lenge siden sist,,,

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

lenge siden sist,,,

Post by bugge »

hei igjen, lenge siden sist?...
det har gått en tid siden sist... dette grunnet husk av passord :redface men her er jeg tilbake. uten nytt passord da men fant sida på pc'n så da får det bli en oppdatering her :D

har siden sist (tur med venner på amerikanere), hatt besøk av en gammel vennine som fikk prøve seg som eksoshøne, noe som falt i smak \:D/ . små turer i trondheim først før vi suste til storlien(sverige) på handel. en fin tur med knall sol!!
noen uker sener fikk jeg besøk av samme vennine ute på linesøya, hvor jeg bor, da kom spørsmålet om en tur på sv'n igjen ;) hun fikk dilla på sykkel med andre ord :D tur ble det og noen dager med knall sol og godt selskap ble satt stor pris på \:D/ :D :D

noen uker etter oppdaget en venn av meg lekasje på demper forran... det ble jo ikke bra... ble da noen uker uten kjøring, søking på nett av hvordan dette skulle gjøres, så jo ganske greit ut. noen mente jeg burde la noen som har riktig verktøy og erfaring med det gjøre det for meg. hørte med merkeverksted om pris,, ikke aktuelt for å si det sånn... :shock: ble bestilt deler av alf graarud motor as i oslo, en kjempe god butikk!! reprasjon ble gjor hjemme i garasjen med youtube film og en god dose tolmodighet.. som ente i godt resultat ;)

nå er sv'n vinterlagret i varm garasje og godt selskap med andre sykkler og masse rare biler :lol:

har nå kjørt noen mil på sv'n og her er det mye mer glede å hente! er jo første sessong og merker det er noe mer å lære seg. mye på teknisk kjøring og kjenne sykkelen, har jo fått go, eller,, noe erfaring med svinger da jeg bor på linesøya og for de som ikke kjenner til omgivelsene så er det mye svinger og bratte fjellvegger. egentlig ganske fint for mc ;)

har jo med min del av "gjør det til ditt/din egen", vert på ebay og andre steder for deler og styling O:)
ikke så mye men,,, ny grill til radiator, blå lokk/skruer på framgaffel, blåe velteklosser bak og noe annet.
grill passet ikke 100% så her vet jeg ikke resultat enda.. er ikke sikkert jeg kan bruke den men..

har desverre ingen bilder av dette nå... men kommer vel ett ferdig resultat :)
loud sound save life's !
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: lenge siden sist,,,

Post by tshansen »

Moderert: La denne inn i samme tråden jeg, siden dette er blogg seksjonen av forumet så slipper vi at du har mange enkelt tråder. mvh LordShaft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: lenge siden sist,,,

Post by bugge »

LordShaft wrote:Moderert: La denne inn i samme tråden jeg, siden dette er blogg seksjonen av forumet så slipper vi at du har mange enkelt tråder. mvh LordShaft
det er greit ja :)
loud sound save life's !
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: lenge siden sist,,,

Post by tshansen »

Ser at svaret mitt i tråden ikke kom med heller.

Velkommen tilbake :thumleft Takk for sist.

Angående radiator guarden (som jeg antar at det er) så er det mulig denne må stripses fast. De lager en modell som "passer" flere sykler. Fulgte det ikke med noe monteringsanvsining? Eventuelt søke på youtube å se om noen har lignende erfaringer :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: lenge siden sist,,,

Post by Toven »

Velkommen tilbake :thumleft

Hvordan er festene på den radiatorbeskyttelsen?
På den jeg kjøpte (handlet fra Louis.de) måtte jeg fjerne de metall-delen på siden av radiatoren og bruke de hullene.
Image
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: lenge siden sist,,,

Post by bugge »

LordShaft wrote:Ser at svaret mitt i tråden ikke kom med heller.

Velkommen tilbake :thumleft Takk for sist.

Angående radiator guarden (som jeg antar at det er) så er det mulig denne må stripses fast. De lager en modell som "passer" flere sykler. Fulgte det ikke med noe monteringsanvsining? Eventuelt søke på youtube å se om noen har lignende erfaringer :thumleft
takk for det :)
dette er en selger på ebay som jeg ikke aner noe om.. men det er ca 2mm om å gjøre for å få den 100%
skal sjekk litt rundt om om det er noe med erfaring;)
loud sound save life's !
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: lenge siden sist,,,

Post by bugge »

Toven wrote:Velkommen tilbake :thumleft

Hvordan er festene på den radiatorbeskyttelsen?
På den jeg kjøpte (handlet fra Louis.de) måtte jeg fjerne de metall-delen på siden av radiatoren og bruke de hullene.
Image
takker :D
festes med 4 skruer på samme plass som du har der.
usikker på hva du mener med metall-del ? tror ikke jeg kan fjerne noe på sidene...
loud sound save life's !
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: lenge siden sist,,,

Post by Toven »

Nei du bare skrur ut de dekslene som sitter der på siden av radiatorn, og bruker de skruehullene :)
Image
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: lenge siden sist,,,

Post by bugge »

åja, ja det er de jeg bruker. men likevel ble den for kort. men skall se nærmere på det når jeg blir frisk.
loud sound save life's !
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: lenge siden sist,,,

Post by Toven »

rare greier. Ebay kong kina free shipping du har kjøpt? :D

God bedring :thumleft
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: lenge siden sist,,,

Post by bugge »

Kong kina ja ... :lol:
loud sound save life's !
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

PMS sessong 2,,

Post by bugge »

Heihå! Nå har SV'n fått seg tettninger i framgaffel, ble fikkset før vintern, fått seg ny olje og filter, byttet ut noen orginale deler, sikltfeste, topp på framgaffel, ble blå 8) også luftfilter fikk seg en heftig vask av jk :D jk har jo så mye vaskedill... Noen har verktøy i garasjen,, jk har vaskeutstyr :lol: neida jk, du ordner opp =D> :thumleft
En kveld i garasjen med jk og en kompis til gjorde susen før jul her \:D/
De, som er noe mer nøye enn meg vasket og polerte, jeg testet ny dobbellykt, ble konge :thumleft men ett problem med tusen ledninger som ligger løst enda så her må det til med noe deksel eller noe...

Med tanke på sessongen er det noe usikkerhet rundt HPR, men skall prøve så godt som mulig.
Nord-Norgeturen høres jo helt konge ut!! Det er egentlig litt mer ønskelig mot HPR men dette er bare større drøm om å komme seg nordover ;-) vi får se hva ferien blir satt til...
Sykkelen står klar til aksjon om noen uker =D>
loud sound save life's !
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: PMS sessong 2,,

Post by bugge »

Nå skulle dette komme på bloggen min før men det ble det ikke .. :-k
loud sound save life's !
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: PMS sessong 2,,

Post by JK95 »

Spent jeg også, på hva du ender på :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: PMS sessong 2,,

Post by Toven »

JK har vaskeutstyr? Nei det tror jeg lite på... [-( :erte
Post Reply