ChristerL - nå er det vår!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by mekkern »

Testet noe "chiliklaus" potetgull styrke 8..
Tja..litt fart var det, men savnet smak..
veldig mye av disse "chilitingene" er sterke nok men dårlig på smak..
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ojda »

Denna Maarudn under var ikke sterkere enn at stortsett hele posen var tømt føre middagen, men alikevel såpass at kjerringa nøyde seg med 2 flak :lol: =D>
Åsså var det litt godsmak pån da :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by knutk »

Angående feste for styrelodd.

Selv om de fleste styrelodd er festet med ekspanderende kon, som allerede nevnt, vil jeg nevne at der finnes en mulighet for at styret er av litt tykkere materiale og loddet faktisk er festet i styret, som da er gjenget i tuppen.

Vet ikke om det er relevant informasjon i dette tilfellet siden jeg ikke er familiær med sykkelen det er snakk om, men om man ikke får festet løst ved rimelig bruk av krefter anbefaler jeg en tenkerunde og litt sjekking før man trapper opp voldsbruken. Har aldri opplevd at festene til styreloddene sitter veldig hardt.
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

Hvordan ble dette en tråd om potetgull? :-k
knutk wrote:Selv om de fleste styrelodd er festet med ekspanderende kon, som allerede nevnt, vil jeg nevne at der finnes en mulighet for at styret er av litt tykkere materiale og loddet faktisk er festet i styret, som da er gjenget i tuppen.

Vet ikke om det er relevant informasjon i dette tilfellet siden jeg ikke er familiær med sykkelen det er snakk om, men om man ikke får festet løst ved rimelig bruk av krefter anbefaler jeg en tenkerunde og litt sjekking før man trapper opp voldsbruken. Har aldri opplevd at festene til styreloddene sitter veldig hardt.
Ja, det er jo noe sånt jeg er redd for, for de rikket seg ikke da jeg prøvde å rikke på dem. Jeg skal undersøke litt mer til uka, men jeg håper jeg finner en løsning på det!
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ArcticTiger »

ChristerL wrote:Hvordan ble dette en tråd om potetgull? :-k
:-k Har du ikke lagt merke til overskriften på denna tråden :roll:
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

ArcticTiger wrote:
ChristerL wrote:Hvordan ble dette en tråd om potetgull? :-k
:-k Har du ikke lagt merke til overskriften på denna tråden :roll:
Joda, og for all del: Jeg ønsker alle som får vinteren til å gå fort velkommen! :wink:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ojda »

Det er jo sånn man får vintern til å gå :shock: Øl og pottetgull :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ojda »

Humm, ja hvorfor ikke :-)Image

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by freddy123 »

Ute å punger dekk om dagen ? Fått deg ny fin kniv du også som du bare måtte teste om var dugelig til annet en spikking ? [emoji38]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by kvase »

Hadde meg en tur til den lokale KTM forhandleren på Sørlandet i dag.- Jeg har jo bestilt den nye KTM 11090 ADV-R hos de - fikk beskjed om at jeg var den eneste så fikk en slik en på denne sia av sommeren i Agder provinsen av Norge. så lon ly raider On KTM 1090 R ITS Me heldig der gitt. Jeg måtte ned å stulle rundt i den mc butikken ja mm deilig .- ja så fikk jeg med meg at det er KTM dager fra 7 April http://www.motorsyklisten-krs.no/
Egentlig skulle jeg hatt KTM nå i mars men utsettelse til april ja ja det får gå
Har jo ikke solgt den gamle KTM 1050 ennå sådaså
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ChristerL - mens vi venter på våren

Post by tshansen »

Dette begynte som en blogg, å siden Christer reagerer på potetegull posten, kan det være greit å minne folket på at vi har andre tråder vi kan fortelle om dagen vår. Tror en del av oss lar seg lure av overskriften.

Så jeg tok meg friheten til å bytte denne ;-)

Skulle den være upassende kan denne endres i din aller første post Christer :thumleft Bare å redigere første innlegget ditt :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: ChristerL - mens vi venter på våren

Post by inunf »

Angående styrelodd: Sjekket delekatalogen, ser ikke ut til at det er mulig å demontere festene inne i styret. De er i hvert fall ikke en egen komponent i delekatalogen.

Image

Det du har skrudd av er nr. 2 på bildet.

Jeg ville heller ha sett om det var mulig å modifisere speilene til å passe i festene til styreloddene. Skal være en ganske enkel sak.
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: ChristerL - mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

LordShaft wrote:Dette begynte som en blogg, å siden Christer reagerer på potetegull posten, kan det være greit å minne folket på at vi har andre tråder vi kan fortelle om dagen vår. Tror en del av oss lar seg lure av overskriften.

Så jeg tok meg friheten til å bytte denne ;-)

Skulle den være upassende kan denne endres i din aller første post Christer :thumleft Bare å redigere første innlegget ditt :D
Jeg takker for omtanken, men jeg synes bare det er hyggelig at folk holder tråden i live! I og med at snøen laver ned her, så blir det ikke mange motorsykkelrelaterte oppdateringer fra meg for tiden... :thumleft
Bjerknez

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Bjerknez »

kvase wrote:Hadde meg en tur til den lokale KTM forhandleren på Sørlandet i dag.- Jeg har jo bestilt den nye KTM 11090 ADV-R hos de - fikk beskjed om at jeg var den eneste så fikk en slik en på denne sia av sommeren i Agder provinsen av Norge. så lon ly raider On KTM 1090 R ITS Me heldig der gitt. Jeg måtte ned å stulle rundt i den mc butikken ja mm deilig .- ja så fikk jeg med meg at det er KTM dager fra 7 April http://www.motorsyklisten-krs.no/
Egentlig skulle jeg hatt KTM nå i mars men utsettelse til april ja ja det får gå
Har jo ikke solgt den gamle KTM 1050 ennå sådaså
Dæven! Den må det være fart i! :lol:
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: ChristerL - mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

Nå har moroa starta!

De siste ukene har jeg vært innom sykkelen flere ganger for å gjøre små forbedringer. Jeg fikk endelig speilene til å passe (litt hjemmemekk, men nå sitter det!), jeg byttet til kortere hendler, og jeg fikk montert tankveska. Jeg har ikke skrudd mye sykkel tidligere, men det gikk overraskende enkelt å bytte hendlene! Mye penere ble det òg.

Til nå har jeg kjørt med skinnjakke og skinnbukse, men den gamle skinnbuksa står ikke i stil med den nye sykkelen. Etter å ha vært på MC-messa, så ble jeg overbevist om at jeg måtte ha hel skinndress. Dessverre var utvalget på messa så dårlig, så jeg dro tomhendt derfra. Heldigvis var det 20 % salg på hele butikken på NST Gardermoen, så da gikk jeg på en smell der, og endte på en slik:
Image
Ja, det trengs fire mann og en god dose vaselin for å få den på, men fytte rakkern så god den er å ha på seg under kjøring! Note to self: Superundertøy hadde vært en god idé i 4 varmegrader.

Med nye deler påmontert og en skinndress jeg ikke fikk av meg, så måtte jeg bare hente sykkelen! Veien var tørr og fin hele veien hjemmefra til sykkelen, men speilblank is de siste ti meterne, så jeg måtte hakke litt for å få en trygg tur ut.
Image

Dette var altså jomfruturen med ny sykkel, og herre for en følelse! Jeg visste det kom til å bli en annen opplevelse enn Marauderen, men opplevelsen var over all forventning. Lett og leken, mye mer kraft, men også veldig lett å kontrollere, hendlene fungerte som en drøm også videre, også videre. Det ble en liten tur på ca. 6 mil, og jeg klarte ikke slutte å smile! Her er et kjapt bilde jeg klarte å ta med stivfrosne fingre (jeg lover å gjøre en bedre jobb med fotograferinga når gradestokken ikke viser blå!):
Image

Jeg lærte et par ting på denne turen:
1. Superundertøy!
2. Den nye skinndressen har ikke lommer. Jeg brukte tankveska denne gangen, men kan ikke være avhengig av den hele tida, og under baksetet er det knapt plass til vognkortet.
3. Selv om tail tidy-kittet ser veldig pent ut, så er det ikke noe stas å være brun på ryggen etter en kort tur... Enten må jeg montere på det originale skiltopphenget igjen, eller så må jeg kjøpe meg en bakskjerm av noe slag.
4. Jeg må passe på førerkortet, for det her var gøy

Nå er det vår!
Post Reply