KjetilH sin blogg - 2020

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by KjetilH »

Håper noen kan komme med tips om rutevalg for min tur nedover til Lidköping. Er usikker på veikvaliteten spesielt på svensk side. Turen nedover må jeg kjøre iløpet av 1 dag, mens hjemreisen blir delt opp, da kurset er ferdig i 4 tida, og da kan kjøre et godt stykke hjemover den dagen.

Veivalg 1 via Røros :
https://www.myrouteapp.com/en/social/ro ... mode=share

Veivalg 2 via Oslo enten Østerdalen eller E6 heile veien med en event. avstikker om Folldal :
https://www.myrouteapp.com/en/social/ro ... mode=share

Veivalg 3 via Konsberg inn i Sverige :
https://www.myrouteapp.com/en/social/ro ... mode=share
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by Palma »

Stjørdal via Lindköping som går Rendalen-Trysil-Torsby er ei veldig fin rute. Hvordan veien er over fra Stjørdalen til Røros vet jeg lite om, men Rendalen og nedover er fine veier. Standarden på slike veier er vel stort sett bedre i Sverige enn Norge.
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by KjetilH »

Palma wrote:Stjørdal via Lindköping som går Rendalen-Trysil-Torsby er ei veldig fin rute. Hvordan veien er over fra Stjørdalen til Røros vet jeg lite om, men Rendalen og nedover er fine veier. Standarden på slike veier er vel stort sett bedre i Sverige enn Norge.
Takk for tilbakemeldingen.

Ja jeg tror denne ruten er den fineste. I fjor var veien Stjørdal - Røros litt ujevn, men det går bra :)
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by Palma »

KjetilH wrote:
Palma wrote:Stjørdal via Lindköping som går Rendalen-Trysil-Torsby er ei veldig fin rute. Hvordan veien er over fra Stjørdalen til Røros vet jeg lite om, men Rendalen og nedover er fine veier. Standarden på slike veier er vel stort sett bedre i Sverige enn Norge.
Takk for tilbakemeldingen.

Ja jeg tror denne ruten er den fineste. I fjor var veien Stjørdal - Røros litt ujevn, men det går bra :)
Ja du har jo en sykkel som bør takle litt dumper. Og får du finvær nedover langs Klaraelven kommer du til å kose deg maksimalt. Bare helt nydelig. God tur. Og husk masse bilder og sånn :thumleft
Finner du på å kjøre fra Elverum og nedover RV 2 mot Kongsvinger så må du si ifra, så tar vi en kaffe og en is på Esso'n på Kirkenær.
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by KjetilH »

Palma wrote:
KjetilH wrote:
Palma wrote:Stjørdal via Lindköping som går Rendalen-Trysil-Torsby er ei veldig fin rute. Hvordan veien er over fra Stjørdalen til Røros vet jeg lite om, men Rendalen og nedover er fine veier. Standarden på slike veier er vel stort sett bedre i Sverige enn Norge.
Takk for tilbakemeldingen.

Ja jeg tror denne ruten er den fineste. I fjor var veien Stjørdal - Røros litt ujevn, men det går bra :)
Ja du har jo en sykkel som bør takle litt dumper. Og får du finvær nedover langs Klaraelven kommer du til å kose deg maksimalt. Bare helt nydelig. God tur. Og husk masse bilder og sånn :thumleft
Finner du på å kjøre fra Elverum og nedover RV 2 mot Kongsvinger så må du si ifra, så tar vi en kaffe og en is på Esso'n på Kirkenær.
Det er notert :thumleft Kommer til å poste locatoweb her på forumet når turen starter, så kan den som vil følge med på ferden :)
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Nye Sidi Adventure 2 støvler

Post by KjetilH »

Kjøpte de her idag, men etter 26 mil så var det greit å få de av.... :-k

Image

Håper de blir bedre etterhvert.. :-s
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by tshansen »

De er nok mye stiv første turene ja! Men gode sko
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by Trondgv »

Er nok ikke dumt å fylle de med vann og stramme dem skikkelig til og bare ha de på føttene noen timer. Da skal de i teorien forme seg litt etter beina dine. Selv har jeg TCX X-Desert og de er veldig behagelige, klarer ikke å kjøre med touringskoene jeg har fra før lenger, de har rett og slett for lite beskyttelse. X-Desert og SIDI Adventure er jo sko i samme gate så regner med at dine også kommer seg etterhvert. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by tshansen »

Å fylle de med vann hadde jeg ikke gjort, siden dette er en goretex sko. Hadde det vært en ren skinnsko, slik som m77 fra forsvaret, hadde det vært noe annet :thumleft

Alle sko må brukes litt før skinnet blir mykt og stivheten forsvinner. :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
PtoV
Posts: 34
Joined: 19 May 2017 22:45
MC: Honda AT
Location: Romerike

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by PtoV »

Disse støvlene er det ikke et gram lær i, de er derimot produsert av noe som heter full grain microfiber, så jeg tror det kun er bruk som myker dem opp.
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by KjetilH »

PtoV wrote:Disse støvlene er det ikke et gram lær i, de er derimot produsert av noe som heter full grain microfiber, så jeg tror det kun er bruk som myker dem opp.
Ja det ser ut til at det er riktig !

Sidi Adventure
Full Grain Microfibre with very similar characteristics to the genuine leather. Full Grain microfiber is not affected by aging and all its features are meant to be long-lasting. Lighter of leather it has very high mechanical properties outstanding tensile strength, tear resistance and flexing endurance. It maintains its softness independently from the exposition to every temperature. Full Grain Microfibre is stabil, breathable and water repellent. More resistant than leather.

Etter dagens tur på Ca 20 mil begynner skoene å passe foten eller omvendt :lol:

De virker solide og forholdsvis lette å ha på, så jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd med de her :thumleft
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by KjetilH »

Nå begynner sætrevegane å bli tørre :thumleft

Image
Last edited by KjetilH on 13 May 2018 18:19, edited 1 time in total.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by Bikeridr »

Fint bilde du har lagt ut :roll:
Image
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by knutk »

PtoV wrote:Disse støvlene er det ikke et gram lær i, de er derimot produsert av noe som heter full grain microfiber, så jeg tror det kun er bruk som myker dem opp.
Kjenner et par stk som bruker disse. Finne støvler, men knirker når de går. Men det er jo ikke tursko, så det er uvesentlig.
Kan knirkingen sees i sammenheng med kunststoffet?
KjetilH
Posts: 95
Joined: 08 Apr 2018 16:20
MC: BMW R1200GS Rallye

Re: KjetilH sin blogg - 2018

Post by KjetilH »

Bikeridr wrote:Fint bilde du har lagt ut :roll:
Image
Tror jeg må ha en annen løsning en photo.google.no .... men prøver en gang til..

Image

@knutk
Mine støvler knirker ikke enda, og nå etter ca 1000 km så begynner jeg virkelig å like de :thumleft
Post Reply