HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

...!

Lappen har jeg hatt siden 2009, da eide jeg en Kawasaki ER-5, men på grunn av studier tok jeg valget om å prioritere bil. 8 år senere er jeg ferdig utdannet og i jobb. Bilen ble solgt i sommer og siden da har ønsket om MC dominert hverdagen. På fredag (som også var min 29 års fødselsdag) hentet jeg hjem en plettfri Suzuki GSR 600, 2009 modell, som kun har gått 9 600 km.

Jeg er klimaflyktning fra Bergen, så jeg skarrer på RRRRRRen, men bor i Bærum utenfor Oslo.

Håper å finne likesinnede her inne, da jeg mangler et skikkelig MC-nettverk. Jeg har bare alltid visst at jeg hører hjemme på en, helt siden jeg kjøpte meg racingmoped som 15 åring.

Image

Image

Bilde fra dagen jeg hentet den hjem i vekslende solskinn og sludd :lol: .

Jeg har fått med orignal vindskjerm, så den tenker jeg å bytte tilbake til asap da jeg ikke liker den som står på sykkelen i dag.

Ellers er andreprioriteten å skaffe monolock slik at jeg får plass til litt bagasje.

FØRSTEprioriteten er å få kjørt den over fjellet da den står i Bergen nå.
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by JK95 »

Nok en gang velkommen, et smykke av en GSR det der :thumleft
Her på forumet finnes mange nær Oslo, så nettverk er vel det minste problem 8)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Snikkeren »

Hei, og velkommen til MC-forumet. Om ikke riktig del av landet for de artigste MC-veiene, så bor du ihvertfall i riktig del med tanke på antall medlemmer her. Det er en god del av medlemmene her som holder til på østlandet, så jeg tipper det ikke er noe problem å bli kjent med flere.

Og så er det jo bare å hive seg med på en eller flere av fellesturene som arrangeres her inne. [emoji106]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by tshansen »

Hallaien, velkommen hit =D>

Du har min fulle forståelse når det kommer til å flykte pga klima :lol: Selv har jeg valgt å leve med været, for veiene vi har her på Vestlandet hadde jeg aldri kunne vært foruten \:D/

Jeanette, vår kjære administrator holder jo til i Oslo, kjører MC å er på din alder :thumleft Tipper hun kan koble deg sammen i rett mc-miljø. Det var fler jenter her inne tidligere, å vet noen av de fortsatt kjører i oslo området, men ikke aktiv på forumet :)

Kriega har gode baggasjeløsninger til din typpe sykkel, vil anbefale deg å ta en titt på hjemmesiden deres.
Hva med å kjøre kysten, også legge inn en overnatting på veien? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by RuneMC »

Velkommen og gratulerer med ny MC, 9K km er jo ingenting! :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by DrGreve »

Jeg skulle skrive noe vettug men Lorden kom med det jeg hadde i tankene så, velkommen hit :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Palma »

Som østlending så får jeg og ønske deg velkommen hit inn. Snikkeren prater om at vi ikke har veier som er artige her på østlandet, men det vet han fælt lite om :erte . Den sykker'n så jo uforskammet fin ut, du burde fått noen mil på grusvei med den \:D/ Er visst noe som heter "grustur i øst" her inne et arrangement med virkelig høyde... =D>
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Snikkeren »

Palma wrote:Som østlending så får jeg og ønske deg velkommen hit inn. Snikkeren prater om at vi ikke har veier som er artige her på østlandet, men det vet han fælt lite om :erte . Den sykker'n så jo uforskammet fin ut, du burde fått noen mil på grusvei med den \:D/ Er visst noe som heter "grustur i øst" her inne et arrangement med virkelig høyde... =D>
Haha. Jeg sa jo ikke at det ikke er artige veier på østlandet. Bare at det er enda artigere her på Vestlandet. Ihvertfall hvis man kjører asfalt. Grus er en helt annen sak. :smt003
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Jeanette »

Heisann, velkommen hit!! Supert med flere unge jenter på to hjul :D Jeg er 30 selv, bor i Oslo, hatt lappen i 10 år og kjører VFR.

Er veldig glad i å kjøre langtur, men også korte, fine kveldsturer fyller sesongen. Jeg kjenner noen jenter som kjører sykkel, men ikke så mange, så det er bare hyggelig om du har lyst til å treffes på to hjul og kjøre sammen når du får sykkelen over fjellet :thumleft
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by RuneS »

Hei og velkommen til forumet, og gratulerer med flott sykkel. Den vil du få mange flotte turer på :-)
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Heisann og velkommen til forumet ja :thumleft
Kjøre og turfølge finner man jo greit her på forumet, men er det viktig for deg å også ha litt mc-jenter å omgås, er NAF-mc. Oslo en flott plass og oppsøke :D
Finner de på hjemmeside med all informasjon \:D/

Fin ny sykkel forresten, grattis :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Toven »

Velkommen hit, og grattis med stilig sykkel :D

Skjønner godt du flykter østover!

Image
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

JK95 wrote:Nok en gang velkommen, et smykke av en GSR det der :thumleft
Her på forumet finnes mange nær Oslo, så nettverk er vel det minste problem 8)
Takk :)
Snikkeren wrote:Hei, og velkommen til MC-forumet. Om ikke riktig del av landet for de artigste MC-veiene, så bor du ihvertfall i riktig del med tanke på antall medlemmer her. Det er en god del av medlemmene her som holder til på østlandet, så jeg tipper det ikke er noe problem å bli kjent med flere.

Og så er det jo bare å hive seg med på en eller flere av fellesturene som arrangeres her inne. [emoji106]
Takk, jeg blir nok med på en del fellesturer litt rundt omkring. :)
LordShaft wrote:Hallaien, velkommen hit =D>

Du har min fulle forståelse når det kommer til å flykte pga klima :lol: Selv har jeg valgt å leve med været, for veiene vi har her på Vestlandet hadde jeg aldri kunne vært foruten \:D/

Jeanette, vår kjære administrator holder jo til i Oslo, kjører MC å er på din alder :thumleft Tipper hun kan koble deg sammen i rett mc-miljø. Det var fler jenter her inne tidligere, å vet noen av de fortsatt kjører i oslo området, men ikke aktiv på forumet :)

Kriega har gode baggasjeløsninger til din typpe sykkel, vil anbefale deg å ta en titt på hjemmesiden deres.
Hva med å kjøre kysten, også legge inn en overnatting på veien? :-k
Jeg hadde dessverre ikke noe valg når det gjaldt å flykte, fikk jobb i Oslo og i dagens jobbmarked var det idiotisk å si nei til den. Men en gang kommer jeg tilbake til vestlandet, uten tvil \:D/ .
RuneMC wrote:Velkommen og gratulerer med ny MC, 9K km er jo ingenting! :thumleft
Takk! :)
DrGreve wrote:Jeg skulle skrive noe vettug men Lorden kom med det jeg hadde i tankene så, velkommen hit :thumleft
Takk! :)
Palma wrote:Som østlending så får jeg og ønske deg velkommen hit inn. Snikkeren prater om at vi ikke har veier som er artige her på østlandet, men det vet han fælt lite om :erte . Den sykker'n så jo uforskammet fin ut, du burde fått noen mil på grusvei med den \:D/ Er visst noe som heter "grustur i øst" her inne et arrangement med virkelig høyde... =D>
Takk, jeg skjønner at å kjøre på grus er en greie folk liker? Jeg må innrømme jeg aldri har hørt om det før, er det mye gøyere? Ja, sykkelen er helt strøken etter min mening. :)



Jeanette wrote:Heisann, velkommen hit!! Supert med flere unge jenter på to hjul :D Jeg er 30 selv, bor i Oslo, hatt lappen i 10 år og kjører VFR.

Er veldig glad i å kjøre langtur, men også korte, fine kveldsturer fyller sesongen. Jeg kjenner noen jenter som kjører sykkel, men ikke så mange, så det er bare hyggelig om du har lyst til å treffes på to hjul og kjøre sammen når du får sykkelen over fjellet :thumleft
Takk. Det høres helt perfekt ut! I'm in! \:D/

RuneS wrote:Hei og velkommen til forumet, og gratulerer med flott sykkel. Den vil du få mange flotte turer på :-)
Takk, håper det! :)
ojda wrote:Heisann og velkommen til forumet ja :thumleft
Kjøre og turfølge finner man jo greit her på forumet, men er det viktig for deg å også ha litt mc-jenter å omgås, er NAF-mc. Oslo en flott plass og oppsøke :D
Finner de på hjemmeside med all informasjon \:D/

Fin ny sykkel forresten, grattis :D
Takk :) Hadde jo vært greit med jenter også, så skal sjekke det ut!
Toven wrote:Velkommen hit, og grattis med stilig sykkel :D

Skjønner godt du flykter østover!

Image
Hehe, takk for det :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Tommas »

HeleneFS wrote:På fredag (som også var min 29 års fødselsdag) hentet jeg hjem en plettfri Suzuki GSR 600, 2009 modell, som kun har gått 9 600 km.

Gratulerer med vel overstått, og med godt valg av presang :thumleft

En god del fellesturer her på Østlandet, og mange som kjører, så det er ikke vanskelig å finne noen å henge med.


Kjør pent 8)
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by biker7 »

GRATTIS med bursdagen og den flotte gaven til deg selv :D Fin, lettkjørt sykkel detta trur jeg :thumleft
Og velkommen som medlem i denne "menigheten" ;-)
Post Reply