Ashland´s blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Brukeravatar
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Sted: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Legg innav tshansen » 23 des 2019 07:42

ashland skrev:Søndag 22. desember begynner jordklodens nordlige deler å helle mot solen igjen 8)
Eller sagt på godt norsk - vi går igjen mot lysere tider \:D/ \:D/ \:D/

I førkristen tid feiret man jul, den største solvervsfesten, i de såkalte midvinternettene fra 13. til 15. januar.

Ordet jul går dessuten helt tilbake til det norrøne ord jol, som var en betegnelse for den hedenske feiringen /offerfesten
av vintersolverv eller midtvinterdagen som kommer 3 uker etter vintersolverv

Uansett hva vi feirer og ser frem til ønskes alle noen superflotte dager og en Riktig Flott Jul :thumleft :D

Jepp, å nå så "feirer" vi heller en oppdiktet baby som var født på tidlig vår, drysser på litt tyske tradisjoner å ender opp med å feire kapitalismen med tidenes kjøpefest og enda større byttefest gjennom dagene som kommer. I pitty the fool! :roll:

God Jul, uansett hvem du heier på. :thumleft

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app

Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Sted: Babīte
Kontakt:

Legg innav Bikeridr » 23 des 2019 10:33

Tja, mitt jólablot blir stein hakke alene ombord på jobb. Alle har fått fri og reiser hjem, mens jeg, som maskinist, fikk den fantastiske æren å passe på båten :)

Nuvel, jeg får trøste meg med at jeg er lovet nyttårsfri og så har jeg tenkt å "strekke litt" på rederiets alkoholpolitikk i morgen kveld. Dog av den butikklovlige versjonen.

Whiskykalenderen, eller rettere sagt, restene av den, fullføres etter alle solemerker på nyttårsaften.

God jul, Heilagar jol, Úti vill jól drekka, Sol Invictus
Eller hva dere nå foretrekker :smt114

JK95
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag

Legg innav JK95 » 23 des 2019 12:11

Bikeridr skrev:Tja, mitt jólablot blir stein hakke alene ombord på jobb. Alle har fått fri og reiser hjem, mens jeg, som maskinist, fikk den fantastiske æren å passe på båten :)

Nuvel, jeg får trøste meg med at jeg er lovet nyttårsfri og så har jeg tenkt å "strekke litt" på rederiets alkoholpolitikk i morgen kveld. Dog av den butikklovlige versjonen.

Whiskykalenderen, eller rettere sagt, restene av den, fullføres etter alle solemerker på nyttårsaften.

Hørtes til dels stusselig ut, men du er i det minste ikke på en av de eldre båtene :-# Hvor ligger skuta pr.d.d?

Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Sted: Babīte
Kontakt:

Legg innav Bikeridr » 23 des 2019 12:20

JK95 skrev:
Bikeridr skrev:Tja, mitt jólablot blir stein hakke alene ombord på jobb. Alle har fått fri og reiser hjem, mens jeg, som maskinist, fikk den fantastiske æren å passe på båten :)

Hørtes til dels stusselig ut, men du er i det minste ikke på en av de eldre båtene :-# Hvor ligger skuta pr.d.d?

Vi/jeg blir liggende i Kristiansund fra i ettermiddag til 1. juledags kveld. Planen er Flatval for nyttår, og da har jeg muligheten for Sandstad/Brekstad- båten for å "ta igjen" de andres julefeiring.

Brukeravatar
ashland
U-Svingen
MC: BMW S1000XR - 2016mod
Sted: Halden

Legg innav ashland » 16 apr 2020 16:48

Himmelen er blå og gradestokken har 2siffret pluss grader - Men blir det noe mc kjøring ut av det? Neeeeida ](*,)

Skulle få unna litt vedlikehold på hytta før sesongen dro skikkelig igang, samt noe må enn i frustrasjon over stengt Svinesund bro finne på. Systembolaget kan enn se langt etter og som den heldige borger å kunne se over til svenskelandet, byr det imot å handle på Vinmonopolet :? [-X

Takrennene i sink hadde sett sine bedre dager, like mye vann kom ut av hull bortover som det kom ut av utkastet på bakken samt en kortvegg på boden trengte samtidig ny kledning. Temmelig grei gulvvask og passe jobb.
Takrenner kom på plass, overraskende lett :) samme dagen kommer ett lite regnskyll. Perfekt for å se alt er ok, tett og faller riktig vei. Tett var dem og helt nydelig fall. Feil vei :redface ](*,)
jaja... Ikke værre enn å bytte en bit av rennende og flytte nedløp til den andre siden.

Kledning av på bod veggen. Å dette synet møter meg :evil:

Bilde

Bunnsvillen er råtten sammen med den nederste meteren av bjelkene i hvert hjørne. Att det sto så dårlig til med boden viste jeg ikke. Bjelkene i hvert hjørne og bunnsvill var ikke mindre enn 4"x5" Her er det dimensjoner så det holder :shock:
Noen timer jobb i dag, med god hjelp, så er alt reisverk råtefri :) brukte det som gikk ann fra det gamle reisverket og felte inn nytt på resten.

Bilde

Begynner å ligne på noe nå. Litt ny kledning og maling, så holder hærligheten noen år til. Job well done, om jeg skal synes det selv :thumleft
Snekkere vil dog sikkert vri seg i engstelse...

Til uka er det meldt enda bedre vær og da skal sykkelen ut på lufting!
fun is not a straight line

Brukeravatar
intruder
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 en evighet
1996 Vespa Piaggio 50.....0-100 kun ifritt fall
Sted: Brumunddal
Kontakt:

Legg innav intruder » 17 apr 2020 20:13

Har snekker som mekker veranda her... :thumleft ...
mine kunnskaper som håndtlanger er visst relativt fjernt fra ønsket nivå....... :smt116 :smt115

Brukeravatar
ashland
U-Svingen

Legg innav ashland » 09 jun 2020 00:40

Da vår venn Covid19 satte pinner i hjulene for bedagelige dager på Corsica i September og det eventyret måtte skyves på ett år frem i tid. Ble ferien også omdisponert og flyttet på, dermed er nå ferien startet for min del \:D/
Siden damene i Yr velsigner den neste uken med sol og varme ble det litt stell av XR´en. Etter HCR trengtes det nytt bakdekk, samtidig fikk felgen og kjedet en runde med parafin.

Bilde

Skal ikke påstå resultatet ble bra :-# Det ble nå iallefall bedre :roll:

De neste par dagene går med til litt stell av heim, hytte samt vanning av planter for ferierende foreldre. Så blir det å vende nesa nordover på østlandet å lufte teltet.

Neste steg blir vestover en uke med ei venninne som eksosrype. Tilfeldighetene gjorde att vi først legger turen om ett nedlagt mentalsykehus på utsiden av Stavanger. Før det blir å besøke andre asyl og sanatorier. Ikke de mest lystige destinasjoner, men utrolig spennende å utforske ett mer eller mindre glemt og nedlagt kapittel i norsk historie :)

Brukeravatar
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Legg innav ojda » 09 jun 2020 06:47

ashland skrev:Da vår venn Covid19 satte pinner i hjulene for bedagelige dager på Corsica i September og det eventyret måtte skyves på ett år frem i tid. Ble ferien også omdisponert og flyttet på, dermed er nå ferien startet for min del \:D/
Siden damene i Yr velsigner den neste uken med sol og varme ble det litt stell av XR´en. Etter HCR trengtes det nytt bakdekk, samtidig fikk felgen og kjedet en runde med parafin.

Bilde

Skal ikke påstå resultatet ble bra :-# Det ble nå iallefall bedre :roll:

De neste par dagene går med til litt stell av heim, hytte samt vanning av planter for ferierende foreldre. Så blir det å vende nesa nordover på østlandet å lufte teltet.

Neste steg blir vestover en uke med ei venninne som eksosrype. Tilfeldighetene gjorde att vi først legger turen om ett nedlagt mentalsykehus på utsiden av Stavanger. Før det blir å besøke andre asyl og sanatorier. Ikke de mest lystige destinasjoner, men utrolig spennende å utforske ett mer eller mindre glemt og nedlagt kapittel i norsk historie :)

Grattis med hjul, god ferie å dra til helvete med Corona*n :evil:
Når vi vet hvem du skal ha med deg på tur, ser vi med spenning fram mot bilder i en helt egen klasse \:D/
For å dele her, det blir hun jo nødttil ;-)
2019: 16.600km 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km. Pirelli trail II + service 31400.

Brukeravatar
ashland
U-Svingen

Legg innav ashland » 09 jun 2020 08:59

Nå er jeg temmelig lei hele Corona styret og vil tilbake til en normal hverdag :evil:

Nina er en godt over middels flink fotograf ja!
Dog er hun ikke forumbruker her, men skal nok få tyvlånt og videre delt noen av bildene når vi kommer hjem :thumleft

Brukeravatar
Borg
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Sted: Larvik

Legg innav Borg » 09 jun 2020 10:30

Ja da har vi temaer som kirker, asyler... kraftstasjoner er ledig om noen føler kallet :lol:

God tur!
Dale som er første mål da?

Brukeravatar
ashland
U-Svingen

Legg innav ashland » 09 jun 2020 14:30

Borg skrev:Ja da har vi temaer som kirker, asyler... kraftstasjoner er ledig om noen føler kallet :lol:

God tur!

Takk for det :)

Tematurer er i slaget i år, kan jo ikke bare kjøre for å kjøre :thumleft
Dale Mentalsykehus og spøkelsejakt med noen som har fått tilgang til bygget en helg ble for fristende til å takke nei :roll: Har aldri opplevd noe unaturlig, men nå har jeg virkelig muligheten 8)

Brukeravatar
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Legg innav mekkern » 09 jun 2020 17:08

Borg skrev:Ja da har vi temaer som kirker, asyler... kraftstasjoner er ledig om noen føler kallet :lol:

God tur!

Jeg har en "greie" med kraftstasjoner og damanlegg... 8-[ har sett mange men mange igjen... :thumleft

Brukeravatar
ashland
U-Svingen

Legg innav ashland » 11 jun 2020 08:13

Morgenstund er litt oppskrytt, men nå er xr'en pakket og klar for en liten svipptur, å nyte sommerværet 8)

Bilde

Brukeravatar
Erling71
MC: BMW S1000XR 2016
Sted: Oslo

Legg innav Erling71 » 11 jun 2020 08:27

ashland skrev:Morgenstund er litt oppskrytt, men nå er xr'en pakket og klar for en liten svipptur, å nyte sommerværet 8)

Bilde

God tur. :thumleft
Blir selv å legge ut på en råodtripp på søndag, men kanskje ikke så lang tur som du har tenkt, men likevel. :)
Jeg lurer på en ting, hva slags Michelin-dekk er det du har puttet på sykkelen?
Sist redigert av Erling71 den 11 jun 2020 09:06, redigert 1 gang totalt.
2019:
?????? km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO

Brukeravatar
JRO
MC: Ducati MTS 1260 Enduro.
Sted: Kongsberg

Legg innav JRO » 11 jun 2020 09:04

God tur ashland, blir noen nydelige sommerdager nå. Dette kommer til å bli topp. :D =D> \:D/

Gå tilbake til «Bloggen»