tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by JK95 »

Finnes ferdige kit med gyro ser jeg :-k
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

ojda wrote: Image
Se der ja, nå snakker vi fullrigger :roll: Tror kanskje det blir litt i veien, men kanskje :lol:

I dag måtte jeg bytte framdekk. Jeg hadde nok fått 1 eller 2 tusen til på Avon Trailriders framdekket om jeg ville tyne det litt, men siden langtur står på trappene, med grusturen som vorspiel, falt jeg for fristelsen.... tkc80 framdekk. Regner med dette blir en grei nok kombo med tanke på at karoo street dekket ikke er nevneverdig slitt bak. Så har jeg et sett med Tkc70 liggende når disse to er utslitt. Skal bli spennende å kjenne hvordan disse oppleves på grus, i forhold til hva jeg er vant med :redface

Film/bilde prosjektet mitt har jeg ikke helt landa på enda, men vi får se om det ikke blir en løsning på det også etterhvert. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Image

Image

Jaja, da blir det jomfru opplevelsen med Knastedekk for unge lovende :redface blir spennende å se hvordan dette føles på asfalt og grus! Regner med at nå som jeg har knaster kommer jeg til å kjøre syyykt mye bedre på grus :lol

Fikk også plukket med meg hansker! Så får du deg samme sykkel nå onkel er vi helt lik :lol

Image

Vet ikke hva dekktrykk som er anbefalt, men noen som kan gi en liten peikepinn? Er det vits å justere opp og ned i forhold til grus asfalt eller er 2.4 bar greit nok?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Palma »

Det du kanskje vil merke med knastedekk er at sykkelen "detter" inn i svingene på asfalten. Det blir en vane, og kompenseres noe med gasspådrag. Blir og borte da du får slitt de til litt på hjørnene, eller om du blir vant til det. Jeg hadde "riktig trykk" i mitt foran da jeg kjørte bortover, og den føltes litt nervøs og stikkete. Slapp ut litt og det ble mye bedre, Men prøv deg litt frem.
Slippe ut luft for bedre tak på grus er litt hazardspill. Lufta må være der for å skåne felgen mot plutselige steiner som stikker opp, og jeg kan love at de er der ;).
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Palma wrote:Det du kanskje vil merke med knastedekk er at sykkelen "detter" inn i svingene på asfalten. Det blir en vane, og kompenseres noe med gasspådrag. Blir og borte da du får slitt de til litt på hjørnene, eller om du blir vant til det. Jeg hadde "riktig trykk" i mitt foran da jeg kjørte bortover, og den føltes litt nervøs og stikkete. Slapp ut litt og det ble mye bedre, Men prøv deg litt frem.
Slippe ut luft for bedre tak på grus er litt hazardspill. Lufta må være der for å skåne felgen mot plutselige steiner som stikker opp, og jeg kan love at de er der ;).
Jeg merket dette ganske tydelig på testrunden ja... Må si jeg er overrasket på flere måter :-k For det første, jeg hadde trodd at det skulle være langt mer vibrasjon, støy og "myk" følelse. Det er definitivt litt uvant i hårnåler, men gir likevel følelsen av trygghet. Den største forskjellen merket jeg i måten detter inn i sving og når man bremser. Bortsett fra dette er det overraskende likt "veidekk"

Det er jo når man kommer på grus man begynner å forstå hva man går glipp av med disse veidekkene med grovere mønster. For her var det plutselig en helt ny verden. Gleder meg enormt til å prøve disse på skauen der borte. Å man kommer ikke unna det faktum at med en gang man får knaster på, ja så vokser det fram horn i panna.... Nå kan man liksom kjøre "over alt".... men før det gikk en kule varmt i skroget, tok jeg en telling til ti og overtalte meg selv til å roe meg litt ned :roll:

Image

Over her må det da være enkelt å komme seg... men jeg lot det bli med tanken.

Image

Greit å få kjenne litt på forskjellene... så får vi se levetid og hvordan dekkene holder framover. Ikke umulig at en knast fremme og litt mindre knast bak kan være en solid kombo for oss som ikke har like mye grus i nærheten.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Kant1 »

Sålangt synes jeg TKC 80 er det mest "nøytrale" knastedekket jeg har prøvd, men jeg har ikke prøvd så mye.
Men den "falle inn i sving" følelsen var iallefall større på Karoo 3, til å begynne med. den er helt borte nå.

Skal bli spennende å se hva du synes framover :)

og....
Gratulerer med flotte hansker :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Tommas »

Det ser i alle fall (i mine øyne) veldig "riktig" ut med slike dekk på en traktor :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Trondgv »

Tommas wrote:Det ser i alle fall (i mine øyne) veldig "riktig" ut med slike dekk på en traktor :thumleft
Alt ser bedre ut med knastedekk [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: RE: Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Tommas »

Trondgv wrote:Alt ser bedre ut med knastedekk [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Tøffere i det minste :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Faen han flettjokke! Det er alltid et skjær i sjøen! På vei hjem fra jobb i dag (ca 30 min å kjøre) i tidenes regnvær, fikk jeg avdekket at badland busken min ikke holder tett... Våt i skrittet, altså rundt skrukken. Der er ingen synlige tegn på buksen av slitasje eller lignende, så jeg mistenker at det er en dårlig produksjon. FAEN!

Da får vi håpe det lar seg gjøre å få ny bukse raskere enn raskt! :evil: :evil: :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by ojda »

tshansen wrote:Faen han flettjokke! Det er alltid et skjær i sjøen! På vei hjem fra jobb i dag (ca 30 min å kjøre) i tidenes regnvær, fikk jeg avdekket at badland busken min ikke holder tett... Våt i skrittet, altså rundt skrukken. Der er ingen synlige tegn på buksen av slitasje eller lignende, så jeg mistenker at det er en dårlig produksjon. FAEN!

Da får vi håpe det lar seg gjøre å få ny bukse raskere enn raskt! :evil: :evil: :evil:
Du får trøste deg med at du ikke er alene om å få våte "klinkekuler" i regnvær [-(
På prehøsten var det opptil flere Klim-brukere som hadde kledelig mørktone i området rundt reproduksjonsområdet :roll:
Å det er jo bare å håpe at dette stammer fra extern lekasje :lol:

Undertegnede tror ikke hans benklær lekker, men hadde ett lag regntøy utenpå av komforthensyn :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Ser det er noen som skriver det samme på ADVrider.... Å slik skal det naturligvis ikke være! Klim har garanti på slikt, samme har goretex... så sitter å teller minutter til å løpe ned på Ride å sette igang reklamasjons greier. Håper det er mulig å få ny bukse før grusturen, hvis ikke må jeg finne en midlertidig løsning :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Tommas »

tshansen wrote:Håper det er mulig å få ny bukse før grusturen, hvis ikke må jeg finne en midlertidig løsning :evil:
Du får improvisere...

:) 8)

Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by Trondgv »

Sikker på at lekkasjen ikke kommer innenfra?? :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Alpetur tar sakte form*

Post by tshansen »

Rimelig sikker på at lekkasjen ikke kommer innefra ja :lol: Var nede på Ride nå.... Er jeg heldig går dette i boks før grusturen, i aller værste fall, får jeg finne meg en regnbukse jeg kan trekke utenpå, bare klippe av en bena rett over knærna, så de blir lett å komme nedi og enkelt å bytte i farten. Kjenner jeg er lei at ting kødder seg nå :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked