Forbruk MC

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Forbruk MC

Post by RuneMC »

Bjerknez wrote:Jeg mener da bestemt at jeg har svart i denne posten tidligere og at den var på flere sider...?

Har noen av postene forsvunnet under sist oppdatering?
Aha, så da var det ikke bare meg som hadde en sterk følelse av Deja Vu :D

Uansett bedre svar fra meg nå, for nå har jeg tittet nøyere på turtallet i Drive vs Sport
Bjerknez

Re: Forbruk MC

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Jepp, den spiste opp posten min også.

Og den var bra!
Ja den var nok den beste.. rett etter min :lol:
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Forbruk MC

Post by JohnnyTh »

Min GTR1400 brukte 0,48l/mil på Autobanen i sommer ved pen kjøring. Det er langt mindre enn jeg klarer med bilen. Men så har jo bilen også mye mer hk.
Sjarken
Posts: 11
Joined: 05 Jun 2016 00:18
MC: R1200GS 2015

Re: Forbruk MC

Post by Sjarken »

Nå blir det andre boller, har jeg bestilt Mini Countryman Hybrid, så forbruket vil bli minimalt, kjøre bare bil i vinterhalvåret, og har 15 km til jobb :)
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Forbruk MC

Post by Peter »

Husker for et par år siden når eg hadde en 2010 Aprilia RS 125 (2-stroke). Den låg på rundt 0,6L/mil ved blandet kjøring. Ved litt gladgassing var det null problem å nærme seg literen... :roll:

Bil- og mcforbruk kan ikke sammenlignes i grunn, mener eg.
Men min VW Golf GTI 2010 modell som har 211 spreke under panseret ligger over literen ved blanda kjøring. Så klager for all del ikke på sykler som ligger opp mot literen for såvidt...
Er visst en viss sammeneheng med "morro" faktoren og forbruket har eg erfart... :lol:
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Forbruk MC

Post by biker7 »

Peter wrote: Er visst en viss sammeneheng med "morro" faktoren og forbruket har eg erfart... :lol:
Helt klart :twisted: På Tracern min har jeg vært nedi under 0,4 l/mil på MEGET pen kjøring, og er nok mulig å nærme seg 0,6l/mil ved veldig inspirerende kjøring ;-) Men ved litt varierende kjøring slik jeg liker, så ligger den på litt over 0,5l/mil i snitt.

På min forrige sykkel, ZX12R, så var tilsvarende tall ca 0,6l/mil, snaue 0,7l/mil til vanlig, og over 0,75l/mil. :shock:

Så i snitt så bruker nok Tracern ca 1,5dl/mil mindre enn 12,ern brukte :)
Post Reply