Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Det kan jeg tenke meg, svart er fullstendig uaktuelt på alle typer kjøretøy her!
fun is not a straight line
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Fine bilder :thumleft
ashland wrote: Jeg skal ærlig innrømme jeg bannet litt lavt inni meg når BMW i år lanserte XR´en med en ny farge - Ocean Blue metallic matt, DET kunne de gjort litt tidligere :-s Så denne var en av de første som måtte tas i nærmere øyesyn. Forstå meg riktig, jeg er veldig fornøyd med min lille røde. Men noen ganger er det ok å ha noe mer diskré farge som også møkk ikke synes like godt på. For oss som ikke gnukker etter hver kjøretur :redface Fargenyansen var dog ikke helt hva jeg hadde sett for meg. Er jaggu ikke sikker på hvem jeg likte best. Den eller rød. Blir vel en smaks sak.

Jeg og ville ha rød, men "alle" har det når det kommer til denne modellen så da bestilte jeg den i blått. Jeg hadde ikke sansen for Ocean blue metallic først, så tok en spansk en, men etter og ha sett den live på messa er jeg ikke i tvil. Men hadde heller ikke grått på nesen om den hadde vært rød. Passer meg like bra begge to :)
ashland wrote:Det kan jeg tenke meg, svart er fullstendig uaktuelt på alle typer kjøretøy her!
Det sa jeg også, og har foreløbig endt opp med 3 mc'r i svart :roll:
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Påsken nærmer seg slutten og på tiden med en øøørliten oppdatering :) Været har vært bedre enn fryktet, men ikke helt sykkel vær,
dermed ble det dekk bytte i påsken
Før tradisjon tro, årets første langtur går av stabelen (3. året på rad, da er det tradisjon) :thumleft Ble det ny gummi på XR´en, de gamle hadde sikkert
overlevd en Lindesnes tur, men har ingen intensjoner å finne ut av det, man lærer av sine feil :plystre :redface

Image

I mangel på en hjelpende hånd eller depotstøtte forran, kom gamle dekker til nytte i kombinasjon med midtstøtte...
En depotstøtte til forgaffelen står på årets ønskeliste når skattepengene tikker inn.

Image

Michelin Pilot Road 4 levert av den lokale dekk pusher´n. Der er MC dekk hyllevare, deilig er det å ha en lokal pusher som
ordner opp, låner ut verktøy og gir god gammaldags service - Det er ikke hverdagsmat.

Siden Amazon har lidd veldig etter sykkel lappen ble tatt for ett par år siden. Ble det tur med go-bilen og åpning av hytta
i dag, vimpelen heist og sommer vannet satt på.

Nå kan endelig sommeren begynne :)

Image
fun is not a straight line
Bjerknez

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Bjerknez »

Du er ikke alene om dekkbytte før lindesnesturen. Ett sett klin nye Angel GT står nå på sykkelen og har vel ikke gått lenger enn fra Eidsvoll og hjem. Altså akkurat "innkjørt" og klar for Lindesnestur :thumleft

Ny dekk er så klart også bestilt og ligger snart hos Pitlane i påvente av at dekkene på nysykkelen som snart ankommer runder 5.000km. Ja de orginale dekkene som sitter på S1000R på en fabrikk drar man ikke på skikkelig langtur med ;-)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Se der ja. God sykkelen klar til sesongen :thumleft Ble sykkelen din levert med Pirelli dekk når du kjøpte den? Hva synes du evt om dem? Tror det er samme gummi som kommer på min også.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Bjerknez

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Bjerknez »

Leffy wrote:Se der ja. God sykkelen klar til sesongen :thumleft Ble sykkelen din levert med Pirelli dekk når du kjøpte den? Hva synes du evt om dem? Tror det er samme gummi som kommer på min også.
Dekkene er gode, men dem holder ikke lenge. Tror det var diablo rosso ett eller annet. Etter 4.000km. Bør du så absolutt ha bestillt deg nye dekk og avtalt bytte. Slites fort, men ellers bra dekk.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:
Leffy wrote:Se der ja. God sykkelen klar til sesongen :thumleft Ble sykkelen din levert med Pirelli dekk når du kjøpte den? Hva synes du evt om dem? Tror det er samme gummi som kommer på min også.
Dekkene er gode, men dem holder ikke lenge. Tror det var diablo rosso ett eller annet. Etter 4.000km. Bør du så absolutt ha bestillt deg nye dekk og avtalt bytte. Slites fort, men ellers bra dekk.

Hos meg byttet jeg etter 4200km, men det var nok minst 500 for sent :lol:
Bjerknez

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:
Bjerknez wrote:
Leffy wrote:Se der ja. God sykkelen klar til sesongen :thumleft Ble sykkelen din levert med Pirelli dekk når du kjøpte den? Hva synes du evt om dem? Tror det er samme gummi som kommer på min også.
Dekkene er gode, men dem holder ikke lenge. Tror det var diablo rosso ett eller annet. Etter 4.000km. Bør du så absolutt ha bestillt deg nye dekk og avtalt bytte. Slites fort, men ellers bra dekk.

Hos meg byttet jeg etter 4200km, men det var nok minst 500 for sent :lol:
Mine holdt 5.600km. På streeten. Men da syntes stria rundt hele også. Helt håpløst dårlig rekkevidde for oss som dundrer av 10-20k km. I året. :)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Tommas wrote:
Bjerknez wrote:
Leffy wrote:Se der ja. God sykkelen klar til sesongen :thumleft Ble sykkelen din levert med Pirelli dekk når du kjøpte den? Hva synes du evt om dem? Tror det er samme gummi som kommer på min også.
Dekkene er gode, men dem holder ikke lenge. Tror det var diablo rosso ett eller annet. Etter 4.000km. Bør du så absolutt ha bestillt deg nye dekk og avtalt bytte. Slites fort, men ellers bra dekk.

Hos meg byttet jeg etter 4200km, men det var nok minst 500 for sent :lol:
Det er som fryktet ja. Mener og hørt noe ang det før. Hadde Pirelli på Tuonoen, men den gikk jo så vidt 100mil før den ble solgt :redface
Bjerknez wrote:
Tommas wrote:
Bjerknez wrote: Dekkene er gode, men dem holder ikke lenge. Tror det var diablo rosso ett eller annet. Etter 4.000km. Bør du så absolutt ha bestillt deg nye dekk og avtalt bytte. Slites fort, men ellers bra dekk.

Hos meg byttet jeg etter 4200km, men det var nok minst 500 for sent :lol:
Mine holdt 5.600km. På streeten. Men da syntes stria rundt hele også. Helt håpløst dårlig rekkevidde for oss som dundrer av 10-20k km. I året. :)
Ser den. Da skal jeg ta en ordre på motorsykkeldekk.com så jeg har liggende. Det her kan da bli litt interessant. 1000km innkjøring før førstegangsservicen og så står Europaturen next med bortimot 4000km. Pluss en del småkjøring utover alt det her. Må prøve og løse detta på et vettu vis da skjønner jeg.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Ashland har ferten av vår

Post by JK95 »

Ryktes det filmet burnout?
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: RE: Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Leffy wrote:Se der ja. God sykkelen klar til sesongen :thumleft Ble sykkelen din levert med Pirelli dekk når du kjøpte den? Hva synes du evt om dem? Tror det er samme gummi som kommer på min også.
Tror det var Bridgestone dekker som skatt på originalt, gikk 6600km. Hadde sikkert gått litt til
Men med Lindesnes til helgen og Rustløseren uken etter, var det på tide å bytte :)

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: RE: Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

ashland wrote:
Leffy wrote:Se der ja. God sykkelen klar til sesongen :thumleft Ble sykkelen din levert med Pirelli dekk når du kjøpte den? Hva synes du evt om dem? Tror det er samme gummi som kommer på min også.
Tror det var Bridgestone dekker som skatt på originalt, gikk 6600km. Hadde sikkert gått litt til
Men med Lindesnes til helgen og Rustløseren uken etter, var det på tide å bytte :)

Sent from my F8131 using Tapatalk
Stemmer.. Jeg glemte og spørre om det når jeg bestilte, var liksom ikke det viktigste ;) Men etter en del googling osv så tilsier det at det sitter Pirelli på fra fabrikk, dog riktignok av artikler og tester fra utenlandske medier.
JK95 wrote:Ryktes det filmet burnout?
Ja det skulle tatt seg ut :lol: Så "lame" som jeg er så blir det nok og kjøre sykkel til forhandler så de legger om der :roll:
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Ashland har ferten av vår

Post by JK95 »

Å la en mulighet til å bruke en fancy og dyr GoPro gå til spille??? [-( Sett det på bakken med litt avstand i ei bakgate relativt nær dekkomlegger, og spinn løs 8) Så kan du rulle inn på kordene og si det er behovsprøvd bytte :twisted:
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Hehe, ser den. Muligheten for en enda dyrere canon og hadde nok fått brukt seg der ;) Problemet er vel at verkstedet ligger på en en privat tomt, midt i et boliglag med masse hus. Tviler på at naboene blir veldig imponert :roll: Men får se hvordan jeg gjør det etterhvert.. Muligheten skal vurderes for og få en liten snutt og litt bilder. Sier somregel aldri nei takk til interessante bilder her i gården ;-)

Men nå blir vel bloggen til ashland rene symøtet her... :p
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Bjerknez

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Bjerknez »

Leffy:

Uten at jeg har noen Europatur erfaring så ville jeg startet med andre dekk en de som følger med sykkelen. De er på laangt nær dårlige, men bare vær obs på at du må påregne et dekkbytte mens du er på tur. Starter du på Angel GT feks. så kan jeg nærmest garantere at at du klarer 10.000km. ut av disse. Mine hadde gått 11.000km. og det var greit med spor igjen. Men dem var flatkjørte :-#

jeg er litt i tenkeboksen selv vedrørende min Nyervervede S1000R som tilsynelatende blir levert med de samme dekkene. Jeg får den i mai og i juli blir det nok fort 4.000km. totalt siden jeg har sommerferie etc. Skal jo også ut på en liten sommertur. Jeg tror jeg kommer til å bytte dekk før juli og sommerturen uansett hvor mye disse dekkene som fulgte sykkelen har gått. Å stå i Stavanger med en strie som synes rundt hele er ikke ønskelig og de lokale dekkpusherne gir nok ikke rabatter til strandede turister som MÅ ha dekk og helst med en gang, ferdig pålagt. Tror jeg... Selv om man kan være heldig...
Post Reply