Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Egentlig er det en skam, men 1. Mai var det første gang jeg var på Rudskogen. Spesielt med tanke på det bare er 40min unna Halden :redface

Image
Innslipp ved porten

“Rustløseren” til Senior MC var på programmet, utlært blir enn aldri. Været vite seg fra sin beste side var nesten fullbooket, noen få etternølere kom med i siste liten i porten var det også plass til :)

Etter selvkontroll av sykkel, registrering og en bestått lydprøve, XR´en kom usedvanlig nærme - 97db :roll: Ble vi delt opp i 2 grupper. En begynte på bane med brede-kjegle kjøring, elg-test / unnamanøver samt nødbrems. Etterpå byttet gruppene plass. På plassen foran banen var det serpetin kjøring samt en ny elg-test / unnamanøver

Image

Image


Etter lunsj var alle delt opp i 4 grupper, fra ingen erfaring til meget erfaren på bane. Jeg holdt meg til gruppe 5 - Noe erfaring. Det holdt i massevis for meg, mest spent var jeg på hvordan XR´en var på bane. Att det er en lett svingt og leken sykkel er det ingen tvil om. Den var mer lett håndterlig enn hva jeg har sett for meg
Hornene vokste laaaangt ut av hjelmen, noe jeg nok ikke var alene om :twisted:

Image
Freddy123 på vei ut på banen

Mye gromt av mc hadde funnet veien opp 8)

Image

Image

Dette var nok ikke siste gang jeg var her oppe. Torsdag kjøringene her er ganske populære og med en svipptur unna, er det egentlig bare idiotisk å ikke nyte godt av muligheten...
fun is not a straight line
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Snikkeren »

Dere ble delt inn i 4 grupper, og du var i gruppe 5? Var det sånn supergruppe kun for deg? :mrgreen:

Må innrømme at jeg er en smule misunnelig ja. :smt005
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Leffy »

Flotte bilder :thumleft CBR'n der var rett og slett rå. Kunne tenkt meg og prøvd banekjøring sjøl, vålerbanen ligger jo ikke akkurat langt unna her. Men hvordan er det med forsikring på sånne stevner du var på der? I tilfelle uhellet kan inntreffe?
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: RE: Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Snikkeren wrote:Dere ble delt inn i 4 grupper, og du var i gruppe 5? Var det sånn supergruppe kun for deg? :mrgreen:

Må innrømme at jeg er en smule misunnelig ja. :smt005
De hadde fått nytt system i år, modulbasert. Modul 4 til 7
Holder meg langt unna proffene [emoji12]

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: RE: Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

Leffy wrote:Flotte bilder :thumleft CBR'n der var rett og slett rå. Kunne tenkt meg og prøvd banekjøring sjøl, vålerbanen ligger jo ikke akkurat langt unna her. Men hvordan er det med forsikring på sånne stevner du var på der? I tilfelle uhellet kan inntreffe?
Takk! Måtte få med litt [emoji3]
Gjensidige tillater senior mc sine førerutvikling kurs. Det samme gjør IF eller Storebrand, husker ikke helt hvem av de det er i farten...

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Ashland har ferten av vår

Post by Snikkeren »

Synes du tempoet i gruppen var godt nok da? På Vålerbanen i fjor gikk det alt for treigt i gruppe 3 (av 4). Først når jeg kom opp i gruppe 4 ble tempoet ok.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland har ferten av vår

Post by ashland »

De to første passene startet jeg i bakre halvdel av feltet, da ble det mye tog-kjøring. Siden gruppe 5 var den største og forbikjøring bare var tillatt på de to langstrekkene.
De to siste passene fikk jeg plassert meg så jeg var nesten først ut, da hjalp det betraktelig :)

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Ashland har ferten av vår

Post by inunf »

Anbefaler de torsdagene med Senior MC! Eneste drawbacket er at det fort kan bli dyrt. Enten fordi du tryner, eller fordi du plutselig må kjøpe varebil og banesykkel :D
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Ashland har ferten av vår

Post by hakhap »

inunf wrote:Anbefaler de torsdagene med Senior MC! Eneste drawbacket er at det fort kan bli dyrt. Enten fordi du tryner, eller fordi du plutselig må kjøpe varebil og banesykkel :D
Ja enig men jeg har så langt klart ett nøktern budsjett dvs ikke trynet eller ordnet banesykkel ennå. Men banesykkel frister veldig

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Ashland har ferten av vår

Post by freddy123 »

Var morro ute på rudskogen ja helt klart, ble litt misfornøyd når vi kjørte tog bak instruktøren i vanlig turtempo, men så gikk vi over til å kjøre fritt og da la jeg meg i tet sammen med en 1198 ducati og da ble det hele mye mere spennende [emoji1]

Siste runden gikk det også unna da lå jeg i rompa og presset en gsxr750 [emoji1]

Frister til gjentakelse det her [emoji106]

Topp referat ashland [emoji106]



Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Ashland har ferten av vår

Post by inunf »

Ja, det kan være litt kjipt når man blir liggende bak. Spesielt når det er noen med mye motor som kjører rolig i svingene og gasser det de har på strekkene. Sånn sett er det vel bedre å gå opp en gruppe om man kjører bra men ikke har den argeste motoren. Da slipper du å bli heftet i svingene, og om noen vil forbi deg går det greit på strekkene. Spesielt om du er obs og slipper dem forbi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Her hadde det ikke skjedd mye og på tide med en liten oppdatering

Til å bo en svippptur unna Rudskogen burde jeg egentlig skamme meg litt over å aldri ha vært der, foruten 1. Mai i år :redface
Intensjonen er å endelig få gjort noe med dette :)

For to uker siden vendte nesen nordover til Gardermoen Raceway.
Påfyll av energi før kurset er viktig :roll:
Image

Image

Modul 1 - 3 måtte unnagjøres. Noe som innebar krypkjøring, krypkjøring i 8 - tall - Der var det
ikke bare jeg som slet stort, hvem har gjort egentlig øvd seg på det siden oppkjøringen :roll:
Svingteknikk og blikkbruk, nødbrems på grus, asfalt og med en hånd på asfalt samt serpentinkjøring

Rettsletten på Gardermoen Raceway
Image

Modul 4, sporvalg var på Rudskogen
Torsdagens strålende sol hadde lokket anslagsvis 120 - 130 motorsykkelister ut av garasjen

Image

Image

Image


Hastigheten i Sporvalg gruppen var meget moderat.

Image

Image

Det var ikke før de to siste passene, når banen begynte å sitte litt og vi byttet på å ligge foran instruktøren, det endelig mulighet for litt gladgassing \:D/

De to siste bildene er hentet fra GilenFoto ( https://www.facebook.com/GilenFoto/ ), som tok endel bilder i to av svingene
Neste runde blir Modul 5, mener det bl.a. var svingteknikk og blikkbruk
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Kjenner det river litt i sjela hver gang jeg ser slike banebilder. Det er noe jeg har hatt lyst å gjøre i alt for mange år, men blir liksom aldri til. Det må snart bli ferdigstilt bane på Vestlandet så vi her borte kan få glede oss over slike kurs også (uten å reise så langt)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Hadde store planer å få med meg kurset på ACR med Senior mc i Juli, men feriedagene strakk ikke til. Da hadde PreHøst´en røke og det går ikke ann... Dermed blir dette en fullgod erstatter :) Selv om jeg trives godt på tur, er det ikke helt feil å bytte bort 110 mil opp til Mo I Rana med 4 mil til Rakkestad :roll:
fun is not a straight line
Post Reply