gjør med hvilken hand.

Som pre Nintendo generasjon kjørte jeg sykler med venstre gir og høyre gir, hvor man enten gire 1 opp og resten ned, eller omvendt.
Blinklysbrytere på venstre hånd eller høyre hånd.
Det gikk helt greit og ble aldri behandla som et problem.

Men en drone er en drone, ikke et TV-spill. Ved å insistere på å operere den ulikt hva alle andre gjør vil man i praksis isolere seg til å operere kun den ene drona, man kan ikke prøvefly andres drone, man kan ikke be om hjelp av andre til å fly drona di om du selv ønsker å være med i bildet, og om man senere kommer over en drone som ikke har mulighet til å bytte til Mode 3 må man lære seg Mode 2 i allefall + at man må lære bort allerede tillærte ulikheter, som gjør eventuell omstilling senere vanskeligere.

Ønsker ikke å diktere hva folk skal gjøre, jeg bare belyser diverse potensielle fremtidige problem.

Uansett valg, lykke til med drona, ser fra hva andre gjør at det gir en ekstra dimensjon til filming som løfter filmen mange hakk. :D :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by ojda »

Nintendo-mode eller Drone-mode :-k
Bli voksen gutt :roll: :lol: =D>


Ellers så er dt ikke noe problem å bytte mode for å låne bort, eller låne andres drone.
En 3-4 knappetrykk og det er gjort \:D/
Så den unge Hansen kan nok leve greit med særheten sin også :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by intruder »

unnskyld Vazelina Bilopphøggers

Traktor med henger:: Vi girer opp og ned mellom en og to og tre....

:redface
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 2 s.553*

Post by tshansen »

ojda wrote:Nintendo-mode eller Drone-mode :-k
Bli voksen gutt :roll: :lol: =D>


Ellers så er dt ikke noe problem å bytte mode for å låne bort, eller låne andres drone.
En 3-4 knappetrykk og det er gjort \:D/
Så den unge Hansen kan nok leve greit med særheten sin også :thumleft
Jeg har ingen planer om å bli voksen. Ja i den nye flight appen som kom til Mini, er det 2 trykk så er det bytta om :-P Så jeg blir nok å forholde meg sær en stund til :plystre

Da gjenstår det bare små detaljer igjen før kjøkkenet er helt ferdig. Herregud for så inn i helvete mye nips å dill det var å få den driten sammen. Hjelpe meg. Men men, nå er kjøkkenet montert, vann og avløp er koblet til. Vaskemaskin er på G, så nå er det bare å få koblet de lysa og ordnet med de små tilsetningene som mangler så er det faen meg julefri \:D/

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked