ChristerL - nå er det vår!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

Palma wrote:Veldig bra med flere referatskrivere her. Men ble litt bekymret på dine vegne da du skriver om midlivskrise rundt 25 :shock: :shock:
Ja, da kan du tenke deg hvordan det blir ved 40... og for ikke å glemme da du runder 50... Noe jeg håper du gjør selv om du er midt i livet ved 25.. :erte :lol
Du sier noe... Og jeg har vært innom tanken selv, men da får det vel bli helikopter eller noe når jeg faktisk er midt i livet? :-k
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Palma »

ChristerL wrote:
Palma wrote:Veldig bra med flere referatskrivere her. Men ble litt bekymret på dine vegne da du skriver om midlivskrise rundt 25 :shock: :shock:
Ja, da kan du tenke deg hvordan det blir ved 40... og for ikke å glemme da du runder 50... Noe jeg håper du gjør selv om du er midt i livet ved 25.. :erte [emoji38]
Du sier noe... Og jeg har vært innom tanken selv, men da får det vel bli helikopter eller noe når jeg faktisk er midt i livet? :-k
......eller GS/GSA [emoji12]

Sendt herifra!
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Trondgv »

Er jeg også i midtlivskrisa da? Jeg som kjøpte meg en BMW GS i en alder av 21 år? :-k

Velkommen til forumet forresten :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ArcticTiger »

Trondgv wrote:Er jeg også i midtlivskrisa da? Jeg som kjøpte meg en BMW GS i en alder av 21 år? :-k

Velkommen til forumet forresten :thumleft
Jepp, det stemmer det. Noen eldes fortere enn andre.... :smt003
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Trondgv »

ArcticTiger wrote:
Trondgv wrote:Er jeg også i midtlivskrisa da? Jeg som kjøpte meg en BMW GS i en alder av 21 år? :-k

Velkommen til forumet forresten :thumleft
Jepp, det stemmer det. Noen eldes fortere enn andre.... :smt003
:lol: :lol: :lol:
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

ArcticTiger wrote:
Trondgv wrote:Er jeg også i midtlivskrisa da? Jeg som kjøpte meg en BMW GS i en alder av 21 år? :-k

Velkommen til forumet forresten :thumleft
Jepp, det stemmer det. Noen eldes fortere enn andre.... :smt003
Det var det jeg var redd for! :shock:
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ArcticTiger »

ChristerL wrote:
ArcticTiger wrote:
Trondgv wrote:Er jeg også i midtlivskrisa da? Jeg som kjøpte meg en BMW GS i en alder av 21 år? :-k

Velkommen til forumet forresten :thumleft
Jepp, det stemmer det. Noen eldes fortere enn andre.... :smt003
Det var det jeg var redd for! :shock:
Det der med aldringen bestemmer du jo sjølv! Hold deg unna de derre GS-sykkla (GS = Gammelmanns-Sykkel) så burde det gå greitt leeenge :thumleft
Bjerknez

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Bjerknez »

[youtube][/youtube]
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

Første oppdatering: Det har begynt å klø i kredittkortet, og behovet for gadgets og oppgraderinger til den nye sykkelen har allerede begynt å tære på økonomien. I første omgang ble det ny lås (Abus Granit Detecto X plus 8077) og bar end-speil fra Biltema. Speilene skal jeg skru på i morgen, så bilde kommer nok da.

Trenger tips: På min sykkel går det ikke an å skru av festene til de originale speilene. Det betyr at når jeg skrur ut speilene, så blir gjengene stående igjen. Dette er i og for seg ikke noe problem, i tilfelle jeg skulle trenge å bruke dem igjen, men finnes det noen lur måte å tette disse hullene midlertidig på? Er redd for at vann og møkk skal samle seg der.

Image
Bjerknez

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Bjerknez »

Den låsen der er veldig bra!
Har denne selv :thumleft

Speilene kan jeg dog ikke hjelpe deg med ;-)
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

Bjerknez wrote:Den låsen der er veldig bra!
Har denne selv :thumleft
Godt å høre! Har hørt veldig mye bra om Abus, så jeg velger å tro at det er verdt prisen... Opplever du at alarmen er veldig følsom, eller har du fortsatt et godt forhold til naboene dine? :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Trondgv »

ChristerL wrote:Første oppdatering: Det har begynt å klø i kredittkortet, og behovet for gadgets og oppgraderinger til den nye sykkelen har allerede begynt å tære på økonomien. I første omgang ble det ny lås (Abus Granit Detecto X plus 8077) og bar end-speil fra Biltema. Speilene skal jeg skru på i morgen, så bilde kommer nok da.

Trenger tips: På min sykkel går det ikke an å skru av festene til de originale speilene. Det betyr at når jeg skrur ut speilene, så blir gjengene stående igjen. Dette er i og for seg ikke noe problem, i tilfelle jeg skulle trenge å bruke dem igjen, men finnes det noen lur måte å tette disse hullene midlertidig på? Er redd for at vann og møkk skal samle seg der.

Image
De speilene fungerer utrolig bra, har dem selv på Duken jeg har og de er bedre enn originalspeilene. :thumleft

EDIT: Har lås av samme type, alarmen er litt sensitiv men går greit for min del.


Er nok en settskrue du er på jakt etter, smør den inn med aqualube eller tilsvarende så slipper du at den er vanskelig å få ut når den skal fjernes.

Ser sånn ut med unbrako"hode", er nok å få tak i på Tools eller liknende, men på speil er vel ene siden links gjenger, eller er jeg helt ute å kjører nå? :-k

Image
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

Trondgv wrote:De speilene fungerer utrolig bra, har dem selv på Duken jeg har og de er bedre enn originalspeilene. :thumleft

EDIT: Har lås av samme type, alarmen er litt sensitiv men går greit for min del.


Er nok en settskrue du er på jakt etter, smør den inn med aqualube eller tilsvarende så slipper du at den er vanskelig å få ut når den skal fjernes.

Ser sånn ut med unbrako"hode", er nok å få tak i på Tools eller liknende, men på speil er vel ene siden links gjenger, eller er jeg helt ute å kjører nå? :-k

Image
Alle tiders! \:D/ Det ser veldig riktig ut. Jeg har ikke testet enda, men skal som sagt bytte i morgen. Da finner jeg ut, men man skulle jo trodd det var links gjenger på en side? :-k
Bjerknez

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by Bjerknez »

ChristerL wrote:
Bjerknez wrote:Den låsen der er veldig bra!
Har denne selv :thumleft
Godt å høre! Har hørt veldig mye bra om Abus, så jeg velger å tro at det er verdt prisen... Opplever du at alarmen er veldig følsom, eller har du fortsatt et godt forhold til naboene dine? :-k
Jeg opplever ikke alarmen som "overfølsom". Man skal vugge godt på sykkelen før den går. Nå er det jo slik at alarmen på denne (når den går) går kun i ca ett minutt eller noe før den stopper. Deretter vil den starte igjen hvis det er fortsatt bevegelse. Den vil ikke gå uendelig slik at du må ut midt på natten :)
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Tidsfordriv mens vi venter på våren

Post by ChristerL »

Bjerknez wrote:Jeg opplever ikke alarmen som "overfølsom". Man skal vugge godt på sykkelen før den går. Nå er det jo slik at alarmen på denne (når den går) går kun i ca ett minutt eller noe før den stopper. Deretter vil den starte igjen hvis det er fortsatt bevegelse. Den vil ikke gå uendelig slik at du må ut midt på natten :)
Det var godt å høre! Det er jo "bare" 100db, men det kan være nok til å drive enhver nabo fra vettet hvis den holder på hele natta! ;)
Post Reply