Plutselig går tiden fort mellom innlegg, men sånn tror jeg det er for de fleste.
Trondheim har hatt overraskende fint vær så langt i sesongen og jeg må nok innrømme at det sjeldent blir strake veien hjem når dagens oppgaver er ferdig. Det blir fort en liten avstikker eller omveien hjem. I frykt for å skryte på seg for mye, har kunnet merke en forskjell i kjørestil og forsøker å luke ut ting som kan bli uvaner.
Slenger med et bilde fra en liten omvei hjem.
Har hatt et lite problem som ble stadig ble større, under oppkjøring sist sommer oppdaget jeg at buksen min har revnet noe på to plasser. Dette har selvfølgelig bare revnet mer og mer etter sesongstart. Etter noe kikking og prøving av bukser på div. forhandlere inne i byen, mye banning og skuling på lommeboka endte jeg med å måtte sy (Det ble faktisk sying i sykroken). Studentbudsjettet var ikke helt åpent akkurat nå for innkjøp av ny bukse, mc-klær til kvinner har også en noe snodig passform (som også er litt for liten), og et par banneord måtte med for å få denne avgjørelsen gjennom. Noe i meg har vært veldig skeptisk på det å skulle sy på klær av denne typen, spesielt når jeg kun hadde mulighet med hånd-kraft. Med bakgrunn som overtenker, skeptiker og bekymret kvinnemenneske har jeg ikke vært overbevist om at slitestyrke ville bli vedlikeholdt. Alt i alt, endte med å sy så godt jeg kunne og foreløpig har det holdt greit. Tok i bruk en impregnering på området fra vinterklærne som nå støver ned i skapet, i et lite håp om å fremdeles kunne være tørr uansett vær.
Noe som også kan nevnes, en annen grunn til at innkjøp av ny bukse ikke er helt aktuelt er at det allerede ligger en bukse i skapet som ikke passer helt for øyeblikket. Under innkjøp av fullt utstyr for to sommere siden ble det mye rot med denne buksa som aldri kom, til slutt kom en annen modell som da hadde en helt annen passform. Til gjengjeld fikk jeg overta en utgått buksemodell fra forhandleren som plaster på såret, det er da denne buksa som nå har fått litt kirurgisk inngrep.
Siden sykkelen både blir brukt til pendling og hobby har det raskt vist seg behov for en bagasjeløsning, etter anbefaling fra samboern har bagster trekk blitt kjøpt og tankveske skal kjøpes før helga. Planlagt en som kan romme en del liter og som har muligheten til å bæres som sekk. Hittil har jeg kjørt med ryggsekk og det fungerer greit, men vil helst slippe. Hvem liker vell unødvendig vekt bak ryggen når man kjører (sier hu som har vært baksete-pynt litt for lenge).
Ikke bare er jeg overtenkende og skeptisk av natur, jeg er sta som pokker og kan ha litt for kort lunte. Dette kan fort være oppskrift på kaos, så vanligvis ser jeg bedende på samboeren og spør pent. Men med han avgårde for å hente drømmesykkelen og et tidsskjema som tilsa at det i går kveld var eneste mulighet før helga for grundig vask og montering, så måtte det nesten gjøres på egenhånd. Det å montere trekket var en mindre morsom oppgave, litt lett googling viste frem at flere ikke fikk en god passform med en gang men at trekket vil tilpasse seg litt mer etterhvert. Ble ikke så fornøyd med sluttresultatet, men det sitter på og fungerer for nå (så får heller finjusteringen skje av noen med lenger lunte enn meg).
Fra kommende søndag skal jeg være i praksis på Levanger, dette gav behovet for å faktisk gå over fra ryggsekk til noe bedre. Håper at det skal bringe litt nye spennende veier, begynner å ønske mer variasjon enn de fire rutene jeg har fått meg mellom byen og Melhus. Like etter denne praksisen skal jeg forflytte meg sørover for sommeren, det ryktes sommerferie og for meg som de fleste studenter betyr dette jobb. Om ingenting annet så vil det åpne for enda flere morsomme kjøreturer i telemarken