tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by Palma »

Nå må jeg si at jeg blir litt i tvil her. Det er snakk om en melkerull... Er det da en slik liten bit som forsvinner i hulltanna eller er det hele rullen, dvs hele pakka ??? Og ei remse av ei storplate, remse... på langs eller tvers. Fint å få klart opp i dette ganske snart så man vet hva slags folk en har med å gjøre her... Småspiste beskjedne spurver, eller skikkelig sjokkoladeetarer :smt106
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by Spiritofwinter »

Du kommer med gode spørsmål som krever svar Palma, jeg har hørt rykter om appetitten til LordShaft, men aldri sett det selv...

Personlig gomler jeg for tiden M&M peanutbutter, kan aldri bare ta en og gå videre. De selges i 1kg poser i dagligvarebutikker i USA, det ble med noen slike poser hjem sist uke...
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by ojda »

LordShaft wrote:Hahaha.... si det til Bamsefar. Han har en unik evne til å kunne ta en knekk, å ikke bare det... han klarer å ta den knekken i to omganger??? :shock: :shock: Jeg var helt målløs når vi var på tur? Jeg trykker i trynet som om fanden står på døra å skal inn for å hente meg.

Å klarer jeg å stoppe? Nope, ikke før det er helt tomt! Derfor har jeg ikke slikt i hus :redface
Men du skal faan meg ikke påstå at ojda er dårlig forberedt om godte-suget skulle melde seg :shock:



Image
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by jhn »

Palma wrote:Nå må jeg si at jeg blir litt i tvil her. Det er snakk om en melkerull... Er det da en slik liten bit som forsvinner i hulltanna eller er det hele rullen, dvs hele pakka ??? Og ei remse av ei storplate, remse... på langs eller tvers. Fint å få klart opp i dette ganske snart så man vet hva slags folk en har med å gjøre her... Småspiste beskjedne spurver, eller skikkelig sjokkoladeetarer :smt106
Kom til å tenke på en gammel ishavsskipper jeg kjenner litt ... han får tre skiver av et brød. Han skjærer det på langs.
Rettere sagt .. en skive og to skalker.
Det værste er at dette faktisk er sant..
Men sjokolade ... jeg er over gjennomsnittet glad i god gammeldags Dronningen kokesjokolade. Snadder.
Min gamle far hadde alltid en plate eller to på lur. En tradisjon jeg har prøvd å videreføre ... men kjærringa innbiller seg at den er forbeholdt kakebaking. Dustekjærring.
Og kaffe. Den skal være svart, og serveres i store bøtter. Ikke noe nymotens greier med melk og krem og fandens oldemor, med vakre tegninger.
Skal man dra med seg en melkekunstner ut i skauen når man vil ha seg en kopp kaffe?
Nei Drit & Dra ... som en eller annen snåling sa
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by Elolz »

@Palma: Da går vel jeg under kategorien kolibri. En rute blir til 2-3 biter for meg.:redface Remse på tvers? Selv en erkebergenser er ikke brei nok i kjeften til noe sånt. :shock:

@ojda: Himmel og hav, det der så ut som alle ingrediensene du trenger for å lage diabetes. :smt101

@jhn: Haha, det med brødet var jo egentlig genialt, slipper å bruke tid på å skjære skiver. :thumleft Jeg foretrekker faktisk å snoke i bakeseksjonen etter dronning selv, fremfor sjokoladen i snopedisken. :-# Kraftig og god smak, stratos og melkesjokolade blir litt tamt i forhold. Men den Coop Änglamark sjokoladen med 70% kakao er førstevalget hvis jeg er i nærheten av Coop.

Har aldri vært noe på dette gummisnopet som en aldri blir ferdig å tygge på. :roll:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by ojda »

Sikkert Elolz, men det blir ikke så ille når dagens "kozedoze" ser sånn ut :thumleft

Det er der forskjellen ligger, Lorden hadde renska bordet =D>

Image
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by Palma »

Når vi første har kuppa sjokoladebloggen til lorden kan jeg dra en liten historie..
En prest på sørlandet var på besøk hos en av sine sognebarn, en eldre dame.
Han ble jo satt inn i finstua og damen romsterte og fant frem kaffe utpå kjøkkenet.
Presten var så glad i nøtter og på bordet sto ei skål med peanøtter.
Ha spiste og klarte ikke slutte før det var tomt.
Litt brydd sa han da gamla kom med kaffen, Jeg tok vist alle nøttene dine jeg....jeg er så veldig glad i nøtter
Gjør ingen ting det, sa damen jeg også er veldig glad i M men liker ikke de nøttene inni...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by tshansen »

Hehehe... Den er noe disgusting [emoji38]

Jeg jobber med det @ojda.... Jeg må holde jævlig hardt i tøylene skal jeg klare å la driten ligge etter en knekk.... Det er helt krise.

Blir å sale på meg kjøre utstyret straks. Skal ned å møte norse å følge han på deler av turen hjem.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by tshansen »

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by tshansen »

06:32 viser klokken....Fra naborommet i kjelleren låter en kjent røst.
Pappa?.......PAAAAAAAAAAPPA?

Jepp, guttungen har tydeligvis sovet nok, bare å rulle seg ut av tittenteiland å få på seg joggebuksen. Vanlig morgenstell og frokost mens jeg prøver å gni verste søvnen ut av trynet. Halv 8 tikker inn en melding fra godeste Norse :thumleft Vi hadde snakket tidligere i uken om at vi skulle prøve å få oss en tur når han skulle kjøre oppover la med guttungen.

Ikke bare jeg som er morgenfugl tenker jeg. Han skulle en tur innom biltema så jeg kunne bare ta den tiden jeg trengte. Dette var gode nyheter. Jeg hadde planer om å stupe rett i skinndressen, men det betydde at jeg kunne ta meg litt tid til å trakte kaffe og få meg første morrakoppen før jeg kjørte avsted. Før var det snusen som satt fart i systemet, nå er det den første koppen om morran som får det til å løsne i ryggen :redface

http://locatoweb.com/map/single/062059487

30 min senere ble vi enig om å møtes utenfor Biltema i åsane, jeg bor jo et steinkast unna, så det var bare å trille seg ned å slå av en prat samt hilse på hverandre offisielt 8)

Image

Litt bli kjent prat, panlegging av rute osv før vi satt kursen mot Dale og Hamlagrø. Jeg ville at vi skulle kjøre en liten stikker for å slippe hele den vanlige kjedelige veien til Dale. Så vi ble igrunn enig om at jeg skulle ta ledelsen.
Rett før Vaksdal møtte vi på litt "veiarbeid", gutta som driver å rydder i de mest rasutsatte områdene må nesten få muligheten til å jobbe, selv om det er litt kjedelig med slike opphold i kjøringa.

Image

Image

Dæven det er fint nå på høsten. Litt kaldt var det, ca 6 grader, Men et lag ekstra med klær, samt full fres på rumpevarmen samt varmeholkene gjorde det til en trivelig tur alikevell.
Så ikke ut som Norse frøs nevneverdig heller \:D/

Image

5 min måtte vi vel stå der å vente før vi fikk lov å henge oss på følgebilen. Par km i 30 km/t før vi slapp å hadde fri veibane igjen.
Tok av mot Helle rett etter Stamnes, litt artig gladgassing på smal og svingete vei før vi kom inn til downtown Dale \:D/ Her var det bare å knekke hardt styrbord å legge inn cruise giret. Tok oss en pause når vi kom opp til demninga, her kunne det meldes om 3,5 grad. Ikke akkurat sommer, men helt greit bortsett fra at tærne frøs litt (selv med ullsokker Ojda)

Et skilt ved rasteplassen ga oss blanda signal, selv om jeg tipper at dette var for å indikere at vi ikke skulle leke oss i dammen :roll:

Image

Image

I det vi parkerte syklene fikk jeg tommelen opp fra Norse, dette var tydeligvis en vei som falt i smak.

Noen gode historier, en kaffekopp og enighet om at svingene opp her er noe av det bedre vi har så nært Bergen, var det bare å komme seg på sykkelen igjen. Det var kaldere å stå i ro enn å kjøre.

Image

For en dag dette skulle være å kjøre over her!! Nesten skyfri himmel, fantastiske farger og helt vindstille. Stemninga over her var helt magisk. Ikke et bilde i verden hadde klart å gjengi alle disse inntrykkene. Vi lå bare å koste oss i jevnt tempo. Laveste temperatur jeg klarte å registrere var 2,5 grad. Akkurat nok til å unngå salting 8)

I det vi begynner på turen nedover til bulken, så ligger det er teppe med skodde over bulken samt voss.... Utrolig stilig å se. Vi ble enige om å stoppe på Voss for en liten matbit og en kaffekopp. I tradisjonstro stopper jeg alltid på den Esso stasjonen. Bak på baksiden med den trebenken :thumleft
Måtte ha meg en rollerburger, også hentet jeg et pappkrus til Norse. Fikk varmet oss både på kaffe og noen gode røverhistorier. :lol:

Image

Det er ganske unikt å møtes på denne måten. Bare utveksle noen ord på et forum ilag. I neste øyeblikk er vi på tur, forteller skrøner å innser at vi er faktisk langt mer lik enn vi skulle tro. Selv om det er nesten to generasjoner mellom oss. Dette er en av de tingene jeg syns er ekstra stas med mcmiljøet. :thumleft

Vi har så mye å fortelle, samt prate om at tiden, ja tiden den flyr avgårde. Et kjapt piss, så er vi på veien igjen....

Image

Nå er det Norse som tar ledelsen.
Men det går ikke lange tiden før han knekker av babord... Hva skal han nå tenker jeg. Joda, fylle bensin. For de observante lesere undrer nok på hvorfor han ikke bare fylte på den stasjonen vi hadde stått på siste timen hehe :lol: :lol:

Image

Norse er fortsatt i ledelsen, han har nemelig fått et tips av Onkel sist gang han var på disse trakter. Vi måtte kjøre rundt Skår. De fleste som har kjørt på tur med Onkel, eller lest tur referatene hans vet at han er allergisk mot tunneler :lol: Å dette er et av de bedre tipsene jeg har fått siste tiden. Helvete for noen veier. De svingene ned langs fossen var bare helt magisk. Her skal det stoppes å taes godt med bilder neste gang :twisted:

Vi tok en liten stopp ved busslommen rett før den svingen med midtdeler. Vi var begge enig om at her måtte det kjøres igjen. For en fantastisk bortgjemt veistubb \:D/
Herfra er det kort vei videre mot Ulvikfjellet. Dette er jo en av topp 10 perlene her på vestlandet. Norse har kjørt her en gang før, men er fortsatt like ivrig. Det lyser gjennom hjelmen hans. Nå koser vi oss veldig begge to \:D/ \:D/ inn og ut av perfekt doserte svinger. Rett og slett magisk =D> =D>

Vi tar oss en "liten" stopp i Ulvik før jeg må takke for turen. Jeg må hente Sneipen i barnehagen klokken 16, å klokken begynner å nærme seg farlig 14:00 :D

Image

Jeg takker så mye for turen, å vi er igrunn begge enig om at dette må gjøres igjen. Utrolig hyggelig å bli bedre kjent med deg Norse. Samt takker jeg for invitasjonen nedover på dine kanter. Her blir jeg å ta en lengre tur når neste sesong begynner. Det er som du sier, noe helt eget med å ha lokalkjent guide! :thumleft

Image

Herfra gikk det korteste (raskeste) vei hjem! Det var bare å legge inn litt ekstra giv å ta igjen for tapt tid. Merkelig nok hadde jeg veldig god tid når jeg kom fram i åsane :redface

Norse fortsatte turen videre mot stavanger. Jeg er ikke tvil om at han hadde en fantastisk tur videre.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by ojda »

Nok en motorsyklist stempla Godkjent :thumleft Veldig bra :D
Flott høsttur, må prøve å få til en i helga jeg å ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by Kant1 »

Sånn skal det gjøres :thumleft
Har selv hatt gleden å kruse på tur med Norse, det er koselig, stressfritt og vel anvendt tid \:D/
Kunne ikke stikke av for å hilse på idag (blei litt kort varsel) men vi treffes nok igjen likevel.

kjenner kjøresuget napper i fingertuppa når jeg leser turreferatet ditt \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Post by tshansen »

Dette var veldig trivelig. Alltid kjekt å stifte nye bekjentskaper :thumleft

Ja, hadde jeg ikke måtte kjørt hjem til sneipen onkel, hadde hvertfall jeg kommet innom å hilst på. Men vi skal få til noe veldig snart "bamsemums" :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: LordShaft - *Høsttur med Norse s.137*

Post by Olden »

Underholdende lesing og flotte bilder! :thumleft
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: LordShaft - *Høsttur med Norse s.137*

Post by Jørgen »

Dette var svært underholdende lesing på en tirsdagskveld! =D>
Så ut som dere hadde en fin høsttur - veldig bra! :D
Jørgen
Locked