Hawken - Ny sykkel!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hawken

Post by JK95 »

Hawken wrote: Joda, sant nok. Eventuelt kan jeg jo ha en i reserve!
Prismessig er jo den pakken du linket til ganske grei. Koster jo tross alt noe av det samme for SRC systemet til Schuberth, men så var det dette med å få hele greia innebygd i hjelmen da :roll: Det frister en del...
Dine penger=ditt valg :thumleft
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hawken

Post by Hawken »

Får tygge litt på saken i kveld tenker jeg. Tenkte å spandere på meg noe fint nå som feriepenger og skattepenger kommer i samme slengen, må bare ta en vurdering på om jeg faktisk trenger intercom eller om jeg vil fortsette å kjøre i min egen "verden" :-k
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hawken

Post by JK95 »

Hawken wrote:Får tygge litt på saken i kveld tenker jeg. Tenkte å spandere på meg noe fint nå som feriepenger og skattepenger kommer i samme slengen, må bare ta en vurdering på om jeg faktisk trenger intercom eller om jeg vil fortsette å kjøre i min egen "verden" :-k
Kjøper det selv fordi det kan funke til alt. Jeg kan kommunisere med de jeg kjenner med Scala Rider om jeg vil, jeg kan høre på musikk eller radio for meg selv eller til og med streame med de med samme intercom. Jeg kan bli nådd via telefon mens jeg kjører, og best av alt, om jeg går lei, så kan jeg ta den av :lol: 8)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hawken

Post by Hawken »

Vi får se hva kvelden bringer, mye annet snacks på ønskelisten også, må bare bli enig med meg selv hva jeg ønsker meg mest :-k
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hawken

Post by JK95 »

Hawken wrote:Vi får se hva kvelden bringer, mye annet snacks på ønskelisten også, må bare bli enig med meg selv hva jeg ønsker meg mest :-k
Har samme problem :redface Har blitt mye nødvendig på sykkelen nå, samt intercom. Nye dekk tror jeg skattepengene får dekke, men bør gi meg der :-#
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hawken

Post by Hawken »

JK95 wrote:
Hawken wrote:Vi får se hva kvelden bringer, mye annet snacks på ønskelisten også, må bare bli enig med meg selv hva jeg ønsker meg mest :-k
Har samme problem :redface Har blitt mye nødvendig på sykkelen nå, samt intercom. Nye dekk tror jeg skattepengene får dekke, men bør gi meg der :-#
Jeg fikk jo feriepenger forrige uke og da var det rett på Ebay og hande alt jeg hadde samlet opp i ønske-lista mi :roll: Nå plinger telefonen jevnlig om ting som blir sendt fra alle kanter av verden, som til slutt havner rett i postkassa mi! \:D/
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hawken

Post by Hawken »

Hawken wrote:Image
Glemte å gi litt informasjon om selve sykkelen og hva som er gjort med den når jeg laget innegget, så legger ved en liten liste:
- Montert diverse karbondeler; framskjerm, hugger, tanklokk, rundt instrumentene og ved styret. Har noe mer liggende som ikke er påmontert sykkelen.
- Eksosanlegg fra Remus som passer veldig bra sammen denne motoren!
- Power commander, dyna coil sett og MWR luftfilter
- Ombygd bakdel med led-blinklys integrert i bremseyset
- Nye speil med led-blinklys

Dette var omtrentlig slik sykkelen var når jeg kjøpte den, har siden den gang:
- Montert klokke av typen analog (utrolig plagsomt å kjøre sykkel uten å vite hva klokka er ;-) )
- Kjøpt deksler til fronten på sykkelen grunnet noen sprekker i plastikken. Planen er å pusse opp ett sett med deksler til vinteren.
- Nytt framdekk fra Metzler
- Olje og filterskift
- Fjernet en del klistremerker samt bestilt noen av nyere dato som ikke er satt på. Fortløpende vurdering om jeg skal ha på flere klistremerker eller ikke, men der det står "Ducati" bak på sykkelen skal byttes ut med noe litt mer smakfullt i mine øyne.

Ellers er sykkelen ganske "clean" og ryddet opp siden jeg kjøpte den. Fjernet en del ungdommelige carbonting og gjort det mer til min egen sykkel, noe jeg fortsatt holder på meg. Er avbildet med ego-sete, men har deksler til å gjøre den om til vanlig igjen, selv om jeg ikke kommer til å gjøre det i mitt eie.

Hva synes folket? Noen forslag til hva som kan fjernes/ evt utbedres? ;-)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hawken

Post by tshansen »

En Ducati skal holdes ren og original, mener jeg! Ingen behov for å utbedre et slikt smykke! Eneste er eksosen om du ikke har termi potter
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hawken

Post by JK95 »

LordShaft wrote:En Ducati skal holdes ren og original, mener jeg! Ingen behov for å utbedre et slikt smykke! Eneste er eksosen om du ikke har termi potter
I all hovedsak enig, men om du har en modell uten Öhlins synes jeg det er en ok mod :thumleft Karbån er også lov i mitt hode, men helst lakkert i sykkelens farge. Termi er obligatorisk 8)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hawken

Post by Hawken »

LordShaft wrote:En Ducati skal holdes ren og original, mener jeg! Ingen behov for å utbedre et slikt smykke! Eneste er eksosen om du ikke har termi potter
Mente jeg sjekket Remus opp mot de andre og det kom like godt om ikke bedre ut en termi-anlegg. Ser ikke helt for meg å bytte potter heller, for koster vel gjerne mer enn det smaker når man allerede har et i mine ører, veldig godt anlegg ;-)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hawken

Post by Hawken »

JK95 wrote:
LordShaft wrote:En Ducati skal holdes ren og original, mener jeg! Ingen behov for å utbedre et slikt smykke! Eneste er eksosen om du ikke har termi potter
I all hovedsak enig, men om du har en modell uten Öhlins synes jeg det er en ok mod :thumleft Karbån er også lov i mitt hode, men helst lakkert i sykkelens farge. Termi er obligatorisk 8)
Demper har jeg tenkt på, men ja, koster litt det også :-k Sykkelen var ganske billig i utgangspunktet, så det å koste på den en del kroner var ikke helt planen. Det får bli på neste sykkel! Holder meg til småting for tiden som å fjerne litt klistremerker å utbedre irriterende duppedingser som ja, klokke :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hawken

Post by Hawken »

Har faktisk tenkt litt på å bytte ut sykkelen min til høsten eventuelt til neste år for noe litt mer turvennlig. Misforstå meg feil, men kjøpte SS'en som et spontankjøp og det var vel ikke akkurat en slik sykkel jeg var på utkikk etter i utgangspunktet.

Det til side så skulle jeg egentlig ha en sykkel med mer oppreist stilling og som var vare på familiejuvelen litt bedre enn dagens motorsykkel gjør. Er litt svak for streetfighter-looken, og her får man jo vesentlig flere muligheter til å ha på bagasje enn det jeg har nå. Har faktisk sett litt på BMW's GS 800/1200 også, men er vel litt for tidlig å anskaffe seg en slik i en alder av 28? :roll:

Med en litt mer turvennlig sykkel så har jeg et fint utgangspunkt for litt lengre turer, men samtidig så er Ducatien en perfekt dagstur sykkel som jeg helst skulle ha beholdt. Må nok vente til jeg får tak i hus med dobbeltgarasje før jeg kan begynne å investere i flere sykler, selv om det er planen en vakker dag ;-)

Sykler jeg har sett litt på:
- BMW GS 800/1200
- Aprilia Shiver (Meget fin og nesten lik motor som Ducati?)
- Suzuki GSX 1400 (fin sykkel!)
- Kawazaki Z750/ Z1000
- Kawasaki Versys 650 (Noen erfaringer med denne? Stilig sykkel, men frykter litt for kraften...)
- Honda CB 900 Hornet

Andre sykler jeg bør følge med på? Tenker ikke å kjøpe nytt, og legger meg på rundt 120-130 000 kr tenker jeg.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hawken

Post by Tommas »

En dose synsing fra min side:

Litt over budsjett, men denne er jo et smykke ;-)

http://www.finn.no/77444644

Hyperstrada er jo kul:

http://www.finn.no/76682668

Eller så har du jo råd til en god del nye/nesten nye sykler (mt-09 feks).


R1200GS til 120-130k er vel omtrent på 2007 modell, men milesluker av rang det også.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hawken

Post by tshansen »

Roald sin sykkel dette. Denne er veldig godt stelt og tatt vare på med silkehansker :thumleft
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... s=77444644

Ser du for deg traktor, så mener jeg på Triumph har langt billigere alternativ enn bmw... Da bmw R1200GS holder seg sjokkerende godt i pris :shock: :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Hawken

Post by Bjerknez »

Er ikke den prisen litt stiv da? :-#

Er gjort mye snacks med den og den er utvilsomt velholdt, men for 30 lapper til får man en klin ny sykkel av samme type som da er 4 år nyere.

Men jada, en utvilsomt flott speed triple dette :)
Post Reply