HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Nei, nei, nei, det skal jo være Strømstad - Sandefjordfergen som brukes [-X
Det trodde jeg alle motorsyklister viste :shock:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Toven »

ojda wrote:Nei, nei, nei, det skal jo være Strømstad - Sandefjordfergen som brukes [-X
Det trodde jeg alle motorsyklister viste :shock:
haha =D> Du må nesten frelse de nye med Ojda-turene :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by JK95 »

Toven wrote:
ojda wrote:Nei, nei, nei, det skal jo være Strømstad - Sandefjordfergen som brukes [-X
Det trodde jeg alle motorsyklister viste :shock:
haha =D> Du må nesten frelse de nye med Ojda-turene :lol:
En slik tur har ikke jeg heller vært med på :-k
Bjerknez

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Bjerknez »

Strømstad-Sandefjord fergen er nok en båt jeg fint klarer meg uten ;-) hadde kjedet meg halvt ihjel med tre timer på den båten uten noe barbesøk. Hva driver man egentlig med på båten den tiden det tar over?
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Tosk »

Bjerknez wrote:Strømstad-Sandefjord fergen er nok en båt jeg fint klarer meg uten ;-) hadde kjedet meg halvt ihjel med tre timer på den båten uten noe barbesøk. Hva driver man egentlig med på båten den tiden det tar over?
Spiser litt, ser litt på vannet, handler litt, ser på "the regulars" med fascinasjon?
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Leffy »

Bjerknez wrote:Strømstad-Sandefjord fergen er nok en båt jeg fint klarer meg uten ;-) hadde kjedet meg halvt ihjel med tre timer på den båten uten noe barbesøk. Hva driver man egentlig med på båten den tiden det tar over?
Tar meg en tommel opp for den. Dog synes jeg det er litt artig og kjøre ferje innemellom ettersom jeg bor langt inni skauen der båt er et fremmedord ;-)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Leffy wrote:
Bjerknez wrote:Strømstad-Sandefjord fergen er nok en båt jeg fint klarer meg uten ;-) hadde kjedet meg halvt ihjel med tre timer på den båten uten noe barbesøk. Hva driver man egentlig med på båten den tiden det tar over?
Tar meg en tommel opp for den. Dog synes jeg det er litt artig og kjøre ferje innemellom ettersom jeg bor langt inni skauen der båt er et fremmedord ;-)

En tur med ferga på 2 1/2t er da helt greit :thumleft
Akurat lenge nok til å ta en tur på dekk hvis fint vær, en smørgos og kaffe i kantina, el grundig inspeksjon av taxfree'n og noen trykk på mobilen.
Så vips er man på andre siden, med noen flasker godt drikke i veskene =D>

Men klart, noen er mer tolmodige enn andre :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

Hadde meg en liten kjøretur før holmenkollstafetten i dag.

Fikk byttet vindskjerm
Image

og vasket sykkelen for første gang :thumleft

Merker stor forskjell med denne lille vindskjermen vs den gamle, men komfort er ikke alt [-X , synes sykkelen er mye tøffere med liten skjerm.

Å kjøre sykkel gir meg så ufattelig mye godfølelse, håper været snart skjerper seg slik at jeg kan gjøre det litt oftere enn 1g i uken!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Toven »

Ble snasent med den mindre vindskjermen :thumleft For den andre som stod på var relativt stor, var den ikke?

Har ingen vindkjerm på min, og plages ikke stort. Har prøvekjørt en del sykler med mindre vindskjermer (eks vfr800) og jeg ble så irritert over turbulensen som hjelmen havner i.. Bedre å få "ren" vind mot hjelmen og heller la være å kjøre 130 km/t i flere timer :lol:

Har du tenkt på mer styling på sykkelen da?

Har selv, som mange andre, billige hendler fra Ebay som stæsher opp utseende litt :) Koster underkant 200kr.
Fåes i forskjellige farger, og lengder..
Jeg liker lange hendler og i sølvfarge. Farger som sort vil fortere falme til brun.. Sølv har holdt seg bra lenge nå :)
Image
http://www.ebay.com/itm/MZS-Short-Long- ... pQ&vxp=mtr
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

Nå feirer jeg jobbtilbud i Bergen og flytting HJEM rett etter sommeren :smt007

Dette er en stor milepæl i livet og jeg rykker godt opp i karrieren. Endelig skal jeg tilbake der jeg hører hjemme! Det blir ikke MC kjøp med det første, jeg skal bruke hvert ledige minutt på fjelltoppene for å ta igjen for de 2 årene jeg har vært i hovedstaden.

Jeg har ikke skrevet så mye, men jeg har lest utrolig mye i andres tråder og hatt det veldig kjekt med det.

Takk for meg! Plutselig en dag er jeg tilbake her! :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by tshansen »

Gratulere med ny jobb og velkommen hjem "igjen" :thumleft Kanskje våre veies krysses på en sti i fjellet i stedet :-) Er selv veldig mye på tur i fjellene her
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by JK95 »

Trist at MC må vente, men gratulerer så mye med å få realisert andre viktigere mål her i livet =D>
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by Palma »

Gratulerer med ny jobb i regnet det blir sikkert bra. Kan tippe du kommer tilbake etterhvert. Du har jo satt litt spor etter deg her, til og med fått et smykke av en BMW Rælli oppkalt etter deg. Lykke til og velkommen tilbake :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by ojda »

Hyggelig så lenge du holdt ut Helene :thumleft
Lykke til med hjemflyttingen, å husk at sykkelkjøring har såå mye mer å by på der over.
Så ikke la det drøye for lenge før du setter deg på en sykkel igen, alt for mange har gjort den feilen før [-X
Å sist.... Ikke glem web-adressen vår da :roll: :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: HeleneFS sin nye MC tilværelse...

Post by HeleneFS »

tshansen wrote:Gratulere med ny jobb og velkommen hjem "igjen" :thumleft Kanskje våre veies krysses på en sti i fjellet i stedet :-) Er selv veldig mye på tur i fjellene her
Takk! Det kan godt være :)
JK95 wrote:Trist at MC må vente, men gratulerer så mye med å få realisert andre viktigere mål her i livet =D>
Takk :)
Palma wrote:Gratulerer med ny jobb i regnet det blir sikkert bra. Kan tippe du kommer tilbake etterhvert. Du har jo satt litt spor etter deg her, til og med fått et smykke av en BMW Rælli oppkalt etter deg. Lykke til og velkommen tilbake :thumleft
Takk! Ja, ikke dårlig å få sykler oppkalt etter seg :thumleft
ojda wrote:Hyggelig så lenge du holdt ut Helene :thumleft
Lykke til med hjemflyttingen, å husk at sykkelkjøring har såå mye mer å by på der over.
Så ikke la det drøye for lenge før du setter deg på en sykkel igen, alt for mange har gjort den feilen før [-X
Å sist.... Ikke glem web-adressen vår da :roll: :D
Takk! Jeg ser også frem til når jeg får sykkel igjen og kan cruise rundt på de deilige veiene der borte! :) jeg kommer tilbake! Jeg vet bare ikke når...
Post Reply