HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

Velkommen skal du være HeleneFS, og grattis med ny strøken sykkel! 8) :thumleft

Jeg holder selv til i Fredrikstad og som tidligere nevnt er det veldig mange mc folk her på østlandet. Jeg anbefaler deg en tur på Tyrigrava på onsdager. Da er det MC treff der. Pleier å være helt fullt sommerstid. En god sjanse til å møte likesinnede.

Høk Kro i Skjeberg i nærheten av her jeg bor er også et populært sted blandt MC folk. Det er offisielt treff hver torsdag og på sommertid er det også ofte fullt her. På Høk er dte også stort sett mc folk resten av uka også. Svinger du innom en dag med fint vær skal det mye til for ikke å se en annen motorsyklist der :thumleft
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by inunf »

Hei, velkommen og gratulerer med ny sykkel!

Anbefaler også opplegget til Senior MC med førerutviklingskurs på Gardermoen som gir mulighet til å kjøre på Rudskogen på torsdager. Lærerikt, morsomt og fullt av likesinnede :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by hakhap »

Välkommen og flott sykkel. Er en felles treff/tur til helgen, mistenker du ikke rekker den, hos Arctic Tiger i Andebu der mange av de som er på forumet pleier å møte opp.
Ellers som andre sagt mange sjanser for turer i løpet av sesongen og neste på tur kan være Tommas sin kristflygere tur.
Inunf har rett mtp SeniorMc sin førerutviklingskurs på Gardermoen og Rudskogen og det pleier å være noen jenter der og.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by supermons »

Velkommen hit!

Bor du i Bærum er det kort vei til Tyrigrava, så dit må du få tatt deg turen :)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Elolz »

Velkommen, og gratulerer med stilig sykkel og overstått! :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Et lite P.S. Forresten :shock:

Kudos for bilde nr 2 i førsteposten din =D>
Rett og slett flott :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Palma »

HeleneFS wrote:
Palma wrote:Som østlending så får jeg og ønske deg velkommen hit inn. Snikkeren prater om at vi ikke har veier som er artige her på østlandet, men det vet han fælt lite om :erte . Den sykker'n så jo uforskammet fin ut, du burde fått noen mil på grusvei med den \:D/ Er visst noe som heter "grustur i øst" her inne et arrangement med virkelig høyde... =D>
Takk, jeg skjønner at å kjøre på grus er en greie folk liker? Jeg må innrømme jeg aldri har hørt om det før, er det mye gøyere? Ja, sykkelen er helt strøken etter min mening. :)
Grus er gøy ja. Det er vel litt guttungen/jentungen som våkner igjen da. Det er og en helt annen måte å kjøre sykkel på, må bruke deg selv og sykker'n mer på en måte, kommer nærmere naturen (av og til for nærme... :shock: )
Nå kjører jeg og mange med meg ikke så veldig hardcore på skauen. Mer som en tur med gode opplevelser i fine omgivelser og flytter litt grus i svingene :lol:
Her er noen opplevelser fra i fjor. http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &start=360
Og planer for i år: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=17498

Noe de fleste opplever er jo at det er en fordel med noe annet enn asfaltdekk, og kanskje litt mer beskyttelse på sykkelen. Men spørs på hvilket nivå man velger, den som kjører bestemmer farten :thumleft. Om du ikke føler for å legge ut på grustur med nysykker'n din så er det forståelig :lol:
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

Tommas wrote:
HeleneFS wrote:På fredag (som også var min 29 års fødselsdag) hentet jeg hjem en plettfri Suzuki GSR 600, 2009 modell, som kun har gått 9 600 km.

Gratulerer med vel overstått, og med godt valg av presang :thumleft

En god del fellesturer her på Østlandet, og mange som kjører, så det er ikke vanskelig å finne noen å henge med.


Kjør pent 8)
Takk! :)
biker7 wrote:GRATTIS med bursdagen og den flotte gaven til deg selv :D Fin, lettkjørt sykkel detta trur jeg :thumleft
Og velkommen som medlem i denne "menigheten" ;-)
Takk :D
Bjerknez wrote:Velkommen skal du være HeleneFS, og grattis med ny strøken sykkel! 8) :thumleft

Jeg holder selv til i Fredrikstad og som tidligere nevnt er det veldig mange mc folk her på østlandet. Jeg anbefaler deg en tur på Tyrigrava på onsdager. Da er det MC treff der. Pleier å være helt fullt sommerstid. En god sjanse til å møte likesinnede.

Høk Kro i Skjeberg i nærheten av her jeg bor er også et populært sted blandt MC folk. Det er offisielt treff hver torsdag og på sommertid er det også ofte fullt her. På Høk er dte også stort sett mc folk resten av uka også. Svinger du innom en dag med fint vær skal det mye til for ikke å se en annen motorsyklist der :thumleft
Takk, de treffene skal jeg absolutt få med meg! :)
inunf wrote:Hei, velkommen og gratulerer med ny sykkel!

Anbefaler også opplegget til Senior MC med førerutviklingskurs på Gardermoen som gir mulighet til å kjøre på Rudskogen på torsdager. Lærerikt, morsomt og fullt av likesinnede :thumleft
Takk! Førerutviklingskurs høres gøy ut, skal sjekke det ut. :D
hakhap wrote:Välkommen og flott sykkel. Er en felles treff/tur til helgen, mistenker du ikke rekker den, hos Arctic Tiger i Andebu der mange av de som er på forumet pleier å møte opp.
Ellers som andre sagt mange sjanser for turer i løpet av sesongen og neste på tur kan være Tommas sin kristflygere tur.
Inunf har rett mtp SeniorMc sin førerutviklingskurs på Gardermoen og Rudskogen og det pleier å være noen jenter der og.

misspelling with autocorrect
Takk! Jeg får se når jeg får hentet sykkelen, men skal følge med her om det er noen fellesturer planlagt. :)
supermons wrote:Velkommen hit!

Bor du i Bærum er det kort vei til Tyrigrava, så dit må du få tatt deg turen :)
Takk, det skal jeg få til :)
Elolz wrote:Velkommen, og gratulerer med stilig sykkel og overstått! :thumleft
Takk :)
ojda wrote:Et lite P.S. Forresten :shock:

Kudos for bilde nr 2 i førsteposten din =D>
Rett og slett flott :thumleft
Takk for det! Jeg var litt usikker på om det var lov å poste bilde av en søkkvåt MC, men så var jo den dagen så spesiell at det bare måtte til, hehe.
Palma wrote:
HeleneFS wrote:
Palma wrote:Som østlending så får jeg og ønske deg velkommen hit inn. Snikkeren prater om at vi ikke har veier som er artige her på østlandet, men det vet han fælt lite om :erte . Den sykker'n så jo uforskammet fin ut, du burde fått noen mil på grusvei med den \:D/ Er visst noe som heter "grustur i øst" her inne et arrangement med virkelig høyde... =D>
Takk, jeg skjønner at å kjøre på grus er en greie folk liker? Jeg må innrømme jeg aldri har hørt om det før, er det mye gøyere? Ja, sykkelen er helt strøken etter min mening. :)
Grus er gøy ja. Det er vel litt guttungen/jentungen som våkner igjen da. Det er og en helt annen måte å kjøre sykkel på, må bruke deg selv og sykker'n mer på en måte, kommer nærmere naturen (av og til for nærme... :shock: )
Nå kjører jeg og mange med meg ikke så veldig hardcore på skauen. Mer som en tur med gode opplevelser i fine omgivelser og flytter litt grus i svingene :lol:
Her er noen opplevelser fra i fjor. http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &start=360
Og planer for i år: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=17498

Noe de fleste opplever er jo at det er en fordel med noe annet enn asfaltdekk, og kanskje litt mer beskyttelse på sykkelen. Men spørs på hvilket nivå man velger, den som kjører bestemmer farten :thumleft. Om du ikke føler for å legge ut på grustur med nysykker'n din så er det forståelig :lol:
Haha ok, jeg skal ta det under vurdering :roll:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Det er bare Bjerknez her på forumet som ikke tåler våte sykkler :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by JK95 »

ojda wrote:Det er bare Bjerknez her på forumet som ikke tåler våte sykkler :lol:
Glemmer du ikke Toven nå? [-X
Men det er vel kun skittne sykler de er allergiske mot? :-s
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

ojda wrote:Det er bare Bjerknez her på forumet som ikke tåler våte sykkler :lol:
Våt sykkel plager meg ikke veldig (kanskje bare litt), men sykkel med skitt over alt trives jeg ikke med nei. Men så kjøpte jeg jo ikke S1000R for å kjøre grusveier heller. Da hadde jeg nok kjøpt meg noe mer egnet :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Toven »

Skidden sykkel er gult kort. Nutella-skidden sykkel er rødt kort :smt014 :lol:

og ikke hør på grusgutta, som prøver å presse på deg gruskjøring [-( De har jo svære traktorer laget for sånt tull :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Dette kunne jeg ha dratt langt, men jeg skal spare bloggen til forumets enste blondine for det :thumleft
"Tar meg selv i nakken og blir brå-sakelig" :shock:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

Toven wrote:Skidden sykkel er gult kort. Nutella-skidden sykkel er rødt kort :smt014 :lol:

og ikke hør på grusgutta, som prøver å presse på deg gruskjøring [-( De har jo svære traktorer laget for sånt tull :D
Nå har dem vel på en måte allerede presset meg ut på litt gruskjøring på Lindesnesturen. Mer om dette leser du i bloggen min, så vi slipper videre utskeielser her :-#
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Desmo »

Tenkte jeg skulle hilse på den nye Damen her. Morn og velkommen. Og du har akkurat skaffet deg en litt brukt GSR? Jeg har hatt en litt lengre prøvetur på en sånn. En grei og liketil sykkel uten noe fiksfakserier. Eller for å si det på en annen måte en fin begynner-/litt erfaren-sykkel. I mine øyne har den bare en feil; Den er firesylindret. Jeg vil ha twin. ;-)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply