tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by ojda »

Fikk forresten tatt meg tid til (7min) å se den siste filmen din om 790’n
Må bare si at det virkelig begynner å nærme seg «kosestund i sofaen» =D>
Jeg svelger det rått, og føler flyt og kvalitet fra a til å :thumleft (kommentert som helhet) =D>
Flott fortalt, klippet, timet og servert. Jeg er tett på imponert :shock:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by tshansen »

ojda wrote:Fikk forresten tatt meg tid til (7min) å se den siste filmen din om 790’n
Må bare si at det virkelig begynner å nærme seg «kosestund i sofaen» =D>
Jeg svelger det rått, og føler flyt og kvalitet fra a til å :thumleft (kommentert som helhet) =D>
Flott fortalt, klippet, timet og servert. Jeg er tett på imponert :shock:
:redface

Jøss, jeg tar av meg hatten... du pleier sjeldent være redd for å si hva du mener når det bikker begge veier. Så dette tar jeg som skryt, i all ydmykhet. Jeg håper at jeg begynner å få såpass dreisen på redigering/kamera og utstyr at jeg kan fokusere enda mer på formidling, bruk av bilder og tekst framover.

Takk :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by ashland »

Video og kaffe til frokost er helt innafor måte å starte dagen med :)

Lyden din i introen kunne kanskje dempes noe/tones ned?
Ang modifiseringene, du forteller om erfaringene ved styreheverene og fotpeggene. Hva med resten? Hvordan fungerer varmen i styreholkene, håndbeskytterene etc
Ellers en passe lang, informativ og bra film :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by tshansen »

Ja, dette med lyd er jo et eventyr som er vanskelig å mestre ser jeg :lol: Men jeg sliter/jobber med det. Håper jeg klarer å få noen enkle tommelfinger regler inn i skallen etterhvert.

Det er noen ting man tar litt for gitt... hvordan styreholker og håndbeskyttere fungerer er noen av de. Men jeg må kanskje bare ta for gitt at jeg prater med noen som ikke har greie på det i det hele tatt? :-k

Takk for tilbakemeldinger =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by ashland »

Noen liker gjerne litt lyd, der er vi mennesker veldig forskjellig.. Jeg merker jeg demper introen for å øke volumet når filmen starter :roll:

Tenkte kanskje mer mot det praktiske ved ekstrautstyret.
Ved styreholkene, er du fornøyd med varmen i de og varmereguleringen. Møtte de forventningene dine når du satt de på?
Hvordan føles kvaliteten på håndbeskytterene, hvordan er beskyttelsen mot vær og vind?
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by mekkern »

Synes "testsammendraget" ditt var bra-men som andre også sier :hvilke sykler sammenligner du med-og hvordan forbedret ekstrautstyret eksempelvis varmeholkene og beskytterne?

Appropo bremsene-jeg hadde akkurat samme "problemet" med indianeren.merket dette kun ved lett bremsing fra 20kmh til 0.
Rengjorde "flytefjærene" på den og en runde med bremserens på skiva.alt ok igjen.
På din ville jeg sjekket og rengjort "ringene" som skiva sitter i med bremserens og litt trykkluft slik at det er fri bevegelse-hvis den sitter i disse så får du kast i skiva og de symptomene du beskriver.
:thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by intruder »

tshansen wrote:Prinsessa kapret jeg for lenge siden, halve kongeriket ville jeg ikke ha :-P

Som Einar Rose sa te`Leif Juster...nå skakke du bli ekvimokkk...vi skakke ha no`n seksualproblemer på denna plata... :shock:

Du kappåt nok med trollet i første svigermorbesøk,slapp ut sju vintre og sju somre,hentet vørterøl på verdens ende ...and so on...
Ovenstående er skrevet i desperasjonsmodus.....kjempe vannlekkasje her og gjelder ikke forsikringa jeg har betalt i 45 år.....

Bjørn Afzelius: Send inga blommor,send ingen krans....

PS....OG,det eneste instrumentet på Intruder har faan også ti kvæl`n....spiddometeret...vaier...
En ting er sikkert....hakke sprengt det....ække så Dynamittharry..sprenger bare i errogenes onerje....

puster dypt... :smt065
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by tshansen »

mekkern wrote:Synes "testsammendraget" ditt var bra-men som andre også sier :hvilke sykler sammenligner du med-og hvordan forbedret ekstrautstyret eksempelvis varmeholkene og beskytterne?

Appropo bremsene-jeg hadde akkurat samme "problemet" med indianeren.merket dette kun ved lett bremsing fra 20kmh til 0.
Rengjorde "flytefjærene" på den og en runde med bremserens på skiva.alt ok igjen.
På din ville jeg sjekket og rengjort "ringene" som skiva sitter i med bremserens og litt trykkluft slik at det er fri bevegelse-hvis den sitter i disse så får du kast i skiva og de symptomene du beskriver.
:thumleft
Jeg skal ha dette i bakhodet ved neste korsvei... mulig jeg lager en litt mer nyansert og forbedret utgave på 20.000 km :redface Men det blir neste år, en gang haha.

Ja det med bremsene er forbanna irriterende, jeg opplever at de sitter løst, som de skal... når jeg tar i de å beveger de, så opplever jeg at de beveges på lik linje som med andre sykler jeg har hatt. Men er som sagt verdt å prøve. :thumleft Takk for tips
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by ojda »

tshansen wrote:
mekkern wrote:Synes "testsammendraget" ditt var bra-men som andre også sier :hvilke sykler sammenligner du med-og hvordan forbedret ekstrautstyret eksempelvis varmeholkene og beskytterne?

Appropo bremsene-jeg hadde akkurat samme "problemet" med indianeren.merket dette kun ved lett bremsing fra 20kmh til 0.
Rengjorde "flytefjærene" på den og en runde med bremserens på skiva.alt ok igjen.
På din ville jeg sjekket og rengjort "ringene" som skiva sitter i med bremserens og litt trykkluft slik at det er fri bevegelse-hvis den sitter i disse så får du kast i skiva og de symptomene du beskriver.
:thumleft
Jeg skal ha dette i bakhodet ved neste korsvei... mulig jeg lager en litt mer nyansert og forbedret utgave på 20.000 km :redface Men det blir neste år, en gang haha.

Ja det med bremsene er forbanna irriterende, jeg opplever at de sitter løst, som de skal... når jeg tar i de å beveger de, så opplever jeg at de beveges på lik linje som med andre sykler jeg har hatt. Men er som sagt verdt å prøve. :thumleft Takk for tips
Regner med du har sjekka at boltene som fester skivene er forskriftsmessig tightet 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Heldigvis har man greie avtaler og forsikringer gjennom jobb.

Jeg var dyrelegen i forrige uke, ryggen min ble liksom ikke helt bra. Det hang liksom igjen uten at jeg hadde veldig vondt. Men våknet ene dagen med prikking i ene foten. Bestemte meg for å kontakte lege, som igjen henviste meg til MR. Pga avtale gjennom jobben, slapp jeg til "på dagen" så å si.

Joda, takke faen for tidens karamell på tur. Vi snakker intet mindre enn 2 prolapser i korsrygg. en rett bak og en til siden. Må ta det rolig noen uker mens behandling pågår. Men håper som sagt at jeg skal klare å holde det i sjakk med riktig trening og fokus på bevegelse.

Er dette prisen man skal betale for å være dum i ungdommen :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by kvase »

tshansen wrote:Heldigvis har man greie avtaler og forsikringer gjennom jobb.

Jeg var dyrelegen i forrige uke, ryggen min ble liksom ikke helt bra. Det hang liksom igjen uten at jeg hadde veldig vondt. Men våknet ene dagen med prikking i ene foten. Bestemte meg for å kontakte lege, som igjen henviste meg til MR. Pga avtale gjennom jobben, slapp jeg til "på dagen" så å si.

Joda, takke faen for tidens karamell på tur. Vi snakker intet mindre enn 2 prolapser i korsrygg. en rett bak og en til siden. Må ta det rolig noen uker mens behandling pågår. Men håper som sagt at jeg skal klare å holde det i sjakk med riktig trening og fokus på bevegelse.

Er dette prisen man skal betale for å være dum i ungdommen :plystre
Velkommen i klubben sjøl sitter jeg her med 3 prolapser med ingen vei tilbake til normalen.
Beste for min rygg var padling/Kajakk på en små snil måte :-k kan vist få samme effekten med en padle maskin - [-( men det er døds kjedelig å sitte på samme plassen
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by Busa Trond »

Håper det går seg til gamle mann :thumleft
Hadde en kollega på rørlegger bedriften jeg jobbet på før. Han hadde prolaps, også falt han i murgulvet fra stilasen ca 4m. han ble bra.
Kan muligens ikke anbefales [-X
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by ojda »

Høres vondt ut :( Hadde ei bikkje en gang................
God bedring Thomas, håper det bedres uten operasjon :thumleft
Var detta som krangla i Geiranger i sommer da vil jeg tro :?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Ja, dette var det som smalt inn I Geirnager :lol: Forbanna sirkus. Jaja, det er nå uansett greit å få svar og ikke minst vite at det ikke kan bli verre. Det beste er bevegelse og ta tiden til hjelp. Noe operasjon blir aldri aktuelt, da skal det være så gale at jeg ikke klarer å komme meg på do selv først. Jeg regner med at dette er noe jeg skal klare å ha på lik linje med en av de føflekkene jeg har på ryggen. Den er der, men ikke noe jeg merker til daglig. Så får jeg heller bare bruke veldig mye tid nå i begynnelsen på spesifikk trening :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by ojda »

tshansen wrote:Ja, dette var det som smalt inn I Geirnager :lol: Forbanna sirkus. Jaja, det er nå uansett greit å få svar og ikke minst vite at det ikke kan bli verre. Det beste er bevegelse og ta tiden til hjelp. Noe operasjon blir aldri aktuelt, da skal det være så gale at jeg ikke klarer å komme meg på do selv først. Jeg regner med at dette er noe jeg skal klare å ha på lik linje med en av de føflekkene jeg har på ryggen. Den er der, men ikke noe jeg merker til daglig. Så får jeg heller bare bruke veldig mye tid nå i begynnelsen på spesifikk trening :thumleft

Har du føflekker på ryggen :shock: STAKKARS DEG! ;-) :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Locked