Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Til tross for overdrevent forsiktig kjøring, så spiste både S1000R og Super Duke'n opp "mykere" dekk på under 5k km. På toppen av det hele så synes jeg veistandarden i Norge sørger for at man ikke har vondt av ørlite grann grovere og mer solide dekk.
Tourance Next for the win
Tourance Next for the win
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Syntes ikke Angel GT virket like oppmuntrende til leken kjøring, ikke like lettkjørte, som M7RR Men det kan jo være jeg husker feil
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Det stemmer nok veldig bra... Det kommer av at profilen på disse to dekkene er ulik. Typiske profiler er U og V profil. Selv om m7RR dekkene har U profil, likt som Angel GT, har de fortsatt mye brattere profil, som igjen gjør sykkelen lettere å styre inn og ut av sving (flikke fram og tilbake) men på bekostning av retningstabilitetJK95 wrote:Syntes ikke Angel GT virket like oppmuntrende til leken kjøring, ikke like lettkjørte, som M7RR Men det kan jo være jeg husker feil
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Jeg er vertfasll veldig fornøyd med mine Angel GT. Er det tredje paret jeg kjører med nå på rad og dem leverer. Vertfall så tror jeg nok dekkene har mer gripeevne enn det jeg har guts uansett så jeg klarer meg nok med dem.
For som kjent.. man MÅ jo ikke ha det "beste". ANgel GT holder helt fint til mitt bruk.
For som kjent.. man MÅ jo ikke ha det "beste". ANgel GT holder helt fint til mitt bruk.
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Når jeg slitt ut dekkene som sykkelen ble levert med blir det m7rr igjen.
misspelled with auto correct
misspelled with auto correct
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Stemmer nok veldig bra det ja Ikke at de mangler retningsstabilitet verken i sving eller i 2**km/tLordShaft wrote:Det stemmer nok veldig bra... Det kommer av at profilen på disse to dekkene er ulik. Typiske profiler er U og V profil. Selv om m7RR dekkene har U profil, likt som Angel GT, har de fortsatt mye brattere profil, som igjen gjør sykkelen lettere å styre inn og ut av sving (flikke fram og tilbake) men på bekostning av retningstabilitetJK95 wrote:Syntes ikke Angel GT virket like oppmuntrende til leken kjøring, ikke like lettkjørte, som M7RR Men det kan jo være jeg husker feil
Neinei, så klart ikke Men så er vel det "beste" alltid banedekk som må varmes med dekkvarmere også?Bjerknez wrote: For som kjent.. man MÅ jo ikke ha det "beste". ANgel GT holder helt fint til mitt bruk.
Hvilke dekk kjører du på nå?hakhap wrote:Når jeg slitt ut dekkene som sykkelen ble levert med blir det m7rr igjen.
misspelled with auto correct
Og til Bjarne, sorry for at jeg herper den nydelige Suzuki-tråden din med dekkprat
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
De beste dekkene er dem som varer lengst og sitter best på asfalten
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Sett "sitter best" forran "varer lengst", så er vi enige Har kjørt på så mye dårlig, skitten eller oversvømt asfalt, og kommer til å fortsette med det, der er foreløbig M7RR en favorittBjerknez wrote:De beste dekkene er dem som varer lengst og sitter best på asfalten
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Men for oss som ikke utsetter dekkene sine for skitten og våt asfalt så vil nok Angel GT fungerer veldig braJK95 wrote:Sett "sitter best" forran "varer lengst", så er vi enige Har kjørt på så mye dårlig, skitten eller oversvømt asfalt, og kommer til å fortsette med det, der er foreløbig M7RR en favorittBjerknez wrote:De beste dekkene er dem som varer lengst og sitter best på asfalten
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Vi kan synse, mene og tro hva vi vil om dekk (sorry for litt avsporing i bloggen din Bjarne)
Men vi kommer ikke utenom fakta. Hva som skjer når vi kjører sykkel og hvordan dekkene reagerer med overflaten det blir rullet/kjørt på!
At noen velger et dekk de føler er bra eller er superfornøyd med, behøver ikke tilsi at dekket er best egnet for ditt bruk.
Mange tror fortsatt på den myten om at jo sportsligere dekk, jo mykere gummi og bedre grep. Det er ikke slik det nøvendigvis fungerer i virkeligheten
Å kjøre et Hypersport dekk som varer ca 5000km som har dårligere grep enn ett som varer 10 - 15000 km, må vel sies å være bra høl i hue? Vi er alle enig om dette?
Sett vekk ifra personlige følelser rundt dette med dekk.
Men hvordan kan jeg si at et hypersport dekk har dårligere grep enn et sport touring dekk? Jo, for at temperaturen du må ha i et hypersport dekk for å oppnå optimalt grep er høyere enn hos et sport touring dekk.
Hypersport = 40 - 60 grader dekk temperatur for optimalt grep (kan variere fra merke til merke)
Sport Touring = 0 - 40 grader dekk temperatur for optimalt grep (kan variere fra merke til merke)
Man kjører i regn (kjøler ned dekket) man kjører rett fram over lengre tid (kjøler dekket) man stopper i lyskryss eller for trafikk (kjøler dekket) Her i Norden har vi mellom 15 og 20 grader på sommeren. Vår og høst har vi enda lavere temperatur. Det sier jo litt om hvilke hastigheter og aktiv kjøring man må ha for å opprettholde temperatur i dekkene. Det er slett ikke sikkert du klarer å oppnå optimalt grep i dekkene på hele sesongen (avhengig av kjørestil)
Du ser ofte R sykler som flikker sykkelen kjapt fra side til side... angivelig for å få bedre temp i dekkene før svingte parti på veien. Uviten som de er, bidrar dette faktisk til kaldere dekk
Nå skal det også sies at hypersport dekkene er blitt bedre rustet (fra noen merker) til å takle litt lavere temperaturer, dette mye pga silica innholdet
Så vi må slutte å nære under den myten om at hypersport dekk automatisk gir bedre grep, det er direkte feil! Men mangelen på kunnskap og ekstreme følelser rundt dette gjør at mytene gror som aldri før.
Men vi kommer ikke utenom fakta. Hva som skjer når vi kjører sykkel og hvordan dekkene reagerer med overflaten det blir rullet/kjørt på!
At noen velger et dekk de føler er bra eller er superfornøyd med, behøver ikke tilsi at dekket er best egnet for ditt bruk.
Mange tror fortsatt på den myten om at jo sportsligere dekk, jo mykere gummi og bedre grep. Det er ikke slik det nøvendigvis fungerer i virkeligheten
Å kjøre et Hypersport dekk som varer ca 5000km som har dårligere grep enn ett som varer 10 - 15000 km, må vel sies å være bra høl i hue? Vi er alle enig om dette?
Sett vekk ifra personlige følelser rundt dette med dekk.
Men hvordan kan jeg si at et hypersport dekk har dårligere grep enn et sport touring dekk? Jo, for at temperaturen du må ha i et hypersport dekk for å oppnå optimalt grep er høyere enn hos et sport touring dekk.
Hypersport = 40 - 60 grader dekk temperatur for optimalt grep (kan variere fra merke til merke)
Sport Touring = 0 - 40 grader dekk temperatur for optimalt grep (kan variere fra merke til merke)
Man kjører i regn (kjøler ned dekket) man kjører rett fram over lengre tid (kjøler dekket) man stopper i lyskryss eller for trafikk (kjøler dekket) Her i Norden har vi mellom 15 og 20 grader på sommeren. Vår og høst har vi enda lavere temperatur. Det sier jo litt om hvilke hastigheter og aktiv kjøring man må ha for å opprettholde temperatur i dekkene. Det er slett ikke sikkert du klarer å oppnå optimalt grep i dekkene på hele sesongen (avhengig av kjørestil)
Du ser ofte R sykler som flikker sykkelen kjapt fra side til side... angivelig for å få bedre temp i dekkene før svingte parti på veien. Uviten som de er, bidrar dette faktisk til kaldere dekk
Nå skal det også sies at hypersport dekkene er blitt bedre rustet (fra noen merker) til å takle litt lavere temperaturer, dette mye pga silica innholdet
Så vi må slutte å nære under den myten om at hypersport dekk automatisk gir bedre grep, det er direkte feil! Men mangelen på kunnskap og ekstreme følelser rundt dette gjør at mytene gror som aldri før.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Angel GT ser jo definitivt best ut!! Dette er jo det viktigste!
Kan ikke kjøre rundt på dekk man helst vil photoshoppe vekk fra bilder av sykkelen
Kan ikke kjøre rundt på dekk man helst vil photoshoppe vekk fra bilder av sykkelen
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Enig med deg, Lordy, for guds skyld Men så anser jeg ikke M7RR som hypersport, men mer aktiv sporttouring
Toven da, såååå ille er ikke M7RR å se til vel? Syns de er ganske tøffe jeg Men så synes jeg kjøreturer med skyer på himmelen er koselig også da
Toven da, såååå ille er ikke M7RR å se til vel? Syns de er ganske tøffe jeg Men så synes jeg kjøreturer med skyer på himmelen er koselig også da
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Kjøp det dekket du og Blomster-Finn syns er penest å se på.
Det meste er godt nok til oss søndagskjørere
Det meste er godt nok til oss søndagskjørere
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
JK95 wrote:Hvilke dekk kjører du på nå?hakhap wrote:Når jeg slitt ut dekkene som sykkelen ble levert med blir det m7rr igjen.
misspelled with auto correct
Hvis jeg husker korrekt er det Bridgstone T30, ikke mitt valg men de satt på sykkelen ved kjøpet og har nå bare kjørt 30km eller så. De blir ikke byttet før de er slitt ut uanset hvor mye jeg ønsker meg M7RR.
Re: Bjarne89 Suzuki gsxr 600
Veldig godt innlegg! Jo sportsligere dekkene er, jo høyere temperatur trenger de for sitte skikkelig.LordShaft wrote:Vi kan synse, mene og tro hva vi vil om dekk (sorry for litt avsporing i bloggen din Bjarne)
Men vi kommer ikke utenom fakta. Hva som skjer når vi kjører sykkel og hvordan dekkene reagerer med overflaten det blir rullet/kjørt på!
At noen velger et dekk de føler er bra eller er superfornøyd med, behøver ikke tilsi at dekket er best egnet for ditt bruk.
Mange tror fortsatt på den myten om at jo sportsligere dekk, jo mykere gummi og bedre grep. Det er ikke slik det nøvendigvis fungerer i virkeligheten
Å kjøre et Hypersport dekk som varer ca 5000km som har dårligere grep enn ett som varer 10 - 15000 km, må vel sies å være bra høl i hue? Vi er alle enig om dette?
Sett vekk ifra personlige følelser rundt dette med dekk.
Men hvordan kan jeg si at et hypersport dekk har dårligere grep enn et sport touring dekk? Jo, for at temperaturen du må ha i et hypersport dekk for å oppnå optimalt grep er høyere enn hos et sport touring dekk.
Hypersport = 40 - 60 grader dekk temperatur for optimalt grep (kan variere fra merke til merke)
Sport Touring = 0 - 40 grader dekk temperatur for optimalt grep (kan variere fra merke til merke)
Man kjører i regn (kjøler ned dekket) man kjører rett fram over lengre tid (kjøler dekket) man stopper i lyskryss eller for trafikk (kjøler dekket) Her i Norden har vi mellom 15 og 20 grader på sommeren. Vår og høst har vi enda lavere temperatur. Det sier jo litt om hvilke hastigheter og aktiv kjøring man må ha for å opprettholde temperatur i dekkene. Det er slett ikke sikkert du klarer å oppnå optimalt grep i dekkene på hele sesongen (avhengig av kjørestil)
Du ser ofte R sykler som flikker sykkelen kjapt fra side til side... angivelig for å få bedre temp i dekkene før svingte parti på veien. Uviten som de er, bidrar dette faktisk til kaldere dekk
Nå skal det også sies at hypersport dekkene er blitt bedre rustet (fra noen merker) til å takle litt lavere temperaturer, dette mye pga silica innholdet
Så vi må slutte å nære under den myten om at hypersport dekk automatisk gir bedre grep, det er direkte feil! Men mangelen på kunnskap og ekstreme følelser rundt dette gjør at mytene gror som aldri før.