MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 18 jan 2018 09:06

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 6519 innlegg ]  Gå til side Forrige 1431 432 433 434 435
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 25 sep 2017 10:23 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Takker for tips gutter. Jeg er jo relativt lang i armene, har spørsmålet er vel hvor mye trekker slike hevere styret bakover? Ca en styre tjukkelse eller?

2017: Nye dekk på 20260 km - Metzeler Tourance Next = 4495 km
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders
------------------------------------------------------------
Flickr
LocaToWeb

Toppen

Legg innLagt inn: 25 sep 2017 10:35 
Brukeravatar

MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
tshansen skrev:
Takker for tips gutter. Jeg er jo relativt lang i armene, har spørsmålet er vel hvor mye trekker slike hevere styret bakover? Ca en styre tjukkelse eller?

Noe sånt ja! Det holder til mitt bruk på Tigeren, og gjorde det også på V-Strom'en... Men du er jo stor gutt, så det kan være du har behov for meg? Uansett er det billig med sånne enkle styrehevere, så du kan jo teste og så gå for Rox justerbare hvis det ikke er tilstrekkelig.

Toppen

Legg innLagt inn: 25 sep 2017 13:56 
Brukeravatar

MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo
ojda skrev:
Roxrisers eller andre som også drar styret bakover i tillegg til å heve :thumleft
Har dempede Rox, trenger litt tilvending men er veldig fornøyd :thumleft

Enig i forslaget om Rox Risers, har brukt disse i mange år selv uten noen problemer på KTM 990 Adventure. Men jeg har derimot tiltet de noe fremeover, for å gjøre stående kjøring bedre.

tshansen skrev:
Klipp....

Den siste tiden er jeg blitt bedre i skulderen som jeg har slitt med alt for lenge nå. MR bildene viste ingen ting unormalt, så det er nærliggende å tro at det kan være knyttet til sykkel kjøring og hvordan armene er plassert når jeg kjører! Det har hele tiden føltes veldig komfortabelt, men må bare begynne å eliminere faktorer som kan spille inn! Så det blir kjøpt inn styrehevere i løpet av vinteren så får vi se hvordan de kan hjelpe! Det er bare en fordel for min stående kjøring at jeg får hevet styret litt også!

Klipp....

Jeg er derimot i tvil om du skal heve styret om du får vondt i skuldrene, tshansen. Høyere styre vil vanligvis bety mer belastning på skuldrene, så jeg er redd det da vil bli verre enn før. Men mulig løsningen kan være å få styret nærmere kroppen når du sitter, selv om dette er ikke noe man ønsker ved stående kjøring. Med Rox Risers kan du prøve deg frem med forskjellig posisjon, så lenge du har wire og ledninger som er lange nok.

Gudd løkk! :)

Toppen

Legg innLagt inn: 25 sep 2017 14:55 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: Nåværende: 2015. Triumph Explorer 1200 igjen
Sted: Kristiania
ole m. skrev:
ojda skrev:
Roxrisers eller andre som også drar styret bakover i tillegg til å heve :thumleft
Har dempede Rox, trenger litt tilvending men er veldig fornøyd :thumleft

Enig i forslaget om Rox Risers, har brukt disse i mange år selv uten noen problemer på KTM 990 Adventure. Men jeg har derimot tiltet de noe fremeover, for å gjøre stående kjøring bedre.

tshansen skrev:
Klipp....

Den siste tiden er jeg blitt bedre i skulderen som jeg har slitt med alt for lenge nå. MR bildene viste ingen ting unormalt, så det er nærliggende å tro at det kan være knyttet til sykkel kjøring og hvordan armene er plassert når jeg kjører! Det har hele tiden føltes veldig komfortabelt, men må bare begynne å eliminere faktorer som kan spille inn! Så det blir kjøpt inn styrehevere i løpet av vinteren så får vi se hvordan de kan hjelpe! Det er bare en fordel for min stående kjøring at jeg får hevet styret litt også!

Klipp....

Jeg er derimot i tvil om du skal heve styret om du får vondt i skuldrene, tshansen. Høyere styre vil vanligvis bety mer belastning på skuldrene, så jeg er redd det da vil bli verre enn før. Men mulig løsningen kan være å få styret nærmere kroppen når du sitter, selv om dette er ikke noe man ønsker ved stående kjøring. Med Rox Risers kan du prøve deg frem med forskjellig posisjon, så lenge du har wire og ledninger som er lange nok.

Gudd løkk! :)

Nå har jo også KTM990A og GSA litt avvikenda sittestilling :-k
Med en 1,5" bakover og 1,5" opp-riser på GSAǹ og ingenting på KTMǹ tror jeg de blir tett på identiske :thumleft

Jeg er ikke i minste tvil om at jeg skal ha netopp 1,5x1,5" på min nye GSA :shock: :lol:

http://cycle-ergo.com/

2016:28k, 15: 22k, 14: 24k, 13: 25k, 12: 19k, 11: 9k. Dekkbytte på:57570

Toppen

Legg innLagt inn: 25 sep 2017 15:08 
Brukeravatar

MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar
Sted: Karmøy
Kjøpt deg GSA nå Ojda? :O

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 25 sep 2017 15:10 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: Nåværende: 2015. Triumph Explorer 1200 igjen
Sted: Kristiania
Trondgv skrev:
Kjøpt deg GSA nå Ojda? :O

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Neida, måtte bare vekke litt forummedlemmer :lol:
Fryktelig tregt her om dagen :roll:

Men det vet jeg, at om det skulle bli så, så kommer en slik en kjapt på :thumleft

Mitt "fysiske" problem ligger dog i nakken :roll:

2016:28k, 15: 22k, 14: 24k, 13: 25k, 12: 19k, 11: 9k. Dekkbytte på:57570

Toppen

Legg innLagt inn: 25 sep 2017 17:20 
Administrator
Brukeravatar

Heving av styret er nok kanskje ikke beste ideen, men jeg har normalt ikke problemer med skulderen! Jeg har bare hatt det siste året/1,5 året! Dette er jo nettopp i mine mest aktive traktor år, så det er nærliggende å skylde på sykkelkjøringen selv om jeg ikke kan utelukke at det er andre ting som gjør at den verker! Det må hvertfall prøves noe nytt så jeg får eliminere potensielle problemer!

Skal høre om demosykkelen til ride har hevere på, slik at jeg kan teste før jeg bestemmer meg!

Flickr
LocaToWeb

Toppen

Legg innLagt inn: 25 sep 2017 17:37 
Moderator
Brukeravatar

MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Det koster ikke mange kr. å prøve. Jeg ville gått for noen sånne fra eBay: http://www.ebay.com/itm/1-1-8-Pivot-CNC ... 65&vxp=mtr

Da kan du justere de slik de passer best for deg. Jeg har tilsvarende på CRF'en, og de funker knall. Er jo en kopi av Rox sine pivot risers. :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 09 okt 2017 14:49 
Administrator
Brukeravatar

Da var dagen kommet for min del! Sykkelen blir parkert for vinteren, sesongen har vært heller dårlig sammenlignet med årene før, men noen ganger må sykkel vike for viktigere ting

29.000 på telleren får være greit nok! Å det skal sies at jeg har vært lei hele sykkel biten siden jeg kom hjem etter grusturen! Dette bunner mye ned i økonomi og ønske om å realisere flere drømmer, men vi får se hvor stort savnet blir i vinter!

Skulderen min har aldri vært bedre, det er både trist samt jævlig positivt! Men en lang vinter med bedring nå vil jo fort avklare om det er sykkelen eller ikke som bidrar til problemene når sesongen begynner igjen! Denne vinteren blir nok tungt preget av friluftsliv og diverse turer knyttet til dette, samt høyere frekvens og fokus på trening!
Jeg har virkelig fått en «ny start» med brasiliansk jiu jitsu og motivasjonen til å bli bedre, samt konkurrere har aldri vært større!

Det har vært et rart år! Med flere bortfall i nær slekt og blandt venner! Er det ikke kreften så er det folk som har det så tøft at de velger å avslutte elendigheten på egen hånd! Dette har naturligvis preget meg mer enn jeg trodde det skulle gjøre!
Men som min bestefar alltid sa! Tenn heller et lys enn å forbanne mørke! Så en liten reset og jobbe seg gjennom egne tanker og innstillinger til ting blir veldig viktig og naturlig for meg etter slikt!

Jeg blir nok litt sporadisk online fram til jeg har landet og kan ta fatt på forsømte turreferat og bidra mer til folket her inne

Vi tytes plutselig godtfolk takk for en strålende sesong alle sammen

Flickr
LocaToWeb

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 6519 innlegg ]  Gå til side Forrige 1431 432 433 434 435

Alle klokkeslett er UTC+01:00