Page 7 of 48

Re: Ashland´s blogg

Posted: 18 Jul 2017 19:52
by ashland
Det merket jeg, både fruen og de andre der var veldig trivlige :)

Gvepseborg er absolutt verdt turen!

Image

Image

Fra der bommen er, (mc kjører gratis), er det ca 4,7km med fin grusvei ut til Gvepseborg. Til og med jeg som ikke er noen kløpper på grus kosa meg, fin hardpakket
vei. Ett par stykker som var litt humpete og noe løsgrus. Men for ett landskap :D

Re: Ashland´s blogg

Posted: 10 Aug 2017 07:38
by ashland
Kaffe på Bastø Fosen :)
GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: PreHøst Tur 2017 https://locatoweb.com/map/single/0438111201

Sent from my F8131 using Tapatalk

Re: Ashland´s blogg

Posted: 10 Aug 2017 10:38
by ashland
Ble bytet ut med en Race, kode er 93WYQ, om det er fler som vil slenge seg på
GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: PreHøst Tur 2k17 https://locatoweb.com/map/race/6576

Sent from my F8131 using Tapatalk

Re: Ashland´s blogg

Posted: 06 Sep 2017 11:25
by ashland
PreHøst Turen endte slik på vei hjemover, rett etter en kaffe og is stopp i Helvete

ImageDSC_1143 by Jarle Heed, on Flickr

Bolten som holder sidekofferten, 8mm røk tvert av, det reneste brudd jeg har sett :shock: Som i fjor, så i år, ble det tur om MCOslo for reklamasjon. De mente dette burde være en smal sak

Etter endt Oslo - ærend på mandag, ble det tur på ny og se hvordan det gikk, da var det 3 uker siden festet røk.
Servicen imponerer, not... Han som har med reklamasjon og garanti saker var ute ett ærend og var straks tilbake, om jeg hadde tid til å vente. Etter to kaffe kopper og alt for lang ventetid, henvendte jeg meg i verksted-desken igjen. De hadde glemt meg bort, men rette vedkommende hadde dukket opp. Ikke første gang verkstedet glemmer bort folk som venter
Litt frem å tilbake og noen meget avvikende svar senere, så kommer det frem att de hadde glemt bort hele hærligheten :evil: Men blir lovet svar i løpet av uken

Kan ikke akkurat si service nivået er på topp...

I dag ville de vite hva jeg hadde i kofferten, hvor jeg hadde kjørt og om jeg hadde tatt ferger, med tanke på stropping. Max load i hver koffert er 10kg og selv om de ikke er beregnet, er det tydeligvis vanlig å stroppe sykkelen i de festene :-s Etter min mening, skal godt gjøres å få 10kg opp pakning ned i dem og er enn på lange fergeturer/langtur har enn jo på koffert settet
Da er det bare å smøre seg med litt mer tolmodighet og vente på svar fra tyskerene

Re: Ashland´s blogg

Posted: 06 Sep 2017 11:29
by Ambro
Surt å høre at McOslo fortsetter sin jakt på dårligst mulig kundeservice... :( Håper det ordner seg.

Ellers så jeg at du var innom Memira her om dagen. Hvordan gikk det?

Re: Ashland´s blogg

Posted: 06 Sep 2017 11:42
by ojda
Tror du har hatt frekkheten av å ikke benytte deg av BMW's oppleste og vedtatte feil :evil:
Småligheten lenge leve =D>

Husk å tie om at du muligens kan ha kjørt over fartsgrensa da [-X ellers ryker vel garantien på det og :evil:

Jeg vet fortsatt hvor jeg aldrig skal handle sykkel :-k

Krysser fingrene for snarlig løsning :thumleft

Re: Ashland´s blogg

Posted: 06 Sep 2017 11:53
by ashland
Service nivået fra selgeren er helt toppers, kom knapt innenfor døra før han huket tak i meg. Men så svikter det dertil når verksted - delen tar over...

Forundersøkelse for laseroperasjon av øynene var årsaken for Tigerstad visit. Siden jeg har skjeve hornhinner, må de ta korreksjon ut fra dem og jeg havnet akkurat innenfor kravene :D Om alt går som planlagt, blir det operasjon 4. oktober.
Hadde vært deilig å få koffert saken ut av verden til det, siden jeg regner med det ikke blir stort kjøring etter operasjonen

@Oida: Om BMW hadde vist det har vært smuglet både øl og ildvann i koffertene, hadde nok hele sykkelen blitt konfiskert :roll: :lol:
Vi er flere som vet hvor vi ikke skal handle i fremtiden...

Re: Ashland´s blogg

Posted: 02 Oct 2017 20:35
by ashland
I går ble det stell og vask av motorsykkelen, før den ble satt til hvile for vinteren, telleren for min del stoppet på ca 13000km i år. Tenkte å få polert og tatt en runde med plastfornyer mot helgen, så er den klar når varmen kommer til våren en gang :)

Image

En av grunnene til jeg parkerer så tidlig er onsdagens laseroperasjon av øyene. Etter 17år med linser begynner øynene å ta slitasje av det, briller blir en utfordring i jobb sammenheng også er det litt deilig å måtte tenke på linser/briller når enn er ute på lengre turer.

De siste ukene har det ikke vært mye krumsprell her. Foruten en tur om Nes kirkeruin forrige uke, som delvis stammer fra 1100-tallet. Veldig pent der ute og ett litt spesielt sted. Historie interessert som jeg er og med ei foto glad venninne, fant vi ut det måtte bli en liten høst tur.
Naturen opp igjennom indre Enfold var virkelig fargesprakende nå som høsten setter sine spor!

ImageDSC_1423 (Large) by Jarle Heed, on Flickr

Image

Image

Image

Re: Ashland´s blogg

Posted: 23 Dec 2017 22:38
by ashland
Ønsker alle riktig God Jul :)

Samtidig vil jeg gjerne takke for trivelige turer gjennom sommeren, ser frem til ny sesong

Image

Re: Ashland´s blogg

Posted: 23 Dec 2017 22:50
by ojda
Samme tilbake Muhammed :thumleft
Så må du ikke spise for mange av mammas kaker i morra da :lol:

Re: Ashland´s blogg

Posted: 18 Feb 2018 09:21
by ashland
Her er det lenge siden det har skjedd noe...

Siden jeg solgte go-førr´n og byttet til VW Golf har jeg siklet på en ny 240 som sommerbil, men kommet frem til den blir nok lagt litt til side til fordel for en mc til. Gjennom vinteren har jeg stadig tittet på 50-60talls veteransykkel, hvor plast er byttet med stål og chrome, å kjøretøyene ble laget med sjel :)
Dels pga den er norsk og ikke minst formene er Tempo Taifun evt Swing det jeg faller tilbake på. Litt mer skeptisk til Tempo Transport, har prøvd å kjøre flak - mopedene på jobben, sikkert en øvningssak. Men å svinge med de er en utfordring :shock:
Det finnes mye pent av 50 - 60-tall BSA og Triumph også, så har vel ikke gamel britisk det beste ryet på seg. Oljelekkasje og eletrisk er vel en gjennganger der?

Vinteren er ikke den riktige kjøpstiden for noen veterankjøretøy, så er generelt få som ligger til salgs. men iløpet av sommeren er det ikke umulig det må ryddes litt plass i garasjen.

Er det noen her som har noen erfaringer med disse sykklene? Deletillgang, drift, problemer osv

Re: Ashland´s blogg

Posted: 21 Apr 2018 23:42
by ashland
Tidligere denne uken ble det svipptur til Sunndalsøra og hentet hjem en 1966mod Tempo Taifun. I dag ble det tid til oljeskift, siden sykkelen hadde vært lagret noen år, ble det en tur i nabolaget. Før oljen på nytt ble tappet og ny helt på.

Image

Med nyinnkjøpt halvhjelm fra Biltema ble det tur for første gang. Med svampe bremser og gyngestol støtdempere, var det mer enn fort nok når ekvipasjen passerte 65 :shock: Her er det helt tydelig ett forbedringspotensiale... Men så artig når jeg ble litt mer vant med Tempoen.

ImageDSC_1893 by Jarle Heed, on Flickr

ImageDSC_1890 by Jarle Heed, on Flickr

Meget uvant kjørestilling, sitter som en prest. Bremseservo finnes ikke og girene må legges inn bestemt. Har ingen erfaring fra gammel sykkel, men litt skremmende var også vibrasjonene når hastigheten passerte 50. Men alle gammel kjøretøy har sin sjel :)

I sommer skal den nok få gå som den er, bortsett fra en lekkasje i bensinkranen som må ordnes.

Re: Ashland´s blogg

Posted: 22 Apr 2018 09:16
by Borg
Gratulerer med ny sykkel. Artig med disse pensjonistene med sjel som kan gi følelsen av utfordring i lave hastigheter :D

Re: Ashland´s blogg

Posted: 22 Apr 2018 10:50
by Busa Trond
Den var tøff :thumleft

Re: Ashland´s blogg

Posted: 22 Apr 2018 14:03
by Kant1
Kuuul Tempo.
Det er noe eget med sykler fra den æreaen, en sjel og en sjarm som en moderne BMW eller japse eller HinkcleyTriumph aldri kan få. Well, okay, Triumphen kan nok --- med tiden.

Gratulerer :thumleft