HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by RuneMC »

Godt kjørt :thumleft

Fra litt sør for Bagn til litt nord for Nes i Ådal går det an å ta Austsidevegen. Litt mer variasjon og mye mindre trafikk.
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Flattop »

Her er noe du kan koble til 12V på sykkelen.

Riktignok ikke like enkelt som med batteridrift, på den annen side er det varme så lenge du vil.

https://www.varmekle.no/no/Product/Deta ... er-12-volt
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Palma »

Såååå bra, det var artig lesing, du har jo anlegg for både fotograffering og skriblerier, hadde jo vært artig :-k med lydopptaket fra hjelmen og...kanskje...
Bra du ikke frøs deg fordervet.
Er tips, jeg kjørte i helga 1.tur med varmejakke fra varmekle.no Fantastisk opplevelse, anbefales. Men nå er jo varmen her...
Fortsatt god sesong, håper du fortsetter dine skriblerier her.. :thumleft
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

Flott refferat dette HeleneFS :thumleft

Ja, det er kaldt og kjøre over fjellet i Norge i april/mai måned. Ingen problem når man kler seg, men det viktigste i mine øyne er at man har på noe som er vindtett. Ull underst, så kjøreklær også en regndress (som jo er vindtett) ytterst. Har du i tillegg varmeelementer over ullundertøyet så tror jeg nærmest du kan kjøre midtvinters uten å fryse veldig.

Så kost på deg en regndress til en 1000-lapp og dra på deg denne når du begynner å fryse nestegang. Den tar ikke veldig mye plass og kjøper du riktig regndress er den lett og få på seg uten å ta av støvler etc.

Jeg anbefaler regndressen fra Held som kalles "Monzun". Bruker denne selv og den er helt super. :thumleft
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

Tusen takk for alle tips her! Jeg noterer de bak øret :)

Fikk kjørt inn noen mil på sykkelen i dag også, tok den til jobb og angret umiddelbart, det var varmt, mye kø og jeg brukte faktisk dobbelt så lang tid som når jeg tar toget! Er mye stress med skifting, så jeg forblir kollektivbruken til og fra jobb tror jeg. Det ødelegger gleden å stå i kø!

Jeg måååå dele en ting, som jeg er litt flau over, men da jeg kom hjem skulle jeg trille sykkelen inn på grusen, så klarte jeg å skli og gikk rett på tryne, med sykkelen etter! Det gikk i skikkelig sakte fart, det føltes ut som jeg lå den ned med vilje! Haha! Så ingen skade skjedd, men etter den lå der på siden fikk jeg den søren ikke opp igjen!!!! Så da måtte jeg yndmykt spørre nabo om hjelp. Hater at jeg er så svak... men jeg visste jeg kom til å velte den en eller annen gang , for parkeringen utenfor leiligheten er elendig (veldig myk grus). Det kommer snart skifer Stein, det blir bedre. Men kjipt det skjedde sååå fort og jeg føler meg litt amatør!
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

HeleneFS wrote:Tusen takk for alle tips her! Jeg noterer de bak øret :)

Fikk kjørt inn noen mil på sykkelen i dag også, tok den til jobb og angret umiddelbart, det var varmt, mye kø og jeg brukte faktisk dobbelt så lang tid som når jeg tar toget! Er mye stress med skifting, så jeg forblir kollektivbruken til og fra jobb tror jeg. Det ødelegger gleden å stå i kø!

Jeg måååå dele en ting, som jeg er litt flau over, men da jeg kom hjem skulle jeg trille sykkelen inn på grusen, så klarte jeg å skli og gikk rett på tryne, med sykkelen etter! Det gikk i skikkelig sakte fart, det føltes ut som jeg lå den ned med vilje! Haha! Så ingen skade skjedd, men etter den lå der på siden fikk jeg den søren ikke opp igjen!!!! Så da måtte jeg yndmykt spørre nabo om hjelp. Hater at jeg er så svak... men jeg visste jeg kom til å velte den en eller annen gang , for parkeringen utenfor leiligheten er elendig (veldig myk grus). Det kommer snart skifer Stein, det blir bedre. Men kjipt det skjedde sååå fort og jeg føler meg litt amatør!
Æssæ... vi har alle gjort våre blemmer. Hvis det får deg til å føle deg bedre så hadde jeg stått på Sognefjellet enda å jokka med cruiseren hvis det ikke kom noen som kunne hjelpe meg.

Å parkere inntil en jernstang på en utsiktsplass midt oppå fjellet og i nedoverbakke, med en cruiser på 300kg, var ikke så lurt. Kom meg ikke av flekken. Også har jeg erfart og gå på trynet rett i gjørma med min forrige sykkel.

Men bortsett fra de to blemmene så har jeg klart meg overraskende bra så langt :lol:

Så dette er ikke noe å bry seg om :thumleft
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by JK95 »

Vi har alle vært der, ikkenoe å bli flau over ;-)
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by RuneMC »

Det er mest teknikk - du går den opp.
[youtube][/youtube]

Fort gjort, har hatt et par "close call" på gårdsplass-grus men klarte første velt ved bensinpumpa når sidestøtta ikke var felt ut helt - riktignok på min andre MC - veltet heldigvis bort fra pumpa da... :roll:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Hehe! Jeg må bare flire litt av hvor hjelpsome vi er om dagen :redface :lol:
Du var først Rune, men jeg var jaggu ikke langt etter :lol:

[youtube][/youtube]

Det har ikke veldig mye å gjøre på muskler om du lykkes med å reise sykkelen eller ikke [-(

Selv er jeg ganske så stor å kraftig med kjøredressen på, men skrell av ett lag eller to da mann! :lol: :lol:
Jeg har da flere ganger reist opp sykkelen fra sideleie, både med og uten feriepakning.
Å den veier 260kg uten bagasje.
Å det har endatil gått så lynkvikt at jeg nesten tviler på om noen fikk det med seg :lol: \:D/

Se på videoene, å husk det neste gang den ligger der :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

Jeg har som nevnt veltet en gang og det var ikke mye teknikk i det jeg gjorde vertfall. Jeg grep tak styret med ene hånden og salen med den andre. Jeg bannet høyt og nappet den opp. Husker ikke en gang at jeg slet... å jeg sliter med to prolapser i ryggen i tillegg.

Adrenalinet sto nok for 80% av kreftene men dog...
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Toven »

Kjedelig!

Godt det ikke ble noe svære skader :)
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by kvase »

Jeg er lykkelig gift ja helt sant-- 3 prolapser bare -- har det spennende i livet med alt som surrer rundt i knollen her----Men ja jeg ser denne tråden gløder av mange super hjelpsomme mannebein :-({|=
Utrolig hva et søtt ansikt kan få ting på glid - Ja for Helene du tar deg fint ut på det bilde der å så skriver du godt - fortsett med det for det liker folket her :smt073
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Tommas »

Da må lordshaft være litt av et varp, for han har nesten 100 ganger så mange sider i bloggen sin :lol:

Bra det gikk bra med sykkelen. Klarte også å legge en sykkel pent ned for noen år siden. Jeg var vel nesten mer opptatt av om noen så meg, enn om det ble noen riper på sykkelen 8)
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by KliffArne »

Bjerknez wrote:Men bortsett fra de to blemmene så har jeg klart meg overraskende bra så langt :lol:

Bare vent, så legger du nok ned denne moppen også. En gang kløne, alltid kløne
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

KliffArne wrote:
Bjerknez wrote:Men bortsett fra de to blemmene så har jeg klart meg overraskende bra så langt :lol:

Bare vent, så legger du nok ned denne moppen også. En gang kløne, alltid kløne
Bare jeg får den opp igjen så går det nok bra :thumleft
Vi har vel alle vert en kløne :D
Post Reply