Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Det blir nok så jeg legger på nytt. I følge antall kilometer jeg bare har regnet ut nå så er det rett og slett håpløst og ikke gjør det. Jeg har bare flotte erfaringer med Michelin og Bridgestone, men i følge tallene dine ang Angel GT så lurer jeg på om jeg skal bestille meg ett sett med disse. Eneste jeg ser nå er at motorsykkeldekk.com ikke har 190 dimensjon på Angel GT i dekkpakkene de reklamerer for. Typisk.

Likere og være på den trygge siden i stedet for og balle med dekkombytte når man er på tur. Nå vet jeg heller ikke når jeg får sykkelen min, men kjekt og ha et dekksett liggende uansett :thumleft

Takker for info :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ojda »

Nå har jeg vært noen turer nedover, og jeg tviler sterkt på at tripptelleren din stopper ved 4000 på den turen der :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Hehe ojda, ser den, men kan ikke rekke alt på første turen heller :thumleft Er iallefall rundt det som er planen i første omgang, så får vi se hva den er når jeg har landet hjemme igjen :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
JARODD
Posts: 83
Joined: 08 Oct 2015 21:42
MC: 2023 BMW R1250 GSA
Location: Oppegård

Re: Ashland har ferten av vår

Post by JARODD »

ashland wrote:....og åpning av hytta
i dag, vimpelen heist og sommer vannet satt på.

Nå kan endelig sommeren begynne :)

Image
Jøss, Sponvika jo. Hadde hytta med den røde sjøboden nesten rett forut tidligere. Solgte for noen år siden nå. Vært mange fine sommere der nede.

Savner stedet 8) 8) 8)
Bjerknez

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Bjerknez »

Leffy wrote:Det blir nok så jeg legger på nytt. I følge antall kilometer jeg bare har regnet ut nå så er det rett og slett håpløst og ikke gjør det. Jeg har bare flotte erfaringer med Michelin og Bridgestone, men i følge tallene dine ang Angel GT så lurer jeg på om jeg skal bestille meg ett sett med disse. Eneste jeg ser nå er at motorsykkeldekk.com ikke har 190 dimensjon på Angel GT i dekkpakkene de reklamerer for. Typisk.

Likere og være på den trygge siden i stedet for og balle med dekkombytte når man er på tur. Nå vet jeg heller ikke når jeg får sykkelen min, men kjekt og ha et dekksett liggende uansett :thumleft

Takker for info :thumleft
Det er vanskelig å finne 190 bakdekk i disse dekkpakkene, men du finner det hvis du kjøper hver for seg :thumleft
I know...because i just did it 8)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Helt riktig det Ove... Fungerte som pokker det ;) :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

JARODD wrote:
ashland wrote:....og åpning av hytta
i dag, vimpelen heist og sommer vannet satt på.

Nå kan endelig sommeren begynne :)

Image
Jøss, Sponvika jo. Hadde hytta med den røde sjøboden nesten rett forut tidligere. Solgte for noen år siden nå. Vært mange fine sommere der nede.

Savner stedet 8) 8) 8)
Stemmer bra det! Ett eldorado om sommeren :)

Tok over en familiehytte der for noen år siden. Begynner å hjelpe, men forsatt endel jobb igjen der
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Bjerknez wrote:Leffy:

Uten at jeg har noen Europatur erfaring så ville jeg startet med andre dekk en de som følger med sykkelen. De er på laangt nær dårlige, men bare vær obs på at du må påregne et dekkbytte mens du er på tur. Starter du på Angel GT feks. så kan jeg nærmest garantere at at du klarer 10.000km. ut av disse. Mine hadde gått 11.000km. og det var greit med spor igjen. Men dem var flatkjørte :-#

jeg er litt i tenkeboksen selv vedrørende min Nyervervede S1000R som tilsynelatende blir levert med de samme dekkene. Jeg får den i mai og i juli blir det nok fort 4.000km. totalt siden jeg har sommerferie etc. Skal jo også ut på en liten sommertur. Jeg tror jeg kommer til å bytte dekk før juli og sommerturen uansett hvor mye disse dekkene som fulgte sykkelen har gått. Å stå i Stavanger med en strie som synes rundt hele er ikke ønskelig og de lokale dekkpusherne gir nok ikke rabatter til strandede turister som MÅ ha dekk og helst med en gang, ferdig pålagt. Tror jeg... Selv om man kan være heldig...
Det siste bakdekket jeg la om på Yamaha´n (Michelin Pilot Road 4) rullet ca 10.000km før sykkelen ble byttet inn. Tror nok det kunne rulet 1000 til. Da har PR4 og Angel GT dekkene omtrent samme levetid, ved "normal" kjøring.

Har egentlig aldri prøvd noe annet enn Michelin, foruten det som ble lagt om i Lyngdal. Det var Dunlop Roadsmart, ingenting å klage på det heller. Grunn for jeg har holdt meg til Michelin er bekvemmeligheten ved en lokal dekk pusher. Må jo støtte opp om dem også, i tillegg har han alltid mine dimensjoner av Michelin liggendes :D
Imidlertid har han også Pirelli i hyllene, litt usikker på Angel GT. Men etter all skryt det får, frister det å prøve det ved neste korsvei :-k
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland har ferten av vår

Post by tshansen »

Vil bare informere om at Continental gjør det veldig bra på dekkfronten om dagen... :thumleft Men dette med dekk går mye på urasjonelle følelser for merke osv.. :roll:
Jada jeg har vært der selv. Men jeg har virkelig fått sansen for Continental. Har kjørt på sport dekkene, touring dekkene, trail dekkene og nå 70 dekkene.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

De har jeg ingen erfaring med :-k
Jeg kan bare snakke for min del, men så lenge jeg holder meg til ett av de bedre kjente merkene, bruker å gjøre det på både bil og mc, vil det holde i bøtter og spann for min del. Jeg vil aldri klare å utnytte de premium-dekkene til sitt fulle potensiale :redface
Uansett handler det om å føle seg trygg på veien :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland har ferten av vår

Post by tshansen »

Når det er sagt, så er Pirelli angel gt de beste gate dekkene jeg har hatt på sykkelen. Fy flate jeg var godt fornøyd med disse :thumleft :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Jeg har vært mer Michelin mann kontra noe annet merke. Det merket jeg alltid har kjøpt når jeg måtte ha kjøpt nye dekk. Har hatt to sykler med Bridgestone på ved kjøp og vært gode dekk disse og. Jeg tror jeg skal gå får Angel GT denne gangen kontra Pilot Road 4. Liker mønstrene bedre på Pirelli dekkene :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Hva selger mer enn kvalitet sammen med godt design :thumleft

Må nok ta ett dykk inn i hyllene til pusher´n og sjekke hva som finnes der ved neste bytte :-k
fun is not a straight line
ZnirlN
Posts: 78
Joined: 10 Oct 2015 22:25
MC: KTM 990 Adventure 2008 mod
KTM 1190 Adventure 2014 mod BMW 1200 GSA 2018
KTM 1290 Super Adventure R 2018 mod (Donald)

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ZnirlN »

ashland wrote:Påsken nærmer seg slutten og på tiden med en øøørliten oppdatering :) Været har vært bedre enn fryktet, men ikke helt sykkel vær,
dermed ble det dekk bytte i påsken
Før tradisjon tro, årets første langtur går av stabelen (3. året på rad, da er det tradisjon) :thumleft Ble det ny gummi på XR´en, de gamle hadde sikkert
overlevd en Lindesnes tur, men har ingen intensjoner å finne ut av det, man lærer av sine feil :plystre :redface
Skulle ikke tilfeldig vis være denne turen du tenker på??

Image
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Det er noe kjent ved det bildet :redface

Tittet på fordekket før jeg kjørte fra Halden, da hadde det gått under 7000km, om jeg ikke husker feil. Så veldig ok ut.
Ca 50 mil senere var det nesten blankslitt :shock:
fun is not a straight line
Post Reply