tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Bikeridr »

tshansen wrote: Hmm! Hva betaler du for premium da?
119,- pr mnd for énbruker. Koster kr 179,- for familiekonto med inntil 6 brukere.
Begge abbo inneholder en musikkonto og en filmkonto hvor du/dere kan streame musikk og film. Ikke akkurat netflix men ganske mange greie filmer og en spotifykopigreie.

Det er jo en måneds gratis prøveperiode, så du kan jo sjekke ut den først :)
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Palma »

Vår unge fremadstormende tshansen er en smule indisponert i aften (Nei, han er ikke på fylla, han har samfunnstjeneste som brannslukker..)etter han har klippet sammen en ny flott film fra eventyret med gutta krutt i sveariket og TET-ruta derover. Så noen må ta ansvar og få vist dette til resten av verden. Let the applaud begin! Ja, han tshansen vil ha noen tilbakemeldinger da, skudd fra hofta osv osv. :smt068 :smt067 :smt066 :smt070 :smt071
[youtube][/youtube]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Røk meg på en liten blåtur smell i går! Jeg kommer aldri til å drikke meg full igjen....! Nesten så jeg vurderer å bli avhold, hadde ikke det ikke vært for at jeg syns det er så godt med en pils og whisky!

Fy faen for et sløseri det er å lide så jævlig i etterkant av så kort morro! Var vi som arrangerte det i år, så jeg måtte stille! Var å så Fitjar revyen, full fyr i teltet! Knall bra.

Ja alltid litt kjekt med tilbakemeldinger på filmene! Glemte å legge den ut her i går, så takk Pål !

Jeg har gjort meg noen erfaringer selv i etterkant av hva jeg har filmet og hva jeg sitter igjen med! Behovet for å være litt mer kreativ, ha en rød tråd gjennom historien og ikke minst lære seg å bruke enkle transissions med kamera! Det sparer mye jobb i etterkant.

Men tror nok dette er noe jeg blir å gjøre mer av framover! Det er jo kjekt når folk liker det man lager...å jeg har forståelse for at ikke alle liker alt :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Pål »

Dette var meget kjekt å se på, mye inspirasjon. Du har klart å få med mye bra og jeg satt til tider å lente meg til siden for å holde balansen i det tøffe trenget. Lenge siden jeg har levd meg så inn i en flimsnutt :shock: =D> med andre ord, dette MÅ du fortsette med 8)

Skal definitift begi meg ut på TET etterhvert :thumleft :D

Liker mindre at du hoster opp slike godbiter som jeg blir å se om igjen og om igjen midt i eksamensperioden min [-X får jeg dårligere karakter så skylder jeg på deg :roll:

Når er estimert tid for ankomst av det nye råskinnet?
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Kant1 »

Dette var kos å se på.
Fin stemning i filmen, og lysten til å dra ut på tur blir bare enda større :-D
Keep up the good work :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Jeg ser at gopro 7 sin stabilisator tar vekk mye av dybdefølelsen. Men tror det blir bedre når jeg får ny sykkel og forhåpentligvis får med mer av styret når jeg står å kjører.

Ja, det blir nok mye mer film framover, hvertfall så lengr jeg er på tur og kan vise til innhold som har verdi å kikke på! Jeg kan røpe at drone står på spons lista og litt annet knask :plystre

Sykkelen kom til Ride i forrige uke, så er jeg heldig får jeg hentet den i løpet av de aller nærmeste dagene \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by intruder »

Kjører dere virkelig så fort på dårlige og ukjente skogsbilveger...må jaggu ta av meg capsen jeg glemte på Skibladnerbrygga... \:D/
Hæ.. :?:
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Tommas »

Knallbra!

Mange fine detaljer denne gangen. Skulle ønsket meg en lengre snutt med filming bakover.

Stabilisering blir jo nesten for bra, ser nesten mer ut som dronefilming til tider :-k
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by hakhap »

:thumleft

Digger lyden i den 690:en

Men er mere forstyrrende med den codec tingen denne gangen men men :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by freddy123 »

Fin film og visst du får en drone itillegg så blir dette supert [emoji108]

Savner også litt mere filming når du er av sykkelen, gutta som kommer kjørende igjennom en sving hvor det gis litt ekstra gass osv, Men dette er selvfølgelig mere tidkrevende igjen da.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by intruder »

intruder wrote:Kjører dere virkelig så fort på dårlige og ukjente skogsbilveger...må jaggu ta av meg capsen jeg glemte på Skibladnerbrygga... \:D/
Hæ.. :?:

Tja...kjører dere like fort på ukjente skogsbilveger som jeg gjør på gamle-e6 mellom Brumunddal og Hamar ?
...tenk om skogeierne har radarkontroll en gang dere kommer... :idea: :smt005 :smt003
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by ojda »

Filmen/e (både del 1 og 2) ble nydt på STORSKJÆRM (tvǹ i går natt) :thumleft
Bilde-kvaliteten på spesiellt noen partier har vel vært diskutert (hvilken klasse bruker du av minnekort)?
Men filmene, innehold, redigering var av "Kose-klasse".
Del 2 var mulig litt overvekt kjøring (hvis man ser på det klippet separat), men i helhet med klipp 1 og 2 ble det godt ballansert.

Jeg setter stor pris på klippene du deler.
De er ett stort hopp i kreativ kvalitet, mot det de fleste av oss poster. (Kansje det smitter litt av seg efterhvert) :-# :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by tshansen »

Takk for det gutter :-D Kjekt å høre at dere liker den type eventyr og formidling av det. Jeg er fortsatt i startgropa og prøver å finne min "egen stil" så håper at kvalitet og helhetsinntrykk blir å øke litt etterhvert.

Del to la jeg inn litt ekstra kjøring for å glede de som helst vil se mest av det, del 1 var mer oss kamerater på tur, et forsøk på å prøve å fange kjemien og for meg en av de viktigste delene med det å være på tur. Sammeholdet, gøyen, latteren og alle de små detaljene rundt det å faktisk være i camp å prate om dagen.

Når det kommer til kvalitet på gopro, så er det ikke fra min side problemet ligger (slik jeg har lest meg fram og forsket) det er komprimeringen youtube bruker. Det er ikke i nærheten samme kompresjon på film jeg tar med alle andre kamera. Jeg skal se om jeg kan prøve å få trua opp i litt høyere oppløsning, eller eventuelt begynne å filme i 4k og se om det gjør noe med resultatet. Minnekort er Extreme pro med 170mb, men det skal ikke ha noe å si i følge de som kan det. Det ligger mye film på nettet hvor de forklarer hvordan youtube "ødelegger" materielt med codecen sin. Alternativt er kanskje å laste det opp mot Vimeo. Jeg skal fortsette med prøv og feil, for det er som dere sier, utrolig lite sjarmerende med så dårlig kvalitet over kjøringa i skogen.

Om noe av det jeg gjør får det til å klø i kreativiteten til andre er det bare gull... alltid kjekt når det blir litt kniving og utveksling av kreative ideer. Gleder meg stort til vi møtes på grustur i øst å kan samkjøre galskapen i en salig blanding :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by ojda »

Bikeridr wrote:
tshansen wrote: Hmm! Hva betaler du for premium da?
119,- pr mnd for énbruker. Koster kr 179,- for familiekonto med inntil 6 brukere.
Begge abbo inneholder en musikkonto og en filmkonto hvor du/dere kan streame musikk og film. Ikke akkurat netflix men ganske mange greie filmer og en spotifykopigreie.

Det er jo en måneds gratis prøveperiode, så du kan jo sjekke ut den først :)
Er musikkontoen bra nok til at det er greit å droppe spotify-kontoen sin?
Jeg er selvfølgelig også møkk lei av reklame på Y.T-klipp, men om jeg gidder en merutgift på over 2000 kr/år er vel mere tvilsomt :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *TET - 790 Adv R*

Post by Bikeridr »

@ojda; Jeg bruker ikke Spotify, så kan nok ikke sammenlikne. Tror ikke YT har "lossless quality", men utvalget er iallefall deg jeg trenger (både Pink Floyd og Black Ingvars bl.a). Men, som sagt, en måned gratisprøve, så kan du jo se om du er fornøyd :)
Locked