tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by biker7 »

Bare nok en gang å applaudere =D> =D>
Du er en "jævel" med både kamera og penn :thumleft :D
Skauracer
Posts: 48
Joined: 28 Apr 2017 14:42
MC: BMW 1200GSA

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by Skauracer »

tshansen wrote:Glad dere likte det... satser på å trylle ned noen ord til i løpet av de neste dagene. Jeg er i en litt sånn kreativ bølgedal for tiden. Sliter med å finne flyten i skriveriene og filmene. Men det løser seg nok :roll:

Man trenger definitivt ikke dra langt for å ha det flott på tur. Man må bare ta seg tid til å nyte det man har rett utenfor døren. Jeg er helt sjokkert over hvor mange tilbakemeldinger jeg har fått og spørsmål rundt Norge, samt det å kjøre sykkel i Norge. Har litt på følelsen av at vi tar mye litt for gitt.
Du er ikke alene om å glede seg til sesong, å jeg gleder meg faktisk veldig til å treffe deg igjen. Alt for lenge siden sist :-) Det var jo rett hyggelig sist gang. Snøvær? slapp av det årner seg vettu \:D/
Nå prekær vi kan du si =D>
Tror mange glemmer sine flotte nærområder. Har besøkt mange steder utenfor Norge, det eneste jeg alltid savner er å bo i telt her hjemme \:D/
Ikke umulig at jeg setter kursen i Vesterled snart. Har et nytt prosjekt på gang, må pirre et par forhandlere i Vesterled :redface
HPR er rett rundt hjørnet og "alle" må forstå at det er en god ide å delta =D>
ketilf
Posts: 66
Joined: 01 Nov 2015 10:52
MC: 2019 BMW R1250 GSA
Location: Pasvik

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by ketilf »

Utrolig bra referat med høy kvalitet :thumleft Likte spesielt bildet nr. 2 med speilbilde av deg og sykkelen i vannet, flott komposisjon. Ser nå at sidestøtten står ned, hadde du vært litt småfrekk hadde du photshoppet den bort :D Med -35 på utsiden av vinduet her bidrar slike turreferat til å bringe mc-sesongen litt nærmere :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Nye sprell på farge-TV om noen skulle finne interesse for det.

Det blir litt mye snakking og kanskje litt lange minutter for dere som kjenner meg og har gode ordninger på hvordan dere planlegger turene deres. Dette er min måte å gjøre det på, og jeg har fått så sinnsykt mye spørsmål rundt dette at jeg følte jeg måtte lage en liten snutt om det.

Kom gjerne med tilbakemeldinger om du tar deg tid til å se filmen. Fikk et fantastisk tips via Facebook av vår utenrikskorrespondent som er på trappene til å reise på andre siden av kloden ;-) =D>

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by Palma »

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du hadde tenkt å vise på den filmen... Men det er masse fiffige greier i det redigeringsprogrammet ditt. Skal du lage en film om hvordan man planlegger en tur så tror ikke jeg det er lurt å legge inn skjermdump fra x antall programmer og apper i rask rekkefølge ispedd bilder fra de forskjellige stedene. Det er bare forvirrende og blir ei salig smørje av ingenting. Men sikkert artig å lage film, men om det blir noe tur av det er en annen sak. :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Det er veldig artig å lage film :-D

Nei hva jeg hadde tenkt å vise... nå spør du vanskelig :lol: Jeg har får stadig spørmål om hvilke programmer jeg bruker for å planlegge turene mine, å dette var vel kanskje mitt forsøk på å vise framgangsmåten og gi noen tips på hvilke programmer som er der ute og som jeg vet er populær :redface

Hva jeg prøvde å formidle og hvordan det ble oppfattet er ikke nødvendigvis samme sak :plystre Hvordan ville du ellers forklart hvordan du planlegger en tur da? Personlig syntes jeg det er utrolig greit å se det samtidig som man får høre det. :-k
Takk for god tilbakemelding, det er nok mye å jobbe med her.... Men man må liksom jobbe seg litt gjennom tingene for å bli bedre.

Jeg skrev en liste over prosjekter jeg vil prøve å ferdigstille i løpet av vintersesongen (som ser ut til å bli kort) Den tenker jeg å gjennomføre, selv om kanskje ikke innholdet blir av det mest interessante for mange er det en viktig del av å utvikle seg å lære seg what to and what not.

Men har du noen konkrete pointers på hvordan jeg burde gjort det bedre? Hva du savnet eller ville sett mer av med tanke på topic? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by intruder »

idet du gikk over fra " Høstsiden -filmen " til " Planleggingsfilmen "..
kunne det bli lettere å følge deg om du la inn ei ny sidehenvisning i overskriften.... :?:

Håper dette ikke misforstås...skrevet i beste mening gutt !! :thumleft

Jeg mener "how I plan my motorcykle trips "...side 566""......
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Fikk meg en liten pakke i posten i dag :love

Kjenner jeg ble oppriktig glad når jeg åpnet. Ser langt bedre ut IRL \:D/

Image

"premie" for hjelpe til å støtte kickstarter prosjektet til Greg Villalobos. Må si det blir veldig spennende å være med på denne reisen. Sjeldent man ser denne type engasjement for motorsykkelmiljøet =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Fikk to pakker på posten i dag \:D/ Måtte prøve å få bildet over på slik metall plate. Var veldig usikker på kvaliteten da det så jævlig kornete ut på preview via nettsiden til fotoknutsen.

Jeg er fornøyd med resultatet, det ble veldig bra det endelige produktet =D> Anbefales. Sikkert mye samme kvaltiet over hele linja, men det var 40% rabatt på fotoknutsen ;-)

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by JK95 »

Det var jo direkte nydelig =D>
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by ashland »

Skal ikke påberope meg å ha like ryddig kontorpult, får akkurat plass til kaffekoppen. Resten flyter av alt mulig annet :redface :-#
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Det er et par ting jeg har sjokkerende kontroll på. Boden med alt utstyret mitt, og kontorpulten :-P OCD så det holder når det kommer til visse ting :plystre

Det er mye lettere å være kreativ når man har orden i sysakene (syntes jeg) Jeg er på ingen måte fantastisk, men jeg liker å holde orden i tingene mine 8)

Det skal sies at jeg for tiden har ekstremt trang til å komme meg på tur. Det river og sliter i eventyrlysten. Det er liksom ikke noe av noe med det været vi har nå. Det er nesten så det plager meg et jeg ikke prioriterte annerledes for denne vinteren. Skulle så absolutt gjort seg med en uke på sykkel i varmere strøk :shock: Jaja, vi får satse på at en sesongen veier opp for tapt kjøring disse to månedene som er igjen. Tror dette kan bli en veldig spennende sesong på mange måter \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:Det er et par ting jeg har sjokkerende kontroll på. Boden med alt utstyret mitt, og kontorpulten :-P OCD så det holder når det kommer til visse ting :plystre

Det er mye lettere å være kreativ når man har orden i sysakene (syntes jeg) Jeg er på ingen måte fantastisk, men jeg liker å holde orden i tingene mine 8)

Det skal sies at jeg for tiden har ekstremt trang til å komme meg på tur. Det river og sliter i eventyrlysten. Det er liksom ikke noe av noe med det været vi har nå. Det er nesten så det plager meg et jeg ikke prioriterte annerledes for denne vinteren. Skulle så absolutt gjort seg med en uke på sykkel i varmere strøk :shock: Jaja, vi får satse på at en sesongen veier opp for tapt kjøring disse to månedene som er igjen. Tror dette kan bli en veldig spennende sesong på mange måter \:D/
tshansen wrote:Fikk to pakker på posten i dag \:D/ Måtte prøve å få bildet over på slik metall plate. Var veldig usikker på kvaliteten da det så jævlig kornete ut på preview via nettsiden til fotoknutsen.

Jeg er fornøyd med resultatet, det ble veldig bra det endelige produktet =D> Anbefales. Sikkert mye samme kvaltiet over hele linja, men det var 40% rabatt på fotoknutsen ;-)

Image
Det er her jeg sliter..

Har nettopp satt opp den PC'n med en haug RAM som beskrevet i "hva har du kjøpt"-tråden.
Den er satt opp med to skjermer, nettverk, to printere, to NAS'er pluss tre ekstra USB HDD (med strøm) samt både BD og DVD brenner (USB, uten strøm, heldigvis). Ja og så er det med DAC, forsterker, Sonos, 3D-printer, to switch'er (5 og 8 port), ruter og 4G-modem. I tillegg en "skrivebordslampe".
Jeg har én 10-veis "padde", to 6-veis og en 3-veis. Jeg har ledig tilsammen 4 stk 220v-uttak på nevnte.

Sånn utover det, så har kjerringa og jeg hver sin laptop i stua.. :redface

Hvordan klarer du å holde deg til én 220v-kontakt :-s :-k :-#
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by ashland »

Jeg har egentlig veldig god kontroll på hva jeg har, det er verre å huske helt nøyaktig hvor det ligger :-k Fordelen og bakdelen med lite hus er enn kan ikke ha alt mulig skrot, men enn blir dertil kreativ med hvor enn legger ting :roll:

To små måneder så kjenner enn det er deilig å være menneske igjen.
Før det er det flere turer som skal planlegges \:D/
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Høst-Turen 2019 del 3 og 4 s.565*

Post by tshansen »

Bikeridr wrote: Det er her jeg sliter..

Har nettopp satt opp den PC'n med en haug RAM som beskrevet i "hva har du kjøpt"-tråden.
Den er satt opp med to skjermer, nettverk, to printere, to NAS'er pluss tre ekstra USB HDD (med strøm) samt både BD og DVD brenner (USB, uten strøm, heldigvis). Ja og så er det med DAC, forsterker, Sonos, 3D-printer, to switch'er (5 og 8 port), ruter og 4G-modem. I tillegg en "skrivebordslampe".
Jeg har én 10-veis "padde", to 6-veis og en 3-veis. Jeg har ledig tilsammen 4 stk 220v-uttak på nevnte.

Sånn utover det, så har kjerringa og jeg hver sin laptop i stua.. :redface

Hvordan klarer du å holde deg til én 220v-kontakt :-s :-k :-#
Ikke har jeg printer, det bruker jeg en gang i skuddåret og den ene gangen sender jeg filen til printeren på jobb :-P Har noen ekstra stikk i "boden" vegg i vegg som er plass til eventuelle HD oppgraderinger. Men for meg er less = more :-) Ruter og står stuen under tv... i dag er det meste trådløst :-)

Bygg deg eller lag deg en kontorpult hvor du får gjemt det meste vekk "inni" eller bak. Så er problemet løst :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked