MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 21 sep 2018 08:53

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 138 innlegg ]  Gå til side Forrige 16 7 8 9 10
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Re: Ashland´s blogg
Legg innLagt inn: 31 aug 2018 11:26 
Brukeravatar

MC: BMW S1000XR - 2016mod
Sted: Halden
tshansen skrev:
Busa Trond skrev:
Detta må vel ta nedi 8)

Derfor du ikke får prøve sykkelen :lol:
Men som Busa sier, den så bred ut? Blir den ikke å subbe i svingene

Jeg måtte ut i garasjen å måle litt

Ifølge BMW er bredden med speil 94cm. Jeg kom frem til 95cm bredde over koffert settet, 1cm bredere enn speilene. Kan ikke finne noe ang bredde med de originale koffert settet. Men tror det ikke er langt unna det jeg har nå
Av ren nysgjerrighet, hva ligger bredden på GS/GSA med kofferter? De har riktignok en 42 liter, men det må være bredere?

knutk skrev:
Palma skrev:
Nå mangler det bare skikkelige knastedekk så er du i mål! :thumleft

Normalt ville dette være en naturlig konsekvens, men etter å ha ligget bak Ashland på grusturen i øst har jeg bare en ting å si: Knastedekk er oppskrytt \:D/ \:D/

Vil det bli feil å gjenta hva tshansen sa når vi parkerte lørdag :roll: :lol:
Var veldig overrasket over hvor fint det gikk selv, men var jo tørt den dagen også, det har nok litt å si

Toppen

Legg innLagt inn: 31 aug 2018 11:29 
Brukeravatar

Tommas skrev:
knutk skrev:
Palma skrev:
Nå mangler det bare skikkelige knastedekk så er du i mål! :thumleft

Normalt ville dette være en naturlig konsekvens, men etter å ha ligget bak Ashland på grusturen i øst har jeg bare en ting å si: Knastedekk er oppskrytt \:D/ \:D/

Det minner litt om en tur til Lindesnes... Ashland i tet sier at han får ta det litt rolig med kliss nytt fordekk.

10 min senere føles det som vi har Rossi i front :lol: :lol:

Så fort gikk det ikke den dagen
Det er mer flaut når jeg det tredje året oppdaget alle 50 sonene ut til camping plassen :shock: 8-[

Toppen

Legg innLagt inn: 18 sep 2018 23:33 
Brukeravatar

Fort går det nødvendigvis ikke, men med litt lange høstdager går det fint å ta igjen gamle synder i garasjen
Motoren til Taifun kom tilbake fra en liten overhaling. Det viste seg att stemplet hadde fått seg en smell og måtte hones opp, sammen med nye stempelfjører, pakninger og gjennomgang av det elektriske. Skal den nå fungere :D

Klarte kunststykket å dra ut plugg ledningen når jeg skulle løfte inn motoren. Fikk på plass den igjen, men ny kabel må bestilles, den har nok vært kappet ett par ganger og enden så ikke helt bra ut lenger.

Bilde

Fem bolter, choke, frigir og gass wirer senere

Bilde

Fant ut ved montering att clutch vaieren er for kort :-s Det hadde jeg ikke lagt merke til ved demontering, men nå fikk jeg se den er 6 - 7mm for kort. Når den monteres står clutch armen litt i spenn selv om alt er helt slakket.

Da blir det bare å vente på pakke i posten

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 138 innlegg ]  Gå til side Forrige 16 7 8 9 10

Alle klokkeslett er UTC+02:00