Marie's sykrok

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Marieha
Posts: 14
Joined: 20 May 2017 20:56
MC: Kawasaki ER6N
Location: Trondheim

Marie's sykrok

Post by Marieha »

Hello, tenkte jeg skulle vurdere en egen blogg slik at mannfolket ikke behøver å tagge meg like mye :lol:
Jeg heter Marie Abrahamsen, studerer radiografi i Trondheim og har møtt et par stk på mc som hu smågale kvinnfolket som satt bakpå en Suzuki GSXR 600 fra Porsgrunn til HPR2016.

I fjor sommer kjørte jeg opp på A2 og startet i dag offisielt min første sesong, med en kawasaki ER-6n som ny følgesvenn.

Image

Etter er par år for mye som baksete-sjåfør for JK95 skal han endelig begynne å frustrere seg over å måtte vente på meg på turer 8)

Jeg skal forsøke å oppdatere litt etterhvert, både litt om hvordan det er med første sesong (siden noen kanskje trenger en oppfrisker) og forhåpentligvis et par fine turer over sommeren \:D/
Og for sarte sjeler, blir nok svært lite sying i min sykrok :lol:
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Re: Marie's sykrok

Post by Lazyboy »

Gratulere med ny sykel \:D/ . Blir nok en fin sommer, kjør i et tempo du selv er konfertabel med så kan heller gubben ta en Toy mens han venter.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Marie's sykrok

Post by tshansen »

Gratulere med ny sykkel... å hyll hyll for å være forumets aller viktigste fotograf :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Marie's sykrok

Post by Tommas »

Velkommen (igjen...)!

Litt husflid må det være plass til :lol:


Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Marie's sykrok

Post by Trondgv »

Velkommen og grattis med ny sykkel. :thumleft
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Marie's sykrok

Post by supermons »

Flott sykkel! Velkommen hit :)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Marie's sykrok

Post by Kant1 »

Grattis med fiiiin sykkel Marie =D> Den kommer til HPR håper jeg?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Marie's sykrok

Post by JK95 »

Kant1 wrote:Grattis med fiiiin sykkel Marie =D> Den kommer til HPR håper jeg?
Det er jo årets feriemål, så det må vi få til :thumleft
User avatar
Marieha
Posts: 14
Joined: 20 May 2017 20:56
MC: Kawasaki ER6N
Location: Trondheim

Re: Marie's sykrok

Post by Marieha »

Må bare takke for gratulasjoner og velkomst :D

Foreløpig så er terskelen for kjøretur rimelig lav og jeg nyter finværet som er i trøndelag (mens det er her..). Sykkelen har kommet i bruk for pendling til skolen og fant ut at jeg plutselig sparer en god halvtime om morgenen :o Studiet mitt bruker lokaler på St. Olavs så jeg har fått noen kommentarer om rullende organer når jeg kommer turende inn, skjønner ikke helt den :lol: Sesongen er såvidt startet og allerede har en viss frustrasjon over skuter-eiere utartet seg, de tar opp all mc-parkeringen på sykehuset og jeg frykter at det fremdeles er en del ansatte som ikke har gått over til to hjul enda..

Jeg har en pågående diskusjon med føre om i hvilken grad sykkelen skal være ren, allerede på onsdag (dag to med kjøring) hadde jeg et mindre morsomt møte med en liten lastebil på sølete vei som endte med vask av både meg og sykkel. På den lyse siden så gav det muligheten til å faktisk lære å rengjøre hjelmen selv, så med direksjoner fra JK95 over tlf fikk jeg prøvd meg på det å :thumleft

Image
Image
Image

Jeg er en sånn person som har et stort ønske om å prøve nye ting, men blir litt for nervøs til å gjennomføre det. Så i dag bestemte jeg meg for å gå ut av komfortsonen og dro alene på en aldri så liten sammenkomst kalt Bikes and burgers her i Trondheim. Følte meg umiddelbart feilplassert da kvinne-til-mann ratio var en smule ikke-eksisterende, fikk lokalisert noen som var delvis kjentfolk og endte med å se mange fine sykler :D Underveis fikk jeg et par kommentarer om at man kunne se at sykkelen min blir mye brukt, så på vei hjem måtte den nesten bli spylt av - igjen.. Det gav selvfølgelig en god mulighet for bilder og jeg skryter gledelig av gliset 8)

Image

Morgendagen skal by på fremdeles godt vær så da er håpet å få til en ego-tur, det merkes at jeg ikke er vandt til å kjøre over lenger tid / lengre turer, og med tanken på at vi har plan om å dra på HPR i sommer må jeg gradvis øke kjørelengden. Det vil være veldig kjedelig om vi kjører ned mot HPR og kjøreturen fra Trondheim tar all energi (til tross for at det er en plan å dele veien ned og opp i to dager hver), i øynene til en fersk sjåfør skal den hele den langhelgen bli en heftig kjøretur. Mistenker mange stopp, mildt sagt :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Marie's sykrok

Post by ojda »

Liker!

Å du!! Alle blir stive i hekken om våren \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Marieha
Posts: 14
Joined: 20 May 2017 20:56
MC: Kawasaki ER6N
Location: Trondheim

Re: Marie's sykrok

Post by Marieha »

ojda wrote:Liker!

Å du!! Alle blir stive i hekken om våren \:D/
Godt å vite, er ikke helt enkelt å vite hva som er vinterrust og hva som er mangel på erfaring enda :lol:
User avatar
Marieha
Posts: 14
Joined: 20 May 2017 20:56
MC: Kawasaki ER6N
Location: Trondheim

Re: Marie's sykrok

Post by Marieha »

Plutselig går tiden fort mellom innlegg, men sånn tror jeg det er for de fleste.
Trondheim har hatt overraskende fint vær så langt i sesongen og jeg må nok innrømme at det sjeldent blir strake veien hjem når dagens oppgaver er ferdig. Det blir fort en liten avstikker eller omveien hjem. I frykt for å skryte på seg for mye, har kunnet merke en forskjell i kjørestil og forsøker å luke ut ting som kan bli uvaner.
Slenger med et bilde fra en liten omvei hjem.

Image

Har hatt et lite problem som ble stadig ble større, under oppkjøring sist sommer oppdaget jeg at buksen min har revnet noe på to plasser. Dette har selvfølgelig bare revnet mer og mer etter sesongstart. Etter noe kikking og prøving av bukser på div. forhandlere inne i byen, mye banning og skuling på lommeboka endte jeg med å måtte sy (Det ble faktisk sying i sykroken). Studentbudsjettet var ikke helt åpent akkurat nå for innkjøp av ny bukse, mc-klær til kvinner har også en noe snodig passform (som også er litt for liten), og et par banneord måtte med for å få denne avgjørelsen gjennom. Noe i meg har vært veldig skeptisk på det å skulle sy på klær av denne typen, spesielt når jeg kun hadde mulighet med hånd-kraft. Med bakgrunn som overtenker, skeptiker og bekymret kvinnemenneske har jeg ikke vært overbevist om at slitestyrke ville bli vedlikeholdt. Alt i alt, endte med å sy så godt jeg kunne og foreløpig har det holdt greit. Tok i bruk en impregnering på området fra vinterklærne som nå støver ned i skapet, i et lite håp om å fremdeles kunne være tørr uansett vær.

Image

Noe som også kan nevnes, en annen grunn til at innkjøp av ny bukse ikke er helt aktuelt er at det allerede ligger en bukse i skapet som ikke passer helt for øyeblikket. Under innkjøp av fullt utstyr for to sommere siden ble det mye rot med denne buksa som aldri kom, til slutt kom en annen modell som da hadde en helt annen passform. Til gjengjeld fikk jeg overta en utgått buksemodell fra forhandleren som plaster på såret, det er da denne buksa som nå har fått litt kirurgisk inngrep.


Siden sykkelen både blir brukt til pendling og hobby har det raskt vist seg behov for en bagasjeløsning, etter anbefaling fra samboern har bagster trekk blitt kjøpt og tankveske skal kjøpes før helga. Planlagt en som kan romme en del liter og som har muligheten til å bæres som sekk. Hittil har jeg kjørt med ryggsekk og det fungerer greit, men vil helst slippe. Hvem liker vell unødvendig vekt bak ryggen når man kjører (sier hu som har vært baksete-pynt litt for lenge).

Image

Ikke bare er jeg overtenkende og skeptisk av natur, jeg er sta som pokker og kan ha litt for kort lunte. Dette kan fort være oppskrift på kaos, så vanligvis ser jeg bedende på samboeren og spør pent. Men med han avgårde for å hente drømmesykkelen og et tidsskjema som tilsa at det i går kveld var eneste mulighet før helga for grundig vask og montering, så måtte det nesten gjøres på egenhånd. Det å montere trekket var en mindre morsom oppgave, litt lett googling viste frem at flere ikke fikk en god passform med en gang men at trekket vil tilpasse seg litt mer etterhvert. Ble ikke så fornøyd med sluttresultatet, men det sitter på og fungerer for nå (så får heller finjusteringen skje av noen med lenger lunte enn meg).

Image

Fra kommende søndag skal jeg være i praksis på Levanger, dette gav behovet for å faktisk gå over fra ryggsekk til noe bedre. Håper at det skal bringe litt nye spennende veier, begynner å ønske mer variasjon enn de fire rutene jeg har fått meg mellom byen og Melhus. Like etter denne praksisen skal jeg forflytte meg sørover for sommeren, det ryktes sommerferie og for meg som de fleste studenter betyr dette jobb. Om ingenting annet så vil det åpne for enda flere morsomme kjøreturer i telemarken :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Marie's sykrok

Post by tshansen »

Bagster trekk er helt strålende, genial løsning, men pass på å ta av trekket og vask tank, samt trekk innvendig noen ganger i løpet av sesongen. Hvis ikke blir det som sandpapir mot tanken din (ikke pent) :thumleft

Kjekt å lese erfaringene du gjør deg og at du koser deg på 2 hjul :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Marie's sykrok

Post by ojda »

Flott innlegg :thumleft
Når det gjelder sying av mc-klær (Tar her fram mine feminine sider) :redface
Er det best å invistere i en rull med "bomulls-omspunnet polyestertråd) :thumleft
Den er myyye sterkere en bomull, skjærer ikke i stoffet som nylon samt tetter bedre rundt tråden =D>
Hvordan vet jeg dette :roll: :lol:
Last edited by ojda on 03 May 2018 10:42, edited 1 time in total.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Marie's sykrok

Post by ojda »

Å når vi først er inne på feminint :roll:
Hva synes dere om Julestjernene mine \:D/


Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply