ChristerL - nå er det vår!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by tshansen »

Jeg har hatt både hel skinndress og to-delt! Eneste fordelen med 2-delt dress er at den er lettere å ta av jakken å lufte seg på varme dager! Men det har jeg brukt så sjeldent at skulle jeg hatt skinn igjen hadde det blitt hel dress uten tvil [emoji1303] mangel på lommer er litt kjipt, men løses lett med en rumpetaske fra f.eks kriega [emoji1319] denne er vanntett og har plass til det mest nødvendige

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by ChristerL »

LordShaft wrote:mangel på lommer er litt kjipt, men løses lett med en rumpetaske fra f.eks kriega [emoji1319] denne er vanntett og har plass til det mest nødvendige
Den så veldig fin ut! Jeg har faktisk rumpetaske som festes på tankveska, men den består av tre små rom, og ikke et stort som den du sendte. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by tshansen »

Jeg kan jo dele en annen erfaring... superundertøy hjelper nada, om du ikke får stoppet vinden :thumleft Jeg bruker alltid super undertøy i ull under dressen. Uansett temperatur!! det hjelper på å trekke vekk svette på varme dager, selv om det høres litt feil ut. Tro meg, det er langt mer komfortabelt. Også kjører jeg med tynt Windstopper utenpå der før jeg går i skinndressen (det er jo ikke god plass under der) Dette hjelper ned mot 10 grader... under 10 grader, kan det være fornuftig å ha en ekstra vindstopper og lag i en regndress utenpå skinndressen :thumleft

viewtopic.php?f=49&t=16972
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by Toven »

Fordel å bruke en form for base-layer selv om det er varmt, hvis ikke er det nærmest klin umulig å få på seg skinnet og få det av :lol:

Moro å få ut sykkelen kan jeg tenke! Selv sitter jeg på gjerdet en god stund til 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:Jeg har hatt både hel skinndress og to-delt! Eneste fordelen med 2-delt dress er at den er lettere å ta av jakken å lufte seg på varme dager! Men det har jeg brukt så sjeldent at skulle jeg hatt skinn igjen hadde det blitt hel dress uten tvil [emoji1303] mangel på lommer er litt kjipt, men løses lett med en rumpetaske fra f.eks kriega [emoji1319] denne er vanntett og har plass til det mest nødvendige

Image
Image :lol: :lol:

Er helt klart en fordel med varme klær under kjøreutstyret ja. Selv vurderer jeg å handle klær med varmeelementer i, fint de kaldeste morgenene og vis jeg må kjøre på natta. Har også lyst å prøve meg på vinterkjøring og delta på primustreffet i alle fall. Har ikke fått testa Rukka kjøredressen i noe spesielt kaldt vær, men so far so good. :thumleft

Jeg kjører som regel kun med ull og kjøreklær over der igjen så lenge utetemperaturen er fin nok. Er jeg på lengre turer har jeg alltid et ekstra lag med klær med meg. Som LordShaft nevner her, ha med deg en regndress! Jeg har en fra biltema og den har fungert strålende, og jeg bor på vestlandet. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by tshansen »

Du har jo den på ryggen, så det er stuerent å bruke rumpetaske når du kjører motorsykkel :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by ChristerL »

LordShaft wrote:Også kjører jeg med tynt Windstopper utenpå der før jeg går i skinndressen (det er jo ikke god plass under der) Dette hjelper ned mot 10 grader... under 10 grader, kan det være fornuftig å ha en ekstra vindstopper og lag i en regndress utenpå skinndressen :thumleft
Jeg begynner å innse at jeg kanskje må begynne å utnytte det støttemedlemskapet mitt på treningssenteret, hvis planen er å ikke fryse ihjel på veien :-k Jeg har vindstopper fra Biltema, men jeg kan se for meg at det blir trangt inni dressen med den under... Skal prøve senere i uka!
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by JK95 »

ChristerL wrote:
LordShaft wrote:Også kjører jeg med tynt Windstopper utenpå der før jeg går i skinndressen (det er jo ikke god plass under der) Dette hjelper ned mot 10 grader... under 10 grader, kan det være fornuftig å ha en ekstra vindstopper og lag i en regndress utenpå skinndressen :thumleft
Jeg begynner å innse at jeg kanskje må begynne å utnytte det støttemedlemskapet mitt på treningssenteret, hvis planen er å ikke fryse ihjel på veien :-k Jeg har vindstopper fra Biltema, men jeg kan se for meg at det blir trangt inni dressen med den under... Skal prøve senere i uka!
Kjører med samme windstopper selv, gikk fint på min gixxer, men selvsagt kun akkurat :redface
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by tshansen »

Det er også muligheter for å ha vindjakke utenpå skinnjakken, men det avhenger jo litt på hvor stor du er... Går du vanligvis i medium eller large, kan du lett kjøre på med jakke som er 2xl å få den utenpå skinndressen. Men for meg som er 2 meter høy, finnes det bare pressening på biltema eller stretchlaken som alternativer :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Det er også muligheter for å ha vindjakke utenpå skinnjakken, men det avhenger jo litt på hvor stor du er... Går du vanligvis i medium eller large, kan du lett kjøre på med jakke som er 2xl å få den utenpå skinndressen. Men for meg som er 2 meter høy, finnes det bare pressening på biltema eller stretchlaken som alternativer :lol: :lol:
Sant :thumleft Er det under 5grader så syns jeg det beste er superundertøy innerst, windstopper, skinndress, og regndressen ytterst, da er jeg varm og god lenge, selv om jeg ser litt dust ut 8)
Bjerknez

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:
LordShaft wrote:Det er også muligheter for å ha vindjakke utenpå skinnjakken, men det avhenger jo litt på hvor stor du er... Går du vanligvis i medium eller large, kan du lett kjøre på med jakke som er 2xl å få den utenpå skinndressen. Men for meg som er 2 meter høy, finnes det bare pressening på biltema eller stretchlaken som alternativer :lol: :lol:
Sant :thumleft Er det under 5grader så syns jeg det beste er superundertøy innerst, windstopper, skinndress, og regndressen ytterst, da er jeg varm og god lenge, selv om jeg ser litt dust ut 8)
Prøv regndressen innerst og superundertøy ytterst. DA ser du dust ut! :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by Kant1 »

Trondgv wrote: Er helt klart en fordel med varme klær under kjøreutstyret ja. Selv vurderer jeg å handle klær med varmeelementer i, fint de kaldeste morgenene og vis jeg må kjøre på natta.
At ikke flere har fått øya opp for klær med varmeelementer, er for meg et mysterium. :-k :-k
Det er muligens litt kostbart men uten tvil DEN beste investeringen jeg har gjort i mitt mc-liv. =D>
Tror ei sånn varmejakke som jeg har, ligger på ca 2700-3000 kroner. Overkommelig for de fleste.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by tshansen »

Den dagen jeg får noe mid layer klær, altså en lettere fleece jakke eller lignende med varme i, da kan de bli aktuelt å kjøpe. Det må uansett være noe jeg kan ha under kjøreutstyret. Ikke en jakke/kjørejakke i seg selv.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by Bjerknez »

Kant1 wrote:
Trondgv wrote: Er helt klart en fordel med varme klær under kjøreutstyret ja. Selv vurderer jeg å handle klær med varmeelementer i, fint de kaldeste morgenene og vis jeg må kjøre på natta.
At ikke flere har fått øya opp for klær med varmeelementer, er for meg et mysterium. :-k :-k
Det er muligens litt kostbart men uten tvil DEN beste investeringen jeg har gjort i mitt mc-liv. =D>
Tror ei sånn varmejakke som jeg har, ligger på ca 2700-3000 kroner. Overkommelig for de fleste.
Nå spør jeg sikkert dumt... men dette er faktisk litt interresant...tror jeg...

- Hvordan fungerer dette i praksis?
- Hvor lenge varer batteriene?
- Hvor lan tid bruker man på og lade opp til 100%?
- Hvor varmt blir det egentlig med varmejakke?
- Er dette en egen jakke, eller en slags vest man har under en jakke man allerede har?
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: ChristerL - nå er det vår!

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Nå spør jeg sikkert dumt... men dette er faktisk litt interresant...tror jeg...

- Hvordan fungerer dette i praksis?
- Hvor lenge varer batteriene?
- Hvor lan tid bruker man på og lade opp til 100%?
- Hvor varmt blir det egentlig med varmejakke?
- Er dette en egen jakke, eller en slags vest man har under en jakke man allerede har?

Enten uttak med ledning fra sykkel til jakke/vest som du har under vanlig motorsykkel klær, eller så har det nylig kommet vester/jakker med batterier som varer fra 2 til 12 timer.
Post Reply