tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by hakhap »

tshansen wrote:Jeg prøver å få best mulig kvaltiet på GoPro klippene via youtube, noe som skal vise seg å være langt mer kødd en jeg først trodde.

[youtube][/youtube]

Kan noen med chrome se om de får opp filmen med høyere oppløsning enn 1080p? På mac og safari får jeg ikke opp mulighet for mer enn 1080? :-k :-k

Auto 1440 på min MacBook så ikke noen problemer i Chrome selvfølgelig. Du kan alltid støtte den norske nettleseren Vivaldi hvis du ikke ønsker Chrome men samme underliggende motor.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

hakhap wrote: Auto 1440 på min MacBook så ikke noen problemer i Chrome selvfølgelig. Du kan alltid støtte den norske nettleseren Vivaldi hvis du ikke ønsker Chrome men samme underliggende motor.
Jeg har egentlig ikke noe problem med å støtte chrome i så måte... Men da må jeg gjøre helomvending på både mobil og mac, alt av bokmerker, autofill, osv osv.... Jeg ser meg ikke selv bruke to web browsere samtidig skjønner du.

Jeg bare husker at chrome brukte mye ressurser på macbooken jeg hadde før. Vifta gikk konstant :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by ashland »

Kan bare svare for min del, den tilnærmet antikvariske saken av en maskin jeg har merker resusbruken til chrome veldig godt
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Beste måten å få trene seg på redigering uten å spamme ned youtube kanalen sin med alt mulig svada er å lage instagram storys... Det er utfordrende å være kreativ i sideveis format, men gir også rom for å tenke litt annerledes.
Noe som helt klart kommer tilgode når det gjelder å lære seg selv hva som er ålreit på kamera og hva som er boss.

[youtube][/youtube]

Formatet er naturligvis optimalisert for mobilbruk og kvaliteten er dessverre 1080p

PS! det er en liten tvist på slutten :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by ojda »

Du pleier jo å ville ha synser, å hva innehold i denne starten av videoen synes jeg kansje det ble litt vel mye «kunst»
Tenker lisser, sko, tråkking, lyng mm
Tidsområdet 0-0,47 utmerket seg :-s
Ikke det at noe av det var feil, det ble bare litt vel mye Van-Torsk i oppstarten :-k
Ivertfall jeg kan bli litt negativ om starten skjærer ut på den måten :?
Det tok seg forøvrig bra inn efterhvert med mere passelige porsjoner «parfyme»

Mvh :evil:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Hehehe, var litt av poenget! Skulle liksom være så Instagram vakkert for så å smelle på med litt humor på slutten :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Pakke i posten i dag :-D

Et Trangia 27-2 HA med litt ekstra knask attåt.
Hvorfor? har jeg ikke nok slike "gatekjøkken" nå? Joda, man kan så spørre, men forrige tur irriterte jeg meg grønn opp til flere ganger på muligheten til å koke meg kaffevann utenom middagen. De to pannene jeg hadde var alltid skitten eller inneholdt mat, samt at vindbeskyttelsen fungerer ikke optimalt når man har litt vind... da bruker man mye gass. Å siden jeg helst vil pakke med meg så lite som mulig, å ikke har plass til for mye brennsel i utgangspunktet. Var deg dags for å prøve et litt mer solid og utprøvd kjøkken. Her får jeg alt i ett, og det pakker akkurat like lite som primus settet jeg hadde. Litt høyere egenvekt, men vi snakker 200-300 gram. Peanuts.

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

En liten oppdatering på bremseproblematikken på sykkelen...

Jeg var nede på Ride i dag for å se om vi kunne klare å finne en løsning på bremseskivene som tilsynelatende er helt i orden. Klart, Ride kan ta inn sykkelen, måle skivene, se om det er ubalanse i de for så å søke om garanti greier (helvetes mange timer).....ELLER!!!

Vi kan sjekke om det finnes alternative bremseskiver tilgjengelig fra andre modeller. Det er ikke kommet noe særlig av powerparts til 790 enda, men mye går overrens fra 790 duke, muligens 690 enduro r osv. Skivene som er levert med alle grussyklene deres er av mye høyere kvalitet skal man tro det store internett.

Så nå sjekker vi opp hva evenutelt pris på dette kan bli (bytte alle skivene) uten å ta den inn på kontroll, service, garanti bladi bladi. De sparer tid, og jeg sparer tid.

Rotweiler har noen de selger som angivelse skal passe en større modell rekke av KTM, så spent på om jeg får enkelt tak i noe slikt via KTM (Gafler) :thumleft
Sesongen er uansett på hell, så har det ikke bråttom, men greit å ha alt på stell før sesongen begynner på igjen \:D/ Håper jeg får utnyttet våren og sommeren maks neste år. Da høsten kan bli noe amputert pga skolegang for småen :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by mekkern »

Guttungen hadde noe tilsvarende på 790 duken.
Han tok en runde med skikkelig rassaball kjøring så bremsene ble ordentlig varme og da var de ok igjen.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

mekkern wrote:Guttungen hadde noe tilsvarende på 790 duken.
Han tok en runde med skikkelig rassaball kjøring så bremsene ble ordentlig varme og da var de ok igjen.
Jeg har prøvd, eller alt er jo relativt... Uten å lykkes. Å det er egentlig ikke godt nok at det skal være slik at jeg må kjøre hardaball en gang i måneden for å fikse bremsene :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by kvase »

Leste i en tråd rundt noe som høres ut som det samme på KTM Scandinavia på tryne boka
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

kvase wrote:Leste i en tråd rundt noe som høres ut som det samme på KTM Scandinavia på tryne boka
Kom de fram til noe konklusjon da eller? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by Kant1 »

Åssen går det med ryggen? Noen bedring? Er ikke så farlig for meg om du plages off season, men bli for he...te frisk igjen til sesongen begynner :lol:

Stormkjøkken ja, det er for meg et must. Ikke at jeg sliter det ut, men jeg har aldri fått helt sansen for "åpne" gassbrennere, selv om de nok har plenty med fordeler.
Synes stormkjøkken er stabilt og fint, bruker lite gass, og man har alt i en pose. Klart vekten er noooe høyere, men så er ikke jeg en slik vekt-nazi som deg heller :-D

Ang de bremseproblemene du beskriver, så er det noenlunde det samme som jeg hadde på Speedy og StorTigern.
Måtte rengjøre "floaterne" (vet ikke om du har det på 790en!?) og da forsvant følelsen av "skeive skiver" :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Joda, ryggen er der den... det er heldigvis langt ifra så vondt og ille som mange andre opplever det. men må trene fornuftig og målrettet framover. Ja, offseason kan det egentlig bare være som det er, da jeg har tid å ta tak i slikt :-P

Ja, stormkjøkken er egentlig ikke noe diskusjon. Toppmontert, jetboil osv... joda, det gjør sitt og litt av jobben, men langt ifra like godt som et godt stormkjøkken. Har vært utrolig fan av primus sin løsning og brukt denne mye. Men når jeg var på tur nå, med litt ymse vær... så jeg begrensningene og fant ut at jeg måtte utvide litt. Å jeg syntes ikke akkurat det er vondt å bruke penger på denne typen nips :lol:

Så blir nok fare for at jeg bytter ut alt jeg har i to trangia sett i stede. 25 til familie tur og 27 til motorsykkelturer. :thumleft
Jeg er på ingen måte noe vektnazi... men jeg er nazi på å ta med meg vekt jeg ikke trenger. Det er jo bare idioti, men det er en annen diskusjon :lol:

Jeg har gjort ren floaterene flere ganger, med samme resultat... like mongo framdeles. En kar kontaktet meg, han hadde målt skivene sine hele veien rundt... den ene var slitt 2mm mer enn den andre, så jeg ser nok en sammenheng mellom skivene og uegnet kvalitet på en slik type sykkel.
Men Arne på Ride er på saken. Han driver å nøster opp i hvilke skiver jeg kan oppgradere til som passer på sykkelen min :thumleft

Å som du vet, slike skiver ser jo alltid mye bedre ut en stock/vanlige :plystre Ikke at vi bryr om slikt vel :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by kvase »

tshansen wrote:
kvase wrote:Leste i en tråd rundt noe som høres ut som det samme på KTM Scandinavia på tryne boka
Kom de fram til noe konklusjon da eller? :-k
Tror ikke du fant noen 100 % løsning men har fått med meg at dette problemet har til tider vært tilstede på flere av KTM sine modeller fra 690 å opp til topp
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Locked