HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

Bjerknez wrote: Æssæ... vi har alle gjort våre blemmer. Hvis det får deg til å føle deg bedre så hadde jeg stått på Sognefjellet enda å jokka med cruiseren hvis det ikke kom noen som kunne hjelpe meg.

Å parkere inntil en jernstang på en utsiktsplass midt oppå fjellet og i nedoverbakke, med en cruiser på 300kg, var ikke så lurt. Kom meg ikke av flekken. Også har jeg erfart og gå på trynet rett i gjørma med min forrige sykkel.

Men bortsett fra de to blemmene så har jeg klart meg overraskende bra så langt :lol:

Så dette er ikke noe å bry seg om :thumleft
JK95 wrote:Vi har alle vært der, ikkenoe å bli flau over ;-)
Toven wrote:Kjedelig!

Godt det ikke ble noe svære skader :)
Tommas wrote:Da må lordshaft være litt av et varp, for han har nesten 100 ganger så mange sider i bloggen sin :lol:

Bra det gikk bra med sykkelen. Klarte også å legge en sykkel pent ned for noen år siden. Jeg var vel nesten mer opptatt av om noen så meg, enn om det ble noen riper på sykkelen 8)
Det er godt å høre at flere har lagt den ned, det var en veldig trøstende lesing for min del ihvertfall :twisted: . Jeg var forøvrig også livredd for at noen skulle se meg :lol: .
RuneMC wrote:Det er mest teknikk - du går den opp.
[youtube][/youtube]

Fort gjort, har hatt et par "close call" på gårdsplass-grus men klarte første velt ved bensinpumpa når sidestøtta ikke var felt ut helt - riktignok på min andre MC - veltet heldigvis bort fra pumpa da... :roll:
Tusen takk, fikk lyst å finne meg en plass å øve på dette nå!!! :thumleft
ojda wrote:Hehe! Jeg må bare flire litt av hvor hjelpsome vi er om dagen :redface :lol:
Du var først Rune, men jeg var jaggu ikke langt etter :lol:

[youtube][/youtube]

Det har ikke veldig mye å gjøre på muskler om du lykkes med å reise sykkelen eller ikke [-(

Selv er jeg ganske så stor å kraftig med kjøredressen på, men skrell av ett lag eller to da mann! :lol: :lol:
Jeg har da flere ganger reist opp sykkelen fra sideleie, både med og uten feriepakning.
Å den veier 260kg uten bagasje.
Å det har endatil gått så lynkvikt at jeg nesten tviler på om noen fikk det med seg :lol: \:D/

Se på videoene, å husk det neste gang den ligger der :thumleft
kvase wrote:Jeg er lykkelig gift ja helt sant-- 3 prolapser bare -- har det spennende i livet med alt som surrer rundt i knollen her----Men ja jeg ser denne tråden gløder av mange super hjelpsomme mannebein :-({|=
Utrolig hva et søtt ansikt kan få ting på glid - Ja for Helene du tar deg fint ut på det bilde der å så skriver du godt - fortsett med det for det liker folket her :smt073
Hvaaa er dere vanligvis ikke så hyggelige altså :shock: ?! Haha, det hjelper sikkert ikke at jeg fremstår som en smule rådvill og hjelpeløs også. Så vidt jeg har forstått så liker mannfolk å ha på ridder-hatten sin. =D> Vinn-vinn
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by KliffArne »

Bjerknez wrote:
KliffArne wrote:
Bjerknez wrote:Men bortsett fra de to blemmene så har jeg klart meg overraskende bra så langt :lol:

Bare vent, så legger du nok ned denne moppen også. En gang kløne, alltid kløne
Bjerknez wrote:Bare jeg får den opp igjen så går det nok bra :thumleft
En liten blå pille ordner det
Bjerknez wrote:Vi har vel alle vert en kløne :D
Nei, noen er mere utsatt enn andre
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

KliffArne wrote:
Bjerknez wrote:
KliffArne wrote:

Bare vent, så legger du nok ned denne moppen også. En gang kløne, alltid kløne
Bjerknez wrote:Bare jeg får den opp igjen så går det nok bra :thumleft
En liten blå pille ordner det
Bjerknez wrote:Vi har vel alle vert en kløne :D
Nei, noen er mere utsatt enn andre
Ja, men vi har uansett vært en kløne alle sammen, en eller annen gang :thumleft
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Tosk »

Godt det var et genuint uhell, si! Da jeg la ned min var det fordi jeg glemte å vippe ut støtta :lol:
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

Tosk wrote:Godt det var et genuint uhell, si! Da jeg la ned min var det fordi jeg glemte å vippe ut støtta :lol:
Vi kan alle gjøre feil... men DER går grensa! :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by mekkern »

Bjerknez wrote:
Tosk wrote:Godt det var et genuint uhell, si! Da jeg la ned min var det fordi jeg glemte å vippe ut støtta :lol:
Vi kan alle gjøre feil... men DER går grensa! :lol:
I løpet av 40 år på 2hjuling opplever nok du det også...... ;-)
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

mekkern wrote:
Bjerknez wrote:
Tosk wrote:Godt det var et genuint uhell, si! Da jeg la ned min var det fordi jeg glemte å vippe ut støtta :lol:
Vi kan alle gjøre feil... men DER går grensa! :lol:
I løpet av 40 år på 2hjuling opplever nok du det også...... ;-)
Men Tosk har vel knapt rundet 25...? :lol:
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Tosk »

Pff. Bikker straks 27! Jeg er bare hakket mer klønete enn gjennomsnittet \:D/
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

Tosk wrote:Pff. Bikker straks 27! Jeg er bare hakket mer klønete enn gjennomsnittet \:D/
Hehe, case closed :lol:
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Leffy »

HeleneFS wrote:
Jeg måååå dele en ting, som jeg er litt flau over, men da jeg kom hjem skulle jeg trille sykkelen inn på grusen, så klarte jeg å skli og gikk rett på tryne, med sykkelen etter! Det gikk i skikkelig sakte fart, det føltes ut som jeg lå den ned med vilje! Haha! Så ingen skade skjedd, men etter den lå der på siden fikk jeg den søren ikke opp igjen!!!! Så da måtte jeg yndmykt spørre nabo om hjelp. Hater at jeg er så svak... men jeg visste jeg kom til å velte den en eller annen gang , for parkeringen utenfor leiligheten er elendig (veldig myk grus). Det kommer snart skifer Stein, det blir bedre. Men kjipt det skjedde sååå fort og jeg føler meg litt amatør!
Du ekke alene om den. Gjorde det selv på en av mine forrige sykler.. Men jeg skulle av, slo ned støtta, men det viste seg at den ikke var helt ute så den spratt opp igjen i det jeg var på tur over og så havnet jeg med sykkelen over meg. Kom meg ikke av flekken :roll: =D>

----

Flotte bilder og lesning :thumleft Godt og få sykkelen "hjem" tenker jeg. :thumleft Kjørte over filefjell selv t/r Bergen for 3 år siden med sykkel. Måtte på festningen for og se konsert :lol:
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bikeridr »

HeleneFS wrote:
RuneMC wrote:Det er mest teknikk - du går den opp.
[youtube][/youtube]

Fort gjort, har hatt et par "close call" på gårdsplass-grus men klarte første velt ved bensinpumpa når sidestøtta ikke var felt ut helt - riktignok på min andre MC - veltet heldigvis bort fra pumpa da... :roll:
Tusen takk, fikk lyst å finne meg en plass å øve på dette nå!!! :thumleft
Ja, gratulerer med ny moped. Fin fortelling av turen over fjellet til Oslo. Ja, åsså velkommen til forumet da :)

Ad "gå opp" sykkelen etter velt, fungerer. Har måttet prøve det selv etpar ganger og det er ganske så mye enklere enn å "slite den opp" etter styret.

(Vis meg den motorsyklisten som aldri har tippet, og jeg skal vise deg en lystløgner ;-) )

(PS! Alternativt: Det er to typer motosyklister, de som allerede *har* tippet, og de som *kommer* til å tippe).
User avatar
pelsen
Posts: 1106
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by pelsen »

Bikeridr wrote:(PS! Alternativt: Det er to typer motosyklister, de som allerede *har* tippet, og de som *kommer* til å tippe).
...og det første utelukker ikke det andre 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bikeridr »

pelsen wrote:
Bikeridr wrote:(PS! Alternativt: Det er to typer motosyklister, de som allerede *har* tippet, og de som *kommer* til å tippe).
...og det første utelukker ikke det andre 8)
Tjaa.. Tjo.. Selv var jeg i andre kategori i nesten sju måneder etter lappen og som sykkeleier. Men om jeg var/er lystløgner er jo et annet spørsmål ;-)
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

Bikeridr wrote: Ja, gratulerer med ny moped. Fin fortelling av turen over fjellet til Oslo. Ja, åsså velkommen til forumet da :)

Ad "gå opp" sykkelen etter velt, fungerer. Har måttet prøve det selv etpar ganger og det er ganske så mye enklere enn å "slite den opp" etter styret.

(Vis meg den motorsyklisten som aldri har tippet, og jeg skal vise deg en lystløgner ;-) )

(PS! Alternativt: Det er to typer motosyklister, de som allerede *har* tippet, og de som *kommer* til å tippe).
Takk for det! :)
Leffy wrote:
Du ekke alene om den. Gjorde det selv på en av mine forrige sykler.. Men jeg skulle av, slo ned støtta, men det viste seg at den ikke var helt ute så den spratt opp igjen i det jeg var på tur over og så havnet jeg med sykkelen over meg. Kom meg ikke av flekken :roll: =D>

----

Flotte bilder og lesning :thumleft Godt og få sykkelen "hjem" tenker jeg. :thumleft Kjørte over filefjell selv t/r Bergen for 3 år siden med sykkel. Måtte på festningen for og se konsert :lol:
Takk :) Det var utrolig deilig å få det overstått! Filefjell var en fin tur det, bare smått kjedelig!
Tosk wrote:Godt det var et genuint uhell, si! Da jeg la ned min var det fordi jeg glemte å vippe ut støtta :lol:

:lol:

---
Nå gleder jeg meg til helg, for det blir ikke så mye kjøring i ukedagene tror jeg. Da er det jobb og trening som tar mest fokus. I går sto den helt uberørt :-# .
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

På lørdag kjørte jeg på tur til Sverige med en kompis
Image

Det var ganske tungt å ligge på motorveien, så det gjør jeg ikke om ikke jeg må.

Etter harryhandelen tok vi Moss - Horten fergen hjem igjen
Image

Da var det akkurat solnedgang, så stemningsbilde hører med!

Image

Kjempedeilig og varmt å kjøre på lørdag, så det var alt i alt en bra tur siden jeg ikke frøs, hehe!
Post Reply