tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: RE: Re: tshansen - *Petter Smart*

Post by ojda »

Tittet litt Thomas-video, og aner litt mere "snatch" enn tidligere +.
Følte jeg måtte legge til dette bildet fra andre siden av Skagerrak :-)
Image

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Last edited by ojda on 15 Sep 2019 09:52, edited 1 time in total.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Petter Smart*

Post by knutk »

tshansen wrote:Jeg er ankommet Grimsbu, i ukens avsnitt leker jeg meg i området rundt Grimsbu og fortsetter turen mot Svenskegrensen.
Går meg på en liten "lei av alt" å ender opp i Trysil, men ja.... kos dere med ukas knask fra denne kanten. Håper det faller i smak

[youtube][/youtube]

Å jeg gjentar, noe dere savner, vil se mere av... tilbakemeldinger jeg kan strekke meg etter... er alltid hyggelig :thumleft
Jeg hygget meg med denne til morra-kaffen.

Synes det er fint at du legger inn litt personlige betraktninger, og alt i alt en flott video.
Om jeg skulle komme med et konstruktivt forslag:
Når du viste mange flotte steder tok jeg meg i å lure på hvor det var. (Litt mer detaljer enn Grimsbu/Svenske grensen)
Vil det være praktisk å legge på en tekst som vises noen sekunder hvor det nevnes stedsnavn/veinavn ?

Takk for at du tar deg tid til å dele =D> :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Petter Smart*

Post by tshansen »

Takk for det Knut.... Akkurat i denne filmen lot jeg alt som heter stedsnavn igjen i tenkeboksen. Da jeg kjørte en del plasser på ruter jeg har blitt ytret ønske om å holde for meg selv og bekjente. Ikke nødvendigvis trenger å spre over alle vinder :lol:

Men ja, jeg ser poenget ditt generelt.... Jeg kan bli flinkere å få inn informasjon når jeg flytter meg, kommer inn litt tekst om veinavn og f.eks Grimsdalen. Så dette skal jeg nok klare å implantere uten alt for mye "jobb" gir kanskje litt bedre bilde av hvordan jeg flytter meg i løpet av en dag :-)

Ja, personlig så liker jeg å ta med de tilfellene når alt ikke er like rosenrødt på tur. Jeg møter på styggen på ryggen, hjemlengsel og andre unødvendige forstyrrelser på tur. Å der er sikkert mange andre som har det like dan. Greit å høre at det ikke ødelegger helhetsinntrykket.

Takk for tilbakemelding :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tshansen - *Petter Smart*

Post by Bikeridr »

Følger med på filmene, jeg :)
Skal jo tross alt ut på grus med "Frosken" (som kona har døpt min "Candy Lime Green" lillesykkel) sånn etterhvert :thumleft

Ja, og var det Trontoppen oppfor Alvdal du var på? Syntes jeg kjente meg igjen, selv om jeg måtte stoppe på Flattopp pga veiarbeid (og ikke akkurat lysten på å panikksnu med 300kg feriepakka "høyfartstourer" (som det står i instruksjonsmanualen)).
User avatar
cnygaard
Posts: 70
Joined: 31 Aug 2019 22:56
MC: 2019 Ducati Monster 821
2008 Gixxer 600 Banesykkel
Location: Indre Østfold
Contact:

Re: tshansen - *Petter Smart*

Post by cnygaard »

Kul vlog, hadde vært morsomt å teste grustur en gang (kjørte Trial når jeg var liten) :D
Ikke så glad i telt og monstern er ikke beste på grus, men får se hva som skjer med tiden. :thumleft
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Petter Smart*

Post by tshansen »

Da er siste "episode" av høstens store eventyr on the line :lol:
Det er noe vemodig, men utrolig kjekt å se igjen alle høydepunktene når man sitter å redigerer.

Jeg har lært mye, jeg vet hvilken vei jeg skal krabbe meg videre i forhold til film og foto. Jeg har stiftet bekjentskap med nye folk, jeg har fått masse hjelp og tilbud underveis på turen som jeg er utrolig takknemlig for.
Det kommer til å dukke opp langt mere video herfra framover. For de som måtte være interessert.

[youtube][/youtube]

Kos dere :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Petter Smart*

Post by ojda »

Begeistret :-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by Kant1 »

=D> Heftig..og begeistret \:D/

detta får du til, Thomas 8)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by tshansen »

Jeg får ukentlig spørsmål om jeg ikke kan lage en review av sykkelen. Så jeg tok meg selv i å prøve, selv om engelsken min er langt under par og jeg fortsatt sliter litt med optimalisert lyd. (jobber med saken)

Jeg prøver å si litt om hvorfor jeg mener dette er den beste sykkelen jeg har hatt så langt, hvilke oppgraderinger jeg har og hvilke problemer jeg har støtt borti.
Jeg vet ikke hvor mye det blir av slikt framover, men føler litt på at jeg må lage filmer som folk ønsker å se, eller se mere av :-k
Jaja, sykkelen er straks bikket 10.000km så her er mitt bidrag.

[youtube][/youtube]

Her er det lov å sparke en som ligger nede... var dette helt døvt, noe jeg ikke bør gjøre så mye av eller var det greit så lenge det ikke blir for mye? :-#
Takker for tilbakemeldinger så langt :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by JK95 »

Intet dårlig review det der, og helt innafor opp mot flere andre youtubere jeg følger :thumleft Ikke mange kan skryte på seg din kjørelengde på så kort tid heller, noe som gjør at dine plusser og minuser oppfattes som gjennomtenkte heller enn noe du har husket fra en demotur :D
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by Pål »

Meget kjekk review av sykkelen!!


Mye god informasjon som er presentert på en lettfengelig og gjennomgående måte med mye drøfting. Det liker jeg :thumleft

Jeg syns du skal lage mer av disse videoene da jeg oppfatter det som nyttig informasjon for eventuelle kjøpere av sykkelen (som er den største målgruppen for en slik video). Du har så mye erfaring med både utstyr og sykler som gledelig kan deles..

Jeg har ikke så mye erfaring med å lage videoer selv, men her er mine "evaluerende" tanker etter å ha sett videoen med litt henvisning til tidsrommet handlingen foregår i.

0.18 - Kul intro, men jeg oppfatter overgangen fra intro til start av episode som litt brå eller kjapp. Litt usikker på hva du kan gjøre for å "smoothe" den ut litt?! Muligens dempe ned lyden i intro-sangen sammen med en avsluttende logo eller tekst?

Jeg kunne gjerne tenkt meg at du listet opp alle syklene du har hatt når du sier "off all the bikes i have ownd, this is the best" Dette hadde gitt testen mer kredibilitet i form av at en fikk synliggjort den erfaringen du har.. som er stor og respektabel.

0:20 -Jeg opplever også at dette som en konklusjon og den hadde kanskje passet bedre å hatt i slutten av videoen istedenfor i begynnelsen? Mulig laget deg en slags kronologisk tidsskjema der du setter opp * Start * Intro * Problemstillinger og spørsmål * Drøfting * Konklusjon*

1:00 - Her kommer du med mange gode poeng og forklaring med etterfølgende drøfting. Dette var meget bra!!

1:45 - Her snakker du om de modifikasjonene du har gjort. Og det er meget interessant. Kanskje så interessant at det hadde fortjent en egen video? Presentasjonsmessig så ble det litt "statisk" og "hoppende".. Kunne det vært en idè å heller bare hatt musikk og tekst når du presenterte modsene for så å drøfte dem etterpå?

3.00 - Nydelig overgang og fantastisk presentasjon både visuelt og auditivt. Nydelig å ha en liten pustepause der en kan studere flotte detaljer på sykkelen med behagelig musikk :thumleft

3:45 - Her treffer du spott-on for meg. Du presenterer først et spørsmål som du siden drøfter og svarer på. Jeg føler det meget nyttig å høre deg drøfte dine tanker rundt spørsmålet "is there any problems with the bike"! =D>

6:30 -> her har du en fin konklusjon og jeg liker igjen meget godt drøftingen du gjør. meget bra!

Du er meget flink til å legge inn visuelle og auditive pauser. Det er meget behagelig å få noen små pustepauser med nydelige bilder av sykkelen i natur og i close-up :D Her leverer du over gjennomsnittet så jeg syns at dette er noe du skal fortsette med \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by tshansen »

Oi, det må jeg si Pål... Dette var en utrolig ålreit tilbakemelding å få =D>

Du poengterer ting her som jeg selv kanskje oppfatter, men ikke gjør noe med for jeg er blendet av prosessen eller ferdigstilling av filmen. Så her var det veldig mye gode konstruktive ting jeg kan ta tak i :thumleft Veldig bra.

Jeg har vært veldig i tvil om det rundt intro, å får liksom ikke til å fade den ut skikkelig, da blir det nesten "bedre" å bare kutte brått, men jeg ser helt klart hva du mener. Her skal jeg ta å jobbe litt, eventuelt finne en bedre egnet sang/melodi

Kjøre litt regi i forkant, tenke gjennom tingene jeg vil ha med og gjerne skrive en liten fuskelapp som jeg kan gløtte på så jeg ikke glemmer hva jeg skulle ha med, slik det blir en tydeligere rød tråd gjennom det hele.

Jeg kjenner litt på at jeg vil pakke inn fornuftige tanker og erfaringer i en kort pakke. Slik at det ikke blir fokus på at jeg skal stå å mase i kamera, men som sagt, tusen hjertelig takk for strålende tilbakemelding. Jeg har notert stikkord ved siden av her på blokka, å vil jobbe med det videre :love
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by intruder »

Stadig nye eventyr....slår knåkkelut på Asbjørnsen og Moe du gett...
men prinsessa og halve kongeriket er enda et stykke unna.... :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by tshansen »

Prinsessa kapret jeg for lenge siden, halve kongeriket ville jeg ikke ha :-P
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: tshansen - *Planlegger nye Eventyr*

Post by ojda »

Noen burde sende printscreen av denne posten til kona hans =D>
Han kan hvis han vil den gutten :smt054
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Locked